PDA

View Full Version : тест на потенциометри



turbi
08-02-2007, 17:04
Здравейте.

Имам проблем с работа на колата (155 1,8 8клапана) жв рейим на ускорение на ниски обоороти

Колата прекасва, и след савети с гурута в тази област се стигна до заключение че наий вероиатно проблема е в потенциометъра на дросела/дебитомера.

Поради причини сварзани с работното време ми е трудно да отида до Ванто за диагностика

Ако някой има понятие как да измеря дали потенциометрите са ОК, ще сам много благодарен

Поздрави
Турби

Bobo
09-02-2007, 00:05
Ами колега обаждаш ми се и решаваме проблема има ми телефона общ технически за диагностика :wink:

Venci
09-02-2007, 06:07
С риск да се изкажа неподготвен ще попитам: "Потенциометъра" на дросела в твоя случай не е ли превключвател, който отчита когато дросела е затворен и малко преди да е напълно отворен :roll:

vovata
09-02-2007, 06:45
Имам същата 1.8 8В и аз сменях потенциометър, сега имам 2 и резултат 0 колата все още е спъната в ниските до 2000 об.
Пробвах и с нови: свещи,кабели за свещи,ламбда,дебитомер,
гумените преходници на колектора,почистване на всички букси и др. резултат 0

Бягай при Бобо на диагностика !

dim
09-02-2007, 12:24
пробвай с регулатора на налягането, сигурно вече се е сдухал нормлно е, а е адски важен струва 105 лева на бош

alfafan
10-02-2007, 02:37
Здравейте.

Имам проблем с работа на колата (155 1,8 8клапана) жв рейим на ускорение на ниски обоороти

Колата прекасва, и след савети с гурута в тази област се стигна до заключение че наий вероиатно проблема е в потенциометъра на дросела/дебитомера.

Поради причини сварзани с работното време ми е трудно да отида до Ванто за диагностика

Ако някой има понятие как да измеря дали потенциометрите са ОК, ще сам много благодарен

Поздрави
Турби
С няколко изречения ще изброя типични особенности на тази модификация Алфа и ДВГ- 155-ца (1,7 ,1,8 и 2.0) :
-Потенциометъра на дроселовата клапа е сравнително надежден сензор.Неговия сигнал е под постоянна самодиагностика от ЕЦУ'то и при промяна в статуса му, се иницира грешка.Стойността на сигнала му се определя от позициата на дроселовата клапа и варира от 0.5-4.8V.Дефинират се грешки със статус: отворвна верига на сигнала(прекъсване) ,късо съединение на захранване към маса или плюс на АБ.Диагностицира се само с тестер или мултицет;
-Дебитометър-особенно чуствителен и не толкова надежден сензор, измерващ натоварването на ДВГ ,чрез обемно отношение на постъпващия въздух в смук. колектор.Използва механична система- клапа ,чиято ос е свързана към потенциометричен датчик, който отчита положението и.Работният му обхват варира между 0.9V на празен ход, до 4,5V при пълно натоварване на ДВГ.Тук, проблемът с диагностиката е малко по-сложен ,тъй като единствената грешка се дифинира, само при пълна липса на сигнал от него.Може да се направи мониторинг на сигнала/напрежението и с мултицет, след сваляне на капачката върху потенциометъра и манипулация на пружуната на клапата.Работния обхват на празен ход винаги трябва да бъде в границите на 0,750-0,900 V.При липса на катализатор и ламбда сонда,за настройката му е добре да се използва допълнителния калиброващ потенциометър. За това ,разбира се е необходим и газанализатор , както и доста практика! Факторите за коректна работа на дебитометъра са много и комплексни,за това няма да се спирам на тях.Плътността на всмук.колектор е особенно важна;
-Запалителна система-бобини, комутатори,кабели и свещи.Често се среща отказ на една от бобините или комутатор,който не винаги може да бъде забелязан.Проверява се ,чрез откачане на бобините една по една при работещ ДВГ.Има случаи на отказ на само 2 цилиндъра от бобина.Кабелите са също слабо място-при стареене предполагат чести пробиви;
При 1,8 и 2.0 ДВГ ,нерядко се случва отказ на релето или ел. захранващата верига за управление на клапана, на авансатора на всмук.вал. Тук проверката е малко по сложна ,защото липсва самодиагностика и практически проблемът не се открива дори и с диагностичен тестер ;
-Горивната с-ма(помпа ,инжектори и регулатор за налягане ) като цяло е доста надеждна и неиска особенни грижи;
-Изпускателна система-катализатор,ламбда сонда,гърнета.Доброто им състояние е от особенно значение! При повечето автомобили са оригинални ,а не е известен точния им пробег.Винаги има изненади!
-Добре, би било да се обърне и малко внимание на механичната кондиция на ДВГ-проверка на хлабините на клапаните,състояние на гърбиците на разпределителните валове (особенно изпускателния).Състояние на зацепване и опъването на веригата;
Конкретно за твоя проблем, наистина е необходима професионална намеса...

turbi
11-02-2007, 02:19
Много благодаря на всички от форума за бързата реакция и съвети!!

Наистина до скоро имаше проблеми с катализатора и го разкарах и смених всичко след двуцевката.

Това ме притеснява за евентуални последици че ще е има върху ламда сондата ( но поне това се вижда на тестера).

Като начало мисля да сменя горивния и след това да отида при Брадата на диагностика вав Ванто....

Ще ви даржа в течение какви са резултатите!!

Бобо- нямам тел, но мисля че няма д ами е проблем д аго намеря. :D

Пак благодаря за отзоваването на всички !!!

Kostadin
12-02-2007, 09:13
Бобо- нямам тел, но мисля че няма д ами е проблем д аго намеря. :D


http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=5030 :wink: