PDA

View Full Version : Нормално ли е това?



salih84
13-09-2013, 00:05
Здравейте колеги, искам да се допитам до вас, дали е нормално колата от подписа да загрява почти до 100 градуса при изкачване на баир дори и без да я натискам много. Карам я нормално и не е било жега, а види ли баир и веднага стига малко преди 100 гр., иначе перката я охлажда и не и дава да мине 100 гр. А на равно няма проблем държи малко над 80. Оня ден на магистралата си правих тестове с нормално каране е малко над 80, но като я настапя 150-160 и пак вдига малко някаде около 90 гр.
Говорих с един майстор и той каза, че или ми е избила гарнитурата на главата или е пукната самата глава. По неговите думи нее нормално така да загрява при нормално каране по баир.
А може ли да се разбере по някакъв начин какво е точно, без да се разглобява или нямам избор?

kolev
13-09-2013, 07:31
вероятно не ти работи първа степен на вентилатора. тя го включва на малко по-ниска температура и по-ниски обороти. ако не може да се справи, включва се 2-ра степен.
има теми във форума.

trustworthy
13-09-2013, 07:38
С каква скорост си при изкачването на баир? ЩОм мърда стрелката при каране с 160, едва ли е от вентилатора.

mordohy
13-09-2013, 09:09
Здравейте колеги, искам да се допитам до вас, дали е нормално колата от подписа да загрява почти до 100 градуса при изкачване на баир дори и без да я натискам много. Карам я нормално и не е било жега, а види ли баир и веднага стига малко преди 100 гр., иначе перката я охлажда и не и дава да мине 100 гр. А на равно няма проблем държи малко над 80. Оня ден на магистралата си правих тестове с нормално каране е малко над 80, но като я настапя 150-160 и пак вдига малко някаде около 90 гр.
Говорих с един майстор и той каза, че или ми е избила гарнитурата на главата или е пукната самата глава. По неговите думи нее нормално така да загрява при нормално каране по баир.
А може ли да се разбере по някакъв начин какво е точно, без да се разглобява или нямам избор?

На тоя не бих му дал и старата ти Лада да прави.
Ако беше някоя като моята, тоест с една степен, веднага щях да ти кажа, че е от датчика за температура, който включва вентилатора.
Замерванията ти са коректни и за всяко едно си има обяснение.
От тях се вижда , че мотора ти е ОК, а търновският разбойник Колев е прав!
Не ти включва първата степен!
Успех!

kolev
13-09-2013, 09:57
преди няколко дена за пореден път ми се прецака резистора за 1-ва степен. точно на баир стигаше 100 градуса и пускаше 2-ра степен директно. двигателя тогава е натоварен и няма добро обдухване на радиатора. 2-ра степен се включва на 97 градуса мисля.
температурата трябва да се движи между 85-90 градуса. до 90 стига когато се кара с висока скорост което е нормално.
мисля че има вариант да е само с една степен заводски, но едва ли.

atilev
13-09-2013, 12:05
Може и от водната помпа,на мойта турбинката защото е пластмаса се бе спукала напречно и бяха същите симптоми,след смяна с нова водна помпа с чугунена турбина не мога да позная колата.

salih84
13-09-2013, 14:08
Здравейте, относно степените на перката работят и двете(първа степен наистина не работеше, но я оправих и сега си работи, тръгва някаде на 92-93 гр., а втора кам 98).
При изкачването на баира карах на 3-та от 2000 до 2500 оборота несъм я натискал.
Според мен водната помпа работи, като гледам разширителното казанче на ниски обороти постоянно се влива антифриз и като дам газ се усилва но не много, затова незнам дали трябва много силно да тече на обороти.
Като изкачвах баира спрях на една отбивка температурата беше около 95 и по принцип като спра се вдига още малко, но този пат несе вдигна. Като спрях веднага вдигнах капака да видя дали работи перката. Като го отворих не работеше, но след 2-3 секунди тръгна 1-ва степен и за около 15 секунди я свали под 90 гр.

kolev
13-09-2013, 16:13
значи всичко изглежда нормално.

nicola 59
13-09-2013, 16:37
Колега ако колата ти има маслен радиатор не е нормално да го прави и трее да си сигурен ,че ти е мръсен или запушен водния радиатор.Ако нямаш маслен радиатор а си с топлообменник е нормално,понеже загрява маслото и то загрява водата.

mordohy
13-09-2013, 18:10
Просто още не сме свикнали, че съвременните мотори работят при температура над 90 градуса и за това се плашим. Имахме една 33-ка 1-ва серия, която повече от 80 гр. не вдигаше.На тая сега термостата и отваря над 85 гр, а перката се включва над 92-93, та и аз имам чувството, че ще прегрее, ама рядко стига до 100 гр и то само в баир, с ниска скорост и здраво натоварена.

