Log in

View Full Version : Канистър-система за бензинови пари



Dimicha
12-07-2013, 20:49
Колеги, някой разглобявал ли е цялата система за бензиновите пари? Днеска се захванах и извадих въпросния канистър, който е зад десния фар, щото имах съмнения, че е спукан. Оказа се, че не е спукан, обаче отдолу има кръгла дупка, през която се вижда директно филтъра, който е вътре. В ръководството пише, че това е "washing hole", което аз си го превеждам като отвор за миене на филтъра. Тука обаче идва голямото чудене-на тоя отвор трябва ли да има някаква тапа? Щото ми се струва, че няма начин заводски тоя канистър да е направен с отворена дупка към пътя (той е точно над колелото и е целия в кал), през която дето се вика всичко може да влезе директно в двигателя.

pace
14-07-2013, 11:24
Имам един от Ланчия,е сега го погледнах и има тапа...ма знам ли дали е същия

Dimicha
14-07-2013, 22:58
Имам един от Ланчия,е сега го погледнах и има тапа...ма знам ли дали е същия

Мерси за инфото колега-трябва да е същия, пък и да не е точно, важното е информацията-аз моя го изолирах, вкарах маркуча за парите от резервоара директно в клапана и от там в колектора. Не знам дали си внушавам, но сякаш има ефект. Тоя канистър беше единственото място, което не бях проверявал за нередности по смукателния тракт и то се оказа, че и там имам проблем. Значи с нашите коли човек трябва да е голям факир-хем да разхвърля и да провери всичко, хем да не сменя ненужно нищо, щото в повечето случаи оригиналната част е по-добра от новата...

mimouzunov
16-07-2013, 16:52
Мерси за инфото колега-трябва да е същия, пък и да не е точно, важното е информацията-аз моя го изолирах, вкарах маркуча за парите от резервоара директно в клапана и от там в колектора. Не знам дали си внушавам, но сякаш има ефект. Тоя канистър беше единственото място, което не бях проверявал за нередности по смукателния тракт и то се оказа, че и там имам проблем. Значи с нашите коли човек трябва да е голям факир-хем да разхвърля и да провери всичко, хем да не сменя ненужно нищо, щото в повечето случаи оригиналната част е по-добра от новата...

Като си тръгнал да ровиш там... Вземи виж по пдф-те кога работи тая система...

Dimicha
16-07-2013, 19:06
Ами според ПДФ-а, системата работи при температури над еди-колко си градуса, когато бензина в резервоара се изпарява силно. Клапанът, който е на резервоара, пропуска парите към канистъра, където се държат докато ЕКУ-то не прецени, че трябва да отвори другия клапан и да ги засмуче в двигателя. Което пък става при някакви условия-по-голямо натоварване и т.н., щото така се обогатява сместа. Има обаче един съществен елемент в цялата акробатика и той е ламбда сонда. Когато са отворени и двата клапана и двигателят смуче от канистъра, в един момент бензиновите пари свършват и двигателят почва да смуче чист въздух. Това трябва ламбдата да го хване и съответно да затвори клапана на канистъра. Да обаче, ако по някаква причина ламбдата не отчита коректно, става проблемация. Аз това разбрах от пдф-а, ако има нещо друго...не знам

jrdn69
03-09-2013, 17:22
Хм... Всеки път, когато отварям капачката на резервоара, излизат бензинови пари под налягане... Бих казал - добро налягане... Почти съм сигурен, че ламбда-сондата ми е заминала, но освен големия разход, други проблеми не се проявяват. Правеше ми впечатление налягането, но не знаех за цялата тази система. Добре, де, а как се осъществява вентилацията на резервоара (бензиновите пари) когато автомобилът е спрян и не се изпозлва? Днес ходих да си спасявам колицата - синът ми я беше взел, горивото свършило, стояла е 3-4 дена непипана, като отворих резервоара да наливам гориво - пак издуха добре....

Dimicha
03-09-2013, 21:45
Хм... Всеки път, когато отварям капачката на резервоара, излизат бензинови пари под налягане... Бих казал - добро налягане... Почти съм сигурен, че ламбда-сондата ми е заминала, но освен големия разход, други проблеми не се проявяват. Правеше ми впечатление налягането, но не знаех за цялата тази система. Добре, де, а как се осъществява вентилацията на резервоара (бензиновите пари) когато автомобилът е спрян и не се изпозлва? Днес ходих да си спасявам колицата - синът ми я беше взел, горивото свършило, стояла е 3-4 дена непипана, като отворих резервоара да наливам гориво - пак издуха добре....

