View Full Version : Смяна ангренажен ремък 166 2.5?
plamenp59
02-07-2013, 13:08
Къде в Пловдив или Пазарджик може да се смени ремък и ролки с пети и индикатор?
lordliness
02-07-2013, 14:10
Имаш лично съобщение.
И аз ходя там. :)
plamenp59
27-07-2013, 18:50
Смених ангренажа и ролките на указаното място"енцо сервиз".Само че възникна проблем.Реших , така и така ще се сваля капака на клапаните и на двата реда цилиндри да сменя и свещите.Купих по обява в продавалник PFR6B от Монтана .Колата имаше прекъсване и неравномерна работа при палене още преди монтиране на ГИ,та нека и свещите да са нови.Та отидох в сервиза.При диагностиката се оказа голямо предварение.Никакви други грешки ,общо взето нормално.При палене след ремонта същата работа, прекъсва при палене.Та отидох да си я взема.Сложихме добавка за чистене и веднага на пътя.Карам само на бензин и набирам.Набирам ама до 160 км.Два дни преди това колата си вървеше и нямаше проблем да си хване максималната скорост по каталог че и отгоре .Обратно в сервиза и четем, над 3200 оборота 1.2и 3 цилиндър работят когато си искат .В понеделник отново ще се сменят свещите със старите и да видим.Няма да се изненадам по обявата в Продавалник да се предлагат ментета, но нека първо да чуя "енцо сервиз" и какво са открили.
plamenp59
27-07-2013, 19:17
Та ето и линк към обявата в Продавалник и моля ако някой има мнение за предлаганите свещи да го напише.
http://prodavalnik.com/zapalitelni-sveschi-ngk-laser-platinum-pfr7b-i27961683
lordliness
27-07-2013, 20:02
Смених ангренажа и ролките на указаното място"енцо сервиз".Само че възникна проблем.Реших , така и така ще се сваля капака на клапаните и на двата реда цилиндри да сменя и свещите.Купих по обява в продавалник PFR6B от Монтана .Колата имаше прекъсване и неравномерна работа при палене още преди монтиране на ГИ,та нека и свещите да са нови.Та отидох в сервиза.При диагностиката се оказа голямо предварение.Никакви други грешки ,общо взето нормално.При палене след ремонта същата работа, прекъсва при палене.Та отидох да си я взема.Сложихме добавка за чистене и веднага на пътя.Карам само на бензин и набирам.Набирам ама до 160 км.Два дни преди това колата си вървеше и нямаше проблем да си хване максималната скорост по каталог че и отгоре .Обратно в сервиза и четем, над 3200 оборота 1.2и 3 цилиндър работят когато си искат .В понеделник отново ще се сменят свещите със старите и да видим.Няма да се изненадам по обявата в Продавалник да се предлагат ментета, но нека първо да чуя "енцо сервиз" и какво са открили.
Сигурно днес съм видял твоята кола там :)
Възможно е свещите да не са читави, възможно е и да не е в тях проблема. Дръж ни в течение.
thecleaner
27-07-2013, 21:32
Та ето и линк към обявата в Продавалник и моля ако някой има мнение за предлаганите свещи да го напише.
http://prodavalnik.com/zapalitelni-sveschi-ngk-laser-platinum-pfr7b-i27961683
Кристоф продава свещи от доста време, аз съм си купувал и няма ядове.
plamenp59
27-07-2013, 21:48
Възможно е да не са свещите за това което се получи след смяната им.Но нека я отворят.Смущаващ е факта че се губят цилиндрите само в единия ред.
1.2.3.Ако свещите са калпави защо не показа нищо на другия ред.Но като свалят капака ще видят ако има нещо по кабелите.Трудна за обслужване кола.Това прекъсване при студена кола също е изнервящо.После е значително по леко но го има и на газ и на бензин.Грешки няма но на колкото и майстори да кажа че искам да помислят за разходомера не обръщат внимание.Че само името на производителя трябва да е смущаващо.СПЕКТРОМАТИК.Нямам вяра на това чудо нищо че е обявено че си е аналог на 0 280 217 531.
Ама нямало грешки.то грешки няма ама и едва ли работи на този мотор.
Възможно е да не са свещите за това което се получи след смяната им.Но нека я отворят.Смущаващ е факта че се губят цилиндрите само в единия ред.
1.2.3.Ако свещите са калпави защо не показа нищо на другия ред.Но като свалят капака ще видят ако има нещо по кабелите.Трудна за обслужване кола.Това прекъсване при студена кола също е изнервящо.После е значително по леко но го има и на газ и на бензин.Грешки няма но на колкото и майстори да кажа че искам да помислят за разходомера не обръщат внимание.Че само името на производителя трябва да е смущаващо.СПЕКТРОМАТИК.Нямам вяра на това чудо нищо че е обявено че си е аналог на 0 280 217 531.
Ама нямало грешки.то грешки няма ама и едва ли работи на този мотор.
Сигурен ли си че са я правили с пети ? Много малко сервизи имат пети за 2.5/3.0.
1,2 и 3 трябва да е задната група цилиндри. Според мен там температурата е по-висока от същата в предните. А и ти си на пропан-бутан, който гори с по-висока температура от бензина.
Съчетанието на тези две неща може да означава повредени бобини на задната група цилиндри, но може и да не означава това.
Кабели нямаш, бобината "отива" до свеща. Или може би имаш предвид кабелите преди бобините ?
Дебитомера ти (280 217 531) можеш да го тестваш само в движение на 2ра и 3та във високите обороти, докато си закачил лаптоп и гледаш какви напрежения ще стигне.
Spectromatic e китайски аналог на bosch-a. Струва към 150лв , докато този номер бош е от 400 до 650лв .
ФЕРАРИСТ
27-07-2013, 22:52
Колега как се установи че въпросните цилиндри точно "работят когато си искат".......и особенно след 3200.......щестака не е като ТС да прекъсва и да почне човек да откача да речем по най - елементарния начин я запалването, я бензиновите дюзи за да установи къде цилиндрите се ебават.......
Ако колата ти е зацепена както трябва, и както Клинъра каза че човека със свещите е сигурен, мога да хвърля едни 2-3 лева първо на дебитомер.......и като цяло на смесообразуването.....
plamenp59
27-07-2013, 23:06
Точно заради петите отидох при тях.Относно бобините- замериха ги и след като откриха че две от тях имат леки отклонения в параметрите им казах да ги разменят с тези от другия ред за да може смяната да е по лесна.Спекроматик се сглобява в Пловдив.На Кукленско шосе сервиза им е флексауто ,Работят им сензорите в Китай.Приемчик на сервиза им е едно момче Запрян и за него колегите му от други сервизи казват че е един от добрите диагностици.Цената на дебитомерите им е 98 лева.Но за дебитомерите знам едно.Универсален дебитомер няма.,а ми се струва че китайчето е точно това.Тази седмица имах договорка със Запрян да тестваме и изберем един нов от тяхните .А ако не можем да си взема един бошов , но сега първо да реша новия проблем.Колкото до кабелите лично съм проверил тези на 456 о не ми се разглобява пред блока за 123.Ако се наложи обаче и това ще направя .
---------- Post added at 23:04 ---------- Previous post was at 22:59 ----------
Това казаха като се върнах в сервиза и почнаха диагностиката и четенето на грешките.На 3200 оборота цилиндрите 123 спряли да работят.А за дебитомера съм на твоето мнение.Данните който подава на екуто са погрешни. от там отварянето на дюзите и аванса на майната си.
---------- Post added at 23:06 ---------- Previous post was at 23:04 ----------
Карам само на бензин и набирам.Набирам ама до 160 км.Два дни преди това колата си вървеше и нямаше проблем да си хване максималната скорост по каталог че и отгоре .
Търси разковничето в това което е правено по колата през тези 2 дни. Другото са телета под вола ;)
plamenp59
27-07-2013, 23:28
Прав си Коде.Неправилно зацепване на ангренажа?Свещи менте?Лошо сглобяване на мотора с прекъсване на кабели?В понеделник ще разбера.До вечерта колата върви като луда.Караш в сервиза за обслужване и получаваш каручка.Ще видим каква е причината.
---------- Post added at 23:28 ---------- Previous post was at 23:22 ----------
"Ако колата ти е зацепена както трябва, и както Клинъра каза че човека със свещите е сигурен, мога да хвърля едни 2-3 лева първо на дебитомер.......и като цяло на смесообразуването....."
Вместо да си хвърляме тук по два лева не е ли по добре като оправя този проблем ,да се чуем с теб и да дойда да го проверим на място дебитомера.От постовете ти знам че имаш .......531 за тестване за да съм сигурен къде е ключа от бараката.
ecotronic
27-07-2013, 23:33
Добро правило е това никога да не се предприемат едновременно повече от една промяна на неща, които биха могли да влияят като фактори на едно и също нещо.
Неспазването на това правило, често пъти създава главоболия.
plamenp59
27-07-2013, 23:58
Добро правило е това никога да не се предприемат едновременно повече от една промяна на неща, които биха могли да влияят като фактори на едно и също нещо.
Неспазването на това правило, често пъти създава главоболия.
Според теб ,след смяна на ангренажа бегом до магистралата за тест и после обратно за смяна на свещите.Пак сваляне на капаци и пак затваряне и отново на магистралата.Ако бях решил да сменя и бобините отново същата процедура.Весело ще стане.:tooth:
ecotronic
28-07-2013, 00:06
Според теб ,след смяна на ангренажа бегом до магистралата за тест и после обратно за смяна на свещите.Пак сваляне на капаци и пак затваряне и отново на магистралата.Ако бях решил да сменя и бобините отново същата процедура.Весело ще стане.:tooth:
Само споделих нещо, което съм научил от повече от 30 - годишна борба с всякаква техника.
