View Full Version : За какво служи това?
http://www.alfa145.co.uk/tech_pages/engine_files/16_files/image002.jpg
За какво служат тия двете "пръчки" на TS двигателите?! Не мога да се сетя какво е и за какво служи :oops:
Тези две пръчки мисля че са осите на разпределителните валове.
Не са :) те са по-нагоре.
http://homepage.ntlworld.com/patrick.baker/grantbaker.com/images/Rotation%20of%20PICT0011_JPG.jpg
А ще ми кажеш на кой модел е точно.
Е тва не са ли прословутите балансиращи валове?
Както може да се сети човек от името, служат за балансиране - обират специфичните вибрации на ДВГ, породени от движението на останалия чаркалак. Повечето 4-цилиндрови двигатели май го имат този недостатък, като се проявява по-силно при големите кубатури (и не всички TS са с такива валове!). Мисля, че боксерите правят изключение заради опозитния начин на работа - в даден момент има отклонения в две противоположни посоки.
Ма по-добре погледни из нета за balancing shafts или counter rotating shafts, че говоря наизуст сега...
Звучи логично... а мисля, че TS-тата, които ги слагат по 145/6 всички имат такива валове. :roll:
Да, това са балансиращите валове. Търси в нета за Balancer Shaft! Така е в англиските книги.
Балансиращите валове са и не всички ТС ги имат само при 2.0 ги има,155 Q4, както и при турбо ланчиите и някой двулитрови :wink:
...мисля, че TS-тата, които ги слагат по 145/6 всички имат такива валове. :roll:
Само 2.0 16V (при 145/6, 155 '96 и 156), според ePER :roll:
Хайде и аз да се включа. Както правилно отбелязаха колегите по-горе това са балансиращи валове. Но ще допълня че те уравновесяват инерционните сили от втори род, възникващи в коляно-мотовилковия механизъм. При четирицилиндровия редови двигател тези сили остават неуравновесени. Те не са голям проблем но някой производители ги поставят по-скоро като екстра. Например 4-цилиндровия Боксер двигател всички инерционни сили уравновесяват взаимно т.е. са равни на нула остават само моменти от 2-ри род. При 6-цилиндровия редови двигател всички сили и моменти са уравновесени.
Бившата любовница имаше такива балансиращи валове.Чувал съм,че намаляват тресенето и уравновесяват(рафинират) работата на двигателя.По осезателна е разликата на празен ход.
Балансиращите валове са и не всички ТС ги имат само при 2.0 ги има,155 Q4, както и при турбо ланчиите и някой двулитрови :wink:
Бобо,сигурен ли си че само двулитровите Ланчи са с балансиращи валове,защото на брат ми Ланчата е Делта 1.8 HPE 131к.с.'98г. и има,да не би да е сменян матора ми е мисълта :roll:
Балансиращите валове са и не всички ТС ги имат само при 2.0 ги има,155 Q4, както и при турбо ланчиите и някой двулитрови :wink:
Бобо,сигурен ли си че само двулитровите Ланчи са с балансиращи валове,защото на брат ми Ланчата е Делта 1.8 HPE 131к.с.'98г. и има,да не би да е сменян матора ми е мисълта :roll:
Не модела с ВИС има и той :wink: Неискам да ги изброявам сега всички вариянти :wink:
Пичове, чувал съм, че колата може да раоти безпроблемнои без тези балансиращи валове. Въпросът ми е какъв е ефекта, като се "махнат" и как точно става това "махане". Вероятно ремъка се откача по някакъв начин, но какво точно се случва?!
Пичове, чувал съм, че колата може да раоти безпроблемнои без тези балансиращи валове. Въпросът ми е какъв е ефекта, като се "махнат" и как точно става това "махане". Вероятно ремъка се откача по някакъв начин, но какво точно се случва?!
Като ги махнеш се получава псевдо тунинг :spell:
Като ги махнеш се получава псевдо тунинг :spell:
Ок де, но малко по-конкретно ме интересува как става това "премахване" и какво реално се случва с тяхната "липса"?
Като ги махнеш се получава псевдо тунинг :spell:
Я дай по-конкретно какво имаш впредвид под "псевдо" тунинг ?
че аз съм със затапени валове и ми стана интересно.... :)
Я дай по-конкретно какво имаш впредвид под "псевдо" тунинг ?
че аз съм със затапени валове и ми стана интересно.... :)
Затапени валове?! Пичове, ще обясни ли някой за какво точно става въпрос, какво затапване и какво и се случва на колата, като й се затапят барансипащите валове?
образно се изразих със "затапването" ;)
в смисъл блокирани са да не се въртят сами от вибрацийте и съответно го няма ремъка който ги задвижва
образно се изразих със "затапването" ;)
в смисъл блокирани са да не се въртят сами от вибрацийте и съответно го няма ремъка който ги задвижва
Аз имам някакъв вой в колата и ми казаха, че е от валовете и трябвало основен ремонт, който е некви диви пари! Така че....по-добре ремонт или да ги "изолирам"?!
хм,основен ремонт заради баланс валовете?
незнам кой е установил това,но най-простото преди да си се хвърлил в диви ремонти е да махнеш ремъка на тия валове и палиш. ако е от тях- това "виене" ?!? както каза не би трябвало да го има
хм,основен ремонт заради баланс валовете?
незнам кой е установил това,но най-простото преди да си се хвърлил в диви ремонти е да махнеш ремъка на тия валове и палиш. ако е от тях- това "виене" ?!? както каза не би трябвало да го има
А какво губя като ги махна? Мощност?
точно обратното ;)
на теория би трябвало се повиши мощността .
що не хвърлиш едно око в тая тема :
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56359&postdays=0&postorder=asc&start=15
там има конкретно решение на въпроса за баланс валовете, със снимка ако не се лъжа
точно обратното ;)
на теория би трябвало се повиши мощността .
що не хвърлиш едно око в тая тема :
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56359&postdays=0&postorder=asc&start=15
там има конкретно решение на въпроса за баланс валовете, със снимка ако не се лъжа
Брат, снимка има, но не пише това, което ме интересува, а накратко...от четенето по форума ни излиза, че без баланс валове колата е по-добре от една страна, а от друга не. Просто ме интересува какво печеля и какво губя от махането на валовете и за какво изобщо са си играли да ги слагат?!
еми аз съм само с махнат ремък има един по специфичен звук мотора .. немога да го опиша нещо като виене ама не точно трябва да се заслушаш (това само на празен ход) сложа ли ремъка се маха тоя шум .. иначе карам от година така редовно и давам прекъсвачи за сега няма проблем .. Ако махнеш валовете съм чувал само добри отзиви (ако ги махнеш напълно) .. че налягането на маслото се подобрявало доста а знаеш че за тоя т.с. колкото повече толкова повече .. Ама тва само сам чувал и не съм стигнал до там
Majed_146
23-01-2012, 06:40
Махай ремъка и си свиркай,155 е с махнат ремък и няма никакви проблеми! даже по добре върви
Мерси за отговорите но питам нещо друго, а не дали може да се махне ремъка... :upsidedwnsmiley:
Е дано някой да ни каже ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.