Log in

View Full Version : Алфата Гасне в движение !!



the_crazy_driver
10-07-2013, 02:50
Здравейте колеги. Днес си ходих до село. и си карам по магистралата за Ботевград с около 100км и колата огасна. Алфата е с мотор 2.4 136. До сега никога не съм имал каквито и да са проблеми с нея карам я от 2 години. И така след като спря да работи двигателя веднага в авариината и слязох откачих клемата постоях 10 минути и колата запали. Като се прибрах я качих на диагностика и не показа никакви грешки. Показа но бяха за аербезите.. От какво може да е този проблем ????? Помагайте..

andro88
10-07-2013, 09:37
Това е датчика на коляновия вал. Загрее ли колата, той спира да функционира правилно, ЕКУ-то няма информация за положението на коляновия вал и колата гасне. При мен се случи сигурно 20 пъти докато разбера какво е. На едната диагностика нищо не показа, но читав сервиз видяха грешката на коляновия вал, смених го за 30-40 лева сам, без сервизи и проблема изчезна.
За мен това е вариант 1. Другото е да ти е свършила нафтата или е било малко и ако си бил на спускане да е загаснала, щото сондата е била на сухо.
Аз не се сещам за други варианти, при положение, че е запалила след 10 минути.

ecotronic
10-07-2013, 10:55
Би трябвало с FES да се види грешката ако е датчика на КВ.
Иначе симптомите са такива. При по-висока температура отказва да работи. Като поизстине се оправя.

Doomguy
10-07-2013, 14:14
С ФЕС не показва нищо. При мен откриха грешката с examiner.

ecotronic
10-07-2013, 15:10
С ФЕС не показва нищо. При мен откриха грешката с examiner.


Наскоро метнах един датчик в кофата. Симптомите бяха същите а с FES грешката си се виждаше.

Mury
10-07-2013, 15:15
Би трябвало с FES да се види грешката ако е датчика на КВ.
Иначе симптомите са такива. При по-висока температура отказва да работи. Като поизстине се оправя.

Само че ЕДЦ 15 си трие грешките като откачиш акумулатора,не мога да повярвам че не го знаеш :idea2::idea2::idea2::idea2:

П.С.Колега вариантите са много,от датчик КВ,през скапана нафта или регулатор за налягане,,до помпа високо налягане.Препоръчвам ти да покараш пак така,като загасне виж дали ще запали веднага,или след 10-15 мин.,ако запали веднага е проблем с налягането на нафтата,ако запали след 10-15 мин. е датчика на КВ :prescription::prescription::prescription::prescri ption:

ecotronic
10-07-2013, 15:23
Само че ЕДЦ 15 си трие грешките като откачиш акумулатора,не мога да повярвам че не го знаеш :idea2::idea2::idea2::idea2:


Аз още много, ама наистина много други работи не знам.

Mury
10-07-2013, 15:25
Аз още много, ама наистина много други работи не знам.

Ето сега научи нещо :afro::afro::afro:

ecotronic
10-07-2013, 15:27
Ето сега научи нещо :afro::afro::afro:

Благодаря!

Всъщност едно от малкото неща, които знам е това, че човек докато е жив, все се учи.

myato
10-07-2013, 18:35
Ако има FES, като изгасне да се закачи и да завърти да запали. Ако е датчикът на коляновия вал, няма да има отчитане на обороти или ще се сменят безпорядъчни стойности.

ecotronic
10-07-2013, 20:30
Ако има FES, като изгасне да се закачи и да завърти да запали. Ако е датчикът на коляновия вал, няма да има отчитане на обороти или ще се сменят безпорядъчни стойности.

