PDA

View Full Version : Airbag ECU



Fr0sT
28-07-2013, 00:19
Здравейте колеги,
Тези дни си преправих кабела за връзка с ECU-то с ключе да мога лесно да се вързвам с ABS, Airbag, ECU и ICS-а и всичко бачка на 6 с едно изключение - не мога да изтрия грешките от Airbag централата.
Колата е от подписа, грешките са в закачената картинка. Като дам Clear errors изкача съобщението че изчиства грешките ама в крайна сметка нищо не изчиства, а грешки не е като да няма. Да спомена само че на таблото не ми светят лампите за еърбеговете - светват само първоначално когато се тестват лампите и си изгасват, все едно всичко е наред.
Четох по чуждоезични форуми, че когато колата е имала удар (а моята е имала) Airbag ECU-то влизало в режим да не могат да му се изтрият грешките - има ли такова нещо и някой знае ли къде могат да занулят въпросното ЕКУ, някой форумен сервиз или ?
Другия вариант е самото ЕКУ да е сдало багажа, въпреки че се свързвам с него - пробвах с по-стара версия на FES 2.6 и там самия FES забива преди да изчете всичките грешки, листва първите 3-4 и замръзва. Та да търся Airbag ECU втора употреба има ли смисъл според вас ?
По принцип не ми пречи да си карам и така ама ме притеснява големия брой повторения на някои грешки и че ако не дай си боже стане нещо едва ли ще се отвори някоя възглавница. Ще наблюдавам дали някоя от грешките продължава да се трупа или просто са останали от миналия живот на колата.
Та всякакви предложения и съвети са добре дошли.

Linkestis
28-07-2013, 10:11
Доста се са събрали,а гледал ли си въобще имали възглавници?

Fr0sT
28-07-2013, 11:43
Във волана има със сигурност, пасажерската как мога да видя дали е там ?

ecotronic
28-07-2013, 12:13
Предпоследната от списъка с грешки, за разлика от другите изглежда да е налична и в момента на диагностиката. Останалите са се появявали и изчезвали и в момента на диагностиката нещата заради които е записана грешка изглежда да са ОК.

Та да се върнем на тази - наличната. Тя е за проблем със самата индикация на таблото.

Не съм запознат с логиката на документиране на грешките от страна на централата, но има логика в това, когато има постоянен проблем с индикацията, грешките да не могат да се трият докато тя не се нормализира.

Моят съвет е да провериш връзката на централата с индикацията и. Ако имаш схеми, лесно ще се ориентираш. Ако не, казвай да ги търсим.

В крайна сметка, ако се окаже вярно това за поведението на централата след удара, то мисля, че е добре тя да се смени. Втора употреба на приемлива цена би трябвало да не е проблем да се намери.

Fr0sT
29-07-2013, 15:04
Порових малко в eLearn-а и намерих атачнатата схема.
От нея излиза, че между пин 15 и 16 букса А на таблото с лампите трябва да има 12В на контакт ама така май само ще си тествам Ф1 бушона. На букса Ц пинове 9 и 16 какво трябва да идва от ЕКУ-то ?

В eLearn-а намерих и следното:

The faults stored in the control unit memory can be cancelled, after the fault has been repaired, using the Examiner or other diagnostic equipment.
System activations following a particularly serious impact are memorized by the control unit.
In the case of an impact which has caused the complete system to be activated (Air Bag and pretensioners) it is not possible to cancel the control unit memory and it must therefore always be replaced.
If, on the other hand, only the pretensioners are activated, the memory can be cancelled twice. The control unit only has to be replaced if it is activated a third time.
If, on the other hand, one or both Side Bags are activated, the memory can be cancelled twice.
The control unit only has to be replaced if activated a third time.


Отделно намерих и следния сайт - http://www.autotronics.co.uk/cscart/alfa-romeo-airbag-module-crash-data-reset-removal-service.html

Та може и към друго ЕКУ да отивам, само първо да се уверя че това не трупа повече грешки. Проблема с този вариант е че ще е доста на късмет и като нищо може да си купя друго такова, като моето :pokey:

ecotronic
29-07-2013, 15:28
Порових малко в eLearn-а и намерих атачнатата схема.
От нея излиза, че между пин 15 и 16 букса А на таблото с лампите трябва да има 12В на контакт ама така май само ще си тествам Ф1 бушона. На букса Ц пинове 9 и 16 какво трябва да идва от ЕКУ-то ?

