PDA

View Full Version : За какво служи това?



Bodom
02-02-2007, 00:38
http://www.alfa145.co.uk/tech_pages/engine_files/16_files/image002.jpg
За какво служат тия двете "пръчки" на TS двигателите?! Не мога да се сетя какво е и за какво служи :oops:

Kamen
02-02-2007, 08:41
Тези две пръчки мисля че са осите на разпределителните валове.

Bodom
02-02-2007, 10:17
Не са :) те са по-нагоре.
http://homepage.ntlworld.com/patrick.baker/grantbaker.com/images/Rotation%20of%20PICT0011_JPG.jpg

Kamen
02-02-2007, 11:12
А ще ми кажеш на кой модел е точно.

bass
02-02-2007, 11:21
Е тва не са ли прословутите балансиращи валове?
Както може да се сети човек от името, служат за балансиране - обират специфичните вибрации на ДВГ, породени от движението на останалия чаркалак. Повечето 4-цилиндрови двигатели май го имат този недостатък, като се проявява по-силно при големите кубатури (и не всички TS са с такива валове!). Мисля, че боксерите правят изключение заради опозитния начин на работа - в даден момент има отклонения в две противоположни посоки.

Ма по-добре погледни из нета за balancing shafts или counter rotating shafts, че говоря наизуст сега...

Bodom
02-02-2007, 11:24
Звучи логично... а мисля, че TS-тата, които ги слагат по 145/6 всички имат такива валове. :roll:

Detron
02-02-2007, 11:27
Да, това са балансиращите валове. Търси в нета за Balancer Shaft! Така е в англиските книги.

Bobo
02-02-2007, 11:40
Балансиращите валове са и не всички ТС ги имат само при 2.0 ги има,155 Q4, както и при турбо ланчиите и някой двулитрови :wink:

bass
02-02-2007, 11:41
...мисля, че TS-тата, които ги слагат по 145/6 всички имат такива валове. :roll:
Само 2.0 16V (при 145/6, 155 '96 и 156), според ePER :roll:

JJJ
02-02-2007, 19:16
Хайде и аз да се включа. Както правилно отбелязаха колегите по-горе това са балансиращи валове. Но ще допълня че те уравновесяват инерционните сили от втори род, възникващи в коляно-мотовилковия механизъм. При четирицилиндровия редови двигател тези сили остават неуравновесени. Те не са голям проблем но някой производители ги поставят по-скоро като екстра. Например 4-цилиндровия Боксер двигател всички инерционни сили уравновесяват взаимно т.е. са равни на нула остават само моменти от 2-ри род. При 6-цилиндровия редови двигател всички сили и моменти са уравновесени.

Alfoso
03-02-2007, 00:03
Бившата любовница имаше такива балансиращи валове.Чувал съм,че намаляват тресенето и уравновесяват(рафинират) работата на двигателя.По осезателна е разликата на празен ход.

wrc
03-02-2007, 00:30
Балансиращите валове са и не всички ТС ги имат само при 2.0 ги има,155 Q4, както и при турбо ланчиите и някой двулитрови :wink:

Бобо,сигурен ли си че само двулитровите Ланчи са с балансиращи валове,защото на брат ми Ланчата е Делта 1.8 HPE 131к.с.'98г. и има,да не би да е сменян матора ми е мисълта :roll:

Bobo
03-02-2007, 09:51
Балансиращите валове са и не всички ТС ги имат само при 2.0 ги има,155 Q4, както и при турбо ланчиите и някой двулитрови :wink:

Бобо,сигурен ли си че само двулитровите Ланчи са с балансиращи валове,защото на брат ми Ланчата е Делта 1.8 HPE 131к.с.'98г. и има,да не би да е сменян матора ми е мисълта :roll:

Не модела с ВИС има и той :wink: Неискам да ги изброявам сега всички вариянти :wink:

milev86
08-06-2010, 17:02
Пичове, чувал съм, че колата може да раоти безпроблемнои без тези балансиращи валове. Въпросът ми е какъв е ефекта, като се "махнат" и как точно става това "махане". Вероятно ремъка се откача по някакъв начин, но какво точно се случва?!

AR147
08-06-2010, 17:26
Пичове, чувал съм, че колата може да раоти безпроблемнои без тези балансиращи валове. Въпросът ми е какъв е ефекта, като се "махнат" и как точно става това "махане". Вероятно ремъка се откача по някакъв начин, но какво точно се случва?!
Като ги махнеш се получава псевдо тунинг :spell:

milev86
08-06-2010, 17:32
Като ги махнеш се получава псевдо тунинг :spell:
Ок де, но малко по-конкретно ме интересува как става това "премахване" и какво реално се случва с тяхната "липса"?

abart_
08-06-2010, 19:58
Като ги махнеш се получава псевдо тунинг :spell:

Я дай по-конкретно какво имаш впредвид под "псевдо" тунинг ?

че аз съм със затапени валове и ми стана интересно.... :)

milev86
08-06-2010, 20:08
Я дай по-конкретно какво имаш впредвид под "псевдо" тунинг ?

че аз съм със затапени валове и ми стана интересно.... :)

Затапени валове?! Пичове, ще обясни ли някой за какво точно става въпрос, какво затапване и какво и се случва на колата, като й се затапят барансипащите валове?

abart_
08-06-2010, 20:11
образно се изразих със "затапването" ;)
в смисъл блокирани са да не се въртят сами от вибрацийте и съответно го няма ремъка който ги задвижва

milev86
08-06-2010, 20:18
образно се изразих със "затапването" ;)
в смисъл блокирани са да не се въртят сами от вибрацийте и съответно го няма ремъка който ги задвижва

Аз имам някакъв вой в колата и ми казаха, че е от валовете и трябвало основен ремонт, който е некви диви пари! Така че....по-добре ремонт или да ги "изолирам"?!

abart_
08-06-2010, 20:29
хм,основен ремонт заради баланс валовете?
незнам кой е установил това,но най-простото преди да си се хвърлил в диви ремонти е да махнеш ремъка на тия валове и палиш. ако е от тях- това "виене" ?!? както каза не би трябвало да го има

milev86
08-06-2010, 20:34
хм,основен ремонт заради баланс валовете?
незнам кой е установил това,но най-простото преди да си се хвърлил в диви ремонти е да махнеш ремъка на тия валове и палиш. ако е от тях- това "виене" ?!? както каза не би трябвало да го има

А какво губя като ги махна? Мощност?

abart_
08-06-2010, 20:40
точно обратното ;)
на теория би трябвало се повиши мощността .

що не хвърлиш едно око в тая тема :
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56359&postdays=0&postorder=asc&start=15

там има конкретно решение на въпроса за баланс валовете, със снимка ако не се лъжа

milev86
08-06-2010, 20:55
точно обратното ;)
на теория би трябвало се повиши мощността .

що не хвърлиш едно око в тая тема :
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56359&postdays=0&postorder=asc&start=15

там има конкретно решение на въпроса за баланс валовете, със снимка ако не се лъжа
Брат, снимка има, но не пише това, което ме интересува, а накратко...от четенето по форума ни излиза, че без баланс валове колата е по-добре от една страна, а от друга не. Просто ме интересува какво печеля и какво губя от махането на валовете и за какво изобщо са си играли да ги слагат?!

tqnbtb
22-01-2012, 22:36
еми аз съм само с махнат ремък има един по специфичен звук мотора .. немога да го опиша нещо като виене ама не точно трябва да се заслушаш (това само на празен ход) сложа ли ремъка се маха тоя шум .. иначе карам от година така редовно и давам прекъсвачи за сега няма проблем .. Ако махнеш валовете съм чувал само добри отзиви (ако ги махнеш напълно) .. че налягането на маслото се подобрявало доста а знаеш че за тоя т.с. колкото повече толкова повече .. Ама тва само сам чувал и не съм стигнал до там

Majed_146
23-01-2012, 06:40
Махай ремъка и си свиркай,155 е с махнат ремък и няма никакви проблеми! даже по добре върви

Bobo
23-01-2012, 14:32
Мерси за отговорите но питам нещо друго, а не дали може да се махне ремъка... :upsidedwnsmiley:

Е дано някой да ни каже ;)