Когато на мен ми се случи това с датчика, беше бая горещо, работещ климатик и т н. Двигателят угасна и няма палене. Лаптопът не беше с мен и започнах да проверявам бушони, релета и букси. След около 15 мин. ръчкане запали. Минах 300 м. и отново угасна. Отново ръчкане и чесане и след 15 мин пак запали. Тогава се сетих затова, че бях чел за подобни симптоми от скапан датчик. И на следващото гаснене нарочно нищо не пипах а само чаках. Минаха 15 минути и хоп - запали. Зарязах я, на другия ден - студен старт, загрява до работна температура, карам я 30 минути и няма помен от проблема. После я погледнах с FES и имаше записана грешка за датчика.

the_crazy_driver
11-07-2013, 01:39
Значи датчик. Съдя по това защото беше много топло и колата 200км не е спирана на климатик с 4 човека. Нафтата за сега я изключвам като вариянт.

lordliness
11-07-2013, 07:31
Околните условия са без значение, двигателят.си поддържа постоянна температура.

ecotronic
11-07-2013, 12:06
Околните условия са без значение, двигателят.си поддържа постоянна температура.

Охлаждащата система се стреми да подържа температурата на двигателя в някакви граници.
Но горната температурна граница се променя в зависимост от околната температура.
Ако приемем, че при 10 градуса околна температура, температа на двигателя достига максимум 95 градуса, то при околна температура от 35 градуса, максималната температура на двигателя въобще няма да е същата а по-висока, примерно 100.

Е - като дефектира частично датчикът и при 95 работи а при 100 не работи, е нормално това да се усеща само при по-висока околна температура.

Doomguy
11-07-2013, 13:04
Датчика не беше ли потопен в маслото? Би трябвало да се влияе и от неговата температура.

ecotronic
11-07-2013, 13:12
Датчика не беше ли потопен в маслото? Би трябвало да се влияе и от неговата температура.

Не, датчикът не е потопен в маслото.

Mury
11-07-2013, 13:25
Е точно тук всички сте в грешка освен Doomguy,на тази кола датчика на КВ се влияе точно от температурата,и по точно от температурата на маслото,именно защото се плиска в масло,която никой няма как да я знае,защото тя е различна при различните марки.:surrender::surrender::surrender::surrender:

П.С.Причината за гасненето е именно прегряването на бобината на датчика,оттам ЕКУ-то гаси мотора,и не пали докато не изстине датчика.:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:

lordliness
11-07-2013, 13:28
маслото има сравнително постоянна температура, както и другите неща из двигателя

ecotronic
11-07-2013, 13:38
маслото има сравнително постоянна температура, както и другите неща из двигателя


До момента няма създадена система за терморегулиране, която да е способна да подържа точно определена температура. Колкото и да е съвършенна системата, температурата варира в някакви граници. А тези граници се влияят от редица фактори, както в случая от околната теммпература.

Това е валидно за всякакви системи за регулиране, за каквото се сетиш.

---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 13:37 ----------


Е точно тук всички сте в грешка освен Doomguy,на тази кола датчика на КВ се влияе точно от температурата,и по точно от температурата на маслото,именно защото се плиска в масло,която никой няма как да я знае,защото тя е различна при различните марки.:surrender::surrender::surrender::surrender:

П.С.Причината за гасненето е именно прегряването на бобината на датчика,оттам ЕКУ-то гаси мотора,и не пали докато не изстине датчика.:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:

При околна температура от порядъка на 20 градуса маслото не се ли плиска по същия начин върху датчика?
Тогава защо нямам проблем с работата му?

lordliness
11-07-2013, 14:28
До момента няма създадена система за терморегулиране, която да е способна да подържа точно определена температура. Колкото и да е съвършенна системата, температурата варира в някакви граници. А тези граници се влияят от редица фактори, както в случая от околната теммпература.

Това е валидно за всякакви системи за регулиране, за каквото се сетиш.


това не е белтъчен организъм нито космическа совалка за да са фатални тези температурни колебания, температурата е относително постоянна и всички датчици и системи са предвидени да работят нормално, имат някакъв толеранс.

ecotronic
11-07-2013, 14:34
това не е белтъчен организъм нито космическа совалка за да са фатални тези температурни колебания, температурата е относително постоянна и всички датчици и системи са предвидени да работят нормално, имат някакъв толеранс.