Всеки решава какво да прави.
Това е демократична страна.
plamenp59
28-07-2013, 00:31
Само споделих нещо, което съм научил от повече от 30 - годишна борба с всякаква техника.
Всеки решава какво да прави.
Това е демократична страна.
Прав си, но това не е валидно за V6 моторите който са скрили половината си цилиндри като охлюв в черупката си.За това когато се сменя ремъка се сменят и свещите ако вече са си направили километрите.Този мотор вече 130 хил. е с този комплект свещи и им беше време.
plamenp59
28-07-2013, 10:16
"По истински от тези свещи няма и не може д аима. Гарантирам за оригинални японски свещи . Почти 5 години продаваме и то количества и досега никакви ама никакви оплаквания ! Нямам на идея какво и как са правили в сервиза , но нека се провери всичко. Ние си маркираме по свой начин свещите и няма проблем ако се съмняваш да ни ги пратиш да ги тестваме , но пак казвам абсолютно невъзможно е да е от свещите които сме ти пратили. Провери всичко преди да ни ги пратиш обратно за тест да не се вкарваш само в преразход. Ако е необходимо пиши за съвет или каквато и да е помощ от наша страна . Няма проблем с каквото може сме насреща."
Ето това получих от моето запитване до кристоф.
Сега да видим и Енцо сервиз в понеделник.
ФЕРАРИСТ
28-07-2013, 11:16
Вместо да си хвърляме тук по два лева не е ли по добре като оправя този проблем ,да се чуем с теб и да дойда да го проверим на място дебитомера.От постовете ти знам че имаш .......531 за тестване за да съм сигурен къде е ключа от бараката.
Заповядай по всяко време, имам два който взех нови и ги ползвам само за колата дето суркам на писта......дебитомера или сензора се прехвърля за нула време......
И пак искам да ти кажа че е много малко вероятно изведнъж 1-2-3 да спрат да работят.....
---------- Post added at 11:16 ---------- Previous post was at 11:11 ----------
Точно заради петите отидох при тях.
Ти видя пети, или просто са ти казали че имат......съжалявам ако поставям под съмнение работата на сервиз който ти е препоръчан от други доволни от него юзъри тука, но материята с шестаците е малко нетрадиционна, има доста неща дето да се объркат, и надаявам се всеки може да разбере съмненията ми.......
А принципно дори и с пети понякога зацепването може да не стане от раз, да не говорим без......последно презацепвах втори път 3.0 щото ми избяга малко при 3-4 оборота на вала, и го правих наново.......и това при свален двигател, ако знаеш каква забава е при закачен към колата двг.....
plamenp59
28-07-2013, 11:26
Ти видя пети, или просто са ти казали че имат......съжалявам ако поставям под съмнение работата на сервиз който ти е препоръчан от други доволни от него юзъри тука, но материята с шестаците е малко нетрадиционна, има доста неща дето да се объркат, и надаявам се всеки може да разбере съмненията ми.......
А принципно дори и с пети понякога зацепването може да не стане от раз, да не говорим без......последно презацепвах втори път 3.0 щото ми избяга малко при 3-4 оборота на вала, и го правих наново.......и това при свален двигател, ако знаеш каква забава е при закачен към колата двг.....
Още при първия телефонен разговор с тях това попитах."Имат ли пети" чак след това уточнихме времето и деня за смяна.а какво са правили незнам.Обясних им че искам да се направи проверка на предишното зацепване .Когато ми се обадиха че всичко е готово и отново попитах как е била зацепена преди това ме учуди отговора ."Белезите съвпаднаха" ,макар че очаквах да чуя нещо от сорта "петите влязоха без проблем при зацепен ремък".Утре сутринта ще звъня за да им кажа отговора от Монтана.Но това което пишеш за едновременното отказване на три цилиндъра и мен ме кара да мисля че проблема е или в зацепването на ремъка или проблем с кабелите при монтажа и демонтажа при този ред на цилиндрите.
Aко никога не са сваляни шайбите на разпределителните валове можеш да провериш дали е зацепена правилно.
Шайбите си имат белези които идват един срещу друг при ГМТ.
plamenp59
28-07-2013, 11:48
Aко никога не са сваляни шайбите на разпределителните валове можеш да провериш дали е зацепена правилно.
Шайбите си имат белези които идват един срещу друг при ГМТ.
Само че това няма как да го знаеш ако не си първи собственик и не си присъствал при всяка смяна на ангренажен ремък.Именно поради този факт исках проверка на предишното зацепване на ремъка.Имаше идея замисляне в колата при натискане педала на газта и за това исках да изчистя нещата едно по едно.Проблем бе че при диагностиките не се откриват записани грешки.Същото бе и при приемане на колата в сервиза.Сега грешки дал господ.
Добро правило е това никога да не се предприемат едновременно повече от една промяна на неща, които биха могли да влияят като фактори на едно и също нещо.
Неспазването на това правило, често пъти създава главоболия.
Ако си виждал как се сменят свещи на задния ред цилиндри и колко се разглобява едва ли щеше да напишеш такова мнение.
Още при първия телефонен разговор с тях това попитах."Имат ли пети" чак след това уточнихме времето и деня за смяна.а какво са правили незнам.Обясних им че искам да се направи проверка на предишното зацепване .Когато ми се обадиха че всичко е готово и отново попитах как е била зацепена преди това ме учуди отговора ."Белезите съвпаднаха" ,макар че очаквах да чуя нещо от сорта "петите влязоха без проблем при зацепен ремък".Утре сутринта ще звъня за да им кажа отговора от Монтана.Но това което пишеш за едновременното отказване на три цилиндъра и мен ме кара да мисля че проблема е или в зацепването на ремъка или проблем с кабелите при монтажа и демонтажа при този ред на цилиндрите.
За свещите : човека вероятно ги купува от ebay или нещо подобно. Аз съм купувал от ebay.co.uk свещи ngk iridium и си бяха ок.
Обади се на тези от сервиза от друг телефон и ги питай дали имат пети за 3.2. Ако ти кажат "да" е ясна работата.
Колега, връщай колата в сервиза и не се тормози. ;) "Колата вървеше сега не върви" и това е.
ecotronic
28-07-2013, 13:58
Ако си виждал как се сменят свещи на задния ред цилиндри и колко се разглобява едва ли щеше да напишеш такова мнение.
Сега ако трябва да се върнат старите свещи или да се разменят с тези на другата глава(доколкото разбирам натам отиват нещата), според теб трудът по-малко ли ще е?
А за главоболията, загубата на време, празните надежди........ да говорим ли ?
plamenp59
28-07-2013, 14:17
Колега, връщай колата в сервиза и не се тормози. ;) "Колата вървеше сега не върви" и това е.
Че тя колата е в сервиза.След като отидох да я взема и казаха че било добре да почистим дюзите решиш първо да я карам няколко дни с добавка за почистване. Казаха по магистралата да карам но за мен и първокласните пътища не са проблем да я понатисна. Та отидох да заредя точното количество бензин за добавката тръгнах. Доста мудно но когато вече бе на около 160 км/ч на пета педала опря в пода и това беше максимума.Реве бучи и не върви.Обърнах и в сервиза.Четене и това бе казано.Първия ред цилиндри над 3200 оборота ги няма .спират тръгват и такива неща.НАЙ ВЕРОЯТНО БИЛО ОТ НОВИТЕ СВЕЩИ.Ама нещо на мене ми говори за неправилно зацепени валове на тази група цилиндри или премачкани кабели .Все пак отиват 15 кабела в този капак а е зор свалянето и качването му обратно.Та колата е в сервиза .Утре ще звъня за да им дам заключението за свещите да не стане пак да сменят и да ходя напразно до Пазарджик защото времето ми е ценно.Ако след като отида има същия проблем ще мешаме капи.Зная как закарах колата и какво получих.
---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 14:07 ----------
Сега ако трябва да се върнат старите свещи или да се разменят с тези на другата глава(доколкото разбирам натам отиват нещата), според теб трудът по-малко ли ще е?
А за главоболията, загубата на време, празните надежди........ да говорим ли ?
А според теб как така се получава три свещи да не работят на този ред цилиндри а на другите да работят?Свещите ли са виновни.Ако са калпави защо на този ред само да са калпави.Сменян е ремък и не съм им светил за да знам как е зацепен.Нито знам ако наистина са го правили с пети какво е ставало с инсталацията.Опъвали ли са кабелите при демонтажа и монтажа.Какво е разкичвано и какво не е .Съгласен съм с колегата че операцията по смяна на свещите е пипкава и за мен сега бе момента да се направи.Останалото е коментар който нищо няма да помогне за отстранямане на проблема.
Сега ако трябва да се върнат старите свещи или да се разменят с тези на другата глава(доколкото разбирам натам отиват нещата), според теб трудът по-малко ли ще е?
А за главоболията, загубата на време, празните надежди........ да говорим ли ?
Въобще не е проблема в свещите. От 6 броя точно 3те дефектни ли ще ги сложиш в единия ред цилиндри ? :) И ще са "дефектни" само след 3000 оборота нали ? :)
ecotronic
28-07-2013, 14:34
А според теб как така се получава три свещи да не работят на този ред цилиндри а на другите да работят?Свещите ли са виновни.Ако са калпави защо на този ред само да са калпави.Сменян е ремък и не съм им светил за да знам как е зацепен.Нито знам ако наистина са го правили с пети какво е ставало с инсталацията.Опъвали ли са кабелите при демонтажа и монтажа.Какво е разкичвано и какво не е .Съгласен съм с колегата че операцията по смяна на свещите е пипкава и за мен сега бе момента да се направи.Останалото е коментар който нищо няма да помогне за отстранямане на проблема.
