PDA

View Full Version : Колебания между 166 и 156



SLADE
10-09-2013, 11:56
Здравейте. Все още не сме колеги, но в най-скоро време ще станем, надявам се. Както вече в заглавието на темата стана ясно се колебая между Алфа 166 бензин 2000 кубика и 156 бензин 1800 кубика TS
Не ги знам нито като здравина, нито като поддръжка как са, също и от към харч на бензин. Повече ми допада 166 от към екстри и удобство - големина и комфорт. Може и да се залъгвам. Не знам и аз за това питам вас. Ще се радвам да ми помогнете.
Поздрави и благодаря!

myato
10-09-2013, 12:42
Моето мнение е като на Мечо Пух - "колкото повече, толкова повече".
Е и ремонтите ще са по-скъпички, но удоволствията се заплащат.
На кратко 166.

KiroPora
10-09-2013, 12:44
166 е определено по - голямата и удобна кола. Все пак е 30см по - дълга, а е и по - широка. Поддръжката на окачването ѝ е по - скъпа, някой колега може да ти обясни защо, иначе можеш да погледнеш в раздела за 156 и 166 има тема за ремонти. :)

code
10-09-2013, 12:44
Здравейте. Все още не сме колеги, но в най-скоро време ще станем, надявам се. Както вече в заглавието на темата стана ясно се колебая между Алфа 166 бензин 2000 кубика и 156 бензин 1800 кубика TS
Не ги знам нито като здравина, нито като поддръжка как са, също и от към харч на бензин. Повече ми допада 166 от към екстри и удобство - големина и комфорт. Може и да се залъгвам. Не знам и аз за това питам вас. Ще се радвам да ми помогнете.
Поздрави и благодаря!

166 2.0 избягвай ;) Малко по-добре са по-новите със 6 скорости, но избягвай. По-добре си вземи 2,5, а най-добре 2,4 дизел. :) 1,8 е по-елементарен мотор и като цяло по-здрав. 156 е Алфата с най-кекавото окачване.

SLADE
10-09-2013, 13:15
Да разбирам, че между 166 и 156 е по-добре 166 от към окачване и т.н. Но да се насоча към дизеловия мотор 2.4JTD
Какво му е на бензиновия 2.0 - много харчи, малко върви и много се чупи или? И какво е хубавото в 2.4JTD
Благодаря!

Doomguy
10-09-2013, 13:21
Дизела уж вървял повече, но като смениш веднъж маховика или не дай си боже турбината се оказва, че си купил колата още веднъж. Като цена за километър, 2.0 на газ излиза най-евтино. Шест цилиндровите са добри, но харчат прекалено и ГИ за тях е два бона. Каквото и да вземеш гледай да е читаво, иначе си приготви още веднъж цената на колата. В раздел продава има една 166 дизел, обърни и внимание. Успех с покупката.

endeavour
10-09-2013, 13:34
... Каквото и да вземеш гледай да е читаво, иначе си приготви още веднъж цената на колата...
Абсолютно точно :yes:

code
10-09-2013, 14:08
Какво му е на бензиновия 2.0 - много харчи, малко върви и много се чупи
Пусни си тото :)

ecotronic
10-09-2013, 15:34
........ Но да се насоча към дизеловия мотор 2.4JTD
Какво му е на бензиновия 2.0 - много харчи, малко върви и много се чупи или? И какво е хубавото в 2.4JTD
Благодаря!

Да кажем, че JTD мотора е по-дуракоустойчив от 2.0ТS.
Ако сполучиш с обгрижван TS и продължиш в същия дух (под обгрижване разбирам каране с хубаво масло, редовна смяна на консумативи и избягване на обороти над 6К за продължително време), няма да имаш проблеми.

SLADE
10-09-2013, 19:20
Е, да... То е ясно - като цяло дизеловите мотори са по-здрави(дуракоустойчиви) на каквато и да е марка кола! За това и са по-скъпи като цяло. Иначе да - на жена и кола както уцелиш, късмет. Благодаря Ви за което.

P. S. JTD-то на дълго не би ли трябвало да дава по-добър разход на гориво отколкото 2.0 бензин с газ?
Насочил съм се към бензина, защото е атмосферка и според мен ще е по-добре като е без турбо - не знам...
Благодаря отново :)

code
10-09-2013, 19:38
Е, да... То е ясно - като цяло дизеловите мотори са по-здрави(дуракоустойчиви) на каквато и да е марка кола!
При Алфа е малко по-особено - 2,0TS го избягвай, казвам ти го нищо, че имам същата ;)

JTD-то на дълго не би ли трябвало да дава по-добър разход на гориво отколкото 2.0 бензин с газ?
На един и същ стил на каране 2,4JTD гори градско/извън 9/6, а 2,0TS гори 16/11 газ + бензин.

SLADE
10-09-2013, 19:52
Ееееб*хтии разхода, колега. Направо ме отказа с този разход, дори като изключа останалите неща.
А като цяло 156 и 166 твърдо 166, нали? Искам по-голяма кола, а тя е по-голяма и щом 156-цата е с кекаво окачване най-вероятно 166-цата е по-добрия вариянт?
Благодаря!

code
10-09-2013, 20:04
Ееееб*хтии разхода, колега. Направо ме отказа с този разход, дори като изключа останалите неща.
А като цяло 156 и 166 твърдо 166, нали? Искам по-голяма кола, а тя е по-голяма и щом 156-цата е с кекаво окачване най-вероятно 166-цата е по-добрия вариянт?
Благодаря!

166 е по-голямата мания, но това си е субективно. :)

stefoo
10-09-2013, 20:17
Ей тая 2.0 направо я разбихте декември ще направя 9 г от както карам 2.0 и до сега не съм имал проблеми с тази кола като изключ ходовата част дебитомер свещи ламбда и акумулатор,сега ми предстои смяна на кабели

SLADE
10-09-2013, 20:21
Стефо, разхода и е голям. Аз имам Опел Омега 2.0 автоматик - комби, голям дръгел... С развален датчик за положение на разпределителен вал и го няма този разход, ако наистина е така.

RPWWD
10-09-2013, 20:25
Ееееб*хтии разхода, колега. Направо ме отказа с този разход, дори като изключа останалите неща.
А като цяло 156 и 166 твърдо 166, нали? Искам по-голяма кола, а тя е по-голяма и щом 156-цата е с кекаво окачване най-вероятно 166-цата е по-добрия вариянт?
Благодаря!

156 в лошо състояние - прилично високи разходи за поддръжка, 166 в лошо състояние - неприлично високи разходи за поддръжка ;-) Като цяло, която и да вземеш дизеловите двигатели са за предпочитане, просто са неубиваеми.

stefoo
10-09-2013, 20:29
Ми аз не съм казал че разхода и е малък никъде харчи си колата бензинец,но с нормално каране извънградско се постига 7/100

---------- Post added at 20:29 ---------- Previous post was at 20:27 ----------


156 в лошо състояние - прилично високи разходи за поддръжка, 166 в лошо състояние - неприлично високи разходи за поддръжка ;-) Като цяло, която и да вземеш дизеловите двигатели са за предпочитане, просто са неубиваеми.


Колегата е прав возих се в 156 2.4 на 667 000км колата си беше перфектна и това беше преди 4 години сега сигурно е милионник

Bobi_33
10-09-2013, 21:06
Да кажем, че JTD мотора е по-дуракоустойчив от 2.0ТS.
Ако сполучиш с обгрижван TS и продължиш в същия дух (под обгрижване разбирам каране с хубаво масло, редовна смяна на консумативи и избягване на обороти над 6К за продължително време), няма да имаш проблеми.


Винаги ще имаш грижи с 2.0 ТС в 166-ца, ако не се счупи, просто няма да върви, ще харчи много, ще пие масло, а за консумативи е по-скъп от ЖТД-то. Та просто е безсмислено да си купиш 166 със най-малкия, но за сметка на това и най-чупливия в цялата 100 годишна история на марката мотор.

SLADE
10-09-2013, 21:20
Благодаря Ви! Обещавам веднага да се похваля когато се сдобия със 166-ца 2.4JTD
Поздрави!

Drag0
10-09-2013, 23:01
Шест цилиндровите са добри, но харчат прекалено и ГИ за тях е два бона.
По-скоро цените клонят към 1400 за ГИ.
Обслужването и то не е евтино - към 1000.




На един и същ стил на каране 2,4JTD гори градско/извън 9/6, а 2,0TS гори 16/11 газ + бензин.

Хаха , вярно ли 2.0 T.S. гори 16 ?! Тя моята ламя гори 17 но е с 2 цилиндъра повече ....

ecotronic
11-09-2013, 11:24
Това с градския разход е много относително понятие.
Моят градски разход не надхвърля 14/100 газ. Но това не е интересно. По интересното е това, че на дълъг път (скорост около 120) разходът ми НЕ надхвърля 10.
Та при сегашните цени на горивата (напомням, че сегашната цена на газта - 1,30 е относително висока), изминавам 100 км с 13 лв.
Дизелът трябва да харчи 4,9 за да е същото.

RPWWD
11-09-2013, 13:10
Това с градския разход е много относително понятие.
Моят градски разход не надхвърля 14/100 газ. Но това не е интересно. По интересното е това, че на дълъг път (скорост около 120) разходът ми НЕ надхвърля 10.
Та при сегашните цени на горивата (напомням, че сегашната цена на газта - 1,30 е относително висока), изминавам 100 км с 13 лв.
Дизелът трябва да харчи 4,9 за да е същото.

На магистралата позволената скорост е 140 ;-)

Murderer
11-09-2013, 15:34
Винаги ще имаш грижи с 2.0 ТС в 166-ца, ако не се счупи, просто няма да върви, ще харчи много, ще пие масло, а за консумативи е по-скъп от ЖТД-то. Та просто е безсмислено да си купиш 166 със най-малкия, но за сметка на това и най-чупливия в цялата 100 годишна история на марката мотор.