Имат заложен толеранс, когато са изправни. А когато дефектират, те оставят на пътя. Не че е фатално.

lordliness
11-07-2013, 14:41
разбира се, никой не очаква нещо повредено да продължи да работи, както преди, все още няма саморемонтиращи се детайли,двигателят достига работна температура и то спира, трябва да е смени, нали знаеш електрониката не обича жега :)

При високите температури и налягания в цилиндрите тези 5- 10 градуса са нищожни. Електрониката не е вечна, дори да е немска :)

ecotronic
11-07-2013, 14:49
разбира се, никой не очаква нещо повредено да продължи да работи, както преди, все още няма саморемонтиращи се детайли,двигателят достига работна температура и то спира, трябва да е смени, нали знаеш електрониката не обича жега :)


Факт, че този датчик, който иначе не съдържа движещи се части, дефектира толкова закономерно, говори лошо за производителя (моят беше bosch). Това ли е немското качество?
Явно ставаме във все по-голяма степен жертви на "планираното дефектиране" - двигателят на съвременната икономика.


PS:

А и в този датчик няма никаква електроника. Само един постоянен магнит и една намотка.

lordliness
11-07-2013, 14:55
Факт, че този датчик, който иначе не съдържа движещи се части, дефектира толкова закономерно, говори лошо за производителя (моят беше bosch). Това ли е немското качество?
Явно ставаме във все по-голяма степен жертви на "планираното дефектиране" - двигателят на съвременната икономика.

Тези коли вече са за скрап, датчика е работил при тежки условия последните 10-15 години- това малко ли е?
Телевизори, компютри също нямат подвижни части, но се развалят доста по- често

ecotronic
11-07-2013, 15:09
Тези коли вече са за скрап, датчика е работил при тежки условия последните 10-15 години- това малко ли е?
Телевизори, компютри също нямат подвижни части, но се развалят доста по- често

Знаеш ли, че в САЩ наскоро честваха стотния рожден ден на една електрическа крушка (обикновена крушка с нажежаема жичка от серийно производство, която свети вече повече от 100 години)?
Знаеш ли, че в онези години е излязал закон според който производители на крушки, които отказват да дефектират за повече от определено време (примерно 3 години) да биват глобявани?

Експлоатационният период на едно електротехническо изделие при нормални условия на експлоатация (и не само) зависи от проектирането му, от вложените материали и от качеството на сглобката.

Преди години, макар и с по-несъвършенни технологии се произвеждаха по-качествени неща.

Тъй че не трябва да се правят кардинални изводи за дадена техника като цяло, базирайки се на китайската такава.

Аз мога да дам много примери в подкрепа на обратното.

Mury
11-07-2013, 16:28
До момента няма създадена система за терморегулиране, която да е способна да подържа точно определена температура. Колкото и да е съвършенна системата, температурата варира в някакви граници. А тези граници се влияят от редица фактори, както в случая от околната теммпература.

Това е валидно за всякакви системи за регулиране, за каквото се сетиш.

---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 13:37 ----------



При околна температура от порядъка на 20 градуса маслото не се ли плиска по същия начин върху датчика?
Тогава защо нямам проблем с работата му?

Що ми говориш глупости,аз от поне 150 сменени датчика,половината са сменени зимата :wallbash::wallbash::wallbash:Ще ми обясниш ли защо датчика първоначално прави проблем от време на време,след известно неопределено време спира да работи ???????????????

ecotronic
11-07-2013, 16:33
Що ми говориш глупости,аз от поне 150 сменени датчика,половината са сменени зимата :wallbash::wallbash::wallbash:Ще ми обясниш ли защо датчика първоначално прави проблем от време на време,след известно неопределено време спира да работи ???????????????

За да не ти говоря повече глупости и за да не чета и аз твоите, айде бегай в игнора, докато се научиш да говориш.