Не, че е невероятно да се получи такова подвеждащо съвпадение заради калпави свещи, но то просто е по-малко вероятно да се случи сравнено с други неща, като неправилно зацепване на ангренажа.
Поради това аз клоня към мнението, че не свещите са виновни. Може и да е в резултат от друга грешка, допусната в процеса на цялата манипулация.
Съзнавам, че с моите теории за разни правила, по никакъв начин не ти помагам. На твое място и аз бих се нервирал от подобни философски раздъждения, направени пост-фактум.
Позволявам си да го правя, защото мисля, че и от най-неприятната ситуация може да се извлече някаква полза. Т.е - колегите да си имат едно наум, в подобни ситуации.
Както и да е - не е твоя работа да умуваш относно това кой и как ще си върши работата.
Хората на които си поверил работата следва да намерят и решението.
plamenp59
28-07-2013, 14:40
Въобще не е проблема в свещите. От 6 броя точно 3те дефектни ли ще ги сложиш в единия ред цилиндри ? :) И ще са "дефектни" само след 3000 оборота нали ? :)
Съгласен съм с написаното.На времето имах една нова 164 от магазин.2.0 ТС .Едната гума към смукателните колектори се беше сцепила и реших да ги сменя и четирите.Цената беше 60 кинта на парче в дин експрес.Та купих и при майстора.Приятел ми е от времето когато се занимавах с монтьорлък по време на следването ми.Смени ги и хайде на магистралата.На 190км/ч същата работа като сега.Прибрах се вдигнах капака и гледам.Оказа се незатегната маса .Болчето фиксиращо обувката към корпуса хлабаво .От вибрациите на мотора вибрира и се губи маса.Та всичко е възможно дори и при добро желание на човек.Плащам си винаги та не е заради парите.Грешки стават колкото и да се старае човек.
ecotronic
28-07-2013, 14:41
Въобще не е проблема в свещите. От 6 броя точно 3те дефектни ли ще ги сложиш в единия ред цилиндри ? :) И ще са "дефектни" само след 3000 оборота нали ? :)
В това сме на едно и също мнение.
Но на мен ми са се случвали такива абсурдни съвпадения. :)
Никога не можеш да бъдеш на 100% сигурен освен ако не си пипал свещите паралелно с другите манипулации.
ФЕРАРИСТ
28-07-2013, 14:49
Че тя колата е в сервиза.След като отидох да я взема и казаха че било добре да почистим дюзите решиш първо да я карам няколко дни с добавка за почистване. Казаха по магистралата да карам но за мен и първокласните пътища не са проблем да я понатисна. Та отидох да заредя точното количество бензин за добавката тръгнах. Доста мудно но когато вече бе на около 160 км/ч на пета педала опря в пода и това беше максимума.Реве бучи и не върви.Обърнах и в сервиза.Четене и това бе казано.Първия ред цилиндри над 3200 оборота ги няма .спират тръгват и такива неща.НАЙ ВЕРОЯТНО БИЛО ОТ НОВИТЕ СВЕЩИ.Ама нещо на мене ми говори за неправилно зацепени валове на тази група цилиндри или премачкани кабели .Все пак отиват 15 кабела в този капак а е зор свалянето и качването му обратно.Та колата е в сервиза .Утре ще звъня за да им дам заключението за свещите да не стане пак да сменят и да ходя напразно до Пазарджик защото времето ми е ценно.Ако след като отида има същия проблем ще мешаме капи.Зная как закарах колата и какво получих.
---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 14:07 ----------
А според теб как така се получава три свещи да не работят на този ред цилиндри а на другите да работят?
Принципно как точно се установи това - сори ако е казано преди, но все пак.....
plamenp59
28-07-2013, 15:02
Принципно как точно се установи това - сори ако е казано преди, но все пак.....
Нищо не е установявано за работата на свещите.След като я четоха това бе казано.Първи ред цилиндри спират над 3200 обората.Когато си на празен ход правят опити да заработят.
и коментара бе че най вероятно причината е в материалите на клиента.
На въпроса ми какво ще правим отговора бе.Оставяш я и в понеделник ще сложим старите свещи.Те си бяха добри.
Ако не се оправи, залагам на това, че някой от разпределителните валове е объркан с един зъб. Все пак са четири, ако са го рисували не е много трудно да объркаш с маркера някой зъб по ремъка. Ако е зацепван с пети, пак не е невероятно да не го уцелиш. То затова се върти и се налагат пак. Лошото е, че ако нямат пети сега ще има едно гадаене на принципа проба-грешка, което хич не е здравословно:/
ecotronic
28-07-2013, 18:56
Ако са объркали сфазирането на ангренажа, това някак не се връзва със заключенията от диагностиката, че в диапазона 1000 - 3000 няма проблеми а преди и след него половината цилиндри умират.
plamenp59
28-07-2013, 19:20
: Запалителни свещи NGK Laser Platinum PFR7B Ако разбираш от коли опитай се да присъстваш ( ако позволяват) когато отворят пак колата и виж как са си свърчили работата. Казвам го защото не доумявам как може с едни и същи свещи на практика колата да работи различно. Долавям че нещо може да не е направено както трябва без разбира се да обвинявам момчетата в сервиза , но на практика е невъзможно да се случи това и причината да са свещите. Нямам дори една дефектирал асвещ досега а камо ли цели 6 на веднъж. Ще се опитам да получа допълнителна информация от колеги как би могло това да се е получило н абаза техен опит но няма да е по рано от вторник. Между другото повечето които си купват свещи сами си ги сменят и пак няма проблем. А е нормално да се предполага че при смяна от неопитен човек може да се монтира свеща не както трябва , да се чукне леко отдолу по електрода и така да се промени GAP и т.н. но в сервиз се предполага че всичко е професионално , макар практиката моята лична да ми говори точно обратното както и да ти звучи това!
Лошото е това че съм на работа от 12 часа .Мога да се освободя след 14.30 и да отида както и мисля да направя.Другия вариант е да отида до сервиза и да се върна на работа ,после пак да пътувам до Пазарджик.Хем да ми покажат петите.Ще го измисля някак.
plamenp59
28-07-2013, 19:40
Вече съжелявам че се отказах от смяната на ремък в Един Пловдивски сервиз.Обслужват само немски возила от високи класове.Шеф им е приятел на брат ми и за това цената която ми каза бе по ниска от тази в Енцо.Когато му карах колата да я чете и го попитах за неравномерната работа на мотора каза че според него това е ванусите.е да ама не.Знам че вариатори при този мотор няма.И дори факта че веднага уреди пети, от динекспрес до колкото чух, ме разколеба.Знам че е проблемно свалянето на капаците, достъпа до валовете на 123 цилиндър и предпочетох да се доверя на хора който са го правили.Та затова реших да е в ЕНЦО.
Лошото е това че съм на работа от 12 часа .Мога да се освободя след 14.30 и да отида както и мисля да направя.Другия вариант е да отида до сервиза и да се върна на работа ,после пак да пътувам до Пазарджик.Хем да ми покажат петите.Ще го измисля някак.
Колега, няма смисъл да им даваш зор, никой няма сметка да ти издаде развалена кола и да ходиш да го разнасяш после. Непоправими неща няма, всеки греши;) Не грешат само тези дето по цял ден си чешат камбаните. :) Теб те интересува да си вземеш автомобила работещ, зареди се с търпение и ги остави да си оправят нещата.
Колега, съжалявам, че се е получило така при теб. Все пак вярвам, че нещата ще се разрешат по най-добрия начин. Виждаш, че сервиза им не е някой квартален гараж, хората си държат на името. Само не влизай в излишни спорове, веднъж ядох дървото по този начин. Успех!
plamenp59
28-07-2013, 22:24
Колега, съжалявам, че се е получило така при теб. Все пак вярвам, че нещата ще се разрешат по най-добрия начин. Виждаш, че сервиза им не е някой квартален гараж, хората си държат на името. Само не влизай в излишни спорове, веднъж ядох дървото по този начин. Успех!
Нямам намерение да се карам но ще отида сутринта за да видя работи ли се по колата ми и какво мислят да правят.
lordliness
28-07-2013, 22:57
Хората в сервиза са коректни.
plamenp59
29-07-2013, 21:02
Все още няма развитие по темата.Сутринта се сложиха старите свещи.Тествах по стария път за София.Голямо движение и не може да се развие скорост.Но на ниски предавки след 5000 оборота забива муцуната.Обратно в сервиза.Има штуцер за газта на 4 ти цилиндър който се е разлепил от всукателната тръба и се държеше само на резбата си ,предположи се че взима въздух .Както и за вакума на газта който имаше напукване на вътрешния слой.Та до Пловдив да ги направи газаджията.Обратно към Пазарджик по магистралата.Максимална скорост 190 км с педал до ламарината.В ЕНЦО се оказа че штуцера отново се е отлепил.Явно поксиполът не държи.при четене дала грешки на 456 цилиндри този път.Утре на студено отново диагностика и евентуално сменяне на бобини.
ecotronic
29-07-2013, 21:17
Пробите на газ или на бензин ги правихте? Според мен не може заради един щуцер на който не му уплътнява идеално резбата да смуче толкова въздух, че да забива така. Ако сте пробвали само на бензин, пробвахте ли дали не смуче въздух през самия изпарител в случай, че има пробив в него?
Мисля, че смяната на бобините също няма да се окаже решението.
thecleaner
29-07-2013, 21:28
Все още няма развитие по темата.Сутринта се сложиха старите свещи.Тествах по стария път за София.Голямо движение и не може да се развие скорост.Но на ниски предавки след 5000 оборота забива муцуната.Обратно в сервиза.Има штуцер за газта на 4 ти цилиндър който се е разлепил от всукателната тръба и се държеше само на резбата си ,предположи се че взима въздух .Както и за вакума на газта който имаше напукване на вътрешния слой.Та до Пловдив да ги направи газаджията.Обратно към Пазарджик по магистралата.Максимална скорост 190 км с педал до ламарината.В ЕНЦО се оказа че штуцера отново се е отлепил.Явно поксиполът не държи.при четене дала грешки на 456 цилиндри този път.Утре на студено отново диагностика и евентуално сменяне на бобини.
Добре, че не е 12 цилиндъра колата :) Имат ли пети или нямат пичовете от сервиза.
Ама ти на газ ли ги правиш пробите? С това трябваше да започнеш, оправи си колата на бензин и после при газаджията за нови настройки. Нищо чудно при новата центровка да се шашка нещо, абе при проблем я забравете тая газ и я правете последно! :)
lordliness
29-07-2013, 22:14
Ама ти на газ ли ги правиш пробите? С това трябваше да започнеш, оправи си колата на бензин и после при газаджията за нови настройки. Нищо чудно при новата центровка да се шашка нещо, абе при проблем я забравете тая газ и я правете последно! :)
И аз чета и недоумявам защо се прави на газ!?
ecotronic
29-07-2013, 22:22
Все още никой не е казал, че се прави на газ.
ФЕРАРИСТ
29-07-2013, 22:48
Към колегата - кола на газ много - много не се кара над 5к обм, особенно пък да се правят меродавни тестове на газ.......
plamenp59
29-07-2013, 22:56
Не съм казал че правим проверките на газ.На бензин правим.Но Това че ги е спряно не означава че ако има пробив по системата няма да смуче въздух.Говорим за тестове на бензин.
---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:48 ----------
Когато я запалиха сутринта двигателят се опита да излезе от коша.Позагря и като смениха свещите и припалиха ми казват. "Видя ли сега запали по добре."Утре ми е интересно със старите свещи като вземе да се напъва за разходка по плаца и да кашля какво ще кажат.жалко че няма да съм там за шоуто.
Интересно дали ще признаят ако има прескочил зъб.
plamenp59
30-07-2013, 09:45
Интересно дали ще признаят ако има прескочил зъб.
Незнам.Отидох при тях именно заради уверението че имат пети и настоявах да се провери как е бил зацепен при предната смяна.Имаше неравномерна работа на мотора и исках да съм сигурен че причината не е в неправилно зацепен ремък.Днес ще се обадят по обяд дали се е решил проблема при смяната на бобините който са под съмнение.Искаха да я четат студена и после да ги гледат с осцилоскопа. Дори ще звънна към 11 часа да питам какво е станало.
plamenp59
30-07-2013, 10:42
И днес е запалила трудно и с много зор макар и със старите свещи.Следващо чуване по обяд.
digitalundgrd
30-07-2013, 12:10
Прочетох с интерес цялата тема. Колега, дано в крайна сметка тези от въпросния ЕНЦО да ти решат проблема, но по това което пишеш ми се струва, че хал хабер си нямат какво се случва и в момента налучкват - ще въртят нови/стари свещи, бобини, скъсани маркучи...Оле мале!
Чисто приятелски съвет - недей влиза във филма, в който ще си дал една торба пари да подмениш половината кола и най-накрая ще се устaнови, че грешно са я зацепили!
По-добре прежали парите или се разберете да ти върнат част от тях, които си им дал за "обслужването" и иди при хора, които се занимават предимно или изцяло само с Алфа Ромео (да разбират какво правят като ги "въртят" тия зъбни колела при ангренажа):) Като цяло са малко тези сервизи, а още по-малко са тези, които успешно се справят с V6 Арезета (броят се на пръсите на 1-та ми ръка).
lordliness
30-07-2013, 12:19
Аз останах а впечатление, че колата е влязла с проблем в сервиза
plamenp59
30-07-2013, 12:32
Прочетох с интерес цялата тема. Колега, дано в крайна сметка тези от въпросния ЕНЦО да ти решат проблема, но по това което пишеш ми се струва, че хал хабер си нямат какво се случва и в момента налучкват - ще въртят нови/стари свещи, бобини, скъсани маркучи...Оле мале!
Чисто приятелски съвет - недей влиза във филма, в който ще си дал една торба пари да подмениш половината кола и най-накрая ще се устaнови, че грешно са я зацепили!
По-добре прежали парите или се разберете да ти върнат част от тях, които си им дал за "обслужването" и иди при хора, които се занимават предимно или изцяло само с Алфа Ромео (да разбират какво правят като ги "въртят" тия зъбни колела при ангренажа):) Като цяло са малко тези сервизи, а още по-малко са тези, които успешно се справят с V6 Арезета (броят се на пръсите на 1-та ми ръка).
Кажи сервиз.Щото и ЕНЦО ми бе препоръчан от форумен колега ама нещо не вървят нещата.
---------- Post added at 12:32 ---------- Previous post was at 12:25 ----------
Аз останах а впечатление, че колата е влязла с проблем в сервиза
Проблем имаше при палене.двигателят палеше нормално и след 60 -70 секунди оборотите падаха за около минута и след това заработваще .на ниски обороти претрисаше но нямаше никакви грешки при диагностика.Ускоряваше и вървеше добре ,максималната скорост не беше проблем.Имах резерви от предишна смяна на ремък и затова търсих сервиз в който има пети и това бе уговорката ни.С пети и проверка как е бил зацепен ремъка.останалото ви е известно.
digitalundgrd
30-07-2013, 12:33
Аз останах а впечатление, че колата е влязла с проблем в сервиза
А, аз че 2 дни преди да влезе в сервиза, колата е имала проблема с оборотите (колегата решил, че е за смяна на свещите), но пък е вдигала, та даже подминавала максималната скорост, която и дават по книжка.
Карам само на бензин и набирам.Набирам ама до 160 км.Два дни преди това колата си вървеше и нямаше проблем да си хване максималната скорост по каталог че и отгоре .
След обслужването - до 160км/ч, а след още някакви магии по маркучи/щуцери стигнал до 190км/ч с педал до метал ;)
Но на ниски предавки след 5000 оборота забива муцуната.Обратно в сервиза.Има штуцер за газта на 4 ти цилиндър който се е разлепил от всукателната тръба и се държеше само на резбата си ,предположи се че взима въздух .Както и за вакума на газта който имаше напукване на вътрешния слой.Та до Пловдив да ги направи газаджията.Обратно към Пазарджик по магистралата.Максимална скорост 190 км с педал до ламарината.
Кажи сервиз.Щото и ЕНЦО ми бе препоръчан от форумен колега ама нещо не вървят нещата..
Хората, които съм сигурен, че могат да ти помогнат са или Екстрийм Сервиз или Вентура в София. И в двата сервиза хората, които работят там правят редовно Арезета, а и имат лични коли с такива V6 мотори ;) Та не е като да не ги разбират :)
Имат телефон за връзка тук : http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=26
Сега да не изляза аз виновен? За всякакви неща ходя в сервиза и проблеми не съм имал. Избора си е твой, аз само ти дадох съвет. Нито имам някаква изгода, нито ми пука. Работа на сервиза е да оправи колата и да си защити името. Колата е в движение, може да я закараш в някои от клубните сервизи, но там и цените са други.
plamenp59
30-07-2013, 12:42
Сега да не изляза аз виновен? За всякакви неща ходя в сервиза и проблеми не съм имал. Избора си е твой, аз само ти дадох съвет. Нито имам някаква изгода, нито ми пука. Работа на сервиза е да оправи колата и да си защити името. Колата е в движение, може да я закараш в някои от клубните сервизи, но там и цените са други.
Къде прочете да съм написал нещо за теб?Не те упреквам в нищо.
digitalundgrd
30-07-2013, 12:43
Виновни няма. Въпросът е, колегата да им даде на момчетата от ЕНЦО още малко време, и ако не успеят да решат проблема, да не задълбава повече при тях и да сменят "на ред", ами да потърси по-специализирана помощ ;)
ecotronic
30-07-2013, 12:47
Съвсем нормална ситуация е колега, който е ползвал услугите на даден сервиз и е останал доволен да го препоръча, изхождайки от най-добри намерения.
Това разбира се не гарантира, че няма да се изпадне в дискутираната ситуация.
От начина по който се развиват нещата и моето мнение е, че хората от въпросния сервиз не са достатъчно квалифицирани за да решат възникналия проблем.
По-нататъчното продължаване на манипулациите на въпросното място може да има неприятни последици.
lordliness
30-07-2013, 13:18
Сега да не изляза аз виновен? За всякакви неща ходя в сервиза и проблеми не съм имал. Избора си е твой, аз само ти дадох съвет. Нито имам някаква изгода, нито ми пука. Работа на сервиза е да оправи колата и да си защити името. Колата е в движение, може да я закараш в някои от клубните сервизи, но там и цените са други.
В редките случаи, когато ходя в сервиз посещавам същия и съм оставал доволен.
plamenp59
30-07-2013, 16:26
Няма развитие по темата.Два телефонни разговора при които ме уведомиха че се работи по колата но проблемът още не е открит.Проверяват бобини тоци ,клапани/вероятно ще мерят компресия/- исках да се направи още в началото.днес това се е направило за 456.За 123 още не беше направено.Утре като се чуем с тях ще разбера.
ecotronic
30-07-2013, 17:35
На какъв пробег е този двигател? Знае ли се колко е минал на газ? Разходът на масло как е?
Замерването на компресията ще е добър ориентир.