..е иска си поддръжката туинспарк-а,но жтд-то и то не лъже(поддръжка турбота;скъпи масла туи-онуй),но е ми е супер кеф,като ми кажат хората,че двигателя не се чува на обороти,а пък като настъпя да се надига доста приличен глас за 2 литра,а да не говорим за черната вихрушка,коята се вижда от километри на дизелаците ;)

ecotronic
11-09-2013, 16:48
..е иска си поддръжката туинспарк-а,но жтд-то и то не лъже(поддръжка турбота;скъпи масла туи-онуй),но е ми е супер кеф,като ми кажат хората,че двигателя не се чува на обороти,а пък като настъпя да се надига доста приличен глас за 2 литра,а да не говорим за черната вихрушка,коята се вижда от километри на дизелаците ;)

Абе като видя някоя печка да прави димна завеса, та ме е срам, че карам Алфа:)

Я виж в раздела 166 на алфаоунър колко печки ще видиш? Всичко е предимно бензин. А и TS-ите гарантирано са повече от печките. Ма те хората са проЗти и не знаят къде е истината.

Цитат от един от последните постове там:

"and you know that the ***** diesel is only 50% Alfa!"

А вие продължавайте да се нахъсвате с кюмбетата:)

syfer
11-09-2013, 17:42
..е иска си поддръжката туинспарк-а,но жтд-то и то не лъже(поддръжка турбота;скъпи масла туи-онуй),но е ми е супер кеф,като ми кажат хората,че двигателя не се чува на обороти,а пък като настъпя да се надига доста приличен глас за 2 литра,а да не говорим за черната вихрушка,коята се вижда от километри на дизелаците ;)


Абе като видя някоя печка да прави димна завеса, та ме е срам, че карам Алфа:)

Я виж в раздела 166 на алфаоунър колко печки ще видиш? Всичко е предимно бензин. А и TS-ите гарантирано са повече от печките. Ма те хората са проЗти и не знаят къде е истината.

Цитат от един от последните постове там:

"and you know that the ***** diesel is only 50% Alfa!"

А вие продължавайте да се нахъсвате с кюмбетата:)

...колега ако ти си толкова нахъсан айде 50 лева на бас да застанеш 5 м зад мойта 156-ца 2.4. дизел без катализатор и да видим дали ще видиш ,,черната вихрушка,коята се вижда от километри на дизелаците" или по скоро няма да видиш нищо. за да прекратим разказите за пушещи и непушещи коли без значение дизел или бензин който желае да заповяда да проверим дали пуши един нормално подържан двигател и да затворим устите на всезнайковците...гледам, че първия колега е от Варна заповядай, когато ти е удобно.

Doomguy
11-09-2013, 18:14
...колега ако ти си толкова нахъсан айде 50 лева на бас да застанеш 5 м зад мойта 156-ца 2.4. дизел без катализатор и да видим дали ще видиш ,,черната вихрушка,коята се вижда от километри на дизелаците" или по скоро няма да видиш нищо. за да прекратим разказите за пушещи и непушещи коли без значение дизел или бензин който желае да заповяда да проверим дали пуши един нормално подържан двигател и да затворим устите на всезнайковците...гледам, че първия колега е от Варна заповядай, когато ти е удобно.

Да, за да изглежда колегата Еко след това така:

http://i1.ytimg.com/vi/kIBeYoP9Wi0/hqdefault.jpg

Murderer
11-09-2013, 19:35
...колега ако ти си толкова нахъсан айде 50 лева на бас да застанеш 5 м зад мойта 156-ца 2.4. дизел без катализатор и да видим дали ще видиш ,,черната вихрушка,коята се вижда от километри на дизелаците" или по скоро няма да видиш нищо. за да прекратим разказите за пушещи и непушещи коли без значение дизел или бензин който желае да заповяда да проверим дали пуши един нормално подържан двигател и да затворим устите на всезнайковците...гледам, че първия колега е от Варна заповядай, когато ти е удобно.

Може колега и да не пуши,но "шевната машина" никога няма да докара звука на истинска алфа(имам предвид стоковият вариант),а и на права отсечка ше ме биеш,ама на скоростен етап(пр.Варна-Сл.бряг),надали8-)

myato
11-09-2013, 19:54
И тая тема стана пишкомер.
Айде стига комплекси.

code
11-09-2013, 20:38
Това с градския разход е много относително понятие.
Моят градски разход не надхвърля 14/100 газ. Но това не е интересно. По интересното е това, че на дълъг път (скорост около 120) разходът ми НЕ надхвърля 10.
Та при сегашните цени на горивата (напомням, че сегашната цена на газта - 1,30 е относително висока), изминавам 100 км с 13 лв.
Дизелът трябва да харчи 4,9 за да е същото.
На такова каране толкова гори. :) 14 газ градско гори 166-цата откакто я кара майка ми, при мен си гореше средно 16. :)Тук манията не е да мерим някакви стотинки, като ще си говорим за "истински Алфи", то най-истинската е на бензин, после идва дизела и после знаем кое :gas:

radostin_ivanov
11-09-2013, 21:13
Истинските Алфи са с задно.

ecotronic
11-09-2013, 21:16
Да, за да изглежда колегата Еко след това така:



Не, ще изглеждам така:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1378923238d.jpg



:rotfl:

goge_to
11-09-2013, 22:14
Към колегата SLADE (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=22213)!
В момента притежавам (т.е. в случая жена ми) 5-та по ред алфа. В случая 156 2.0 с по две свещички на ц. От преди 40 хил. км е газифицирана. По отношение разхода на гориво се родихме! Харчи около 12-13/100 газ в града и около 9/100 извън със скорост м/у 100 и 120 км/ч. На месец и налива и за по 20 лв. бензин. Зимата малко повечко бензинец. Колата е газифицирана в сервиз в който определено си разбират от работата. ГИ струваше 800 лв. с монтажа. Не е правил никакви проблеми досега.
Не мога да разбера защо някои колеги този двигател го имат за най-ненадежния? Според повечето специалисти това е най-удачния двигател от туинспарк серията!
Дърпа сериозно, поддържа с лекота скорости от над 180 км/ч, почти никакви разходи по експлоатация освен нужните консумативи! Всичко това го потвърждавам с две ръце!
Относно ходовата част на 156-цата. Не мисля, че е чак толкова слаба. Моята е на около 30 хил. от смяна на носачите, като преди това сме и навъртяли 50 хил. км Предният собственик дали е пипал нещо не мога да кажа.
До тук за 2.0 мотора и 156 модела. Смятам, че уцелена читава 156 с 2.0 бензинов мотор при ниските цени на марката втора употреба на газ е "6-ца от тотото" по отношение на експлоатацията.
По отношение на дизела... Винаги съм си мислел: Алфа на нафта??? Ама пък нали те измислиха комън-рейл-а?! Аз имах 156 спортвагон 1.9, 140 к. с. К`во да кажа? То не бяха дюзи, ЕГР-и, турбо, електроники, замръзнала нафта (и не само проблеми по Алфата). Общо взето "два пъти повече чаркалък и три пъти по-скъпа поддръжка", който каквото иска да си говори. След 6 дизелови автомобила в къщи съм казал: в личен план само бензинови автомобили (еле пък специално Алфа-та) нафта може, но на камион, а бус също бензинов. `що трябва да си усложняваш живота с нещо сложно (дизела), като има по-просто (бензиново пък и на газ...). Вярно джи ти ди-то дърпа яко до 150-160, ама от там нагоре 2.0 TS как дърпа... и к`ъв звук вади!!!
Така че 156 или 166 - според нуждите и желанието. А агрегата: твърдо 2-ката бензин на газчица, монтирана от кадърен човек. По-простичките устройства работят по-надеждно и дълго!

RPWWD
12-09-2013, 00:02
Към колегата SLADE (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=22213)!
В момента притежавам (т.е. в случая жена ми) 5-та по ред алфа. В случая 156 2.0 с по две свещички на ц. От преди 40 хил. км е газифицирана. По отношение разхода на гориво се родихме! Харчи около 12-13/100 газ в града и около 9/100 извън със скорост м/у 100 и 120 км/ч. На месец и налива и за по 20 лв. бензин. Зимата малко повечко бензинец. Колата е газифицирана в сервиз в който определено си разбират от работата. ГИ струваше 800 лв. с монтажа. Не е правил никакви проблеми досега.
Не мога да разбера защо някои колеги този двигател го имат за най-ненадежния? Според повечето специалисти това е най-удачния двигател от туинспарк серията!
Дърпа сериозно, поддържа с лекота скорости от над 180 км/ч, почти никакви разходи по експлоатация освен нужните консумативи! Всичко това го потвърждавам с две ръце!
Относно ходовата част на 156-цата. Не мисля, че е чак толкова слаба. Моята е на около 30 хил. от смяна на носачите, като преди това сме и навъртяли 50 хил. км Предният собственик дали е пипал нещо не мога да кажа.
До тук за 2.0 мотора и 156 модела. Смятам, че уцелена читава 156 с 2.0 бензинов мотор при ниските цени на марката втора употреба на газ е "6-ца от тотото" по отношение на експлоатацията.
По отношение на дизела... Винаги съм си мислел: Алфа на нафта??? Ама пък нали те измислиха комън-рейл-а?! Аз имах 156 спортвагон 1.9, 140 к. с. К`во да кажа? То не бяха дюзи, ЕГР-и, турбо, електроники, замръзнала нафта (и не само проблеми по Алфата). Общо взето "два пъти повече чаркалък и три пъти по-скъпа поддръжка", който каквото иска да си говори. След 6 дизелови автомобила в къщи съм казал: в личен план само бензинови автомобили (еле пък специално Алфа-та) нафта може, но на камион, а бус също бензинов. `що трябва да си усложняваш живота с нещо сложно (дизела), като има по-просто (бензиново пък и на газ...). Вярно джи ти ди-то дърпа яко до 150-160, ама от там нагоре 2.0 TS как дърпа... и к`ъв звук вади!!!
Така че 156 или 166 - според нуждите и желанието. А агрегата: твърдо 2-ката бензин на газчица, монтирана от кадърен човек. По-простичките устройства работят по-надеждно и дълго!