Относно водната помпа, отдавна приказваме да си слагате водни помпи от 33-ки с метални турбинки.

nicola 59
13-09-2013, 18:45
Просто още не сме свикнали, че съвременните мотори работят при температура над 90 градуса и за това се плашим. Имахме една 33-ка 1-ва серия, която повече от 80 гр. не вдигаше.На тая сега термостата и отваря над 85 гр, а перката се включва над 92-93, та и аз имам чувството, че ще прегрее, ама рядко стига до 100 гр и то само в баир, с ниска скорост и здраво натоварена.

Относно водната помпа, отдавна приказваме да си слагате водни помпи от 33-ки с метални турбинки.

Колега на 2.0 16к става ли помпа от 33 с метална турбина.

soldier
13-09-2013, 19:43
Аз също съм с ТД и имам същия проблем. Първа степен при мен май не работи. Иначе съм сменял термостат, водна помпа, почистван ми е радиатора с препарат от вътре и от вън.
Сменял съм 2 пъти водна помпа и винаги е било така.

Последният път като я карах с по-висока скорост ми загравяше като се движа между 100 и 120км/ч, като температурата дори мина 100г. Това при пуснат климатик и на баир. При 140+ нямаше проблеми.

nicola 59
13-09-2013, 19:47
Аз също съм с ТД и имам същия проблем. Първа степен при мен май не работи. Иначе съм сменял термостат, водна помпа, почистван ми е радиатора с препарат от вътре и от вън.
Сменял съм 2 пъти водна помпа и винаги е било така.

Последният път като я карах с по-висока скорост ми загравяше като се движа между 100 и 120км/ч, като температурата дори мина 100г. Това при пуснат климатик и на баир. При 140+ нямаше проблеми.

Колата има ли топлообменник

salih84
13-09-2013, 21:01
Моята кола си има маслен радиатор. По въпроса за запушения радиатор не мисля, че е запушен иначе перката няма да сваля толкова бързо температурата като се включи или греша?
Забравил съм да напиша и друго което ми направи впечатление. Ходих с колата на море и преди да тръгна проверих всичко по нея. Преди да тръгна погледнах нивото на антифриза, беше на максимума. Като се прибрах бях навъртял около 1000 км. и нивото беше спаднало на минимума и ми се струва, че не трябва да спада толкова бързо. Огледах за течове, но не открих ,така че каде изчезна тоя антифриз?

nicola 59
13-09-2013, 21:09
Моята кола си има маслен радиатор. По въпроса за запушения радиатор не мисля, че е запушен иначе перката няма да сваля толкова бързо температурата като се включи или греша?
Забравил съм да напиша и друго което ми направи впечатление. Ходих с колата на море и преди да тръгна проверих всичко по нея. Преди да тръгна погледнах нивото на антифриза, беше на максимума. Като се прибрах бях навъртял около 1000 км. и нивото беше спаднало на минимума и ми се струва, че не трябва да спада толкова бързо. Огледах за течове, но не открих ,така че каде изчезна тоя антифриз?

От тука трееше да започнеш много вероятно гарнитура на глава или спукана глава.

salih84
13-09-2013, 22:09
За да разбера сигурно трябва да се разглоби или има начин да се разбере и преди разглобяване.
И другото важно нещо, дали ще намеря глава втора употреба, която да е здрава. за нова няма да мисля, защото сигурно ще струва почти колкото колата.

nicola 59
13-09-2013, 22:20
Не си губи времето ми си свали главата ,на твоя мотор е детска работа ,и всичко е много ефтино.Това си е стара кола и едно промиване на системата и нова гарнитура е добра профилактика,главата ако е спукана се намира лесно,и не е скъпа,ма мноо вероятно да е само крива,и да минеш с шлаиф.

mordohy
13-09-2013, 22:42
Колега на 2.0 16к става ли помпа от 33 с метална турбина.

Не!

