PDA

View Full Version : Грешки P0404 и P0101



mitkomeg
10-07-2013, 14:37
Момчета от скоро почнах да усещам пак как около 3000 оборота колата губи мощност и съответно набира по-слабо.Като натисна педала до долу когато стане това и се изстрелва,а това става винаги като стигне около тия обороти.Преди месец и нещо пак беше така и ходих при един човек който само с дизели се занимава.Оправия и каза, че имало сцепен маркуч, който са оправили + чистене не егр-а(имаше си грешка за него).Както и да е колата тръгна-имаше пак леееко замисляне но вече като стигне до към 4000-4500 оборота което не ми беше фатално тъй като едвам се усещаше, а тия обороти ги стигам само когато изпреварвам евентуално.Днес реших да видя да нямам спукан маркуч но преди това си взех лаптопа и кабела и отидох в колата все пак да видя...и ето ти на тези две грешки и спрях да се занимава изобщо с тия маркучи.
Та въпросът е какъв може да е проблема?Аз клоня към егр-а май ама не знам.Може ли егр-а да прави този проблем ако има цепнатина по маркучетата му.Тествах го иначе и стои отворен на около 35% при спокойно каране и като натисна педала по-рязко се затваря явно защото показва 1% тогава.
Има ли вариант тоя егр да се отваря някак си и да губи налягане при тия обороти.Сам съм и ми е трудно да гледам лаптопа в момента като го направи затова питам тук понеже проблемите им са май общи и се повтарят при всички от нас (или повечето айде-може да има и щастливци :) ).
Прави го на всички скорости и винаги, а не на моменти.
Просто след 3000-3500 оборота набира но стрелката на оборотите се движи определено по-бавно от колкот от 2000 до 3000 оборота и това се усеща.
Ето идна снимка на показанията на дебитомера но занижените стойности до колкото разбрах от майстора тогава се дължели на проблема с егр-а.

http://media.snimka.bg/s1/2359/030962651-big.jpg?r=0 (http://media.snimka.bg/s1/2359/030962651.jpg?r=0)

Mury
10-07-2013, 15:20
Момчета от скоро почнах да усещам пак как около 3000 оборота колата губи мощност и съответно набира по-слабо.Като натисна педала до долу когато стане това и се изстрелва,а това става винаги като стигне около тия обороти.Преди месец и нещо пак беше така и ходих при един човек който само с дизели се занимава.Оправия и каза, че имало сцепен маркуч, който са оправили + чистене не егр-а(имаше си грешка за него).Както и да е колата тръгна-имаше пак леееко замисляне но вече като стигне до към 4000-4500 оборота което не ми беше фатално тъй като едвам се усещаше, а тия обороти ги стигам само когато изпреварвам евентуално.Днес реших да видя да нямам спукан маркуч но преди това си взех лаптопа и кабела и отидох в колата все пак да видя...и ето ти на тези две грешки и спрях да се занимава изобщо с тия маркучи.
Та въпросът е какъв може да е проблема?Аз клоня към егр-а май ама не знам.Може ли егр-а да прави този проблем ако има цепнатина по маркучетата му.Тествах го иначе и стои отворен на около 35% при спокойно каране и като натисна педала по-рязко се затваря явно защото показва 1% тогава.
Има ли вариант тоя егр да се отваря някак си и да губи налягане при тия обороти.Сам съм и ми е трудно да гледам лаптопа в момента като го направи затова питам тук понеже проблемите им са май общи и се повтарят при всички от нас (или повечето айде-може да има и щастливци :) ).
Прави го на всички скорости и винаги, а не на моменти.
Просто след 3000-3500 оборота набира но стрелката на оборотите се движи определено по-бавно от колкот от 2000 до 3000 оборота и това се усеща.
Ето идна снимка на показанията на дебитомера но занижените стойности до колкото разбрах от майстора тогава се дължели на проблема с егр-а.

http://media.snimka.bg/s1/2359/030962651-big.jpg?r=0 (http://media.snimka.bg/s1/2359/030962651.jpg?r=0)

Щом говориш за маркучета на ЕГР-а предполагам колата ти е 2.4 136 коня,ако е така ти препоръчвам да му сложиш тапа на тръбата където влиза в колектора,и да забравиш за всички проблеми.:prescription::prescription:

mitkomeg
10-07-2013, 15:50
Да точно такъв е двигателя.Пропуснал съм да спомена.Да го затапя ама няма ли да окаже влияние на работата на двигателя.Тоя който я прави ми каза тогава, че има вариант да се затапи но на тоя мотор не искал да го прави.Каза по-добре да си работи.Та последно при този мотор няма проблем да се направи, а за другите има-така ли?Всъщност да те на другите май не се управляват с вакум и при тях може и да има значение ако не се премахне софтуерно.