В eLearn-а намерих и следното:

The faults stored in the control unit memory can be cancelled, after the fault has been repaired, using the Examiner or other diagnostic equipment.
System activations following a particularly serious impact are memorized by the control unit.
In the case of an impact which has caused the complete system to be activated (Air Bag and pretensioners) it is not possible to cancel the control unit memory and it must therefore always be replaced.
If, on the other hand, only the pretensioners are activated, the memory can be cancelled twice. The control unit only has to be replaced if it is activated a third time.
If, on the other hand, one or both Side Bags are activated, the memory can be cancelled twice.
The control unit only has to be replaced if activated a third time.


Отделно намерих и следния сайт - http://www.autotronics.co.uk/cscart/alfa-romeo-airbag-module-crash-data-reset-removal-service.html

Та може и към друго ЕКУ да отивам, само първо да се уверя че това не трупа повече грешки. Проблема с този вариант е че ще е доста на късмет и като нищо може да си купя друго такова, като моето :pokey:

Твърде вероятно е да трябва да смениш централата. И все пак е добре да се провери това с индикациите преди това.

На букса C от таблото - пинове 9 и 16 трябва да има +12V идващи откъм централата (пинове 13 и 20). При тази ситуация, когато колата е на контакт индикациите не светят.
Ако забелязваш на схемата има един резистор между пин 9 от буксата на таблото и шаси. Предназначението на този резистор е да може централата да си тества веригата за индикацията, когато индикацията не свети.
Освен това пък ако изчезнат тези +12V идващи от централата, тази индикация ще светне пак заради наличието на резистора.

Накратко - за да разбереш дали връзката между централата и индикацията е ОК, просто изключи буксата на централата и дай контакт. Ако индикацията светне, твърде вероятно връзката централа - индикация е ОК.
Тогава теориите за неизправна индикация отпадат и отиваш на варианта със смяната.


PS:

Добре е когато изключваш или включваш буксата на ербег централата, да откачаш акумулатора и да изчакваш около минута.

Fr0sT
29-07-2013, 15:48
Мерси колега, като ми остане време ще тествам и ще докладвам резултата.

lordliness
29-07-2013, 18:03
PS:

Добре е когато изключваш или включваш буксата на ербег централата, да откачаш акумулатора и да изчакваш около минута.
Четох ръководството на крайслера, там пише- 15 минути след изключване на акумулатора да не се пипа нищо, сигурно важи и за другите коли

ecotronic
29-07-2013, 18:11
Четох ръководството на крайслера, там пише- 15 минути след изключване на акумулатора да не се пипа нищо, сигурно важи и за другите коли

Това "да се се пипа нищо" ербег централата ли визира или не се уточнява ?

lordliness
29-07-2013, 18:16
всичко

Linkestis
29-07-2013, 18:54
Не оспорвам познанията на Еко и Лорда .... но при челен удар и гърмяни възглавници,постановката е следната:
Реже се лампичката на таблото и се слага друг волан с възглавница.Пасажера и страничните са друга бира.Не съм много в час с точната причина за коледната елха на еку скана,но имайте едно на ум за моето лаишко предположение.
Щото знаете колко струват патрончетата заедно с калибровката и монтажа.

lordliness
29-07-2013, 19:02
Аз не знам дали въобще има ефект от тези възглавници, освен да се натъртиш по- малко при лек удар и да си по запазен при силен удар, реално спасява ли живот, имам големи резерви. Дано не разберем лично разбира се.

ecotronic
29-07-2013, 19:58
Не оспорвам познанията на Еко и Лорда .... но при челен удар и гърмяни възглавници,постановката е следната:
Реже се лампичката на таблото и се слага друг волан с възглавница.Пасажера и страничните са друга бира.Не съм много в час с точната причина за коледната елха на еку скана,но имайте едно на ум за моето лаишко предположение.
Щото знаете колко струват патрончетата заедно с калибровката и монтажа.

Това за волана е и според мен най-правилното, което трябва да се направи. В описанието, което е дал колегата е казано в кои случаи могат да се чистят грешките, но при 3 сработвания централата се сменя. Поради това, освен ако не и знаеш и кътните зъби на колата, при така описаните симптоми следва да се смени и централата.

Аз лично съм убеден в ползата от системата.

Да не дава Господ на никого да я вижда в действие :)

Linkestis
29-07-2013, 23:21
Нееее мисълта ми беше че не се знае този дето е правил челния удар какви ги е надробил.А не че колегата го е направил това.
Защото и в чужбина,нови бегчета и централа с монтажа си е солена цифра :)

Mury
30-07-2013, 11:08
Порових малко в eLearn-а и намерих атачнатата схема.
От нея излиза, че между пин 15 и 16 букса А на таблото с лампите трябва да има 12В на контакт ама така май само ще си тествам Ф1 бушона. На букса Ц пинове 9 и 16 какво трябва да идва от ЕКУ-то ?