Я се скрий някъде, бе Айзък Азимов ;-)

goge_to
12-09-2013, 11:08
Обясни на колегата SLADE (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=22213) защо е необходимо да се крия. На него му трябват обосновани коментари, а не от типа "скрий се някъде БЕ"... Жул Верн!

Доко
12-09-2013, 11:35
Обясни на колегата SLADE (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=22213) защо е необходимо да се крия. На него му трябват обосновани коментари, а не от типа "скрий се някъде БЕ"... Жул Верн!

Споко бе, собствениците на дизелови Алфи няма да ти кажат за скъпите ремонти, все едно собственик на Голф да ти каже, че много се чупи. :-)

nicola 59
12-09-2013, 11:40
Колега ето и моето мнениие,Ако 156 можем да я наречем кола,то 166 спокойно може да я наречем АВТОМОБИЛ.много по добра езда,седи на пътя много по добре,през дупките минава много по плавно и тихо,а също по голяма и комфортна кола.Няма друга Алфа от по новите кадето мотора ,да не е висящ,а да е положен на магарето,като при мерцедес и бмв,само на 166 е така.Затова колата има това добро поведение при лоши пътища.
По въпроса за Мотора ,аз лично карам само бензинови коли и нямам грижи.Турбо,дюзи,помпи,просто не ги мисля.Като разход,ако метнеш газ се возиш без пари,един мой комшия има 166 и я кара на метан вече мноо години.Дизеловите мотори бяха модерни преди 10 години,когато нафтата беше без пари ,и можеше да се краде от фабрики,или да се намира от камионите без пари.Няма дизел Кадето да не дава среден разход 8 или 9 нафта.Аз имам и 159 2.4 жтд и среден разход 9 ръчкаш ли я 11.Бензина е същата работа,ма там може да сложиш газ,макар ,че аз мразя газовите уредби.Ако си вземеш 166 2.0 16к има ги и с 6 скорости на газчица ще се возиш с кеф.И дизел да си вземеш пак ще си доволен.Избора е твои.

RPWWD
12-09-2013, 11:47
Обясни на колегата SLADE (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=22213) защо е необходимо да се крия. На него му трябват обосновани коментари, а не от типа "скрий се някъде БЕ"... Жул Верн!

Колегата Слейд просто може да прочете малко из форума, и ще му стане ясно що за двигател е 2,0 16V TS, а ти наистина си фантаст, друже ;-)

Доко
12-09-2013, 12:05
Колегата Слейд просто може да прочете малко из форума, и ще му стане ясно що за двигател е 2,0 16V TS, а ти наистина си фантаст, друже ;-)

Стига бе, кво му е на 2.0 16V TS, я скИи тука, вече Хонда почнаха да го слагат в галактическите совалки Civic: :-)

AttilaSL
12-09-2013, 12:17
Абе като видя някоя печка да прави димна завеса, та ме е срам, че карам Алфа:)

Я виж в раздела 166 на алфаоунър колко печки ще видиш? Всичко е предимно бензин. А и TS-ите гарантирано са повече от печките. Ма те хората са проЗти и не знаят къде е истината.

Цитат от един от последните постове там:

"and you know that the ***** diesel is only 50% Alfa!"

А вие продължавайте да се нахъсвате с кюмбетата:)[/QUOTE

В Англия съм вече 6-та година,166-ца дизел не съм виждал,виж от всички други модели дизелът преобладава.
[QUOTE=Murderer;1247097]Може колега и да не пуши,но "шевната машина" никога няма да докара звука на истинска алфа(имам предвид стоковият вариант),а и на права отсечка ше ме биеш,ама на скоростен етап(пр.Варна-Сл.бряг),надали8-)

Аз мога да се пробвам на този път с удоволствие. :)

Murderer
12-09-2013, 12:21
[QUOTE=ecotronic;1247045]Абе като видя някоя печка да прави димна завеса, та ме е срам, че карам Алфа:)

Я виж в раздела 166 на алфаоунър колко печки ще видиш? Всичко е предимно бензин. А и TS-ите гарантирано са повече от печките. Ма те хората са проЗти и не знаят къде е истината.

Цитат от един от последните постове там:

"and you know that the ***** diesel is only 50% Alfa!"

А вие продължавайте да се нахъсвате с кюмбетата:)[/QUOTE

В Англия съм вече 6-та година,166-ца дизел не съм виждал,виж от всички други модели дизелът преобладава.


Аз мога да се пробвам на този път с удоволствие. :)

аа ти батка не играеш(онова в скобичките по-горе ,като че ли си го пропуснал),за сток карс говорехме,конкретно офертата за реисинг е към колегата Саифър ;)

dimitar_vd62
12-09-2013, 13:01
Бе не че нещо ма на срещите зимата рядко идва некоя нафта, може на шоферите да им е студено.Втора употреба дизел никога няма да си купя.Нов също....то и бензинова нова не моа си купя ма тва друга бира.Не ми се разправя с дюзи, помпи, и само като чуя как работи на място....Дизела си има предимства дето трябва.166 само фейслифт, тези малки фарчета не ми харесват.Лично мое мнение, колегата да си вземе каквото му харесва.

Ladjov
12-09-2013, 13:03
Обясни на колегата SLADE (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=22213) защо е необходимо да се крия. На него му трябват обосновани коментари, а не от типа "скрий се някъде БЕ"... Жул Верн!

Защото за 4 години аз съм сменил един егр , чистих един път дюза при Румен и смених бушона на АБС . Като се има в предвид , че я купих не особено запазена в някой отношения . А да за малко да забравя сменям маслото и наливам течност за чистачки та да го отварям тоя капак .
А ти с газовата с 40 хил току що си я избил (спрямо нафтата) и тепърва ще имаш някакви икономии . Да не говорим , че имаш нещо с размерите на авиобомба в багажника , който е изключително "голям" при 156 .

Но колкото и да се дърляме печкарите и бензиджиите , кое е по-добро . 156 има една основна слабост а тя е окачването . Чиято смяна преди 3 години си беше жива трагедия , но вече има и по-евтини решения .

Моя съвет е ако се чуди между 156 и 166 да си вземе нещо по средата а именно Ланчия Либра . Същите дизелови двигатели (ако иска дизел ) и здраво окачване .

code
12-09-2013, 14:01
Е то все едно да кажеш, че между 5-та и 3-та серия на БМВ най-добре да си вземеш нещо по-средата - Мерцедес. Какви са тия съвети? :) 166 с 2,4JTD е неочаквано добра комбинация, доказана с годините.:) Аз си харесвам TS-а, колата е чук, но дотук ми е 20 бона. :) Ако си бях взел навремето дизел, нямаше нищо да спестя като пари, щото тогава вървяха по 15, все щях да изсипя за 6 години още 5 бона, обаче нервите дето съм ги строшил са безценни!

RPWWD
12-09-2013, 14:36
Бе не че нещо ма на срещите зимата рядко идва некоя нафта, може на шоферите да им е студено.Втора употреба дизел никога няма да си купя.Нов също....то и бензинова нова не моа си купя ма тва друга бира.Не ми се разправя с дюзи, помпи, и само като чуя как работи на място....Дизела си има предимства дето трябва.166 само фейслифт, тези малки фарчета не ми харесват.Лично мое мнение, колегата да си вземе каквото му харесва.

Докато във Варна ходите по срещи и обсъждате паламуда, тия с дизелите си караме и си вършим работата по всяко време на годината, по всяко време на денонощието - и при плюс 40 и при минус 28 градуса :kiss:

old alfist
12-09-2013, 15:23
За да не се чудиш, най-добре си купи и двете - едната бензинова за цялата година и дизелова за пролетно-летния период от годината.

koolio
12-09-2013, 15:59
Споко бе, собствениците на дизелови Алфи няма да ти кажат за скъпите ремонти, все едно собственик на Голф да ти каже, че много се чупи. :-)
А доволните собственици на туинспаркове удобно пропускат, че правят по 5 х км годишно, повече се движат со велисопедо. ;)

goge_to
12-09-2013, 16:18
Хайде да погледнем така на нещата: 2.0 бензин и 2.4 дизел.
Дизеловият агрегат е по-тежък. По-тежка кола и съответно по-натоварено окачване.
Вместо общо два радиатора - водния и кондензатора при бензина, дизела има 4-ри!
Вместо една перка за охлаждане, дизела има 2!
Вместо 4-ри цилиндъра дизела има 5!
Супер усложнена електронна с/ма от датчици при дизела за следене на потока, налягането и температурата на горивото (един такъв температурен датчик му разката фамилията и моята на моето бивше джи ти ди).
Да не говорим за проблеми с паленето зимата: при темп. под -10 всичко просто трябва да работи перфектно за успешен старт на мотора. Тук прибавяме темата със замръзналата нафта (два пъти съм ял хурката, като първия беше свързан и със сваляне на резервоар).
Ако някой ми каже, че особено 2.4 мотора харчи градско под 9/100 нафта, просто или да замълчи (т. е. да не лъже) или да се научи да си изчислява разхода на колата.
Та имаме двойно по-усложнен мотор(дизеловият), по-тежък, по-капризен, с по-скъпа поддръжка, с 15 к. с. по-слаб, със средно изчислено в пари 7лв/100 по-скъп пробег (от газовия инжекцион) и т. н., и т. н.
Та се получиха само минуси... в полза на дизела!
Към колегата Ladjov (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=12119): при сегашната цена на уредба ГИ за 156, цената и се "избива" за около 9-10 000 км. И не можеш и да си представиш к`ъв е кеф на дълъг път (напр. в Италия) бензин и дизел на 1.7-1.8 евро, а ти зареждаш газчица на 0.75 !!! Така де, разликата не е ли по-добре да я усвоя аз, а не колата?!
Така че не се опъвайте собствениците на "кебабчийници", като "гордите 18 год, собственици" на 20 год. хонди, че ви`ишли от тази неземна душегубка хондата по-яко нема. Та и вие така относно нафтата!
В момента твърдо ЗА бензинов агрегат! Дали да е 166 или 156, т`ва е друга тема.