Амии, като не се кара клапана на резервоара пак си отваря и газовете отиват в канистъра, където активният въглен ги улавя. Като тръгнеш, ако еку-то прецени, отваря другия клапан и двигателят ги дръпва от канистъра. Според мен не би трябвало да ти прави налягане в резервоара, някой от клапаните е запушен сигурно. Аз най-после я изолирах тая система-канистърът е изолиран, откъм колектора я запуших, а парите откъм резервоара ги вкарах директно в тръбата, от която смуче въздух двигателя. Там няма вакуум, но колкото дръпне, толкова. Откак направих тая интервенция колата не прилашква колкото преди при рязко пускане на газта

jrdn69
04-09-2013, 14:43
Благодаря за инфото! Определено ми забива муцуна при рязко отпускане на газта на 1-ва. Дори е трудно да отпуснеш газта така, че да не забие. Ще взема мерки този уикенд, да видим. Предполагам, споменатия клапан при резервоара сработва на налягане, механичен е и не се управлява с ток? И, още предполагам, е заврян на кофти място... Но клапана при колектора, който е електрически ще го елиминирам. Няма откъде да смуче въздух, освен ако липсва капачката на резервоара, и клапана при резервоара не е запецнал отворен, или вакуума от колектора не го отваря. Си мисля засега :)
Поздрави :)

Furious 155
04-09-2013, 15:07
Резервоарът си има собствен клапан само за налягането, тъй като при употреба бензина намалява и отнякъде трябва да влиза въздух. Отделно че при по-голямо налягане също отваря този клапан - така да се каже е двупосочен. И аз имах подобен проблем с резервоара, но като елиминирах системата за бензиновите пари, май изчезна този ефект на надутия балон. :) Все пак не са ни млади колите...

jrdn69
21-09-2013, 20:54
Малко със закъснение, но имах много работа и нямах време да пиша. Та, понеже имам сериозни съмнения, че ламбда сондата ми се е успала, изключих и съединителните букси, които, поне при мен, се намираха зад акумулатора и над спирачната помпа. Звука на двигателя се промени, изгорелите газове вече не миришат толкова силно на бензин, и най-важното - налягането в резервоара изчезна. проверявам го често, но го няма. Явно показанието на сондата е важна за дейността на клапана при канистъра. И, при наличие на налягане в резервоара, един от проблемите може да е повредена сонда. Ще засека разхода какъв е, и ако е поносим, няма да бързам да купувам ламбда сонда. Единствения проблем от изключването на буксите на сондата е придърпване на студено.
Поздрави.

pyle
16-04-2016, 14:08
Съжалявам, че ъп-вам стара тема, но имам съмнения за проблем с налягане в резервоара, преди ден два заредих гориво на запалена кола, и след като ми отвориха капачката на резервоара и излезна налягането, после колата вървеше 1.5х повече. Не ми е ясно колко налягане трябва да има, кога работи клапана, дали работи. Какви са възможностите?

Благодаря предварително!

Furious 155
16-04-2016, 23:21
В резервоара трябва да няма налягане. Има един кпалан който и при повишено и при понижено налягане, уравнява налягането с атмосферното отвън.
При мен преди време правеше така и като отвивах капачката се опитваше да ме отвее.
Незнам как се оправи, но ефекта от един момент нататък изчезна.
Канистъра впоследствие го разкарах и тръбата я запуших.

mordohy
17-04-2016, 00:03
....

pyle
17-04-2016, 12:53
В резервоара трябва да няма налягане. Има един кпалан който и при повишено и при понижено налягане, уравнява налягането с атмосферното отвън.
При мен преди време правеше така и като отвивах капачката се опитваше да ме отвее.
Незнам как се оправи, но ефекта от един момент нататък изчезна.
Канистъра впоследствие го разкарах и тръбата я запуших.

Усети ли разлика във въврвежа, възможно ли е канистър системата да не ми работи като хората, защото ламбдата ми е мудна?

Furious 155
18-04-2016, 09:25
Усети ли разлика във въврвежа, възможно ли е канистър системата да не ми работи като хората, защото ламбдата ми е мудна?
Никаква разлика не усетих.
При теб сондата може да си е отделен проблем...

pyle
18-04-2016, 10:46
Никаква разлика не усетих.
При теб сондата може да си е отделен проблем...

Емии значи след новата сонда, ще се разбере, а клапана на резереоара на удобно място ли е?

Става въпрос за 16в.