Ама кой знае защо се подведох по една друга тема за 145/6 с 1.6 боксер:blush:

Извинявам се , ако съм подвел някого!

nicola 59
13-09-2013, 22:50
Не!

Ама кой знае защо се подведох по една друга тема за 145/6 с 1.6 боксер:blush:

Извинявам се , ако съм подвел някого!

Случва се колега човек да се заблуди няма лошо.Наздраве:thumbup:

mordohy
13-09-2013, 23:00
Случва се колега човек да се заблуди няма лошо.Наздраве:thumbup:

Наздраве, ама аз съм на кафенце, че съм на бачкане!

Колегата първо да си огледа добре съединенията, а после да ръчка главата.
Изобщо най-лесно е да свали главата, да промие системата, да смени водната помпа ...... и така, до като излезе от ауспуха . Все ще открие от къде е.:idea2:

kolev
14-09-2013, 07:54
Моята кола си има маслен радиатор. По въпроса за запушения радиатор не мисля, че е запушен иначе перката няма да сваля толкова бързо температурата като се включи или греша?
Забравил съм да напиша и друго което ми направи впечатление. Ходих с колата на море и преди да тръгна проверих всичко по нея. Преди да тръгна погледнах нивото на антифриза, беше на максимума. Като се прибрах бях навъртял около 1000 км. и нивото беше спаднало на минимума и ми се струва, че не трябва да спада толкова бързо. Огледах за течове, но не открих ,така че каде изчезна тоя антифриз?
нищо ти няма на колата. в капачката на казанчето на антифриза има клапан който отваря при високо налягане, а то се е качило заради по-високата температура. от там ти е избягал антифриза, но системата се самохерметизира и ще забележиш че нивото ще си стои.
за главата какво да кажем, ми тоя дизел е с предкамерно впръскване.

Furious 155
14-09-2013, 14:33
На мен ми се е случвало от запушен бензинов филтър колата да грее на магистрала, при опит за каране над 130 и при катерене на нагорнища. Просто не стига бензина и грее. Естествено скорост от 150-60 ми беше непостижима на равно. Подобен ефект е възможен и при позамърсени инжектори. Огледай и тази част на нещата.
Иначе ако радиаторът не е задръстен и отвътре и отвън, то може и от липсата на гориво да грее при натоварване.

salih84
14-09-2013, 16:03
Благодаря за мненията колеги!

За недостиг на гориво, както казва колегата е логично, но горивния филтър е на не повече от 2000 км. А миналата зима свалях и сондата на резервоара и чистих и нея(имаше доста гняс).
Имам въпрос към колегата KOLEV, какво ще рече с предкамерно впръскване? И това има ли нещо свързано с пукането на глава?
Засега мисля да не свалям главата, ще покарам още така.
Ще обърна внимание на турбото, че нещо много късно надува, след 3000 оборота се усеща тягата. Дали е решило да си заминава? Като гледах вчера има вакумен клапан, който го разтоварва. Интересува ме като бутам лостчето на тоя клапан, трябва ли да може да се движи с ръка? Защото моето лостче не мърда и с клещи като го дърпам и ми се струва, че е заяло. И възможно ли е затова да надува толкова късно?

kolev
15-09-2013, 07:43
писал си 1,9тд.
1,9 Жтд е с директно впръскване. тоест нафтата се впръсква от инжектора директно в цилиндъра над буталото.
1,9 ТД е с предкамерно впръскване- тоест инжектора впръсква нафтата в една малка камера над цилиндъра (бренер и викат) там се запалва и постъпва в цилиндъра.
http://www.youtube.com/watch?v=PASizfzHdAc
ако тръгнеш да търсиш пукнатини по такива глави, със сигурност ще намериш, но това не означава че има проблем в главата. тоест микропукнатините са нормално явление.

salih84
15-09-2013, 22:07
Мерси за отговора колега. Гледах клипа и ми стана ясно за какво иде реч. За сега няма да разглобявам нищо, ще чакам да видя дали ще има други признаци за проблем.

flipz
16-09-2013, 16:06
Не съм изчел всички мнения, но разликата не е много голяма м/у ~82-5 нормална темп. на водата и 100.
При мен се получаваше същото, когато си бях направил антифриза зимата около -50 градуса и когато дойде лятото забелязах, че държи 5-10 градуса отгоре в града на задръстванията. Разредих антифриза на 25гр и всичко се оправи.