Подобни на описаните проблеми ми са се случвали (с друга марка) от запушен катализатор. Възникна ей така изведнъж.
thecleaner
30-07-2013, 18:40
За N-ти път да питам, с пети ли е зацепвана колата или не?
plamenp59
30-07-2013, 18:56
На какъв пробег е този двигател? Знае ли се колко е минал на газ? Разходът на масло как е?
Замерването на компресията ще е добър ориентир.
Подобни на описаните проблеми ми са се случвали (с друга марка) от запушен катализатор. Възникна ей така изведнъж.
На 130016 км.гарантирано.Оригинална боя все още.На газ не е карана повече от стотина км.Сега си прехвърлих АГУ то от капата.Масло от максимум до минимум от смяна до смяна.
---------- Post added at 18:56 ---------- Previous post was at 18:55 ----------
За N-ти път да питам, с пети ли е зацепвана колата или не?
Ами отговорих ти колега.Според сервиза е с пети ама не пускат вътре.
lordliness
30-07-2013, 19:32
Ами отговорих ти колега.Според сервиза е с пети ама не пускат вътре.
Аз съм виждал пети, но не знам за какъв мотор са.
plamenp59
30-07-2013, 20:03
Аз съм виждал пети, но не знам за какъв мотор са.
Ще видим какво ще стане.Утре пак ще се чуем с Петър по обед. Днес го попитах по телефона наистина ли са го правили с пети на което отговори утвърдително.Нищо не знам и чакам кога ще обяви че са приключили с ремонта за да отида и разбера какво е направено.После най вероятно към София в Екстрийм сервиз за проверка и евентуален ремонт.Натам вървят нещата.
lordliness
30-07-2013, 20:25
Ще видим какво ще стане.Утре пак ще се чуем с Петър по обед. Днес го попитах по телефона наистина ли са го правили с пети на което отговори утвърдително.Нищо не знам и чакам кога ще обяви че са приключили с ремонта за да отида и разбера какво е направено.После най вероятно към София в Екстрийм сервиз за проверка и евентуален ремонт.Натам вървят нещата.
За мен Петър е изключително коректен. Там ми смениха съединителя, получих гаранция, няколко по дребни ремонта, защото ме домързя да си ги правя сам :)
plamenp59
30-07-2013, 20:34
За мен Петър е изключително коректен. Там ми смениха съединителя, получих гаранция, няколко по дребни ремонта, защото ме домързя да си ги правя сам
Може.Но помня когато бях млад и се занимавах с монтьрлък че ако прехвърля зъб ,двигателя ставаше тромав.зъб напред аванса чукаше.Но ако станат два зъба гърмеше в испускателните колектори като луда.Сега гърми и при всяко форсиране дава грешки на единия или другия ред цилиндри.Аз се притеснявах от слабо доловимо претрисане на мотора едвам доловимо на волана при празен ход до като чакам светофарите което на газ не се и усещаше, след яко каране правех диагностика почти всеки ден от последната седмица тъй като тогава сложих ГИ и нито веднъж не даде грешка а сега форсираш и четеш на поразия.
lordliness
30-07-2013, 20:43
Може.Но помня когато бях млад и се занимавах с монтьрлък че ако прехвърля зъб ,двигателя ставаше тромав.зъб напред аванса чукаше.Но ако станат два зъба гърмеше в испускателните колектори като луда.Сега гърми и при всяко форсиране дава грешки на единия или другия ред цилиндри.Аз се притеснявах от слабо доловимо претрисане на мотора едвам доловимо на волана при празен ход до като чакам светофарите което на газ не се и усещаше, след яко каране правех диагностика почти всеки ден от последната седмица тъй като тогава сложих ГИ и нито веднъж не даде грешка а сега форсираш и четеш на поразия.
Този двигател ми е непознат, но би трябвало при това положение да си проверят първо зацепването, преди да правят други неща, такава е логиката, ако са имали съмнения сигурно са го направили, колата ти е от доста време там, това все пак е някакъв двигател, не е нещо свръх технологично, смяната на ремък е рутинна процедура, какво като е Алфа. Често минавам от там и винаги има коли, не е като да нямат опит и да правят по две коли на месец. Дано скоро ти оправят колата и не се налага да търсиш други сервизи
plamenp59
30-07-2013, 20:53
Този двигател ми е непознат, но би трябвало при това положение да си проверят първо зацепването, преди да правят други неща, такава е логиката, ако са имали съмнения сигурно са го направили, колата ти е от доста време там, това все пак е някакъв двигател, не е нещо свръх технологично, смяната на ремък е рутинна процедура, какво като е Алфа. Често минавам от там и винаги има коли, не е като да нямат опит и да правят по две коли на месец. Дано скоро ти оправят колата и не се налага да търсиш други сервизи
Дано не съм лош пророк но за мен най вероятната причина е зацепване през зъб на колянов вал а не на валовете на група цилиндри.Така си обяснявам гърменето и в двете групи.123 и 456.Веднъж едната втори път другата.Която гръмне първа и после екуто намали горивото и ти гониш до 160 180 км/ч за сума ти време.Има и на двете така че зъб на КВ.Иначе ако беше само на група РВ или само на един РВ щеше да е само на 123 или 456.
ecotronic
30-07-2013, 21:00
Чак толкова едва ли са я объркали. Предполагам, че ако нямат пети, то поне ГМТ са определили правилно.
lordliness
30-07-2013, 21:02
Ти споделили с тях тези си съмнения?
plamenp59
30-07-2013, 21:10
Ти споделили с тях тези си съмнения?
Преди два часа като говорихме по телефона отново го попитах дали са ползвали пети.Не вярвам човек като него да не се светне защо го питам именно за зацепването на ангренажа.На монтьр ли да обяснявам кое колко оборота прави и какво е ДВГ отто.
lordliness
30-07-2013, 21:14
Преди два часа като говорихме по телефона отново го попитах дали са ползвали пети.Не вярвам човек като него да не се светне защо го питам именно за зацепването на ангренажа.На монтьр ли да обяснявам кое колко оборота прави и какво е ДВГ отто.
Да така е, исках да ти напиша лично съобщение, но не става , не настройките ти не са както трябва.
plamenp59
30-07-2013, 21:23
Да така е, исках да ти напиша лично съобщение, но не става , не настройките ти не са както трябва.
Би трябвало да може вече. махнах чавката от получаване лични съобщения само от админи и модератори.Хубава система е този форум но не е преведен целия.Преди повече от две години правих превод на една от версиите на "в бюлетин" но така и не го пуснах в действие.оставих си старото "ай пи би" 2.36 заради проблем при конвертирането на базата данни .Сега нещо не ми се занимава със сайтове покрай проблемите с колата.
lordliness
30-07-2013, 21:51
Би трябвало да може вече. махнах чавката от получаване лични съобщения само от админи и модератори.Хубава система е този форум но не е преведен целия.Преди повече от две години правих превод на една от версиите на "в бюлетин" но така и не го пуснах в действие.оставих си старото "ай пи би" 2.36 заради проблем при конвертирането на базата данни .Сега нещо не ми се занимава със сайтове покрай проблемите с колата.
Сега стана, писах ти.
Дано не съм лош пророк но за мен най вероятната причина е зацепване през зъб на колянов вал а не на валовете на група цилиндри.Така си обяснявам гърменето и в двете групи.123 и 456.Веднъж едната втори път другата.Която гръмне първа и после екуто намали горивото и ти гониш до 160 180 км/ч за сума ти време.Има и на двете така че зъб на КВ.Иначе ако беше само на група РВ или само на един РВ щеше да е само на 123 или 456.
Това е брутално, за мен така може да се обърка само, ако са им дошли белезите(ако нямат пети) и в последствие са го опънали. Вала мърда със зъб при опъването и ако не се провери пак кое къде е - беля. Но ми звучи прекалено левашко, за да е истина. :gay[1]:
А принципно дори и с пети понякога зацепването може да не стане от раз, да не говорим без......последно презацепвах втори път 3.0 щото ми избяга малко при 3-4 оборота на вала, и го правих наново.......и това при свален двигател, ако знаеш каква забава е при закачен към колата двг.....
слабо доловимо претрисане на мотора едвам доловимо на волана при празен ход до като чакам светофарите което на газ не се и усещаше
Както ти написа колегата - това не е twin spark. Има 4 разпределителни вала и 3 ролки. Сигурен съм че дори с пети не е лесна работа.
6таците трябва да ги адаптираш след всяко откачане на акумулатора ... иначе работят неравномерно на празен ход и не вървят както трябва на пълна газ.
За претрисането виж и горния тампон на мотора - на достъпно място е и лесно можеш да разбереш ако е за смяна.
krustnika
30-07-2013, 23:11
Браво на колегата с 2.5-цата, че ни държи постоянно в течение на нещата. Ще е интересно в крайна сметка да се открие на какво се дължи тази спънатост и мудност във високите обороти. Споделяй колега, всяка информация, че ще е от полза на други алфисти, които имат подобни симптоми, та и те да не се лутат като самуилови войни в тъмното :BIGsmile:
Често минавам от там и винаги има коли, не е като да нямат опит и да правят по две коли на месец. Дано скоро ти оправят колата и не се налага да търсиш други сервизи
Lordliness, такава пламенна защита във всеки ваш пост, ще каже човек, че работите като приемчик в дадения сервиз :bg:
lordliness
30-07-2013, 23:31
Нямам нищо общо, това е безпристрастната ми оценка на клиент. Приемчик :) нивата на които работя са доста високи :)
mitkomeg
31-07-2013, 00:07
За претрисането виж и горния тампон на мотора - на достъпно място е и лесно можеш да разбереш ако е за смяна.
