View Full Version : Светна ми чека
Bobiuzunov
28-08-2013, 20:15
Мислех да не пускам тема,а първо да я закача на диагностика,но в крайна сметка реших да се посъветвам с вас.Преди 10-на дни на магистрала Хемус ми светна червената дюза която е Чек при другите марки автомобили,та на проблема педала на газта стана много нечуствителен,направо като гумен и колата трудна се форсираше,естествено спрях изгасих я и пак я запалих но проблема си остана и аз реших да карам така и да се прибера,след това спрях на ОМВ на околовръстното да заредя газ и след запалването лампата не светеше и нямаше и помен от проблема и така до снощи пак светна и аз карах до бензиностанцията,заредих газ и чека пак изгасна и проблем отново нямаше.Сега колата я взе приятелката и ми звънна да ми опише същите симптоми.Знам че на диагностика ще си каже какво и има но се чудя,ако е датчик колянов вал нали гасне и не пали?Само да спомена че момчето от който я взех е сменявал педала на газта.
П.С Става въпрос за V6-та от подписа която е с ГИ.
ecotronic
28-08-2013, 20:21
Не мисля че е от датчика на КВ. По-скоро като да е от потенциометъра на педала или връзките му до ECU - то.
Bobiuzunov
28-08-2013, 20:24
В смисъл недобри връзки или за нов педал?
ecotronic
28-08-2013, 20:38
Често пъти проблемът се дължи на недобре контактуващи пинове в буксите (една при педала, една междинна и тази на самото ECU). Случва се и самият потенциометър на педала да дефектира. Но при всички положения трябва да се почистят първо буксите.
Bobiuzunov
28-08-2013, 20:54
Ако може да ми кажеш къде се намират тези три букси за да пробвам да ги почистя и напръскам с контактен спрей.
ecotronic
28-08-2013, 21:06
Скоро дискутирахме с Андро същото нещо:
Потенциометърът е свързан към ECU-то посредством няколко проводника. Това става като откъм педала има букса K-55 (вероятно на самия потенциометър или някъде близо до него). После тези връзки минават през една междинна букса D-23-B, която веднъж я дават че се намира зад жабката а друг път я дават в двигателния отсек пред пасажерското място. Явно зависи от това, къде е ECU-то.
Видът на двете букси (и двете са бели на цвят) и тяхното местоположение може да се разбере от скицата:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bwy1377178048p.jpg
Bobiuzunov
28-08-2013, 21:55
Утре ще се поровя да ги почистя и напръскам с контактен спрей.:cheers:
Bobiuzunov
28-08-2013, 22:26
Извън темата,ако имам оригинале усилвател на екрана на ИЦС-а излиза ли друга меню,май беше HIFI,POP и т.н?Колоните как да позная дали са BOSE?Задни имам но откъм багажника не се виждат,трябва да сваля решетките за да ги видя ли?
ecotronic
28-08-2013, 22:34
В менюто на аудио настройките трябва да имаш активна позиция "DSP"
Оригиналните говорители под задната кора са монтирани с магнитите нагоре.
Bobiuzunov
28-08-2013, 22:36
Извинявай за тъпия въпрос,но какво ще рече това?
Linkestis
28-08-2013, 22:49
Че са обърнати надолу :)
ecotronic
28-08-2013, 22:50
Digital Signal Processing (цифрова обработка на сигнала) включва прецизен еквилайзер, автоматично регулиране на силата на звука в зависимост от нивото на околния шум, вместо баланс ляво - дясно задаваш къде стоиш и системата се балансира автоматично за най-добро звучене и други подобни глезотийки.
Bobiuzunov
28-08-2013, 22:56
Е това го нямам,но си намерих оригинален усилвател и сега ще се вкарам във филм със закачането нали?
ecotronic
28-08-2013, 23:00
Е това го нямам,но си намерих оригинален усилвател и сега ще се вкарам във филм със закачането нали?
Споко!
Има схеми и достатъчно информация за свързването му. Цялата работа се състои в теглене на кабели.
Bobiuzunov
28-08-2013, 23:08
ОК когато дойде този момент нали мога да разчитам на едно рамо?:cheers:
ecotronic
28-08-2013, 23:16
ОК когато дойде този момент нали мога да разчитам на едно рамо?:cheers:
Разбира се. С малко помощ ще го пребориш.
Ето я схемата на свързване (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1235399&postcount=396). Няма да и се плашиш, само изглежда сложна. Ще избистрим всички подробности в движение.
:cheers:
Bobiuzunov
28-08-2013, 23:20
ОК :cheers:
Bobiuzunov
30-08-2013, 15:41
Ето е резултатите от диагностиката.Грешна позиция сензор на педала на газта,кофтито е че нямам букса при педала,а така е вързано явно буксата е отрязана.Сега ще проверявам връзкити дали са наред и после ще търся другата букса която е зад жабката и ако пак има проблем ще се търси педал,втора ръка защото предполагам каква е цената на нов.
ecotronic
30-08-2013, 16:06
Така и досега не стана ясно това, дали тези потенциометри са разглобяеми.
Ако са, могат да се почистят, смажат, юстират........... Вътре има 2 независими потенциометъра с резистори в средните изводи. Не е космическа техника:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1377867821t.jpg
Bobiuzunov
30-08-2013, 18:45
Да ама това не е по мойте възможности,ако се окаже че сегашният е за смяна ще се пробвам на стария да го разглобя.П.С точно от такава кола ли трябва да е педала или на всички бензинови са еднакви?
ecotronic
30-08-2013, 21:18
Много колеги споделят това, че проблемът се е оправил след почистване на връзките до ECU-то. Тъй че направи първо това и ако няма ефект, тогава ще мислиш за друг педал. Прегледай също състоянието на снадките до самия педал. Ако са правени със спайки без да са запоявани проводниците, нищо чудно и там да е проблемът.
Иначе тоя потенциометър за 7 - 800 лв трябва да е златен и съответно супер-качествен.
Bobiuzunov
30-08-2013, 21:25
Да утре ще видя точно там където трябва да е буксата на педала,а е вързана така и после ще търся другата дано да е отвънка че ака е зад жабката нямам и идея какво да разглобявам.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.