View Full Version : Канистър-система за бензинови пари
Колеги, някой разглобявал ли е цялата система за бензиновите пари? Днеска се захванах и извадих въпросния канистър, който е зад десния фар, щото имах съмнения, че е спукан. Оказа се, че не е спукан, обаче отдолу има кръгла дупка, през която се вижда директно филтъра, който е вътре. В ръководството пише, че това е "washing hole", което аз си го превеждам като отвор за миене на филтъра. Тука обаче идва голямото чудене-на тоя отвор трябва ли да има някаква тапа? Щото ми се струва, че няма начин заводски тоя канистър да е направен с отворена дупка към пътя (той е точно над колелото и е целия в кал), през която дето се вика всичко може да влезе директно в двигателя.
Имам един от Ланчия,е сега го погледнах и има тапа...ма знам ли дали е същия
Имам един от Ланчия,е сега го погледнах и има тапа...ма знам ли дали е същия
Мерси за инфото колега-трябва да е същия, пък и да не е точно, важното е информацията-аз моя го изолирах, вкарах маркуча за парите от резервоара директно в клапана и от там в колектора. Не знам дали си внушавам, но сякаш има ефект. Тоя канистър беше единственото място, което не бях проверявал за нередности по смукателния тракт и то се оказа, че и там имам проблем. Значи с нашите коли човек трябва да е голям факир-хем да разхвърля и да провери всичко, хем да не сменя ненужно нищо, щото в повечето случаи оригиналната част е по-добра от новата...
mimouzunov
16-07-2013, 16:52
Мерси за инфото колега-трябва да е същия, пък и да не е точно, важното е информацията-аз моя го изолирах, вкарах маркуча за парите от резервоара директно в клапана и от там в колектора. Не знам дали си внушавам, но сякаш има ефект. Тоя канистър беше единственото място, което не бях проверявал за нередности по смукателния тракт и то се оказа, че и там имам проблем. Значи с нашите коли човек трябва да е голям факир-хем да разхвърля и да провери всичко, хем да не сменя ненужно нищо, щото в повечето случаи оригиналната част е по-добра от новата...
Като си тръгнал да ровиш там... Вземи виж по пдф-те кога работи тая система...
Ами според ПДФ-а, системата работи при температури над еди-колко си градуса, когато бензина в резервоара се изпарява силно. Клапанът, който е на резервоара, пропуска парите към канистъра, където се държат докато ЕКУ-то не прецени, че трябва да отвори другия клапан и да ги засмуче в двигателя. Което пък става при някакви условия-по-голямо натоварване и т.н., щото така се обогатява сместа. Има обаче един съществен елемент в цялата акробатика и той е ламбда сонда. Когато са отворени и двата клапана и двигателят смуче от канистъра, в един момент бензиновите пари свършват и двигателят почва да смуче чист въздух. Това трябва ламбдата да го хване и съответно да затвори клапана на канистъра. Да обаче, ако по някаква причина ламбдата не отчита коректно, става проблемация. Аз това разбрах от пдф-а, ако има нещо друго...не знам
Хм... Всеки път, когато отварям капачката на резервоара, излизат бензинови пари под налягане... Бих казал - добро налягане... Почти съм сигурен, че ламбда-сондата ми е заминала, но освен големия разход, други проблеми не се проявяват. Правеше ми впечатление налягането, но не знаех за цялата тази система. Добре, де, а как се осъществява вентилацията на резервоара (бензиновите пари) когато автомобилът е спрян и не се изпозлва? Днес ходих да си спасявам колицата - синът ми я беше взел, горивото свършило, стояла е 3-4 дена непипана, като отворих резервоара да наливам гориво - пак издуха добре....
Хм... Всеки път, когато отварям капачката на резервоара, излизат бензинови пари под налягане... Бих казал - добро налягане... Почти съм сигурен, че ламбда-сондата ми е заминала, но освен големия разход, други проблеми не се проявяват. Правеше ми впечатление налягането, но не знаех за цялата тази система. Добре, де, а как се осъществява вентилацията на резервоара (бензиновите пари) когато автомобилът е спрян и не се изпозлва? Днес ходих да си спасявам колицата - синът ми я беше взел, горивото свършило, стояла е 3-4 дена непипана, като отворих резервоара да наливам гориво - пак издуха добре....