Как се разбира дали е за смяна, че и при мен има претрисане на място.Аз съм с дизелак ама предполагам, че става дума за същото нещо.
plamenp59
31-07-2013, 10:12
Току що се чух с Петър от Енцо.Когато му казах че искам да проверим зацепването и дали е точно направено ми се развика и ме попита какво съм се хванал с това зацепване от два дни.Бил сигурен щото белезите съвпадали.Казах му че знам че моторът е труден.Че няма място за работа,че и дори с пети може да се сгреши ,ама не.Бил сигурен в това.Че на мен какво ми говори че проблема ми бил в разреждането.На мен ми говори че проблем с разреждането може да има и при неправилно зацепен КВ но не ми се спореше по телефона.Та върнах пациентите си за днес и ще ходя до Пазарджик да прибирам колата.Утре сутринта ще ходим с алфата на доктор за проверка на енцовия ремонт и ще пиша каква е диагнозата.Дали причината е в енцо или в колата.
plamenp59
31-07-2013, 14:11
Върнах се от енцо сервиз.Колата бе със свален капак на клапаните на 123 и свален капак на ангренажния ремък.Свалиха и предния капак 456.Петите паснаха на ГМТ.Всичко идвало от смученето на щуцерите на газовата.Отлепяли се от всмукателните тръби при всяко отваряне на капака на 456 където са монтирани дюзите на ГИ.От това ставало все по зле щото много се отваряло./ с това съм съгласен/Чудя се защо ли при вдигане и отваряне на капака не се махат маркучите на газовото.Имат си скобички,но явно така е по удобно.Обещаха да ги запоят с припой./При предишното такова разлепване с тази прекъсваща кола изгорих 15 литра бензин да отида до пловдив и да се върна за една капка поксипол която не издържа и отлепи отново/ Да видим.На въпроса защо при три диагностики преди ремонта нямаше грешки а сега винаги показва ми бе отговорено че освен динекспрес в пловдив и само те имат екзаминер, но явно факта че една от тези диагностики бе правена от тях преди да приемат колата на същия този екзаминер няма значение..Дори екстриим сервиз в софия по специално бобо ползвал техните специализирани инструменти.Обидени са на факта че им нямам вяра и когато телефона ми е бил на бюрото се чували женски гласове коментиращи некадърноста им.Трябва да направя забележка на пациентите си.Та беше весело.Та това бе за днес.От всичко казано до тук си задавам само един въпрос.Защо бе свален капака на ангренажния ремък след като за проверка на зацепването това не е необходимо.Трябва ми само индикатор,пети и свалени капаци на главите.капак се сваля ако правиш корекции за да можеш да освободиш конусите на шайбите на вала.Дали все пак някой е решил да провери и се е усъмнил в непогрешимоста си / за което би получил адмирации и уважение от мен / или просто не е съобразил че не е необходимо.
Върнах се от енцо сервиз.Колата бе със свален капак на клапаните на 123 и свален капак на ангренажния ремък.Свалиха и предния капак 456.Петите паснаха на ГМТ.Всичко идвало от смученето на щуцерите на газовата.Отлепяли се от всмукателните тръби при всяко отваряне на капака на 456 където са монтирани дюзите на ГИ.От това ставало все по зле щото много се отваряло./ с това съм съгласен/Чудя се защо ли при вдигане и отваряне на капака не се махат маркучите на газовото.Имат си скобички,но явно така е по удобно.Обещаха да ги запоят с припой./При предишното такова разлепване с тази прекъсваща кола изгорих 15 литра бензин да отида до пловдив и да се върна за една капка поксипол която не издържа и отлепи отново/ Да видим.На въпроса защо при три диагностики преди ремонта нямаше грешки а сега винаги показва ми бе отговорено че освен динекспрес в пловдив и само те имат екзаминер, но явно факта че една от тези диагностики бе правена от тях преди да приемат колата на същия този екзаминер няма значение..Дори екстриим сервиз в софия по специално бобо ползвал техните специализирани инструменти.Обидени са на факта че им нямам вяра и когато телефона ми е бил на бюрото се чували женски гласове коментиращи некадърноста им.Трябва да направя забележка на пациентите си.Та беше весело.Та това бе за днес.От всичко казано до тук си задавам само един въпрос.Защо бе свален капака на ангренажния ремък след като за проверка на зацепването това не е необходимо.Трябва ми само индикатор,пети и свалени капаци на главите.капак се сваля ако правиш корекции за да можеш да освободиш конусите на шайбите на вала.Дали все пак някой е решил да провери и се е усъмнил в непогрешимоста си / за което би получил адмирации и уважение от мен / или просто не е съобразил че не е необходимо.
В края на краищата хората са се хванали да правят този мотор, което хич не е лесно, за мен явно са го направили и си патят от една тъпа газова уредба! Виновни няма има само опънати нерви за тоя дето духа. Всичко ще се оправи, както предположих още преди 2 страници.:)
ФЕРАРИСТ
31-07-2013, 18:04
Всичко идвало от смученето на щуцерите на газовата.
Казах ти че да се сложат дюзите там е изключително погрешно......
Иначе поне е добре че е ясно откъде е проблема.....
Казах ти че да се сложат дюзите там е изключително погрешно......
Иначе поне е добре че е ясно откъде е проблема.....
Къде са забити тия щуцери?
plamenp59
31-07-2013, 20:48
Къде са забити тия щуцери?
В долната част на всмукателните тръби.Почти към края им.Лошото е че тръбите са тънки и штуцерите при навиването са намазани с поксипол за да се залепят за тръбата.При сваляне на капака на 456 цилиндър ако предварително не се извадят маркучите към тях се огъват силно и така се е отлепил штуцера на 4 ти цилиндър.иначе си е вкаран в тръбата но мърда леко.
В долната част на всмукателните тръби.Почти към края им.Лошото е че тръбите са тънки и штуцерите при навиването са намазани с поксипол за да се залепят за тръбата.При сваляне на капака на 456 цилиндър ако предварително не се извадят маркучите към тях се огъват силно и така се е отлепил штуцера на 4 ти цилиндър.иначе си е вкаран в тръбата но мърда леко.
Eee това е проблем...При мен са разпробити колекторите отдолу под тръбите.
ecotronic
31-07-2013, 21:24
Бахти и щуцерите. Какъв проблем е настанал. Какъв е този сервиз където не могат 6 щуцера да уплътнят или ако трябва да ги махнат и запушат отворите за да подкарат двигателя. Що трябва да го разкарват човека за една капка лепило на майна си райна???
Колега, най-искрен човешки съвет от мен:
Бягай надалеч от тези хора. Това са всичко друго но не и техничари!
thecleaner
31-07-2013, 21:29
Дано ти оправят колега. Дали са я презацепвали и какво са ти казали, ние можем само да гадаем, но дано сагата е с щастлив край.
lordliness
31-07-2013, 21:45
Бахти и щуцерите. Какъв проблем е настанал. Какъв е този сервиз където не могат 6 щуцера да уплътнят или ако трябва да ги махнат и запушат отворите за да подкарат двигателя. Що трябва да го разкарват човека за една капка лепило на майна си райна???
Колега, най-искрен човешки съвет от мен:
Бягай надалеч от тези хора. Това са всичко друго но не и техничари!
Много крайно мнение за хора които не познаваш и съдиш по косвени признаци.
ecotronic
31-07-2013, 21:50
Много крайно мнение за хора които не познаваш и съдиш по косвени признаци.
Не ми е и нужно да ги познавам за да си направя съответните изводи от хронологията на описаните събития.
А като изключим моето мнение, на теб нормално ли ти се струва това да не могат да решат такъв елеметарен проблем с уплътняването на щуцерите а го пращат някъде другаде?
Това е все едно да идеш на гумаджия и той да те прати до София за да ти разхлабят болтовете, щото те не могат.
Много крайно мнение за хора които не познаваш и съдиш по косвени признаци.
+1 ! ecotronic, хората работят за пари, едва ли са знаели какво ще им дойде на главата с тази, както се разбра нескопосано монтирана уредба.
1. Тия проблеми "отпосле" едва ли са ги калкулирали хората в цената.
2. Това, че в последствие ще му ги оправят без пари(щото няма къде да отидат, то е ясно), не означава, че не може да им търси клиентът после рекламации!
3. По колекторът може да станат много бели в последствие и последните дето са пипали ще са те! Ама никой няма да ги пита кадърно ли е сложена газовата, ще има "А не знам, последно ти лепи тука, колата си вървеше":jumping:
Много е лесно да вадиш мозък, но монетата има 2 страни.;)
ecotronic
31-07-2013, 22:02
+1 ! ecotronic, хората работят за пари, едва ли са знаели какво ще им дойде на главата с тази, както се разбра нескопосано монтирана уредба.
1. Тия проблеми "отпосле" едва ли са ги калкулирали хората в цената.
2. Това, че в последствие ще му ги оправят без пари(щото няма къде да отидат, то е ясно), не означава, че не може да им търси клиентът после рекламации!
3. По колекторът може да станат много бели в последствие и последните дето са пипали ще са те! Ама никой няма да ги пита кадърно ли е сложена газовата, ще има "А не знам, последно ти лепи тука, колата си вървеше":jumping:
Много е лесно да вадиш мозък, но монетата има 2 страни.;)
Това за парите са кокошкарски работи.
Аз знам така: Ти си свърши работата както трябва, пък ако трябва и без пари. И на загуба я свърши ако трябва! Веднъж! Нека този клиент да те запомни с хубаво. Ще ти доведе още 10. И ти парите ще си ги избиеш пак.
Много ви е страх да не се набутате.