RPWWD
12-09-2013, 16:36
Хайде да погледнем така на нещата: 2.0 бензин и 2.4 дизел.
Дизеловият агрегат е по-тежък. По-тежка кола и съответно по-натоварено окачване.
Вместо общо два радиатора - водния и кондензатора при бензина, дизела има 4-ри!
Вместо една перка за охлаждане, дизела има 2!
Вместо 4-ри цилиндъра дизела има 5!
Супер усложнена електронна с/ма от датчици при дизела за следене на потока, налягането и температурата на горивото (един такъв температурен датчик му разката фамилията и моята на моето бивше джи ти ди).
Да не говорим за проблеми с паленето зимата: при темп. под -10 всичко просто трябва да работи перфектно за успешен старт на мотора. Тук прибавяме темата със замръзналата нафта (два пъти съм ял хурката, като първия беше свързан и със сваляне на резервоар).
Ако някой ми каже, че особено 2.4 мотора харчи градско под 9/100 нафта, просто или да замълчи (т. е. да не лъже) или да се научи да си изчислява разхода на колата.
Та имаме двойно по-усложнен мотор(дизеловият), по-тежък, по-капризен, с по-скъпа поддръжка, с 15 к. с. по-слаб, със средно изчислено в пари 7лв/100 по-скъп пробег (от газовия инжекцион) и т. н., и т. н.
Та се получиха само минуси... в полза на дизела!
Към колегата Ladjov (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=12119): при сегашната цена на уредба ГИ за 156, цената и се "избива" за около 9-10 000 км. И не можеш и да си представиш к`ъв е кеф на дълъг път (напр. в Италия) бензин и дизел на 1.7-1.8 евро, а ти зареждаш газчица на 0.75 !!! Така де, разликата не е ли по-добре да я усвоя аз, а не колата?!
Така че не се опъвайте собствениците на "кебабчийници", като "гордите 18 год, собственици" на 20 год. хонди, че ви`ишли от тази неземна душегубка хондата по-яко нема. Та и вие така относно нафтата!
В момента твърдо ЗА бензинов агрегат! Дали да е 166 или 156, т`ва е друга тема.

Тва палене зимата, голям проблем, бе Азимов, как пък досега не съм го имал вече 6 зими ;-) Камо ли пък нафта да замръзне, като имаш предвид, че по едно време работех и вечерна работа, и на плаца пред халето насред полето, в 2 през нощта редовно беше минус 28 градуса, колата от тъмносиня ставаше белоскрежна, а антенката на покрива беше като борово клонче, ама беличко :big_flowers:
Туинспарка да не би да няма проблемни термостати, датчици на валове, ламбди сонди, неработещи вариатори, дебитомери и свещи струващи майка си и баща си?!? Ако не си имал проблеми с тях, стягай се, че им е дошло времето, а ако предният собственик не е направил основният ремонт на спарка, и за това ще ти дойде реда, особено ако "с лекота поддържаш скорости над 180 км/ч", или викаш жената я крепи яваш-яваш със 100 на магистралата ;-)

old alfist
12-09-2013, 16:44
При мен всичко е 100 и нямам никакви проблеми :
100-октанов бензин
100-амперов акумулатор
100км./ч - на магистралата.

Susscrofa
12-09-2013, 16:56
Хайде да погледнем така на нещата: 2.0 бензин и 2.4 дизел.
Дизеловият агрегат е по-тежък. По-тежка кола и съответно по-натоварено окачване.
Вместо общо два радиатора - водния и кондензатора при бензина, дизела има 4-ри!
Вместо една перка за охлаждане, дизела има 2!
Вместо 4-ри цилиндъра дизела има 5!
Супер усложнена електронна с/ма от датчици при дизела за следене на потока, налягането и температурата на горивото (един такъв температурен датчик му разката фамилията и моята на моето бивше джи ти ди).
Да не говорим за проблеми с паленето зимата: при темп. под -10 всичко просто трябва да работи перфектно за успешен старт на мотора. Тук прибавяме темата със замръзналата нафта (два пъти съм ял хурката, като първия беше свързан и със сваляне на резервоар).
Ако някой ми каже, че особено 2.4 мотора харчи градско под 9/100 нафта, просто или да замълчи (т. е. да не лъже) или да се научи да си изчислява разхода на колата.
Та имаме двойно по-усложнен мотор(дизеловият), по-тежък, по-капризен, с по-скъпа поддръжка, с 15 к. с. по-слаб, със средно изчислено в пари 7лв/100 по-скъп пробег (от газовия инжекцион) и т. н., и т. н.
Та се получиха само минуси... в полза на дизела!
Към колегата Ladjov (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=12119): при сегашната цена на уредба ГИ за 156, цената и се "избива" за около 9-10 000 км. И не можеш и да си представиш к`ъв е кеф на дълъг път (напр. в Италия) бензин и дизел на 1.7-1.8 евро, а ти зареждаш газчица на 0.75 !!! Така де, разликата не е ли по-добре да я усвоя аз, а не колата?!
Така че не се опъвайте собствениците на "кебабчийници", като "гордите 18 год, собственици" на 20 год. хонди, че ви`ишли от тази неземна душегубка хондата по-яко нема. Та и вие така относно нафтата!
В момента твърдо ЗА бензинов агрегат! Дали да е 166 или 156, т`ва е друга тема.

Е, не, сега ще се изредят горди собственици на 2.4 със смесен разход 6-7 :), градско 9 и 5 извън градско.:super:

---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 13:54 ----------

За мен спор няма, бензиновият двигател винаги е по-добрият избор за автомобил втора ръка.
И който твърди обратното е :oops:

nicola 59
12-09-2013, 17:01
Е, не, сега ще се изредят горди собственици на 2.4 със смесен разход 6-7 :), градско 9 и 5 извън градско.:super:

---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 13:54 ----------

За мен спор няма, бензиновият двигател винаги е по-добрият избор за автомобил втора ръка.
И който твърди обратното е :oops:
Много ги подценяваш разочарова ме.Разход 4.5 на дълго 6 на градско.Задни стопове опушени и от вътре,ма каляската е мапната и лети.

StanG
12-09-2013, 17:06
С тея теми постоянно получавам деджа-ву бе колеги.Стига с тоя бензин/дизел, не ви ли писна да меляте едно и също, имам чувството, че някой нарочно пуска такива темо да ви гледа как се надвиквате като кокошки на двора :)

Doomguy
12-09-2013, 17:09
На мен ми е интересно как дизели на 15 години падат с няколко литра под каталожния разход... :gayfight:

nicola 59
12-09-2013, 17:22
На мен ми е интересно как дизели на 15 години падат с няколко литра под каталожния разход... :gayfight:

Чип туниг му е майката,ако мапера е добър може да се налага и да точиш нафта,понеже не я гори вече,ми почва да я произвежда.

BLUE1
12-09-2013, 17:24
И сега ако аз съм новобранец във форума, влезнал за съвет каква алфа да избера...след тези четири страници "страсти и откровения" бързо ще си плюя на петите и ще забравя напълно за тенекиите със сърце!

Doomguy
12-09-2013, 17:34
И сега ако аз съм новобранец във форума, влезнал за съвет каква алфа да избера...след тези четири страници "страсти и откровения" бързо ще си плюя на петите и ще забравя напълно за тенекиите със сърце!
Много важно, тенекии без сърце колкото щеш, пазар голям...

nicola 59
12-09-2013, 17:41
И сега ако аз съм новобранец във форума, влезнал за съвет каква алфа да избера...след тези четири страници "страсти и откровения" бързо ще си плуя на петите и ще забравя напълно за тенекиите със сърце!

Значи колега то тема от този род е супер излишна при положение ,че човек не е ориентиран за себе,от каква кола има нужда,малка или голяма.Има от каде да краде нафта понеже кара Тир. Или иска да се вози тънко на гас или метан.То ако дизела е по добър от бензина или обратното то от завода ще правят само единия вариат.То разликите в горивото или размера на колата е за да задоволи по голям кръг от клиенти.

Кое е по добро BMW 120D ИЛИ 760IL
To като клиента не е на ясно какви нужди има ние тука може да си чатим вечно.Аз навремето като работих с камиони имах Темпра 1.9 тд понеже крадях нафта и не ми беше зор за подръжка понеже не слизаш от нея гратис,па утре и да чупи турбо здраве да е.Аз продавам 10 години коли и сега дизел не се търси ,понеже няма вече аванта,сега се търси бензин ,понеже може да се мине на газ или метан.

Колата се избира според нуждите и възможностите на човека,а не според мнението на хората.Въпроса бензин или дизел няма твърд отговор,зависи от много фактори.

koolio
12-09-2013, 17:43
И сега ако аз съм новобранец във форума, влезнал за съвет каква алфа да избера...след тези четири страници "страсти и откровения" бързо ще си плюя на петите и ще забравя напълно за тенекиите със сърце!

То не е късно и сега и много добре ще направиш.