В eLearn-а намерих и следното:

The faults stored in the control unit memory can be cancelled, after the fault has been repaired, using the Examiner or other diagnostic equipment.
System activations following a particularly serious impact are memorized by the control unit.
In the case of an impact which has caused the complete system to be activated (Air Bag and pretensioners) it is not possible to cancel the control unit memory and it must therefore always be replaced.
If, on the other hand, only the pretensioners are activated, the memory can be cancelled twice. The control unit only has to be replaced if it is activated a third time.
If, on the other hand, one or both Side Bags are activated, the memory can be cancelled twice.
The control unit only has to be replaced if activated a third time.


Отделно намерих и следния сайт - http://www.autotronics.co.uk/cscart/alfa-romeo-airbag-module-crash-data-reset-removal-service.html

Та може и към друго ЕКУ да отивам, само първо да се уверя че това не трупа повече грешки. Проблема с този вариант е че ще е доста на късмет и като нищо може да си купя друго такова, като моето :pokey:

Aз те съветвам да провериш масата на централата,защото грешката за захранването е записвана над 200 пъти,ако всичко е наред с нея и с бушоните,да пробваш с друга централа,защото тази първата грешка показва че има вътрешна грешка в нея,и е вероятно да е фира,особено след като се е записвала 172 пъти :wallbash::wallbash::wallbash:Някои централи имат лимит на записване на брой грешки,след което са за кофата.

П.С.Скоро имах случай с Опел Зафира,след случайно изключване на централния краш сензор,и записване на грешката над 200 пъти/при всяко палене/,централата се беше предала и колата се оправи с нова централа.

Fr0sT
01-08-2013, 11:36
Снощи си поиграх малко и резултатите са следните:

- Допълнителни грешки от последния път не са записани и броячите са на същите стойности - или няма текущи проблеми с инсталацията или на ЕКУ-то му е писнало да ги брои и се е отказало :stretcher:
- При разкачен кабел на ЕКУ-то чека минава, ама светва само червената лампа за няколко секунди и после изгасва. Жълтата лампа (пасажерския еърбег) не светва изобщо.
- При закачен кабел на ЕКУ-то чека си минава нормално - и двете лампи си светват първоначално като жълтата мига няколко секунди повече, което доколкото знам означава че пасажерския еърбег се включва. И двете изгасват и не остава нищо светещо на таблото.
- Пробвах и да изключа хардуерно пасажерския еърбег с ключа (това при работещо ЕКУ) и жълтата лампа остана да свети.

От това всичкото май излиза че индикацията си ми е наред ?
Не съм пробвал масата дали е ОК че е мазало от кабели там и нямах и много време.

Щракнах и една снимка на параметрите на централата (с изключен пасажерски еърбег) и ми направи впечатление че последния брояч не помръдва. Не съм съвсем сигурен ама мисля че и този за колко време е бачкало ЕКУ-то и той не мърда. Иначе тези, които казват дали пасажерския еърбег е включен си работят и се сменят.

Та в крайна сметка отивам към друга централа, след като я сложа ще пиша какъв е резултата.

ecotronic
01-08-2013, 11:52
От пробите, които си направил все още не е ясно дали веригата на индикацията (червената) е ОК. Очаквах да светне при изключена букса на централата (Това, че свети при чек, не означава, че веригата е ОК, защото чекът тества само индикаторите). Възможно е да не свети, ако стойността на онова съпротивление, което е между пинове 9 и 16 e голяма.
Последна проба, която следва да направиш е да откачиш буксата на централата и да подадеш 0V (шаси) на пин 13 от буксата на кабела.
При тази ситуация, когато колата е на контакт трябва червената индикация да остане да свети постоянно.
Ако това е така, означава, че всичко с веригата на индикацията е ОК.

Fr0sT
01-08-2013, 11:59
Ще го пробвам и това.
Да разбирам, че индикацията може да е умишлено прецакана и въпреки това чека да минава ?

ecotronic
01-08-2013, 12:10
Ще го пробвам и това.
Да разбирам, че индикацията може да е умишлено прецакана и въпреки това чека да минава ?

Дали е умишлено, не мога да кажа, но сам виждаш, че при откачена или закачена букса на централата по червената индикация нищо не се променя. А иначе чекът си минава нормално.

А и е много странно това, че при толкова много записани грешки, червената индикация не свети.