Ти прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Eй това е златното правило на живота!
lordliness
31-07-2013, 22:06
Не ми е и нужно да ги познавам за да си направя съответните изводи от хронологията на описаните събития.
А като изключим моето мнение, на теб нормално ли ти се струва това да не могат да решат такъв елеметарен проблем с уплътняването на щуцерите а го пращат някъде другаде?
Това е все едно да идеш на гумаджия и той да те прати до София за да ти разхлабят болтовете, щото те не могат.
Тези които са сложили газовата са големи техничари, струва ми се абсурдно да се лепят щуцери с някакви лепило. Трябва ли в сервиза да разбират и от газови уредби. Слагането на газ съсипва двигателя и колата, никога няма да променя това си мнение, води само до проблеми.
ecotronic
31-07-2013, 22:10
Тези които са сложили газовата са големи техничари, струва ми се абсурдно да се лепят щуцери с някакви лепило. Трябва ли в сервиза да разбират и от газови уредби. Слагането на газ съсипва двигателя и колата, никога няма да променя това си мнение, води само до проблеми.
Разликата между добрия професионалист и аматьора се състои в това, че първият е способен да импровизира и така да излезе от всяка една ситуация.
А аматьорът, като се сблъска със ситуация, която я няма в учебника и той е дотам.
plamenp59
31-07-2013, 22:11
Като чета разбирам че мислите че проблема е решен вече.Дано е така.Но имам чувството че сагата ще продължи.Дано греша.един разлепен штуцер който обаче си стой плътно в дупката с периферия от няколко милиметра поксипол едва ли ще кара двигателя да гърми като състезателната кола .Ако с зацепването на ремъка е имало проблем се чудя какви поражения ще има по двигателя от това каране по магистралата на тези пет хиляди оборота.Дано се размине и всичко да е наред но може и последствия да има.Но като я съберат знам че сервиза който ще оправи нещата няма да е същия.
ecotronic
31-07-2013, 22:17
Като чета разбирам че мислите че проблема е решен вече.Дано е така.Но имам чувството че сагата ще продължи.Дано греша.един разлепен штуцер който обаче си стой плътно в дупката с периферия от няколко милиметра поксипол едва ли ще кара двигателя да гърми като състезателната кола .Ако с зацепването на ремъка е имало проблем се чудя какви поражения ще има по двигателя от това каране по магистралата на тези пет хиляди оборота.Дано се размине и всичко да е наред но може и последствия да има.Но като я съберат знам че сервиза който ще оправи нещата няма да е същия.
Много е вероятно да те омайват с разлепените щуцери за да спечелят малко време за да открият същинската причина. Явно до момента все още не им е ясна.
Това за парите са кокошкарски работи.
Аз знам така: Ти си свърши работата както трябва, пък ако трябва и без пари. И на загуба я свърши ако трябва! Веднъж! Нека този клиент да те запомни с хубаво. Ще ти доведе още 10. И ти парите ще си ги избиеш пак.
Много ви е страх да не се набутате.
Ти прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Eй това е златното правило на живота!
Ти прави нещо, което не ти е работа да видиш каква клиентела ще завъртиш ;) Разбираш някои неща и ги споделяш, което е похвално. Някои принципни "истини" обаче нямат нищо общо с реалността;) Един майстор освен да знае къде да пипне, трябва да знае и къде да не пипа. Едно нещо дето може да ти донесе само негативи, чакай някой да го оцени. От такива дето пипат навсякъде аз лично бягам. Няколко човека познавам дето пипаха всичко навсякъде и я докараха до кривата круша. Много лесно се лепят колектори на V6 из нета.
Не ми е и нужно да ги познавам за да си направя съответните изводи от хронологията на описаните събития.
А като изключим моето мнение, на теб нормално ли ти се струва това да не могат да решат такъв елеметарен проблем с уплътняването на щуцерите а го пращат някъде другаде?
Това е все едно да идеш на гумаджия и той да те прати до София за да ти разхлабят болтовете, щото те не могат.
Елементарен е като някой ти каже какво е било.
Понякога точно такива елементарни проблеми се оказват много по-трудни за решаване от доста по-сложни на пръв поглед проблеми.
Както се каза, монетата има две страни.
ecotronic
31-07-2013, 22:22
Ти прави нещо, което не ти е работа да видиш каква клиентела ще завъртиш ;) Разбираш някои неща и ги споделяш, което е похвално. Някои принципни "истини" обаче нямат нищо общо с реалността;) Един майстор освен да знае къде да пипне, трябва да знае и къде да не пипа. Едно нещо дето може да ти донесе само негативи, чакай някой да го оцени. От такива дето пипат навсякъде аз лично бягам. Няколко човека познавам дето пипаха всичко навсякъде и я докараха до кривата круша. Много лесно се лепят колектори на V6 из нета.
Само да ти напомня, че говорим за едни щуцери на които резбите не са им уплътнени а не за космически совалки. Какъв "майстор" трябва да си или да не си за да ги оправиш ?
Сложно ли е това според теб?
lordliness
31-07-2013, 22:27
Само да ти напомня, че говорим за едни щуцери на които резбите не са им уплътнени а не за космически совалки. Какъв "майстор" трябва да си или да не си за да ги оправиш ?
Сложно ли е това според теб?
При положение, че там не се монтират газови уредби, са постъпили правилно
ecotronic
31-07-2013, 22:32
При положение, че там не се монтират газови уредби, са постъпили правилно
Ако са толкова сигурни, че проблемът идва от пикливите щуцери, ще го споделят със собственика с препоръка да ги затапят (това поне могат да направят) И така да оправят двигателя на бензин. Пък после човекът ще си ходи при газаджията да си оправя бакиите.
Само да ти напомня, че говорим за едни щуцери на които резбите не са им уплътнени а не за космически совалки. Какъв "майстор" трябва да си или да не си за да ги оправиш ?
Сложно ли е това според теб?
Само да ти напомня, че самият газаджия не е могъл да си оправи бакиите, дето ги слага всеки ден. Някои само чакат някой като теб да пипне това дето са го осрали. После направо ти прехвърлят абонамента, може да станеш много добър в свалянето на колектор за норматив. А там като почнеш да барникаш ден през ден, тук се пукнал, там не знам какво си може и да разгледаш накрая V6 отвътре, ама то е от занаята. :) Говорим си само за вероятности, не го пожелавам на никой. :)
lordliness
31-07-2013, 22:42
По принцип, клиента няма работа да гледа как му правят колата, оставяш я и чакаш да кажат, че е готова. Самия аз в сервизите в които ходя мога да гледам, но никога не го правя, дори не звъня по телефона, излишно е и изнервя хората работещи в сервиза.
Мисля, че така е правилно.
thecleaner
31-07-2013, 22:50
По принцип, клиента няма работа да гледа как му правят колата, оставяш я и чакаш да кажат, че е готова. Самия аз в сервизите в които ходя мога да гледам, но никога не го правя, дори не звъня по телефона, излишно е и изнервя хората работещи в сервиза.
Мисля, че така е правилно.
Точно тук ви е проблема на работещите в сервизи, само за пари мислите и говорите с недомлъвки, не това е целта на един форум. Аз не ходя в сервизи имам си знания и умения.
Защото си ме игнорирал се сдържах досега, но фурнаджийските лопати някакси ми бъркат в мозъка. Това мнение съм го извадил от една скорошна тема дето беше анти. Ясно е, че си имаш някакви взаимоотношения с тия пичове от сервиза, но не прекалявай все пак де, по сервизи не ходиш уж, а изведнъж се получава, че само висиш по сервизите.
ecotronic
31-07-2013, 22:52
По принцип, клиента няма работа да гледа как му правят колата, оставяш я и чакаш да кажат, че е готова. Самия аз в сервизите в които ходя мога да гледам, но никога не го правя, дори не звъня по телефона, излишно е и изнервя хората работещи в сервиза.
Мисля, че така е правилно.
Ако ти си оставиш колата в сервиз за смяна на ангренаж и свещи, пък те мотаят 1 седмица, какво ще направиш?
lordliness
31-07-2013, 22:56
Ако ти си оставиш колата в сервиз за смяна на ангренаж и свещи, пък те мотаят 1 седмица, какво ще направиш?
Не знам, явно има проблем, бих ги оставил да го решат или да ми кажат,че не са в състояние да го решат. Ситуацията е неприятна както за сервиза така и за клиента.
Да се плюе против някой без доказателства и без той да може да се защити ми се струва непочтено.
Така ли е? Кажете!
Абе,колеги, къде е тоя Енцо сервиз?
Иначе със сервизи и аз съм си имал дертове.Когато взех колата я закарах в Динекспрес на кукленско, който вече не е Динекспрес.Смяна на свещи, ремъци, масла и филтри.След около 200 км започна да се чува едно тракане от двигателя при подаване на газ.Разхода рязко скочи и се оказа, че господата са забравили да завият свещите.Отидох при тях и започнаха да се вайкат, но я оправиха - завиха свещите.Погледнах на другия ден филтъра на климатика - не беше сменен.
Затова вече бягам надалече от подобни сервизи.Не им се доверявам.Колата ми я поддържа момче от форума, както и на цялата пловдивска група и всичка са доволни.Доста често в България стана практика зад лъскавата реклама да се крие гнила ябълка.Не мога да кажа нищо за хората от Енцо сервиза, но ако някой по тоя начин ми държи колата без да може да я отремонтира трябва да има доблестта да каже - "не е за мен не мога да се справя".И тогава ще отида и ще му стисна ръката и ще му кажа едно голямо "Евала" за признанието, защото наистина в днешно време не само сервизите, но всички гледат само как да ти приберат парите!