---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:42 ----------


Е, не, сега ще се изредят горди собственици на 2.4 със смесен разход 6-7 :), градско 9 и 5 извън градско.:super:[COLOR="Silver"]



Първи в редицата.
5 не е извънградското, но около 6 с умерено настъпване.

old alfist
12-09-2013, 17:49
Никой не написа за дизела, колко грама найлонови пликчета на 100км. изгарят.

BLUE1
12-09-2013, 17:59
То не е късно и сега и много добре ще направиш.

---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:42 ----------






Даже не подозираш колко си прав, но вече го направих!

ecotronic
12-09-2013, 18:01
И сега ако аз съм новобранец във форума, влезнал за съвет каква алфа да избера...след тези четири страници "страсти и откровения" бързо ще си плюя на петите и ще забравя напълно за тенекиите със сърце!


Достатъчно е да прочете 2 от постовете на колегата goge_to за да направи правилния избор.

За разлика от останалата "плява" по темата, това са добре обосновани твърдения.

А и човекът е бил от "двете страни на барикадата", което в случая е много важно.

Murderer
12-09-2013, 18:07
Даже не подозираш колко си прав, но вече го направих!

е щом си хванал лесната права(демек си станал самурай),к'во дириш у тоа форум аджеба да го ева?

dimitar_vd62
12-09-2013, 18:07
Докато във Варна ходите по срещи и обсъждате паламуда, тия с дизелите си караме и си вършим работата по всяко време на годината, по всяко време на денонощието - и при плюс 40 и при минус 28 градуса :kiss:

Това пък що го написа.

BLUE1
12-09-2013, 18:10
е щом си хванал лесната права(демек си станал самурай),к'во дириш у тоа форум аджеба да го ева?


Защото колега, аз и сега мога да обоснова избора си да имам алфа без да изпадам в глуповата и сляпа фенщина.

Murderer
12-09-2013, 18:19
Защото колега, аз и сега мога да обоснова избора си да имам алфа без да изпадам в глуповата и сляпа фенщина.

ее щом е тъй,би ли споделил на всеослушание твоята обосновка,плс :)

Доко
12-09-2013, 18:23
Даже не подозираш колко си прав, но вече го направих!

И аз..., и аз.... :oops:

BLUE1
12-09-2013, 18:28
ее щом е тъй,би ли споделил на всеослушание твоята обосновка,плс :)


Вече съм го правил, и не смятам да се повтарям. Просто в тая тема има 2~3 обективни мнения и всичко друго са празни приказки.
А и питащият е пропуснал една дребна, но много важна подробност- какъв е бюджета му?

code
12-09-2013, 18:36
Alfa 166 2.4JTD е една от най-сполучливите Алфи въобще. При Alfa 166 2.0TS е точно обратното. :) И аз виках на бялото черно до едно положение, но все в един момент трябва да ти уври главата, ако има нещо вътре. :tooth: Бензинът е хубаво нещо, бензин на газ също но 2,0TS си е боклук. С годините се научихме как да не ги изпортим, но това не ги прави по-малки боклуци. Когато фактите говорят ..
пп 1,6 и 1,8 пак са си TS, ама са по-сполучливи ;)

morfius
12-09-2013, 18:40
Здравейте. Все още не сме колеги, но в най-скоро време ще станем, надявам се. Както вече в заглавието на темата стана ясно се колебая между Алфа 166 бензин 2000 кубика и 156 бензин 1800 кубика TS
Не ги знам нито като здравина, нито като поддръжка как са, също и от към харч на бензин. Повече ми допада 166 от към екстри и удобство - големина и комфорт. Може и да се залъгвам. Не знам и аз за това питам вас. Ще се радвам да ми помогнете.
Поздрави и благодаря!

Каквото можеш да поддържаш и издържаш.
И 2 те не са правени за нашите лунни пейзажи, което означава честа смяна на окачвания.
Не съм имал 166 но от сервизи съм чувал, че излиза по-скъпо от 156 по тази точка.
Останалото е като при всяка кола 2 ръка - ако е била в душманин може и след 3 дена от смяна на масло основен ремонт да правиш.
Каквото да решиш - от раздела по-горе избираш сервиз с добри отзиви и колата на оглед.

Доко
12-09-2013, 18:58
Морфи не бъркай човека, окачването на 166 здраво и се справя перфектно по нашите лунни пейзажи, няма нищо общо със 156. ;-)

code
12-09-2013, 19:14
Морфи не бъркай човека, окачването на 166 здраво и се справя перфектно по нашите лунни пейзажи, няма нищо общо със 156. ;-)

+1 веднъж съм сменял горните(бяха оригиналните) и веднъж наскоро долните (също оригинални). За 15 годишна кола не е зле. :)

Doomguy
12-09-2013, 19:22
Подкрепям! Правил съм тежък офроуд с Алфата, много пъти съм я удрял отдолу, но като погледнаха след това окачването, всичко беше бетон.

nicola 59
12-09-2013, 19:44
Морфи не бъркай човека, окачването на 166 здраво и се справя перфектно по нашите лунни пейзажи, няма нищо общо със 156. ;-)


+1 веднъж съм сменял горните(бяха оригиналните) и веднъж наскоро долните (също оригинални). За 15 годишна кола не е зле. :)


Подкрепям! Правил съм тежък офроуд с Алфата, много пъти съм я удрял отдолу, но като погледнаха след това окачването, всичко беше бетон.

100 процента верно просто няма място за сравнение между 156 166 при 156 носачите са като консуматив ако си сменяваш маслото като мене на около 30 000 км много вероятно да ти трябват и носачи.

Доко
12-09-2013, 19:58
100 процента верно просто няма място за сравнение между 156 166 при 156 носачите са като консуматив ако си сменяваш маслото като мене на около 30 000 км много вероятно да ти трябват и носачи.

Аз го знам това от опит. ;-)
2007-2009 имах 156, 2009-2011 търкалях едно GTV, а от 2011 до преди два месеца се возих в 166. Единствено на 166-цата не съм сменял носачи, само 1 тампон на долен носач още като я взех през 2011, колегата code го подмени качествено, навъртях и около 50000 без никакви проблеми и хлопания, а беше с оригиналните си носачи отпред и отзад, продадох я на 260000 реални(145000 километраж :-) ). На 156 сменях цяло предно окачване включително биалети, тампони ст. щанга, а на GTV един път предни носачи и два пъти цяло задно окачване. ;-)

Bobi_33
12-09-2013, 20:17
Ако говорим за здравина на ходовата част, при идеална возия и евтини части, не е измислена друга Алфа, която да бие 164, уникална здрава кола въобще, а ако е с 2.0 ТС мотора, почти нама разходи по него, та просто перфектната симбиоза между здравина , комфорт и евтина поддръжка.

Доко
12-09-2013, 20:22
Е, Боби, коментираме едно поколение по-нови коли. То и за 124-ката така разправят, че била чук, ама е стара баба... ;-)

п.с. Поздрав за дизелджиите: :-)
http://www.unikalno.net/09/chist-maloumnik-tozi-si-e-slozhil-turbo-na-traktora-gledajte-kakvo-pravi-s-nego/

old alfist
12-09-2013, 20:32
Не ми се иска да ставам досаден, но въпроса беше конкретен, свързан с избор между два модела с бензинови двигателя и както винаги ни в клин, ни в ръкав се включиха представители на мазутния отдел на форума да си хвалят собствените машини, а вече се върнахме и далеч назад във времето с други архаични машини.

Flame
12-09-2013, 21:01
Всичко зависи от това колко караш и къде.На мен 155-цата 1,8 верига по същия маршрут в София където сега карам и 2,4 жтд ми харчеше лято 9,5,зимата около 10,5,дизела сега ми харчи 7,5,като дойде зима ще видим колко е разликата.Ако караш много най-добрия избор е бензин с газ,или с метан.Аз карам на година личната кола м/у 10 000 и 12 000 км.
П.С.Много е глупаво да се сравняват коли от 2 различни класа,защото са различни изначално като концепция!!
Айде сега да споделим кой какво харесва повече-аз се чудя между а4 и а6?!

Кайо
12-09-2013, 22:57
Отново тъпия стар спор дизел-бензин.....

morfius
13-09-2013, 00:10
Морфи не бъркай човека, окачването на 166 здраво и се справя перфектно по нашите лунни пейзажи, няма нищо общо със 156. ;-)


+1 веднъж съм сменял горните(бяха оригиналните) и веднъж наскоро долните (също оригинални). За 15 годишна кола не е зле. :)


Подкрепям! Правил съм тежък офроуд с Алфата, много пъти съм я удрял отдолу, но като погледнаха след това окачването, всичко беше бетон.

Може аз да не съм разбрал добре... ако е така да си търся 166 автомат, че на 156 си е направо консуматив окачването, а в града автомата си е благинка :)

radostin_ivanov
13-09-2013, 00:12
Мда,и какъв е смисъла от този спор,никой не може да каже. Всеки си има мнение по въпроса и се опитва да обеди другата страна в това в което мисли.

Бобби
13-09-2013, 01:25
Алфата е като красивата жена......на едни им харесва с големи цици, на други с по малки,на трети с вирната задница или тънка талия като 156:))....няма начин да не си я купиш.......само не правете сделки по тъмно, за да не попаднете на някой травесстит:))

---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:23 ----------


Защото колега, аз и сега мога да обоснова избора си да имам алфа без да изпадам в глуповата и сляпа фенщина.
Я кажи нещо за разхода на Субарото....?:naughty:

BLUE1
13-09-2013, 06:58
Алфата е като красивата жена......на едни им харесва с големи цици, на други с по малки,на трети с вирната задница или тънка талия като 156:))....няма начин да не си я купиш.......само не правете сделки по тъмно, за да не попаднете на някой травесстит:))

---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:23 ----------


Я кажи нещо за разхода на Субарото....?:naughty:


Перфектен - 12.6/100 градско по борд компютър реално засичане от пълна до празно с около литър отгоре, все пак сравнявам с Алфата.

Бобби
13-09-2013, 07:46
Перфектен - 12.6/100 градско по борд компютър реално засичане от пълна до празно с около литър отгоре, все пак сравнявам с Алфата.
Добре е....чувал съм по стряскащи разходи за него.

code
13-09-2013, 08:01
Аз съм единственият в тази тема, който не спори бенз/дизел, а повтарям момчето да не си взема 2,0TS. :idea2:
Ясно и точно. Ако дилемата беше между 2,5 и 2,4 щях да му кажа карай което ти е кеф :picnic:

Bobiuzunov
13-09-2013, 08:57
И аз искам такъв трактор.
Към колегата да си търси 2.5 или 3.0 ако иска бензин,разликата в разхода не е много по голям а динамиката е уникална.

nicola 59
13-09-2013, 09:31
И аз искам такъв трактор.
Към колегата да си търси 2.5 или 3.0 ако иска бензин,разликата в разхода не е много по голям а динамиката е уникална.

3.0 е по добрия вариат,3.2 е наи добрия за 166.Но избора между двата варианта зависи повече от бюджета.

RPWWD
13-09-2013, 10:31
Доколкото се е заформил спор, той е по-скоро газ - дизел, а не бензин - дизел ;-) Иначе и аз му казвах на човека , да не си взима вариантите с TS мотор не защото са бензинови, а защото са ужасно ненадеждни.

Бобби
14-09-2013, 00:19
Карам и дизел и бензин , много здрави и двете.....няма как да влезна в спора:))

RPWWD
14-09-2013, 00:21
Карам и дизел и бензин , много здрави и двете.....няма как да влезна в спора:))

Твоят TS е оригиналният, не недоразумението с ангренажния ремък и 16-те клапана.

Бобби
14-09-2013, 00:49
Твоят TS е оригиналният, не недоразумението с ангренажния ремък и 16-те клапана.
А бе 16 винтила...няколко пъти се качвах на нея.....и да ти кажа...много еластичен мотор....аз съм промит мозък....имал съм и баварци, ланча, какво ли не...ама винаги държа една Алфа в гаража....уважавам всеки автомобил който е подържан добре....колко познати с различни марки автомобили имам,но никога не съм казвал, че колата им е боклук.......и според мен всеки си боледува от главата, а не от колата......все пак главата избира колата:))

RPWWD
14-09-2013, 00:57
А бе 16 винтила...няколко пъти се качвах на нея.....и да ти кажа...много еластичен мотор....аз съм промит мозък....имал съм и баварци, ланча, какво ли не...ама винаги държа една Алфа в гаража....уважавам всеки автомобил който е подържан добре....колко познати с различни марки автомобили имам,но никога не съм казвал, че колата им е боклук.......и според мен всеки си боледува от главата, а не от колата......все пак главата избира колата:))

Аз затова си имам JTD и FIRE моторчета в гаража :thumbup:

Бобби
14-09-2013, 01:14
Аз затова си имам JTD и FIRE моторчета в гаража :thumbup:
А бе да добро е...аз преди да взема ЖТД-то...бях карал дизел само ТДС на БМВ.......и бях приятно изненадан, .....повтарям, всяка кола си има свойте достойнства....като изключим репликите...
п.п....едно време бях много против печките.....но си промених мирогледа....
п.п.един съвет от мен....на печките слагаайте добавки или двутактово масло в нафтата, че сега заради ЕКО нормите намалиха сярата в дизела....и куца смазването на това гориво......веднага ще забележите разликата....то за двутактовото масло имаше цяла тема в форума...

AttilaSL
14-09-2013, 10:34
п.п.един съвет от мен....на печките слагаайте добавки или двутактово масло в нафтата, че сега заради ЕКО нормите намалиха сярата в дизела....и куца смазването на това гориво......веднага ще забележите разликата....то за двутактовото масло имаше цяла тема в форума...[/QUOTE]

Аз откакто прочетох онази тема не съм спирал да слагам по-малко двутактово масло,по специално от червеното за Stihl.Разликата е осезаема!

fred
14-09-2013, 13:24
Аз си слагам добавки и в бензина-на Редекс, карам само с 100 октана, добавката е в минимално отношение, но съм си внушил че е по добре:thumbup:

nicola 59
14-09-2013, 14:44
Аз си слагам добавки и в бензина-на Редекс, карам само с 100 октана, добавката е в минимално отношение, но съм си внушил че е по добре:thumbup:

Не си си внушил ,има ефект аз старата 155 ца като ми се наложеше да я карам един месец по 100 или 150 километра на ден само в града и се заклепе яко,и мятах един редекс или STP и виж после как фърчи като нова

cufti
17-09-2013, 23:11
Що пишете глупости за окачването на 156- цата бе колеги.
7 години имаме такава в семейството и се кара от трима души.На 180 000км. смених долни носачи,а горните са оригиналните и са перфектни.Сега е на 200 000 км.По задното окачване не е сменяно нищо.Сменял съм и тампони на предна стабилизираща щанга.Това ако е калпаво окачване здраве му кажи.

Bobi_33
19-09-2013, 19:35
Що пишете глупости за окачването на 156- цата бе колеги.
7 години имаме такава в семейството и се кара от трима души.На 180 000км. смених долни носачи,а горните са оригиналните и са перфектни.Сега е на 200 000 км.По задното окачване не е сменяно нищо.Сменял съм и тампони на предна стабилизираща щанга.Това ако е калпаво окачване здраве му кажи.


Браво на великото ти окачване. Сигурно си първият в БГ който има 156 и само ти знаеш за здравината на окачването и. А аз като лаик и работещ през всичкото това време в което си имал колата, сигурно нямам наблюдения за модела и окачването му, едва ли съм виждал въобще такава кола, сигурно е някакво извънземно нещо и нищо не знам, нито пък никой друг в БГ. Естествено, че в БГ винаги е бил принципът: "Моето си е най-добро" ма не са всички толкова заблудени. Най-здравото окачвене било на 156 - това вече е виц, и то голям.

Между другото, гледам си от София, ела ако искаш в сервиза в който работя, обещавам, че ще ти прегледам окачването напълно бозплатно, ще снимам клеп и ще видим наистина колко ти е здрава колата, защото са идвали много като теб, а накрая се оказва, че имат кола преди разпад, а иначе твърдят, че колата е перфектна.

dimitar_vd62
19-09-2013, 21:46
Не мога да се оплача нито от TS мотора, нито от окачването, ако не броим една смяна на горен, долен десни носачи и к-т амортесьори, поради неебаване на комлект знаци за ограничение за скорост от 20км и неравности на пътя.Явно съм втория в Бг който смята колата си за нормална кола.

fred
19-09-2013, 23:04
И аз да се включа, поддържам това, което казва Митака и други-аз не карам много, освен това принципно внивач-сменил съм преди 30 хиляди едни предни долни носачи и нищо друго по окачването.Другото си е от както е дошла.
Колата е на 150 хиляди сега.Амортисьорите ги смених пак там някъде за да са нови, старите си държаха сносно, но айде викам, веднъж се живее :-).
166 тицата е по тежка кола принцинпо.


---------- Post added at 02:04 ---------- Previous post was at 02:03 ----------


Не си си внушил ,има ефект аз старата 155 ца като ми се наложеше да я карам един месец по 100 или 150 километра на ден само в града и се заклепе яко,и мятах един редекс или STP и виж после как фърчи като нова

Е значи има полза реално

Бобби
20-09-2013, 00:28
Аз съм новобранец с 156...трета година вече я карам и не съм имал проблем с окачването.....отзад е добро...копирано от ланча делта....макар, че напречните щанги ми се струват кекави...при ланчата бяха по добри...плътни.....предното го псувах като сменях маншоните на каретата....много са го пренатоварили......, за един маншон разглобих почти цялото окачване..
Адаш тая оферта за колегата, важи ли за мен.....да сверим часовниците.....може да е тръгнала някъде, а пък аз да съм углошал:))

dimitar_vd62
20-09-2013, 00:54
Бе и на мен ми се струват невзрачни, тва имам чувството че ако направя един обратен на ръчна и ще се сгънат...Ма явно вършат работа.

Кайо
20-09-2013, 01:06
Бе и на мен ми се струват невзрачни, тва имам чувството че ако направя един обратен на ръчна и ще се сгънат...Ма явно вършат работа.

Цъ...меки са и се гънат много лесно.

RPWWD
20-09-2013, 07:31
Пичове, предницата на 156 не е от здравите, но тази на 166 в никакъв случай не е кой-знае колко по-здрава, все пак разликата е една втулка на долният носач, който за "парахода" струва скромните 400 и кусур лева ;-) Който твърди, че предниците на 166 не се разхлопват честичко да погледне тази тема - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=80861

Приятно четене ;-)

Доко
20-09-2013, 10:02
Пичове, предницата на 156 не е от здравите, но тази на 166 в никакъв случай не е кой-знае колко по-здрава, все пак разликата е една втулка на долният носач, който за "парахода" струва скромните 400 и кусур лева ;-) Който твърди, че предниците на 166 не се разхлопват честичко да погледне тази тема - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=80861

Приятно четене ;-)

Аз твърдя, че предницата на 166 не се разхлопва честичко, и не искам да поглеждам никаква тема в която се спрягат скрапове милионници.

dimitar_vd62
20-09-2013, 18:00
Цъ...меки са и се гънат много лесно.

Начи ръчната ще я ползвам само за паркиране нанадоле или нанагоре.

п.п.Ти май си я ползвал за друго, мм?:grin:

Кайо
21-09-2013, 00:08
Начи ръчната ще я ползвам само за паркиране нанадоле или нанагоре.