Амии, като не се кара клапана на резервоара пак си отваря и газовете отиват в канистъра, където активният въглен ги улавя. Като тръгнеш, ако еку-то прецени, отваря другия клапан и двигателят ги дръпва от канистъра. Според мен не би трябвало да ти прави налягане в резервоара, някой от клапаните е запушен сигурно. Аз най-после я изолирах тая система-канистърът е изолиран, откъм колектора я запуших, а парите откъм резервоара ги вкарах директно в тръбата, от която смуче въздух двигателя. Там няма вакуум, но колкото дръпне, толкова. Откак направих тая интервенция колата не прилашква колкото преди при рязко пускане на газта
Благодаря за инфото! Определено ми забива муцуна при рязко отпускане на газта на 1-ва. Дори е трудно да отпуснеш газта така, че да не забие. Ще взема мерки този уикенд, да видим. Предполагам, споменатия клапан при резервоара сработва на налягане, механичен е и не се управлява с ток? И, още предполагам, е заврян на кофти място... Но клапана при колектора, който е електрически ще го елиминирам. Няма откъде да смуче въздух, освен ако липсва капачката на резервоара, и клапана при резервоара не е запецнал отворен, или вакуума от колектора не го отваря. Си мисля засега :)
Поздрави :)
Furious 155
04-09-2013, 15:07
Резервоарът си има собствен клапан само за налягането, тъй като при употреба бензина намалява и отнякъде трябва да влиза въздух. Отделно че при по-голямо налягане също отваря този клапан - така да се каже е двупосочен. И аз имах подобен проблем с резервоара, но като елиминирах системата за бензиновите пари, май изчезна този ефект на надутия балон. :) Все пак не са ни млади колите...
Малко със закъснение, но имах много работа и нямах време да пиша. Та, понеже имам сериозни съмнения, че ламбда сондата ми се е успала, изключих и съединителните букси, които, поне при мен, се намираха зад акумулатора и над спирачната помпа. Звука на двигателя се промени, изгорелите газове вече не миришат толкова силно на бензин, и най-важното - налягането в резервоара изчезна. проверявам го често, но го няма. Явно показанието на сондата е важна за дейността на клапана при канистъра. И, при наличие на налягане в резервоара, един от проблемите може да е повредена сонда. Ще засека разхода какъв е, и ако е поносим, няма да бързам да купувам ламбда сонда. Единствения проблем от изключването на буксите на сондата е придърпване на студено.
Поздрави.
Съжалявам, че ъп-вам стара тема, но имам съмнения за проблем с налягане в резервоара, преди ден два заредих гориво на запалена кола, и след като ми отвориха капачката на резервоара и излезна налягането, после колата вървеше 1.5х повече. Не ми е ясно колко налягане трябва да има, кога работи клапана, дали работи. Какви са възможностите?
Благодаря предварително!
Furious 155
16-04-2016, 23:21
В резервоара трябва да няма налягане. Има един кпалан който и при повишено и при понижено налягане, уравнява налягането с атмосферното отвън.
При мен преди време правеше така и като отвивах капачката се опитваше да ме отвее.
Незнам как се оправи, но ефекта от един момент нататък изчезна.
Канистъра впоследствие го разкарах и тръбата я запуших.
В резервоара трябва да няма налягане. Има един кпалан който и при повишено и при понижено налягане, уравнява налягането с атмосферното отвън.
При мен преди време правеше така и като отвивах капачката се опитваше да ме отвее.
Незнам как се оправи, но ефекта от един момент нататък изчезна.
Канистъра впоследствие го разкарах и тръбата я запуших.
Усети ли разлика във въврвежа, възможно ли е канистър системата да не ми работи като хората, защото ламбдата ми е мудна?
Furious 155
18-04-2016, 09:25
Усети ли разлика във въврвежа, възможно ли е канистър системата да не ми работи като хората, защото ламбдата ми е мудна?
Никаква разлика не усетих.
При теб сондата може да си е отделен проблем...
Никаква разлика не усетих.
При теб сондата може да си е отделен проблем...
Емии значи след новата сонда, ще се разбере, а клапана на резереоара на удобно място ли е?
Става въпрос за 16в.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.