Дори да се окаже ,че проблема не идва от щуцера, факт е че газаджията е претупал доста работата:)- понеже не му се е разглобявало. Да се монтират на тези тръби щуцери е противопоказно.
alfa156jtd
01-08-2013, 12:00
Колега,за смяна на ангренаж не са нужни пети.
thecleaner
01-08-2013, 12:06
Колега,за смяна на ангренаж не са нужни пети.
То и я моем, и тате мое, ма она козътъ си сака пръчот. ;)
radostin_ivanov
01-08-2013, 12:06
Това не е дизел,по принцип съм го правил без пети,но е доста рисковано,и не бих се заел 2-ри път с това,не си струва,хората са си написали как трябва да се прави.
plamenp59
03-08-2013, 21:02
Време е да приключим темата с обслужването на моята 2.5 в6 .Вчера по обяд ми се обадиха да отида да си взема колата.Вече работела.отидох ,запалихме и работеше на празен ход без претрисане.Обясниха ми че е с друг дебитомер но за друг двигател и като сложим моя ще има проблеми но иначе ще си работи.Речено сторено.Платих още една стотарка и малко за допълнителния ремонт и бензина и на път със стария си дебитомер.Малко тромавка и леко претрисане на мотора но върви .Директно отидох във фирмения сервиз на спектроматик и започнахме смяна след смяна на дебитомери.Сместа си оставаше бедна .Отказахме се след третия и реших да се прибирам .В енцо ми казаха че ми била разлепена резонаторната кутия и я лепили.Аз я бях проверявал дни преди да вляза в сервиза но явно от пукането и гърменето е станала белята. Та днес реших до като я направя цялата както трябва да сложа тръба на нейното място.После отново каране но този път на магистралата да тествам как върви пущината.Ами върви като охлюв.Не мога да я докарам на прекъсвач на трета предавка.Върнах се и отворих филтърната кутия.Филтъра бях го сменил преди месец и тъй като беше малко по особен макар и за модела не сложих пластмасовата шапка която се слага на горната му страна. но реших да си я сложа вече.Все пак петнайсет дневна преса от капака е направила място.Свалям капака и ужас.На капака монтирана част от маншонс дължина петнайсетина сантиметъра с форма на конус.В долния си край ф50.Груба сметка наполовина намалено сечение на отвора.Явно така се постига нормална горивна смес.Махнах маншона,сложих си ринга и затворих.|Накичих всичко и обратно на магистралата.Прекъсвача го стигам и на четвърта предавка.Максимална скорост 235.Можеше и още сигурно но доста натоварено.А и гасненето на празен ход което се появи след ремонта в енцо вече го няма.Сутринта ще видим как ще запали и ако е само това е проблем, бял кахър.Ще се търпи две минути неритмична работа на мотора.Ще се вземе едно ново дебитомерче и ще имам обица на ухото.Забравих да кажа че съм с новите свещи.Проработили.Само дето гапа го направили 0.6.Нека е толкова,така и така съм на газ.
ecotronic
03-08-2013, 21:10
Хубаво е това, че в крайна сметка си си решил проблема. Доколкото разбирам........сам.
:th_up:
Не разбрах въпросния маншон кой го е слагал?
С каква газова уредба е колата?
Маншон в кутията - ебаси скрападжийската работа, майна :dyrvo_v_kenefa: Радвам се, че си си оправил колицата в крайна сметка :)
plamenp59
03-08-2013, 21:22
Хубаво е това, че в крайна сметка си си решил проблема. Доколкото разбирам........сам.
:th_up:
Не разбрах въпросния маншон кой го е слагал?
С каква газова уредба е колата?
Маншона е монтиран в енцо сервиз.Сложен е за да се опитат по някакъв начин да обогатят сместа.Нищо не се постига обаче по начина които са го направили.Стеснението е на 20 сантиметъра под датчика.Просто във високите обороти на двигателя няма да му стига въздух.Ако има вариант за нещо подобно то това би следвало да се направи точно където е датчика с минимално намаляване на сечението и изгладени ръбове.Просто да се ускори малко скороста и от там датчика да даде по голямо напрежение за да се излъже компа.Но не вярвам някой да може да го постигне защото при износването си дебитомера постоянно ще променя показателите си така че това е безпредметно.Такива стеснения с чашки за кафе дори се правят на пернишките голфове вървящи на газ и с карбуратори. А газовата с която съм в момента я бях монтирал на капата си и количката работеше безпроблемно с нея.Бардолини е.Както и до сега си работи на бензин и върви като пушка.И днес я карах за да обикалям магазините и купя водопроводни части за 166 цата.Сега е като тоалетна с тези тръби за обратна вода ф7.6.Е вече са боядисани в черно и ще са там до като направя добре резонаторната кутия.Лепя я с полиуретан но са необходими няколко слоя за да съм сигурен че няма да ме предаде.
ecotronic
03-08-2013, 21:39
Подобни стеснения слагат газаджиите, когато не могат да се преборят с ниската чувствителност на изпарителя при класическите уредби. Не само при карбураторни двигатели.
Слагането на подобно нещо в случая говори за непознаване на основни принципи в работата на този двигател и подобни на него.
От цялата тема аз за себе си направих съответните изводи......за пореден път.
plamenp59
03-08-2013, 21:47
Подобни стеснения слагат газаджиите, когато не могат да се преборят с ниската чувствителност на изпарителя при класическите уредби. Не само при карбураторни двигатели.
Слагането на подобно нещо в случая говори за непознаване на основни принципи в работата на този двигател и подобни на него.
От цялата тема аз за себе си направих съответните изводи......за пореден път.
То и аз си направих изводите, ама късно.Вече или ще си купувам пети или ще ходя в Стара загора при Николай.Там може да се гледа.
Драмата е голяма и по-добре да не коментирам.
Интересно ми е обаче , че явно дебитомера на спектроматик е достатъчно добър за да може колата да достигне прекъсвач на 4та.
Още по интересно би било ако колегата има лаптоп и кабел - за да измери какви напрежения стига този дебитомер. Или поне да каже субективно дали след 5000 оборота колата набира бързо до прекъсвач ; или е бавно ; или се мъчи.
Все пак SM 280 217 531 e 98 лв , а оригинален върви от 200 евро в чужбина до 650 лв у нас. :bash:
radostin_ivanov
03-08-2013, 23:24
160 евра е в е-беи де.
160 евра е в е-беи де.
Не споря че го има и по-евтин ако потърсиш , само че в немския ebay рядко предлагат доставка до България. От UK или Италия е няколко евро по-скъп и като сложиш и доставката е пак по-добре от цените тук.
Така или иначе колегата има спектроматик - ако му тества напреженията и ни каже резултатите ще е полезно.
badmadafaka
04-08-2013, 11:34
Прекъсвача го стигам и на четвърта предавка.Максимална скорост 235.Можеше и още сигурно но доста натоварено.
В профила ти пише, че си на 53 години - "евала" пример даваш на младите и надъхани алфаджии с тези две изречения, а на по-зрелите и трезвомислещите няма да коментирам какво впечатление правиш... :unsure:
Това ВиК хубаво, че е временно, но го наглеждай отвреме-навреме, особено след описвания стил на каране, да не вземе да се стопи в тая жега, че тогава вече ще стане непоправима беля.
plamenp59
04-08-2013, 18:20
В профила ти пише, че си на 53 години - "евала" пример даваш на младите и надъхани алфаджии с тези две изречения, а на по-зрелите и трезвомислещите няма да коментирам какво впечатление правиш... :unsure:
Това ВиК хубаво, че е временно, но го наглеждай отвреме-навреме, особено след описвания стил на каране, да не вземе да се стопи в тая жега, че тогава вече ще стане непоправима беля.
Темата е за смяна на ангренажен ремък и премеждията по смяната му не за моите лични качества и възраста ми.От опит знам че често при ремонт по мотора за да разбереш как върви колата е добре да я пробваш и след това ако всичко е наред да караш спокойно.Пътувам много и дори на магистрала спазвам разрешената скорост.Но ако не бях тествал и сега щях да си остана с тези псевдо ремонти и гофрета във филтъра.Не съм си купил кон за да се возя в каруца . Жалкото е че плащаш по сервизи и често получаваш среден пръст дори без вазелин.
ФЕРАРИСТ
04-08-2013, 23:14
Принципно 2.5 и с бошовски дебитомер от 2.0 си стига до прекъсвача, разликата идва оттам че с 531 го няма тва "мислене" около 5к обм нагоре, чуствително по добре се усеща......
Пак принципно не коментирам качествата на въпросния дебитомер, но за да е абсолютно сигурен всеки дали това отчита правилно - в движение на трета, с закачена диагностика и се гледа максимума дето може да покаже......ся верно че има и начини пред сервиза и гаража, но лично аз предпочитам този.....
https://www.youtube.com/watch?v=TAmcGKsCok0
plamenp59
06-08-2013, 22:12
Принципно 2.5 и с бошовски дебитомер от 2.0 си стига до прекъсвача, разликата идва оттам че с 531 го няма тва "мислене" около 5к обм нагоре, чуствително по добре се усеща......
Пак принципно не коментирам качествата на въпросния дебитомер, но за да е абсолютно сигурен всеки дали това отчита правилно - в движение на трета, с закачена диагностика и се гледа максимума дето може да покаже......ся верно че има и начини пред сервиза и гаража, но лично аз предпочитам този.....
https://www.youtube.com/watch?v=TAmcGKsCok0
Благодарност за Ники. Днес загуби доста време заради мен но след тестовете които направи вече категорично мога да твърдя че Спекроматик не може да замести дебитомера на Бош.при 7к 120 кг.ч по малко въздух.По слабо ускорение и необходимост от още 300 м. трасе за достигане на тези обороти.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.