Mury
11-07-2013, 16:35
Супермен се разсърди :crybaby::crybaby::crybaby::crybaby: само вие двамата си имате игнор списъци,тва говори че ви е трудно да комуникирате с хората.Разбрали сме че знаете всичко,ама ви липсва малко опит :wallbash::wallbash::wallbash:

old alfist
11-07-2013, 16:41
Вместо да се карате, кажете може ли дава бъгове този датчик в интервал само от 30-60градуса, защото на мен в този интервал от температура, при изгасен двигател, винаги ми пали от третия път.

Mury
11-07-2013, 16:43
Вместо да се карате, кажете може ли дава бъгове този датчик в интервал само от 30-60градуса, защото на мен в този интервал от температура, при изгасен двигател, винаги ми пали от третия път.

Не е в него проблема,на студен мотор няма как да е от него,само при по новите мотори,от евро 4 на горе е обратен ефекта,не пали на студено,а на топло няма проблем........................:crybaby::crybaby:: crybaby::crybaby:

old alfist
11-07-2013, 16:46
Не е в него проблема,на студен мотор няма как да е от него,само при по новите мотори,от евро 4 на горе е обратен ефекта,не пали на студено,а на топло няма проблем........................:crybaby::crybaby:: crybaby::crybaby:
Само в 30-60градуса - при напълно студен и напълно топъл няма проблеми.

Mury
11-07-2013, 16:49
Само в 30-60градуса - при напълно студен и напълно топъл няма проблеми.

30-60 гр. е студен мотор,сега в това време на годината сутрин антифриза на колко градуса мислиш че е ????

old alfist
11-07-2013, 16:53
30-60 гр. е студен мотор,сега в това време на годината сутрин антифриза на колко градуса мислиш че е ????
Зиме, лете си пали когато не е карана, но наложи ли се да се угаси и да се запали отново при непълно загряла кола, или не напълно изстинала, си го прави този проблем независимо от сезона.

lordliness
11-07-2013, 17:35
Супермен се разсърди :crybaby::crybaby::crybaby::crybaby: само вие двамата си имате игнор списъци,тва говори че ви е трудно да комуникирате с хората.Разбрали сме че знаете всичко,ама ви липсва малко опит :wallbash::wallbash::wallbash:
Този списък означава, че в писаното от тези хора няма нищо съществено и смислено- няма смисъл да се чете, на ден комуникирам с толкова много хора, че ти е бедна '' фантастиката''

ecotronic
11-07-2013, 17:49
Този списък означава, че в писаното от тези хора няма нищо съществено и смислено- няма смисъл да се чете, да ден комуникирам с толкова много хора, че ти е бедна '' фантастиката''

Поставям потребители в този списък при едно единствено условие - тогава, когато се държат арогантно, позволяват си груб език и непрекъснато демонстрират липса на каквато и да било етика в общуването.

При това познанията и компететността нямат нищо общо.

Mury
11-07-2013, 20:54
Ей разплакахте ме момчета,недейте...................:help::help::hel p::help:

---------- Post added at 20:54 ---------- Previous post was at 20:52 ----------


Поставям потребители в този списък при едно единствено условие - тогава, когато се държат арогантно, позволяват си груб език и непрекъснато демонстрират липса на каквато и да било етика в общуването.

При това познанията и компететността нямат нищо общо.

Само къде видя груб език в мойте писания,не разбрах.Бъди жив и здрав,можеш да си комуникираш с който искаш,и да четеш каквото си искаш.Проблема е,че вие двамата знаете всичко,напомняте на други личности,затова и единият от вас получи такъв прякор,хубаво е да спориш,в спора се ражда истината,но понякога прекалявате,особено в този случай.Пожелавам ви лека вечер :help::help::help::help:

lordliness
11-07-2013, 21:24
недей да страдаш

Росен Желев
14-07-2013, 09:16
Моята така гаснеше оказа се от боклуци в резервоара.