Log in

View Full Version : Колеги Помощ, бензин в маслото!



dievx
09-02-2007, 12:06
Днес отидох да си сменя маслото, и като го източиха ми дадоха да го помириша. Цялото миришеше на бензин. От няколко дни забелязах, че нивото на маслото се е вдигнало.Цяла зима я карам студена, до работата понеже ми е близо и не може да загрее. Не я юркам като не е загряла. Забелязвам, че от аспуха хвърля направо вода, като е студена и се форсира. Преди два дни ми направи много странен проблем, беше загряла, и като я паркирвах и вече спрях изведнъж оборотите почнаха да играят от 500 до 1500 без да спре, сама се изфорсирваше и падаха оборотите. Изгасих я и запалих отново, нямаше проблем докато не я изфорсирах и започна пак да го прави. На следващия ден нямаше проблеми.Смятах да слагам скъпо масло, но се отказах и сложих някакво ESSO Ultra 10/40, което все пак не е много евтино, че не се знае дали скоро пак няма да го сменям. Кажете моля Ви от какво може да се е получило това смесване на маслото с бензин и какво да направя за отстраняването му.
Благодаря предварително!

sudo
09-02-2007, 12:15
При мен беше заминал термостат като ми направи този номер бензин в маслото, дигаш ли температура или повече от 60 не ти показва на таблото? А това за играенето на оборотите на ламбда сонда намирисва ама за нея на диагностика ще си покаже.

dievx
09-02-2007, 12:24
Термостата ми е нов, не е от това. Загрява си нормално до 86 градуса. Днес смених и горивния филтър.

dievx
09-02-2007, 15:17
Колеги, вижте какво прочетох в форума на Форд:
"Инжекционният двигател (със ел. бензинова помапа) има само една възможност да "смеси" бензина с маслото - погрешно дозиране на горивото! Компютъра (въз основа на датчика за температура на двигателя) погрешно калкулира нужното количество бензин (ако датчика ВИНАГИ "показва" студен двигател, количеството гориво винаги е МНОГО повече от колкото е нужно!) и гориво-въздушната смес става много богата. Прекалено богата смес не изгаря напълно, в цилиндрите остава бензин, който:

1. Се оттича по стените на цилиндрите, преминава през сегментите и попада във картера (от тук мирише на бензин!, но това е по-малкото зло);
2. Измива маслото от стените на цилиндрите, което повишава триенето и води до бързо износване, дори и до задиране на буталата в цилиндрите. След като бензина се смеси с маслото се намалят смазочните качества на маслото и почва да циркулира във маслената уредба на двигателя, което води до недобро смазване на самият двигател -> отново повишено триене и бързо износване на двигателя (това е истинската причина поради която трябва да се отстрани проблема възможно най-скоро!).

Бих препоръчал смяна на датчика за температура на охлаждащата течност (нов струва доста! около 40 лв. в МП, иди до някоя морга и си вземи от какъв да е Форд до '95г. всички са еднакви), след което колата да се замери на газанализатор и да се види дали гориво-въздушната смес е все още богата."

Скоро си откачах клемите на акомулатора, ако нещо компютъра е направил грешка дали това не е причината.

Crusader
09-02-2007, 18:11
Тва гореказаното е вярно, ма говори и за поизносена цилидрово-бутална група /малиии колко научно звуча :lol: :lol: :lol: / тоест поиздухан ДВГ, препоръчително е според мен диагностика на компа, за отстраняване на евентуална грешка, и МОЖЕ БИ смяна на сегменти, ма може да пробваш и с по гъсто масълце /нещо като VS Vision 15W40 /
Успех!

JORDANGT
10-02-2007, 00:17
[quote="dievx"]Колеги, вижте какво прочетох в форума на Форд:
"Инжекционният двигател (със ел. бензинова помапа) има само една възможност да "смеси" бензина с маслото - погрешно дозиране на горивото! Компютъра (въз основа на датчика за температура на двигателя) погрешно калкулира нужното количество бензин (ако датчика ВИНАГИ "показва" студен двигател, количеството гориво винаги е МНОГО повече от колкото е нужно!) и гориво-въздушната смес става много богата. Прекалено богата смес не изгаря напълно, в цилиндрите остава бензин, който:

1. Се оттича по стените на цилиндрите, преминава през сегментите и попада във картера (от тук мирише на бензин!, но това е по-малкото зло);
2. Измива маслото от стените на цилиндрите, което повишава триенето и води до бързо износване, дори и до задиране на буталата в цилиндрите. След като бензина се смеси с маслото се намалят смазочните качества на маслото и почва да циркулира във маслената уредба на двигателя, което води до недобро смазване на самият двигател -> отново повишено триене и бързо износване на двигателя (това е истинската причина поради която трябва да се отстрани проблема възможно най-скоро!).


Датчик за Лада стува 8-9лв.,ако е с две скорости от опел 15лв.Втора употреба не е препоръчително :idea:

j1v
10-02-2007, 01:21
Тва гореказаното е вярно, ма говори и за поизносена цилидрово-бутална група /малиии колко научно звуча :lol: :lol: :lol: / тоест поиздухан ДВГ, препоръчително е според мен диагностика на компа, за отстраняване на евентуална грешка, и МОЖЕ БИ смяна на сегменти, ма може да пробваш и с по гъсто масълце /нещо като VS Vision 15W40 /
Успех!

Не е задължително да е поизносена - бензина е много по-"тънък" от маслото и дори и на коли с много малки хлабини при много богати смеси се оттича в картера и мие стените на цилиндрите.

Възможните причини за "богатата" смес са
1. температурни датчици (вода/въздух)
2. ламбда сонда - в closed-loop режим еку-то се опитва да докара ламбда 1, или 14.7:1 и ако не успее, поради неправилно работеща сонда минава в limp mode
3. "пикаещ" инжектор.

Заради последното сложих богата в кавички, защото богата смес може да е само на един цилиндър и на газ анализ да излизат някакви що годе нормални смеси, а реално в единия от цилиндрите да се лее тунджа на поразия. Но все пак бих проверил точно в гореописания ред, защото в 90% от случаите е температурен датчик.

dievx
10-02-2007, 10:13
Мерси Колеги, вторник ще я карам на диагностика да видим какво ще покаже.

dievx
13-02-2007, 13:31
Всичко е наред след диагностиката, няма никакви проблеми по работата на двигателя и ламбда сондата си работи в нормалните граници. Само бобина N2 при по-стресово натоварване, давала леки отклонения. Сигурно ще я сменя по-натам. Иначе миризмата на бензин изчезна след като я изкарах малко извънградско и я позагрях добре ;). Според думите на майстора и според това което четох през изминалите дни за проблема е нормално при каране на къси разтояния, при зимни условия и студен двигател да се получи това смесване. При мен разтоянието е много късо, и в продължение на месец съм я карал студена без да имам извънградско.
Това добре, но днес като отивах към Бургас и пред мен имаше камион, който явно е хвърлил камък и ми пукна стъклото долу в ляво, получи се цепнатина над 10см от основата на стъклото с лека извивка надясно. Това дали се оправя или ще трябва да сменям цялото стъкло. Ако има някой колега от Бургас да знае къде лепят стъкла, ще съм благодарен да обясни.

Mind_Control
13-02-2007, 18:21
Всичко е наред след диагностиката, няма никакви проблеми по работата на двигателя и ламбда сондата си работи в нормалните граници. Само бобина N2 при по-стресово натоварване, давала леки отклонения. Сигурно ще я сменя по-натам. Иначе миризмата на бензин изчезна след като я изкарах малко извънградско и я позагрях добре ;). Според думите на майстора и според това което четох през изминалите дни за проблема е нормално при каране на къси разтояния, при зимни условия и студен двигател да се получи това смесване. При мен разтоянието е много късо, и в продължение на месец съм я карал студена без да имам извънградско.
Това добре, но днес като отивах към Бургас и пред мен имаше камион, който явно е хвърлил камък и ми пукна стъклото долу в ляво, получи се цепнатина над 10см от основата на стъклото с лека извивка надясно. Това дали се оправя или ще трябва да сменям цялото стъкло. Ако има някой колега от Бургас да знае къде лепят стъкла, ще съм благодарен да обясни.

Ами ходи пеша, за 2 км не си струва да палиш колата изобщо особено зимата!!!