Mury
01-08-2013, 12:28
Дали е умишлено, не мога да кажа, но сам виждаш, че при откачена или закачена букса на централата по червената индикация нищо не се променя. А иначе чекът си минава нормално.

А и е много странно това, че при толкова много записани грешки, червената индикация не свети.

Дам наистина е странно,може да е закачена на някоя друга лампа например,виждал съм какво ли не :big_whoops::big_whoops::big_whoops::big_whoops:

Fr0sT
01-08-2013, 12:28
Мда, а и на предния screenshot казва че Airbag control light трябва да е ON, а не е :gruebel:
Ще го разследвам допълнително тогава.

ecotronic
01-08-2013, 12:33
Мда, а и на предния screenshot казва че Airbag control light трябва да е ON, а не е :gruebel:
Ще го разследвам допълнително тогава.

Ето един правдоподобен сценарий:

Имам проблем с ербег системата, тя вдига аларма и червената индикация все свети. Правя диагностика, чистя грешките, но понеже реално не съм елиминирал причината за алармата, индикацията пак светва.
Същевременно искам да продам колата, но с червена аларма на таблото това не е добре. Режа кабела за индикацията и всичко изглежда наред.

Linkestis
01-08-2013, 18:40
Ето един правдоподобен сценарий:

Имам проблем с ербег системата, тя вдига аларма и червената индикация все свети. Правя диагностика, чистя грешките, но понеже реално не съм елиминирал причината за алармата, индикацията пак светва.
Същевременно искам да продам колата, но с червена аларма на таблото това не е добре. Режа кабела за индикацията и всичко изглежда наред.


Ънджък де :) туй си пея от началото ам не ми вЕрвате :)

ecotronic
01-08-2013, 19:50
Ънджък де :) туй си пея от началото ам не ми вЕрвате :)

Щото, съдейки по себе си, не допускаме, че нормален човек може да извърши подобен идиотизъм и то точно със животоспасяващата система.:)

:cheers:

Mury
01-08-2013, 20:31
Щото, съдейки по себе си, не допускаме, че нормален човек може да извърши подобен идиотизъм и то точно със животоспасяващата система.:)

:cheers:

Абе те джамбазите не са толкова навътре в нещата,няма как да знаят как точно работи системата,и че като резнат кабела ще гасне лампата :thumbup::thumbup::thumbup:

Fr0sT
02-08-2013, 09:25
И аз точно това си мислех - ако са скопявали системата, че са отрязали лампата в самото табло. Да тръгнат да търсят схеми, кой кабел какъв е, къде е тая централа... ама може да са се ъпгрейдвали, знае ли човек :disgust:

Fr0sT
03-08-2013, 23:26
Мамка им и джамбази или който е барал там по инсталацията :bash::cussing:
На първата снимка се вижда една пишка, която оня ден я взех за част от алармата ама сега като взех да разплитам кабеляците се оказа че не е. Оказа се, че е вързана веднъж за 5-ти пин на ЕКУ-то без да е прекъснат, веднъж за 40-ти, който беше отрязан и третия и кабел отива на земя. Снимах я и какво представлява, ако някой по на ти с електрониката може да каже.
Оправих 40-тия пин, вързах ЕКУ-то и червената лампа светна, грешките обаче така и не искаха да се изтрият.
Сложих друго ЕКУ (благодарско на колегата Dob4i) и при него грешката остана само една - за кантара в пасажерската седалка.
Изрових следните два поста из форума:
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1167157&postcount=1000
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=282266&postcount=9
Въпросите ми са:
- Какво съпротивление да сложа - 3,5 или 4,7 килоома, за да е винаги пусната пасажерската възглавница, независимо дали има някой седнал там ?
- Може ли вместо между пинове 27 и 30 на ЕКУ-то да го сложа между пинове 1 и 2 на пасажерската седалка ?

ecotronic
03-08-2013, 23:46
Сложи съпротивление 3,5 килоома. По-добре при централата вместо при седалката.

ecotronic
04-08-2013, 17:51
Въпросната допълнителна схемичка ми прилича на времезакъснителна линия. Когато на пин 4 се появят +12V след определено време (докато се зареди кондензаторът до определено напрежение) тези +12V излизат на извода, който казваш че е включен към пин 40. Проблемът е че по схемата на ербега аз не виждам изобщо пин 40 и не мога да предположа с каква цел е добавяно това.

Fr0sT
05-08-2013, 11:44
На тая схема номерата на пиновете май са тотално сбъркани. Според друга част на eLearn-а пинаута на ЕКУ-то трябва да е следния:

1, Driver's pretensioner activation (+)
2, Passenger pretensioner activation (-)
3, Passenger pretensioner activation (+)
4, Passenger pretensioner activation (-)
5, Supply controlled by the ignition
6, Earth
7, Not connected
8, Not connected
9, Diagnostic line K
10, Driver's Air Bag activation (+)
11, Driver's Air Bag activation (-)
12, Passenger Air Bag disabling device (+)
13, Passenger Air Bag activation (+)
14, Passenger Air Bag activation (-)
15, Passenger presence sensor signal
16, Driver's Side Bag activation (+)
17, Driver's Side Bag activation (-)
18, Passenger Side Bag activation (+)
19, Passenger Side Bag activation (-)
20, Driver's side sensor signal
21, Passenger side sensor signal
22, Driver's side sensor supply
23, Passenger side senor supply
24, Earth for fault diagnosis
25, Passenger Side Bag disabling device (-)
26, Driver's pretensioner short circuit
27, Driver's pretensioner short circuit
28, Passenger pretensioner short circuit
29, Passenger pretensioner short circuit
30, Not connected
31, Earth short circuit
32, Short circuit
33, Air Bag OFF warning light
34, Not connected
35, Driver's Air Bag short circuit
36, Driver's Air Bag short circuit
37, Passenger presence sensor signal
38, Passenger Air Bag short circuit
39, Passenger Air Bag short circuit
40, Air Bag system failure wrning light signal
41, Driver's Side Bag short circuit
42, Driver's Side Bag short circuit
43, Passenger Side Bag short circuit
44, Passenger Side Bag short circuit
45, Not connected
46, Not connected
47, Not connected
48, Not connected
49, Not connected
50, Not connected


От това излиза че 40-ти пин е точно за червената лампа на таблото (там идваха 3,85 волта на контакт) а 5-ти е 12V при контакт и явно целта на пишката е била точно да изгаси лампата.




Сега към проблема с кантара в пасажерската седалка - 27-ми пин изобщо няма на ЕКУ-то (има една пластмасова пишка на неговото място и на двете ЕКУ-та, които имам) а на 30-ти нямам кабел и пин :new_Eyecrazy:
Според горния пинаут верните пинове трябва да са 15-ти и 37-ми, но на тях съответно кабели нямам...

Рових из alfaowner-а и намерих следната тема:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164-and-166/194784-changed-seats-got-some-spare-connectors.html
По интересното от нея е следното:

*************** MODIFICA 3953 **************
OGGETTO : PASSENGER PRESENCE SENSOR ON FRONT SEAT REMOVED
ATTUAZIONE : VET 52808
SOTTOGRUPPI : 55508 7060201 70603

И един пинаут на ЕКУ от 156-ца, което май е почти същото като нашето:

1, Driver's pretensioner activation (+)
2, Passenger pretensioner activation (-)
3, Passenger pretensioner activation (+)
4, Passenger pretensioner activation (-)
5, Supply controlled by the ignition
6, Passenger's Air Bag disablement device (-)
7, Air Bag system failure warning light signal
9, Diagnostic line K
10, Driver's Air Bag activation (+)
11, Driver's Air Bag activation (-)
12, Passenger Air Bag disabling device (+)
13, Passenger Air Bag activation (+)
14, Passenger Air Bag activation (-)
15, Passenger presence sensor signal (up to 11/99)
16, Driver sidebag activation (+)
17, Driver sidebag activation (-)
18, Passenger Side Bag activation (+)
19, Passenger Side Bag activation (-)
22, Driver's side sensor supply
25, Passenger side sensor supply
24, Driver's side sensor earth
25, Passenger side sensor earth
26, Driver side pretensioner S.C.
27, Driver side pretensioner S.C.
28, Passenger side pretensioner S.C.
29, Passenger side pretensioner S.C.
31, Earth S.C.
32, Failure warning light bulb S.C.
33, Passenger's Air Bag disablement warning light signal
34, Crash output (N.C.)
35, Driver's airbag S.C.
36, Driver's airbag S.C.
37, Passenger presence sensor signal (up to 11/99)
38, Passenger airbag S.C.
39, Passenger airbag S.C.
40, Wiring recognition signal
41, Driver's sidebag S.C.
42, Driver's sidebag S.C.
43, Passenger sidebag S.C.
44, Passenger sidebag D.C.
45, Crash input (N.C.)