Mury
10-07-2013, 16:21
Да точно такъв е двигателя.Пропуснал съм да спомена.Да го затапя ама няма ли да окаже влияние на работата на двигателя.Тоя който я прави ми каза тогава, че има вариант да се затапи но на тоя мотор не искал да го прави.Каза по-добре да си работи.Та последно при този мотор няма проблем да се направи, а за другите има-така ли?Всъщност да те на другите май не се управляват с вакум и при тях може и да има значение ако не се премахне софтуерно.

Aз пък ти казвам да го затапиш,нищо няма да и стане на колата :idea2::idea2::idea2:

popaay
10-07-2013, 18:26
Aз пък ти казвам да го затапиш,нищо няма да и стане на колата :idea2::idea2::idea2:
Ще стане! Ще вземе да върви тогава

Dob4i
10-07-2013, 19:10
Затапвай го, проблеми няма да имаш, на моята от 2 години е затапен и проблеми няма. Единствено малко по-бавно загрява.

mitkomeg
10-07-2013, 19:20
ОК, за затапването ще го зататапя! Но защо се зацапва толкова бързо.Чистен е преди месец-месец и нещо и едва ли съм минал повече от 1000 километра.Сещам се, че каза тогава човека, че е мерил и дюзите и едната имала само малко отклонение от останалите но каза не е проблем карай си не се притеснявай.
Някъде из форума има ли схеми на нужните планки или да импровизирам? Във фиат форума видях такива ама не знам дали стават за нашите параходи.

Mury
11-07-2013, 07:04
ОК, за затапването ще го зататапя! Но защо се зацапва толкова бързо.Чистен е преди месец-месец и нещо и едва ли съм минал повече от 1000 километра.Сещам се, че каза тогава човека, че е мерил и дюзите и едната имала само малко отклонение от останалите но каза не е проблем карай си не се притеснявай.
Някъде из форума има ли схеми на нужните планки или да импровизирам? Във фиат форума видях такива ама не знам дали стават за нашите параходи.

Цапа се,щот са ни много хубави горивата.Планката е същата като на Браво 1.9 ЖТД например,така че ако я имаш начертана от Фиат форума действай :party::party::party:

Dob4i
11-07-2013, 18:23
Аз си я направих от едно кенче изрязах го с обикновенна ножица.

popaay
11-07-2013, 19:00
Аз си я направих от едно кенче изрязах го с обикновенна ножица.

Не давай тъпи идеи!

mitkomeg
11-07-2013, 20:27
Да това ако си го направил отиди си намери някой да ти направи една хубава планка по-дебела, че товя ако не е прегоряло още скоро може да и да прегори.
Днеска вдигнах капака да свалям егр-а първо да му дам последен шанс да го изчистя и после да го затапвам иии като вдигнах капака веднага ми се наби на очи една цепнатина около 5см. от горната страна на маркуча между кулера и колектора.Грейнах просто.За да видя дали е от това 100% го увих яко с шведска лента и отгоре върху цепнатината го стегнах с две скоби яко и тръгнах да пробвам иии сега направо се забиват в червеното оборотите.Като слязох от колата вдигнах капака пак да видя какво е станало да не го е издухало налягането тва мое изпълнение и не беше ама под шведската лента имаше леко протекло някакво масло около 5мм само и като го пипнах с пръста беше яко черно-доста по-черно от това в двигателя та не знам може и да се изцапало и от кулера.Та сега ще търся вариант за да го сменя с нещо тоя маркуч и ще наблюдавам за това масло.
Но все пак тия грешки не знам дали няма нещо общо с тая цепнатина.Егр-а ще го пробвам и затапен но днес не успях.

Dob4i
12-07-2013, 17:22
Не давай тъпи идеи!
А ти недей да говориш за работи, без да знаеш ! Не е нужна по-дебела планка, понеже там няма кой знае какво налягане, а и от 2 години съм така и ламаринката е здрава !

Linkestis
12-07-2013, 17:24
то налягане няма ама има висока температура

popaay
12-07-2013, 19:32
А ти недей да говориш за работи, без да знаеш ! Не е нужна по-дебела планка, понеже там няма кой знае какво налягане, а и от 2 години съм така и ламаринката е здрава !

Пак ще се повторя Не давай тъпи идеи!!!

mitkomeg
12-07-2013, 20:27
Не можах да намеря отговор на един въпрос:
Кога и при какви обстоятелства компютъра записва грешка с ЕГР-а?
Извинявам се ако има писано някъде но не открих!

popaay
12-07-2013, 20:30
Когато не работи коректно

mitkomeg
12-07-2013, 21:10
Когато не работи коректно
Предполагам, че си прав но как разбира, че той не се затваря както трябва когато се управлява от вакуми, а не е ел. Не вдявам много от тия неща но искам да си го обясня някак.