п.п.Ти май си я ползвал за друго, мм?:grin:

Ъъъъъъ....за обратен завой 5-6-10-15....пъти.:)

Bobi_33
21-09-2013, 11:54
Внимавайне с тия ръчни, миналата година на феста имаше едно момчес бяла 156-ца, лекичко я чукна гумата в едно бордюрче не по-високо от 4-5 см. на последния завой на майсторското и задна лява гума си промени сходимостта с 15-20 градуса.

ecotronic
21-09-2013, 12:04
Да, окачването - особено задното не е смятано да носи сериозни аксиални натоварвания. Подобно нещо се беше случило на един колега след поднасяне на задницата в завой и лек удар в бордюр. Мисля, че се размина със счупен лагер.

M.Gruev
21-09-2013, 13:08
2.4 JTD-то градско ми гори 9, а извън около 6.5 с натискане
Иначе ето колко средно гори един съвременен дизел -Автоматик с около 300 к.с. и тежащ празен 1760 кг и това е разход в режим "прелитам ниско". :)

nicola 59
21-09-2013, 14:00
2.4 JTD-то градско ми гори 9, а извън около 6.5 с натискане
Иначе ето колко средно гори един съвременен дизел -Автоматик с около 300 к.с. и тежащ празен 1760 кг и това е разход в режим "прелитам ниско". :)

Колега с 95 километра в час 155 2.0 16 дава разход 6 литра на 100 километра ,даи малко по сериозно инфо за 140 километра и нагоре понеже в 2013 година никой не спи по пътя с 90 километра.

M.Gruev
21-09-2013, 19:42
Колега това е СРЕДНАТА скорост за изминатите близо 8000 км, което значи редовно каране с 200+ км/ч. Нещо не си в час за какво иде реч май. :tooth:

koolio
21-09-2013, 20:05
Колега това е СРЕДНАТА скорост за изминатите близо 8000 км, което значи редовно каране с 200+ км/ч. Нещо не си в час за какво иде реч май. :tooth:

Айде каране с 200 да не е, ама с доста и редовно настъпване.
Това е моят резултат по маршрута София - Виена - Будапеща - Балатон - София - Касандра - София. С включено около 200 км градско и висене по граници.
Колата е от подписа.

nicola 59
21-09-2013, 20:21
Колега това е СРЕДНАТА скорост за изминатите близо 8000 км, което значи редовно каране с 200+ км/ч. Нещо не си в час за какво иде реч май. :tooth:

Па откъде да съм в час ,аз досега кола от франция и жена от кабаре у нас не съм вкарвал никога,простено ми е да не знам.

M.Gruev
21-09-2013, 21:02
Тези километри са от БГ само, не е излизано извън страната.

Бобби
21-09-2013, 21:33
Внимавайне с тия ръчни, миналата година на феста имаше едно момчес бяла 156-ца, лекичко я чукна гумата в едно бордюрче не по-високо от 4-5 см. на последния завой на майсторското и задна лява гума си промени сходимостта с 15-20 градуса.
Той бешше превъзбуден младок.....нищо лошо не е станало, щом всички са живи и здрави....найстина колата бе натокана...всеки прави грешки....момчето сам се оправи.....къде бяхте Вие сервизните работници след това....?
п.п....ще ми качиш ли колата на крика на вересия...или да се оправям сам?:))))

koolio
21-09-2013, 21:36
Тези километри са от БГ само, не е излизано извън страната.

Това променя съществено нещата. ;)
А реалният разход сигурно е малко повече.

Kuku
21-09-2013, 22:12
2.4 JTD-то градско ми гори 9, а извън около 6.5 с натискане
Иначе ето колко средно гори един съвременен дизел -Автоматик с около 300 к.с. и тежащ празен 1760 кг и това е разход в режим "прелитам ниско". :)За съжаление нямам снимков материал, но мога дам още по-впечатляваща информация от първа ръка за съвременен бензин, с 8 степенен автоматик и 450к.с. - 128км/ч. средна скорост за изминати 1000км. (извън България) и 11л./100км. разход. :hmm: :dunno:

fred
21-09-2013, 22:24
Колега това е СРЕДНАТА скорост за изминатите близо 8000 км, което значи редовно каране с 200+ км/ч. Нещо не си в час за какво иде реч май. :tooth:

Редовно каране 200+....:go:

Bobi_33
21-09-2013, 22:31
2.4 JTD-то градско ми гори 9, а извън около 6.5 с натискане
Иначе ето колко средно гори един съвременен дизел -Автоматик с около 300 к.с. и тежащ празен 1760 кг и това е разход в режим "прелитам ниско". :)

И какъв е този съвременен дизел с 300 коня и близо 1800 кг. тегло, ако не е тайна? В едно съм сигурен, не е италиански.

---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:26 ----------


Той бешше превъзбуден младок.....нищо лошо не е станало, щом всички са живи и здрави....найстина колата бе натокана...всеки прави грешки....момчето сам се оправи.....къде бяхте Вие сервизните работници след това....?
п.п....ще ми качиш ли колата на крика на вересия...или да се оправям сам?:))))

Значи първо, не е младок. Второ, никой никого не обвинява за грешки. И трето ние сервизните работници къде сме били, не е твоя работа. Тука вече усещам малко озлобление, та на въпроса ти няма да отговоря, понеже виждам, че знаеш всичко и нямаш нужда нито от съвети, нито от помощ.

Drag0
21-09-2013, 22:37
И какъв е този съвременен дизел с 300 коня и близо 1800 кг. тегло, ако не е тайна? В едно съм сигурен, не е


Сигурно е този от подписа му : V6 HDI ... тегло 1841 kg , 240 кончета фабрично . С малко заигравка сигурно става 300к.с.

Бобби
22-09-2013, 14:48
За съжаление нямам снимков материал, но мога дам още по-впечатляваща информация от първа ръка за съвременен бензин, с 8 степенен автоматик и 450к.с. - 128км/ч. средна скорост за изминати 1000км. (извън България) и 11л./100км. разход. :hmm: :dunno:
За Ауди ли говориш.....

---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:40 ----------


И какъв е този съвременен дизел с 300 коня и близо 1800 кг. тегло, ако не е тайна? В едно съм сигурен, не е италиански.

---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:26 ----------



Значи първо, не е младок. Второ, никой никого не обвинява за грешки. И трето ние сервизните работници къде сме били, не е твоя работа. Тука вече усещам малко озлобление, та на въпроса ти няма да отговоря, понеже виждам, че знаеш всичко и нямаш нужда нито от съвети, нито от помощ.
За мен си беше младок, извинявай ако си му помогнал тогава на Лесново...
виртуална злоба не притежавам....дори и реална....много трудно да я събудиш в мен....
След като не се познаваме....няма смисъл да говорим един за друг....ако знаех всичко....нямаше да се допитвам....ако не си ти друг ще ми отговори....;-)
Невиждам за какво трябва да се дърляме...

Kuku
23-09-2013, 00:34
За Ауди ли говориш.....Естествено, че не :)

Бобби
23-09-2013, 07:47
Естествено, че не :)
Е па кажи, оти ни мъчиш.....голяма мощтност, нисък разод....но само при определени пътни условия....интересно....у наше село може ли да се получи?

Kuku
23-09-2013, 20:44
Естествено, че може - до нашето море разхода няма литър отгоре, но все пак имаме само две ленти на магистралата!
'750' :)

fred
23-09-2013, 20:46
Няма начин да не е 750 това ти е явно мечтата :devil2:

Kuku
23-09-2013, 23:27
Мииии.... всъщност - не :?

cufti
24-09-2013, 00:53
Боби,великото окачване на моята Алфа няма нужда от твоите услуги ,защото вече 7 години за нея се грижи Румен от клубния сервиз.Той знае най-добре какво е сменено по тази кола и кога.
Много отдавна спорове от сорта , колко як е моят автомобил не ме вълнуват.Просто се подразних от някои тенденциозни постове , и затова написах тези няколко реда.Също така се дразня , когато някой пише така сякаш е последна истанция.Нищо лично , и със здраве.:th_up:

Бобби
24-09-2013, 01:07
Естествено, че може - до нашето море разхода няма литър отгоре, но все пак имаме само две ленти на магистралата!
'750' :)
Това БМВ...не може да го направи....дори и на немска магистрала.....745...съм карал близо две години като служебна кола...

Бобби
24-09-2013, 01:27
Боби,великото окачване на моята Алфа няма нужда от твоите услуги ,защото вече 7 години за нея се грижи Румен от клубния сервиз.Той знае най-добре какво е сменено по тази кола и кога.
Много отдавна спорове от сорта , колко як е моят автомобил не ме вълнуват.Просто се подразних от някои тенденциозни постове , и затова написах тези няколко реда.Също така се дразня , когато някой пише така сякаш е последна истанция.Нищо лично , и със здраве.:th_up:
Кой Боби, бе пич....че аз нямам подемник....и ми трябват четири крика...да ти я вдигнем:))).....а й не ги разбирам много....още задавам тъпи въпроси.....:calc:
п.п. в форума имам няколко адаша на различно мнение...недей се пали ....виртуално всеки е по-по-най:pimp:

syfer
24-09-2013, 07:37
Момчето което откри темата горкия вече няма думата....безмълвен :) Сигурно вече си е купил друга марка ....

Бобби
25-09-2013, 00:10
А бе тук се загатва малко за клубните сервизи.....те едно време се изпокараха...ама незнам защо....не ме интересува.......не трябва някой пак да подклажда вражда....155 та като имах проблеми на два пати ми я оправи Лисан.....перфектен е, но и аз не оставам длъжен...спортвагона го е подържал Бобо....така ми каза момчето, от което го купих.....прекрасно...трета година нищо не съм пипал, като изключим елементарни неща който са консуматив.....накладки,маншони и филтри...ама тия неша се оправям и сам....адаша от Вентура не го знам, но съм чувал добри отзиви......за Румен също.....
А бе момчета и тук таме момичета.....всеки си има предпочитания.....Защо трябва да си налагаме мнението!!!...тоя бил по добър....всеки от тях си има свойте клиенти, предимства и недостатаци...
Клиента е особено говедо.....може да го спечелиш веднъж, Но въпроса е как да го задържиш....е който успява Евала...;-)

dimitar_vd62
25-09-2013, 11:41
Момчето което откри темата горкия вече няма думата....безмълвен :) Сигурно вече си е купил друга марка ....

