View Full Version : Проблем с уреда за температурата на охлаждащата течност на двигателя
milenmilan
01-07-2013, 16:50
Колеги помагайте, на таблото уреда ми показва прекалено високи стойности, все от рода на 110 и нагоре, а на диагностика колата реялно не дига повече от 92. Смених датчика, цялото табло и прокарах нов кабел от датчика до куплунга на таблото а проблема си остава. На моменти се оправи и си задържи 90 но това е рядко. :hi_temerature:
danchev63
01-07-2013, 18:00
а перката/ите включват ли се. Ако се включва проблема може да е в термостата- да е заседнал на малкия кръг. Има ли антифриз в разширителния съд - над минимума. И последен вариант самия уред да се е скапал и стрелката да показва каквото си иска.
Има и други възможности ама виж първо тия.
milenmilan
01-07-2013, 18:13
Колега, написал съм подробно. Колата на диагностига си показва нормално, на 92 пуска 1-ва степен перка а уреда показва над 120. Относно уреда написал съм че съм подменил таблото (километраж, обортомер, уред за температура и гориво). Охладителна течност си има в нормите.
danchev63
01-07-2013, 19:55
след като на диагностика показва точно а уреда невярно, има само една възможност самия уред. Това че си го сменил не е гаранция за изправен уред. А може и някоя връзка в самия уред или към таблото да е заминала и да променя съпротивлението на уреда.
Разкачи този от таблото и закачи друг външен уред за проба.
ecotronic
01-07-2013, 21:24
Колега, написал съм подробно. Колата на диагностига си показва нормално, на 92 пуска 1-ва степен перка а уреда показва над 120. Относно уреда написал съм че съм подменил таблото (километраж, обортомер, уред за температура и гориво). Охладителна течност си има в нормите.
Датчикът представлява 2 отделни термосъпротивления в един корпус. Посредством едното (пинове 2 и 3) ECU - то мери температурата. Другото (между пин 1 и шаси) служи за индикацията. Тъй-че това, че ECU то мери вярно а индикацията на таблото грешно не означава, че проблемът не е в датчика. Въпреки, че е сменян.
При първа възможност ще измеря стойността на съпротивлението за индикацията при работната температура и ще ти я кажа за съпоставка.
При прегряване до такива градуси не би ли трябвало да светне червената лампичка на таблото? Също ми е интересно дали записва някаква грешка ако тази температура е реална и се е записала и от ЕКУ.
milenmilan
01-07-2013, 23:03
Датчикът представлява 2 отделни термосъпротивления в един корпус. Посредством едното (пинове 2 и 3) ECU - то мери температурата. Другото (между пин 1 и шаси) служи за индикацията. Тъй-че това, че ECU то мери вярно а индикацията на таблото грешно не означава, че проблемът не е в датчика. Въпреки, че е сменян.
При първа възможност ще измеря стойността на съпротивлението за индикацията при работната температура и ще ти я кажа за съпоставка.
Датчиците и двата ги проверих като стойност за сравнение от аутодата, и бяха в нормите но при 20°, дали вече при 90 градуса не дават разлика в Ω-вече не зная.
П.П. Дали е възможно грешната информация да отива към таблото от липса на, не добра връзка с маса.
При прегряване до такива градуси не би ли трябвало да светне червената лампичка на таблото? Също ми е интересно дали записва някаква грешка ако тази температура е реална и се е записала и от ЕКУ.
До ЕКУ-то до сега не е достигнала информация по-голяма от 94°. А що се отнася до таблото, до колкото знам то не се следи от екуто(може и да греша).
ecotronic
02-07-2013, 10:21
Датчиците и двата ги проверих като стойност за сравнение от аутодата, и бяха в нормите но при 20°, дали вече при 90 градуса не дават разлика в Ω-вече не зная.
П.П. Дали е възможно грешната информация да отива към таблото от липса на, не добра връзка с маса.
До ЕКУ-то до сега не е достигнала информация по-голяма от 94°. А що се отнася до таблото, до колкото знам то не се следи от екуто(може и да греша).
На повечето такива индикатори на температура отклонението на стрелката е пропорционално на протичащия през системата ток. Т.е - обратно пропорционално на съпротивлението на датчика.