Интересното там е в скобите за пинове 15 и 37 - up to 11/99

От това май излиза, че в края на 1999 талянеца е решил да махне сензора за седнал човек на пасажерската седалка и за това нямам кабели на тия пинове (колата мисля е месец Май 2000) но ЕКУ-то си го търси тоя датчик, понеже е от кола 1999. Тъпото е че и в eLearn-а и в мануала на 166-цата (който пък е и за FL) пише че я има тая система, та ходи разбери кое е вярното :chair:

В крайна сметка ще си търся пинове за да вържа съпротивлението и да видим какъв ще е резултата.

ecotronic
05-08-2013, 12:14
Много странно. Опитай се по косвени признаци да се ориентираш къде е истината с твоя ербег, като проследиш по схемата:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1375693929e.jpg

+12V през F2 идват ли на пин 15?
масата подава ли се на пин 14?
опроподяването към другата периферия (колани и възглавници съответства ли?

Fr0sT
05-08-2013, 12:30
На 15-ти пин нищо не идва щото е празен :tooth:
Ето пак извадка от eLearn-а:
The airbag system control unit M60 is supplied with power when the ignition switch is turned on (INT/A) at pin 5 by a line protected by fuse F2 in junction unit B1 .

99% съм сигурен че на схемата вместо 15-ти трябва да е 5-ти пин, от друга страна уж 5-ти пин трябва да отива към ключалката за спиране на пасажерсата възглавница ...

Масата на 14-ти и останалото окабеляване как мога да ги проверя ?

ecotronic
05-08-2013, 12:52
На 15-ти пин нищо не идва щото е празен :tooth:
Ето пак извадка от eLearn-а:
The airbag system control unit M60 is supplied with power when the ignition switch is turned on (INT/A) at pin 5 by a line protected by fuse F2 in junction unit B1 .

99% съм сигурен че на схемата вместо 15-ти трябва да е 5-ти пин, от друга страна уж 5-ти пин трябва да отива към ключалката за спиране на пасажерсата възглавница ...

Масата на 14-ти и останалото окабеляване как мога да ги проверя ?


Просто има грешка в описанието (не в схемата). Т.е вместо пин 15 е написано пин 5.
Мисля така, защото по-долу в същото описание за връзката между централата и ключа за изключване на пасажерския ербег отново се посочна пин 5, което вече съотвества на схемата:
Functional description

The airbag system control unit M60 is supplied with power when the ignition switch is turned on (INT/A) at pin 5 by a line protected by fuse F2 in junction unit B1 .
Pin 14 is connected to the specific earth C50 .
When an impact of a set severity (determined by the control software) is detected, the control unit sends control signals to set off the modules:


to driver's Air Bag Q9 , via the steering wheel clockspring Q10 (from pins 1 and 2):
to passenger airbag Q11 (from pins 3 and 4);
to pretensioners - left-hand Q20 (from pins 10 and 11) and right-hand Q21 (from pins 6 and 7).

Pins 27 and 30 are connected to the sensor in the seat for disabling the passenger Air Bag K65 .
Pins 5 and 24 are connected to the passenger Air Bag disabling switch H75 .
When the system self-diagnostic function detects a fault or an impact is detected, control unit M60 sends a signal -from pin 13 - to the airbag anomaly warning light located in instrument panel E50 .
Pin 20 of M60 sends a signal to the passenger airbag disablement warning light located in instrument panel E50 .
These signals are earthed and turn on the warning lights since instrument E50 is ignition-activated (INT/A) - pin 15 of connector A - from a line protected by fuse F1 of junction unit B1 .
The red warning light is of the type known as 'smart' warning lights because an inner control circuit causes the warning light to light up even if the connection is broken or if the circuit connecting warning light and control unit is short-circuited to earth.
Self-diagnostic data may be read by connecting the unit to connector R10 : this receives signals from pin 9 of control unit M60 through the appropriate tester line.



Другите връзки можеш да провериш с цифров омметър (по възможност по-качествен).


Като откъчиш буксата от цинтралата, мери съпротивленията към различните компоненти от периферията:


Примерно мешжу пин 14 и шаси, трябва да измериш 0 ома.
Между пинове 4 и 3 (веригата към пасажерската възглавница, трябва да измериш съпротивление под 100 ома. и т. н. към останалата периферия.


Мерейки тези съпротивления, няма опасност да гръмнеш някой заряд, защото токът с който се мери съпротивлението е много малък и не може да гръмне дeтонатор.


В никакъв случай не ползвай пробни лампи и други неизвестни веригопроверители.

Fr0sT
05-08-2013, 13:24
Има и нещо друго - според eLearn-а има два вида ЕКУ-та стандартно, 30 пиново, с 4 заряда и 50 пиново с 6 заряда (стандартното + страничните възглавници). Пинаута, който пуснах преди е за 50 пиновото, ето за 30 пиновото:

30-way connection:
1, Driver's Air Bag Activation (-)
2, Driver's Air Bag activation (+)
3, Passenger Air Bag activation (-)
4, Passenger Air Bag activation (+)
5, Passenger Air Bag disabling device (-)
6, Passenger pretensioner activation (+)
7, Passenger pretensioner activation (-)
8, Earth for fault diagnosis (Not connected)
9, Diagnostic line K
10, Driver's pretensioner activation (+)
11, Driver's pretensioner activation (-)
12, Not Connected
13, Air Bag system failure warning light signal
14, Earth
15, Supply controlled by the ignition + 15
16, Driver's Air Bag short circuit
17, Driver's Air Bag short circuit
18, Passenger Air Bag short circuit
19, Passenger Air Bag short circuit
20, Passenger Air Bag disabling warning light signal (-)
21, Passenger pretensioner short circuit
22, Passenger pretensioner short circuit
23, Not connected
24, Passenger Air Bag disabling device (+)
25, Driver's pretensioner short circuit
26, Driver's pretensioner short circuit
27, Passenger presence sensor signal (-)
28, Failure warning light short circuit
29, Earth short circuit
30, Passenger presence sensor signal (+)


Тук май вече си съответстват номерата на пиновете - т.е. схемата е за 30 пиновото ЕКУ, на нея също липсват двата датчика в страничните колони.
Аз от друга страна съм с 50 пиново ЕКУ и за да ми отговарят пиновете трябва логически да ги съпоставя между двата пинаута - т.е. пин 15 от схемата е 5-ти при мен, 14-ти от схемата е 6-ти при мен и т.н. ?

ecotronic
05-08-2013, 13:33
На мен ми изглежда като на твоята кола да е сменяна централата + окабеляването или поне буксата. Има ли признаци да е присаждана друга букса на оригиналните кабели?

Fr0sT
05-08-2013, 13:46
Има 1-2 сдвоени кабела, т.е. два влизат в един пин но изглежда фабрично направено със шлаух а не с изолирбанд. Другите кабели в буксата изглеждат оригинални.
Точно до буксата, от същия сноп кабели има още една, която обаче изглежда затапена с нещо като капаче, ако изобщо е букса това. Май не го обясних много добре и ще гледам да го снимам когато мога.
Ще проверя дали имам и страничните датчици в колоните - със сигурност отиват жълти кабели нагоре, трябва само да видя дали е само инсталация или и датчиците са там.
Ако ги има значи колата е с 4 възглавници и затова не отговарят пиновете по схемата.

ecotronic
05-08-2013, 14:02
При мен схемата съответства на реалната ситуация.

Буксата изглежда така:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1375700520r.jpg


http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1375700550p.jpg

Fr0sT
05-08-2013, 14:10
При мен е същата и аз тук броя 50 пин-а. Вижда се обаче, че например 27-ми пин изобщо не съществува - горе в дясно на буксата има 2 по-големи пин-а така да ги кажем, които обединяват 26 и 27-ми, и 28 и 29-ти. Ако погледнеш откъм ЕКУ-то, в тези по големите дупки влизат пластмасови пишки (на картинката на ЕКУ-то долу в дясно), не метални пинове.

В тая тема също коментират двата вида ЕКУ-та (за 156-ца ама изглежда и при нас е така) - 30 пиново с 2 възглавници и 50 пиново с 4:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=57497

ecotronic
05-08-2013, 17:43
Цялата тая мистерия ме амбицира и накара въпреки жегата, да сваля централата, да я разглобя и да видя аджеба кои пинове реално са опроводени и кои не.
И така - съдейки по платката:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/cqs1375713125k.jpg

става ясно, че пинове 26,27,28 и 29 не са опроводени.

Единственото ми обяснение относно с мистерията за липсващият пин 27 е това, че единият извод на датчика на кантара е закачен на един от изводите на захранването (по-вероятно на "шаси", което не е означено на схемата) а другият - на пин 30, както е според схемата и както се вижда от снимката, че пин 30 наистина е опроводен.
От електрическа гледна точка, такова свързване е напълно възможно и датчикът ще си изпълнява функциите.

Италианска му работа :)

Вижте например по какъв идиотски начин са означили номерата на пиновете на буксата в документацията:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1375713527i.jpg

Иначе така и така бях разколачил системата, пробвах при изключена букса и положение контакт - червената индикация свети (както бях предположил преди, заради наличността на онова съпротивление към шаси в таблото)
Мерих и съпротивлението на шофьорския ербег (между пинове 1 и 2) Стойността му е части от ома и може да се приеме за 0, ако трябва да се проследяват веригите към периферията. Предполагам, че останалите патрони са с аналогични стойности на съпротивленията.

Fr0sT
05-08-2013, 18:02
Мда, мазалото е пълно :mrgreen:

Значи да пробвам съпротивлението между пин 30 и земя/шаси ?

Остава да си намеря пинове и да разглабям пак :bash:

ecotronic
05-08-2013, 18:05
В заключение смятам, че вярната схема е тази (корекцията е направена от мен и поради това, следва да я ползвате на ваша отговорност):

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/jdv1375714964f.jpg

---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:03 ----------


Мда, мазалото е пълно :mrgreen:

Значи да пробвам съпротивлението между пин 30 и земя/шаси ?

Остава да си намеря пинове и да разглабям пак :bash:

Да, това смятам и аз за правилно.

Fr0sT
12-08-2013, 11:23
Пробвах между 30-ти и земя и резултат нямаше.
После пробвах между 15-ти и 37-ми - грешката си я имаше записана, но я нямаше в момента, изчистих я и вече всичко е ток и жица, без грешки и светещи лампи по таблото :dance:
Мерих и съпротивление между 13-ти и 14-ти пин и китайския ми мултицет каза 1-2 ома, отделно 7-ми и 8-ми пинове са ми празни на буксата.
Та поне в моя случай съм сигурен, че верния ми пинаут е 50 пиновия вариант. Схемата е за 30 пиновия, т.е. за да видя правилните пинове трябва да им намеря еквивалентите, например:
- на схемата захранването е на 15-ти пин
30-way connection:
15, Supply controlled by the ignition + 15

50-way connection:
5, Supply controlled by the ignition

т.е. захрахването при мен е на 5-ти пин. По същия начин и за останалите.

При всички случаи ако някой тръгва да пипа нещо по тази инсталация е добре първо да се мери за да няма изненади после.

Специални благодарности на колегата Любо за оказаното съдействие, както и на всички включили се в решаването на проблема :respect::cheers:

iveli
17-02-2014, 21:38
Колеги след поредно натягане на пружината на шофьорският колан се счупи ухото на централната пластмаса държач Намерих шофьорски колан от 156 Видимо е същият Да го монтирам ли цял или да прехвърлям части Иначе този поне на първо виждане върви добре

lordliness
17-02-2014, 21:51
Колеги след поредно натягане на пружината на шофьорският колан се счупи ухото на централната пластмаса държач Намерих шофьорски колан от 156 Видимо е същият Да го монтирам ли цял или да прехвърлям части Иначе този поне на първо виждане върви добре

Цял ще е по- лесно щом е същия. А защо натягаш пружината, ако колана се полира се връща като нов. И може да го изпереш преди да ги монтираш като пазиш механичните части. Полират се водачите.

iveli
17-02-2014, 22:02
Видимо е същият Не съм поглеждал буксата на еърбега и там ме притеснява да няма разлика че ме плашат тези съпротивления и токове Правил съм какви ли не смазвания и настройки но върви трудно Как се полира че ми писна постоянно да свалям натягам смазвам и всякакви тежки операции

lordliness
17-02-2014, 22:20
Видимо е същият Не съм поглеждал буксата на еърбега и там ме притеснява да няма разлика че ме плашат тези съпротивления и токове Правил съм какви ли не смазвания и настройки но върви трудно Как се полира че ми писна постоянно да свалям натягам смазвам и всякакви тежки операции

Не съм правил на алфа. Полира се с някаква полирпаста.

iveli
19-02-2014, 19:41
Намерих колан от 166 Върви перфектно Но поразпитах за това полиране и разбрах че коланите се пръскали с някакъв спрей забърсвали се и така вървели по лесно Ако някой знае какъв е спрея да пише че имах път към метро Стара загора вътре видях хиляди спрейове за тапицерия но незнам кой е точно този за колани

iveli
24-02-2014, 10:52
Вървеше перфектно но като го монтирах и прекарах през всички водачи пак прибира едвам едвам и то с понасочване При всички ли е така Пишете за някоя тънкост вид спрей или така ще да е

ecotronic
24-02-2014, 11:02
Вървеше перфектно но като го монтирах и прекарах през всички водачи пак прибира едвам едвам и то с понасочване При всички ли е така Пишете за някоя тънкост вид спрей или така ще да е

И при мен особено шофьорския не се прибира, ако не му помагам. Отдавам го на уморена спирална пружина. Не знам, дали има начин да се натегне.