Може пък и двете да си е купил.

Bobi_33
25-09-2013, 22:14
А бе тук се загатва малко за клубните сервизи.....те едно време се изпокараха...ама незнам защо....не ме интересува.......не трябва някой пак да подклажда вражда....155 та като имах проблеми на два пати ми я оправи Лисан.....перфектен е, но и аз не оставам длъжен...спортвагона го е подържал Бобо....така ми каза момчето, от което го купих.....прекрасно...трета година нищо не съм пипал, като изключим елементарни неща който са консуматив.....накладки,маншони и филтри...ама тия неша се оправям и сам....адаша от Вентура не го знам, но съм чувал добри отзиви......за Румен също.....
А бе момчета и тук таме момичета.....всеки си има предпочитания.....Защо трябва да си налагаме мнението!!!...тоя бил по добър....всеки от тях си има свойте клиенти, предимства и недостатаци...
Клиента е особено говедо.....може да го спечелиш веднъж, Но въпроса е как да го задържиш....е който успява Евала...;-)

Аз не загатвам нищо за сервизите. Напротив - имах пряко отношение към поста на колегата, дето твърди, че му е уникално здрава колата.
Принципно преди 7-8 години съм работил със Сашо, по-късно при Бобо, сега във Вентура и през тия години не видях 156, която да изкара повече он 2 години сериозно каране без жалене (така както е написал колегата по-назад), отделно вкъщи си имам 156-ца от около7 години и отлично знам какво представлява като кола. По-интересното в поста на колегата беше, че едва ли не спореда него 156 е с едно от най-здравите окачвания в света, което вече е смешно като изказване. Друг въпрос е, че той засяга въпроса за сервизи, като обяснява къде му се поддържа колата, та оттам идва всичко. Не на мен тия. Проблемите в окачването са си факт, без в значение кой сменят счупените носачи. Проблемите идват най-често от собственици, а не от сервизи, защото при кола за 3000 лв. често на хората не им се дават 1000 лв. за ходова част. И когато някой ми каже, че колата му е перфектна, то на крика винаги друго се оказва. А наистина има доста читави коли, ма точно техните сабственици не се бият в гърдите, че колите им са перфектни и са издържали така по 3,4 или 5 години. Кола която не е пипана от толкова време, а се кара от 3-ма шофьори, няма как да е перфектна, ако ще да Голф 2-ка.
Аз например по 156-цата на баща ми сменям всяка година по доста неща, но колата поне по моите стандарти е твърде далеч от перфектна и винаги има още нещо за правене. Просто 156 е такъв модел и това е истината за нея. 166 също е много капризна на ходова част, но поне от гледна точка на това, че по-висок клас (което се усещо още с отварянето на вратата, без дори да си я карал) поне зи заслужава да се дават пари за поддръжка.
Та това са акцентите по темата, 166 си заслужава павече от 156, защото поддръжката е почти еднаква, но поне седиш в доста по-добре замислен и изпълнен автомобил. Останалото вече е въпрос на лично предпочитение.

ФЕРАРИСТ
25-09-2013, 22:23
Боби някой неща за спарка са ти верни, но колкото е калпаво окачването отпред на 156, то задното им е едно от най - сполучливите спрямо цялата типова платформа, ГТВ, 166 да речем........тва че е адски леко е отделен въпрос.......е да преди няколко дена огънах почти на 90 градуса задна дясна, при вас видя Венци 3 криви щанги и болта, но се чудя при същата ситуация какво щеше да стане с една 146 или 166......

Bobi_33
25-09-2013, 22:53
Боби някой неща за спарка са ти верни, но колкото е калпаво окачването отпред на 156, то задното им е едно от най - сполучливите спрямо цялата типова платформа, ГТВ, 166 да речем........тва че е адски леко е отделен въпрос.......е да преди няколко дена огънах почти на 90 градуса задна дясна, при вас видя Венци 3 криви щанги и болта, но се чудя при същата ситуация какво щеше да стане с една 146 или 166......


Абе спрямо типовото задно не мога да се съглася, че на 156 е по-здраво. Вярно, че типовото хвърля лагери на носачите, ма след 15-20 години каране, отделно, че сменяш веднъж въпросните лагери и край. А при 156 имаш и биелетки, и напречни щанги, които си отиват често, също и тампони на шенкелите. Не рядко изпускат зани амортисьори, а цената им е много различна от тази на типовския амортисьор. Смяната им също е много по-неприятна от тази на типовия заден мост.
Иначе моторите ги оставям настрана, говорим за окачване., а то като за кола в средния клас е кекаво, но за сметка на това скъпо.

Просто 156 и отзад е трошлива. Давам пример - 164 е с много сходно окачване отзад, една идея по-опростено, стаб щангата е хваната с болтове към надлъжните щанги, биелетки и тампони на стаб щанга отпадат. Напречните щанги на 164 просто не умират, вечни са, а това е модел, който е излязъл 10 години по-рано. Амортисьорите на 164 също карат много повече, а 164 е и по-тежка.

166 е ясна, там умират доста неща по задницата и са скъпи, на пак казвам, по-висок клас е, оправдано е. Отделно, че в 166 почти не се чува трапане, дори да има доста разбити неща, докато 156 от най-малкото тропа като кокал в буркан.

nicola 59
26-09-2013, 00:17
Абе спрямо типовото задно не мога да се съглася, че на 156 е по-здраво. Вярно, че типовото хвърля лагери на носачите, ма след 15-20 години каране, отделно, че сменяш веднъж въпросните лагери и край. А при 156 имаш и биелетки, и напречни щанги, които си отиват често, също и тампони на шенкелите. Не рядко изпускат зани амортисьори, а цената им е много различна от тази на типовския амортисьор. Смяната им също е много по-неприятна от тази на типовия заден мост.
Иначе моторите ги оставям настрана, говорим за окачване., а то като за кола в средния клас е кекаво, но за сметка на това скъпо.

Просто 156 и отзад е трошлива. Давам пример - 164 е с много сходно окачване отзад, една идея по-опростено, стаб щангата е хваната с болтове към надлъжните щанги, биелетки и тампони на стаб щанга отпадат. Напречните щанги на 164 просто не умират, вечни са, а това е модел, който е излязъл 10 години по-рано. Амортисьорите на 164 също карат много повече, а 164 е и по-тежка.

166 е ясна, там умират доста неща по задницата и са скъпи, на пак казвам, по-висок клас е, оправдано е. Отделно, че в 166 почти не се чува трапане, дори да има доста разбити неща, докато 156 от най-малкото тропа като кокал в буркан.

Браво Боби тука в този пост си събрал всичко което може да се каже,за Алфите от последните 20 години.

code
26-09-2013, 08:24
Отговорът на всичко е в различната конструкция на долният носач на 166, който има много по-голямо рамо до задния тампон и съответно понася насрещните удари много по-безпроблемно ;) Отделно от това предният тампон е също доста дълъг и стабилен. :)

Бобби
26-09-2013, 08:55
Аз не загатвам нищо за сервизите. Напротив - имах пряко отношение към поста на колегата, дето твърди, че му е уникално здрава колата.
Принципно преди 7-8 години съм работил със Сашо, по-късно при Бобо, сега във Вентура и през тия години не видях 156, която да изкара повече он 2 години сериозно каране без жалене (така както е написал колегата по-назад), отделно вкъщи си имам 156-ца от около7 години и отлично знам какво представлява като кола. По-интересното в поста на колегата беше, че едва ли не спореда него 156 е с едно от най-здравите окачвания в света, което вече е смешно като изказване. Друг въпрос е, че той засяга въпроса за сервизи, като обяснява къде му се поддържа колата, та оттам идва всичко. Не на мен тия. Проблемите в окачването са си факт, без в значение кой сменят счупените носачи. Проблемите идват най-често от собственици, а не от сервизи, защото при кола за 3000 лв. често на хората не им се дават 1000 лв. за ходова част. И когато някой ми каже, че колата му е перфектна, то на крика винаги друго се оказва. А наистина има доста читави коли, ма точно техните сабственици не се бият в гърдите, че колите им са перфектни и са издържали така по 3,4 или 5 години. Кола която не е пипана от толкова време, а се кара от 3-ма шофьори, няма как да е перфектна, ако ще да Голф 2-ка.
Аз например по 156-цата на баща ми сменям всяка година по доста неща, но колата поне по моите стандарти е твърде далеч от перфектна и винаги има още нещо за правене. Просто 156 е такъв модел и това е истината за нея. 166 също е много капризна на ходова част, но поне от гледна точка на това, че по-висок клас (което се усещо още с отварянето на вратата, без дори да си я карал) поне зи заслужава да се дават пари за поддръжка.
Та това са акцентите по темата, 166 си заслужава павече от 156, защото поддръжката е почти еднаква, но поне седиш в доста по-добре замислен и изпълнен автомобил. Останалото вече е въпрос на лично предпочитение.
Имах предвид колегата cufti....а не теб, но няма значение...ти и без туй ме отряза за крика:)))

gigi
26-09-2013, 09:50
166 2.4 отпред тежи със 100кг. по малко от 156 2.4, масата на 166 е една идея по добре разпределена, това също оказва влияние за разбиването на окачването. Мое наблюдение, но 156 с 2.4 разбива два пъти по бързо окачването от 156 с 1.6 ТС.
А относно колебанието на колегата.....166 е в пъти по кола, за същата потдръжка.