Ако и тук е така, следва, ако има лоша връзка по веригата да показва по-ниска от реалната температура.
Можеш да откачиш пин 1 на датчика (той трябва да е за индикацията на таблото). В този момент би трябвало стрелката да отиде на 0. При допиране на проводника до корпус, следва стрелката да се отклони на максимум.
ecotronic
27-07-2013, 19:31
Днес измерих стойностите на съпротивленията на датчика.
1 - Датчика за индикатора на таблото (между пин 1 и шаси):
студен двигател (26 гр.):
2,5 килоома; напрежение спрямо шаси: 6,5 V
загрял двигател (90 гр. отчетени по стрелката):
195 ома; напрежение спрямо шаси: 1,85 V
2 - Датчика за ECU-то (между пинове 2 и 3):
студен двигател (26 гр.):
2,18 килоома
загрял двигател (90 гр. отчетени по стрелката):
234 ома
kazandjiev_i
05-06-2016, 22:41
Колега дефакто как разрешихте проблема тъй като аз имам абсолютно същият......
Serjanta
09-06-2016, 13:15
Колеги и аз имам същия проблем от 1 месец и не мога да го оправя.Вчера един приятел с 147-ца ми каза че и при него се е повил.Значи когато карам в града или на магистралата с климатик започва да дига градусите и стига до 120.Оставям я да работи и отварям казанчето за антифриза и всичко си е наред няма пара няма нищо.Гася колата както показва 120 градуса давам пак на контакт и уреда ми показва 90.
ecotronic
09-06-2016, 13:19
Колеги и аз имам същия проблем от 1 месец и не мога да го оправя.Вчера един приятел с 147-ца ми каза че и при него се е повил.Значи когато карам в града или на магистралата с климатик започва да дига градусите и стига до 120.Оставям я да работи и отварям казанчето за антифриза и всичко си е наред няма пара няма нищо.Гася колата както показва 120 градуса давам пак на контакт и уреда ми показва 90.
Добре е да направиш диагностика, преди всичко. А именно - да се види, каква температура регистрира ECU - то, когато температурата според стрелката е над 90.
Освен това трябва да се тестват двете степени на вентилатора.
Serjanta
09-06-2016, 13:42
Ами преди да сменя датчика направих диагностика.Двете степени си сработват няма проблем.Температурата се покачваше както на уреда ми така и на лаптопа и затова смених датчика.След смяната пак така уреда си дига 120 и не съм пускал нова диагностика.
ecotronic
09-06-2016, 13:48
Добре е да се повтори диагностиката за да се изясни това, дали реално температурата е висока или стрелката лъже.
Ако реалната температура е висока, следва преди всичко да се търси причината - недобре отварящ термостат, въздух в системата, дала фира водна помпа............или нещо по-сериозно.
Има ли загуба на охладителна течност?
Serjanta
09-06-2016, 14:01
Значи когато карам в града или на магистралата с климатик започва да дига градусите и стига до 120.Оставям я да работи и отварям казанчето за антифриза и всичко си е наред няма пара няма нищо.Гася колата както показва 120 градуса давам пак на контакт и уреда ми показва 90.Антифриза не дига повече от 92 градуса.
---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 10:57 ----------
Реално температурата не се вдига повече от 92 градуса но стрелката на уреда стига до 120 че и повече се е покачвала.И като я загася и дам пак контакт си покзва 90
ecotronic
09-06-2016, 14:32
Щом с изключване и включване на контакт стрелката променя драстично показанията си, то по-вероятно проблемът е в самата отклонителна система на таблото и по-малко вероятно - в датчика на термостата, който е сдвоен. Т.е - съдържа в един корпус датчика за ECU - то и този за стрелката. По-горе в темата съм дал стойностите на двата датчика при мен. Освен да премериш с мултицет този за стрелката и да съпоставиш стойностите.
Pepko-Bepko
12-06-2016, 15:01
Имах същия проблем години наред.Решението на които открих съвсем случайно.Оставих голяма желязна щанга върху работещия ми двигател която се допря и до купето.Излезнаха искри :))).Погледнете си масите от двигателя към купето или най добре пуснете нови.Увити са в изолация и вътре загниват.Поздрави!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.