Mury
13-07-2013, 08:39
А ти недей да говориш за работи, без да знаеш ! Не е нужна по-дебела планка, понеже там няма кой знае какво налягане, а и от 2 години съм така и ламаринката е здрава !

Момчета не се карайте,всичко е до стил на каране,аз съм слагал много ламаринки от кутия Селения,но имам 2-3-ма клиенти които ги прегарят за няма и година,сега започнах да слагам алуминиева ламарина/от преден капак на Волво/ :beer::beer::beer:

П.С.С две думи няма проблем да се кара с ламаринка,но нека не е от кутиика от бира,а поне от кутиика от Селения например

---------- Post added at 08:39 ---------- Previous post was at 08:38 ----------


Предполагам, че си прав но как разбира, че той не се затваря както трябва когато се управлява от вакуми, а не е ел. Не вдявам много от тия неща но искам да си го обясня някак.

ПО дебитомера,следи исканото и реалното количество въздух което влиза в мотора.:evilsmiley::evilsmiley::evilsmiley::evilsm iley:когато има голяма разлика писва че ЕГР не в час,за това ктао се затапи пак ще имаш тази грешка в ЕКУ-то постоянно

mitkomeg
13-07-2013, 10:50
Аха мери! Тя сега не се появява постоянно.Един или два пъти в месеца и след като я видя я изтривам и проверявам следващите няколко дена но я няма.Чудех дали спукания маркуч след турбото може да повлияе така, че да я набие тая грешка за това питах.

п.с.
Така, егр-а е затапен вече с алуминиева планка около 3-4мм. Затапихме го от горната страна от към смукателния колектор.Иначе го извадих целия егр и имаше чернилка по стените и самото клапанче но не и наслоена такава ама си уплътнява добре.Въпреки това с един спрей за карбуратори го напръсках яко и си светна направо лъсна отвътре и си се движи като го натиснах с отверката безпроблемно и си се затваря после. И опасенията ми, че ще почне да пуши се оказаха напразни.И преди и сега не пуши изобщо.Сега като я покарам така ще видя има ли разлика от преди-поне от пробата която направих(2-3 км) разлика не усещам във вървежа.
Между другото сега ме е яд, че не снимах и колектора като правих маркуча на турбото. Няма нищо общо с тия снимки на които попаднах като търсих инфо за работата и следствията от ЕГР-а. От вътре по стените има само някакви отлагания от масло по стените.Стои едно лигаво като желе почти... не знам как да го опиша но предполагам разбрахте.Като имам предвид и, че е много тънък слой...нещо от рода на 1-2мм.Това е до където мога да бръкна с пръст но като гледам с фенера и навътре е все същото.
Иии въпреки тези две интервенции на около 4000 оборота си остана лекото губене на мощност след което пак поема.Това като чета не е само при мене обаче-и при други го има тоя ефект.Даже и във фиат форума се оплакват от това-където пък споменават и някаква софтуерна грешка, че по описанията на колегата приличало на това.

mitkomeg
14-07-2013, 22:49
Е няма ли начин да се излъже ЕКУ-то, че егр-а работи и да няма занижени стойности на дебитомера?Защото сега като гледам ефект има в ниските обороти само(да кажем до около 2000-2500)...качат ли се почва едно разминаване прилично в исканите и достиганите стойности. Варианта с чип ми е ясен.
Извинявайте ако въпроса ми е тъп но начинаещите сме така :)

tweety
25-12-2014, 15:18
Да попитам и аз - от няколко месеца съм със затапен ЕГР с ламаринка. Чак сега я закачих на компютъра и видях, че е записало грешка P0404. Нямам никакви проблеми с вървенето и поведението на колата. Въпросът ми е проблем ли е да си карам с тази грешка и може ли това да повлияе на нещо друго? Ако всичко си е ок за момента няма да се занимавам да се изключва софтуерно. Колата е 2.4 140к.с..
Мислех че имам и друг проблем (с термостата) защото колата загрява бавно,но прочетох по-горе, че със запушен ЕГР това е нормално.

Mury
27-12-2014, 08:23
Да попитам и аз - от няколко месеца съм със затапен ЕГР с ламаринка. Чак сега я закачих на компютъра и видях, че е записало грешка P0404. Нямам никакви проблеми с вървенето и поведението на колата. Въпросът ми е проблем ли е да си карам с тази грешка и може ли това да повлияе на нещо друго? Ако всичко си е ок за момента няма да се занимавам да се изключва софтуерно. Колата е 2.4 140к.с..
Мислех че имам и друг проблем (с термостата) защото колата загрява бавно,но прочетох по-горе, че със запушен ЕГР това е нормално.

Карай смело :joly::joly: