Log in

View Full Version : Кабели за централно заключване



iwo156
05-09-2013, 21:39
Колеги, ще слагам аларма. Знае ли някой кои са кабелите за централното закл.? Благодаря.

ecotronic
06-09-2013, 10:52
Колеги, ще слагам аларма. Знае ли някой кои са кабелите за централното закл.? Благодаря.

Свали дясната странична кора в основата на централната конзола (отляво на краката на пасажера):

http://www.clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1008831&postcount=27



Зад ICS - а ще видиш един жълт модул с 2 букси, които изглеждат така:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/cqs1378453448r.jpg


На едната букса има 3 проводника а на другата 4.

На тази, която има 4 проводника пиновете към които трябва да се закачи алармата са 87 и 87а. Кой отключва и кой заключва определете експериментално.

Управляващите импулси са с напрежение 0 волта.

Bobiuzunov
06-09-2013, 15:28
Да ползвам темата на колегата,смених точно въпросната кора(тази в краката на пасажера) че нали сменям салона и останаха само тези две кори за смяна и след монтажа на дясната централното спря да отключва и заключва от ключа,та най вероятно нещо съм подмъкнал или извадил,ще съм благодарен ако ме насочите кое да огледам утре и да оправя проблема?

iwo156
06-09-2013, 17:35
До тук добре сега обаче не мога да намеря кои кабели са за индикацията за отворена врата.

ecotronic
06-09-2013, 18:14
До тук добре сега обаче не мога да намеря кои кабели са за индикацията за отворена врата.

Най-лесно от арматурното табло - букса "B" (синя на цвят) на нея се събират веригите от контактите на четирите врати:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1378479608o.jpg

предна лява - пин 14
предна дясна - пин 15
задна лява - пин 16
задна дясна - пин 17

При отворена врата - напрежението на тези пинове е 0 волта.

---------- Post added at 18:14 ---------- Previous post was at 18:07 ----------


Да ползвам темата на колегата,смених точно въпросната кора(тази в краката на пасажера) че нали сменям салона и останаха само тези две кори за смяна и след монтажа на дясната централното спря да отключва и заключва от ключа,та най вероятно нещо съм подмъкнал или извадил,ще съм благодарен ако ме насочите кое да огледам утре и да оправя проблема?

Модула за централното е жълтата кутийка зад ICS-а. Проследи кабелите от двете му букси и виж да не са засегнати по някакъв начин от монтажа на кората.

Не разбрах дали централното не работи от дистанционното или от ключ в ключалката.

Bobiuzunov
06-09-2013, 18:20
От ключа в ключалката работи,само от дистанционното нито отключва,нито заключва.

ecotronic
06-09-2013, 18:42
От ключа в ключалката работи,само от дистанционното нито отключва,нито заключва.

Свали третия стоп, под него ще видиш приемника на дистанционното. Изключи му буксата, закачи един проводник някъде на шаси а с другия край допирай последователно пинове 5 и 6 от буксата (при затворени врати):

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1378481909k.jpg

Виж дали централното сработва.

Bobiuzunov
06-09-2013, 19:53
Аз когато имаше изгоряла крушка на третия стоп го свалих но такова нещо не видях,къде трябва да се намира?Също така незнам дали има значение но на тази кола ключовете са червени а този е сгъваем и не е оригинален?
Иначе сега свалих кората на пасажерското място и намерих жълтото реле,него го свалям лесно но буксите остават на шината,те как се свалят от там че намерих един кафяв и един черен кабел с обща обувка която е счупена и имам подозрения че е точно от някоя от тези две букси на въпросното реле и заради това не работи центбалното от ключа.
Ще е голямо съвпадение ако след като смених кората да се е скапал приемника който е при третия стоп?:sad:

ecotronic
06-09-2013, 20:02
Наистина ще е съвпадение това с приемника.

По-вероятно да е това със счупената букса. Цоклите са вкарани в отвора на металната основа и се законтрят чрез едни пластмасови пружиниращи езици, които са част от самите цокли. Ако ти е трудно да ги свалиш, можеш да свалиш цялата метална стойка с трите модула. Държи се на 2 болта. Но за да се развие предния, май трябваше да се демонтира прастмасата пред краката на пасажера. Иначе дължината на кабелите позволява цярата тая уйовина да се обърне на всички страни и така да се работи удобно по цоклите, без те да се демонтират от нея.

Bobiuzunov
06-09-2013, 20:33
Утре ще го мъча.Забравих да кажа че на тази кола за разлика от JTD-то при отключване и заключване мигачите не индикират нищо?

iwo156
06-09-2013, 20:56
Благодаря на колегата Ecotronic!

Bobiuzunov
07-09-2013, 10:44
Проблема е решен,въпросните два кабела са маса която бях откъснал без да искам.Вързах я и централното работи отново.Любо за пореден път сърдечни благодарности и незнам вече колко бири станаха дето трябва да те черпя :-).
П.С И при мен има стари следи от теч,но сега всичко е сухо,ще следя все пак ще нямам инфо от предишния собственик дали е сменял радиаторчето или е налял някоя от онези "вълшебни течности".

iwo156
07-09-2013, 20:50
Колеги, дайте съвет какво да прекъсна с алармата. Вграденото реле е 15 - 20 ампера.

ecotronic
07-09-2013, 21:02
Имобилайзерът осигурява доста добра защита срещу неправомерно палене и да се дублира тази защита от действието на алармата намирам за излишно.

Въпеки всичко за да се оползотвори тази възможност на алармата, аз бих прекъснал веригата на горивната помпа в резервоара.

iwo156
07-09-2013, 21:22
И аз си мислех за същото, но не знам дали вграденото реле ще издържи. Един приятел ми каза,че са му прекъснали + на контактния ключ. Там управлението било слаботоково (около 5 ампера), но не знам кой точно кабел е.

ecotronic
07-09-2013, 21:33
И аз си мислех за същото, но не знам дали вграденото реле ще издържи. Един приятел ми каза,че са му прекъснали + на контактния ключ. Там управлението било слаботоково (около 5 ампера), но не знам кой точно кабел е.

Това с прекъсването на контакта е много традиционно и много лесно би могло да се заобиколи. Предпазителят на помпата е 15 амперов, тъй че релето на алармата би трябвало да издържи. Освен това помпата се управлява през реле и може да се прекъсне управляващата верига на това реле, вместо силовата.

Добре е да уточним и това за какъв мотор говорим.

iwo156
07-09-2013, 21:45
Колега 2.0 бензин 155 к.с. Ако не е много нахално може ли да ми кажеш кой е точно кабела. Виждам че имаш схемите. Благодаря.

ecotronic
07-09-2013, 22:14
Колега 2.0 бензин 155 к.с. Ако не е много нахално може ли да ми кажеш кой е точно кабела. Виждам че имаш схемите. Благодаря.

Намери релето J15 в двигателния отсек под пластмасата между чистачките в основата на предното стъкло:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1378580979i.jpg


Чрез релето на алармата прекъсни проводника, който отива на извод "85" на въпросното реле.
Блокирайки действието на това реле, ще спреш действието на помпата и на запалителните бобини, които са в един и същи токов кръг.

От това по-голямо подсигуряване - здраве :)

iwo156
07-09-2013, 22:19
Благодаря колега. Не че някой ще тръгне да я краде ама ей така да се уползотвори имото и на алармата. 85 е управлението нали т.е. релето ще издържи?

ecotronic
07-09-2013, 22:30
Благодаря колега. Не че някой ще тръгне да я краде ама ей така да се уползотвори имото и на алармата. 85 е управлението нали т.е. релето ще издържи?

Аз винаги съм твърдял това, че и най-скъпата алармена инсталация на скъп автомобил се обезврежда единствено и основно заради придобита информация по въпроса.
Поради това евтина алармена инсталация, но съчетана с просто но нестандартно решение, защитава в много по-голяма степен колата.

Мога да се обзаложа с най-великия факир на бързите кражби, че след подобно нещо, няма да може да ми запали двигателя за поне половин час. При това ще го оставя да си действа посред бял ден, дори ще му помагам. :)

Токът протичащ през проводника към извод 85 на въпросното реле не надхвърля 1 ампер. Тъй че релето на алармата гарантирано ще го понесе.