Не казвам, че е това, но е възможно :) поздрави. Когато е гъст .. също охлажда по- малко.

salih84
20-11-2015, 01:46
Здравейте отново, да съживя малко темата. Проблема със загряването си остава, нищо не се е променило за 2 год.,несъм пипал нищо по колата. Имам предвид, че види ли баир си кове 100 гр. и стои там и не мърда докато не свърши баира.

Миналия месец си смених радиатора на парното, защото не ми харесва как топли и си мислех, че е запушен и затова. След смяната не забелязах никакво подобрение, даже и стария радиатор не ми се стори да е запушен, защото като точих антифриза от него си беше доста бистър. Всичко това ме навежда на мисълта, че водната помпа не върти течността достатъчно бързо. До този извод стигнах и като мерих с инфрачервен термометър температурата на маркуча, който излиза от главата да речем е 55 гр.(на таблото показва 60 гр.,според мен е нормална разликата с таблото, защото все пак меря повърхността на маркуча а не течността), а маркуча който влиза в радиатора на парното е 34-35 гр. Според мен не трябва да има такава голяма разлика и затова и нямам хубаво парно, гледам на таблото 60 гр. а духа съвсем леко топло.

Сега се чудя дали да не я сваля помпата да видя в какво състояние е ако е здрава да не вземам нова? Съвети, идеи?

pace
20-11-2015, 11:43
И моя проблем с парното е същия но вече се примирих...колкото толкова :)

ivopifeca
21-11-2015, 00:45
190-ката къде я бех купил на баща ми си вдигаше до 120-130 градуса,така я търкаляхме до миналия месец 7 години.Немаше отказване нии зиме ни лете.Дадохме я на скраб че беше яко изгнила...А иначе имам същия фиат 146 тд,не съм забелязал как е с температурата,че я кара сестра ми,ако чуя,или видя нещо че пишем...

salih84
22-11-2015, 11:54
Здравей колег 'pace' ,казваш да се примиря че няма да имам парно. Пробвал ли си да правиш нещо по въпроса, например смяна на водна помпа.
При теб как се държи колата по баир какви температури вдига? Питам за да мисля аз какво да пробвам или както казваш няма да стане.

ПОЗДРАВИ

pace
22-11-2015, 18:22
Здравей колег 'pace' ,казваш да се примиря че няма да имам парно. Пробвал ли си да правиш нещо по въпроса, например смяна на водна помпа.
При теб как се държи колата по баир какви температури вдига? Питам за да мисля аз какво да пробвам или както казваш няма да стане.

ПОЗДРАВИ

На мен ми се струва,че има проблем с клапата за топло и студено,струва ми се,че не затваря плътно.Водната помпа снощи ми се наложи да и махам капачето отзад понеже сменявах тапи на блока и пречеше...перфектна е,лопатките са като нови,не превърта на оста...та и тя отпадна като вариант за слабото парно,за мен клапата остава единствения виновник но този ремонт няма да се осъществи :D поне за сега...имам познат с Делта 1.9тд парното му топи обувки и много му завиждам :) За темп. питаш...държи си 85-95гр само като е на място и при по дълго спускане започва да изстива,това било нормално за тоя мотор но за мене не е...дано съм ти бил полезен.

salih84
22-11-2015, 18:49
Мерси колега, и аз си мисля, че ако помпата не беше наред досега да съм я прегрял. За клапата топло/студено при мен нее проблема , защото аз като сменях радиатора на парното я проверих и си затваря добре , дори набелязах къде е плътно затворена за да може после като слагам жилата да я наглася да затваря добре.

Направи ми впечатление обаче, че когато врътката е на студено въздуха минава само през климатичния радиатор, а като е на топло минава и през двата радиатора( на климатика и на парното), незнам дали така трябва да е.Според мен проблема е в това, че няма достатъчна циркулация на вода през радиатора на парното. Неможе при термостата да е 60 гр., а при парното с 20 по-малко.

Някой ако има идеи да казва, но така не ми харесва.

pace
22-11-2015, 19:15
Ми направи я така,че да е затворена към климатичния и виж резултата тогава.

salih84
22-11-2015, 22:40
Неможе колега, клапата има две позиции, за които съм писал в предния пост. Няма как да минава само през радиатора на парното.

ПОЗДРАВИ!

ivan dimitrov
24-11-2015, 10:44
Ако е сигурно че температурата на входящият антифриз, се различава с температурата на тоя в двигателят то вероятно има въздух в системата. При боксерите освен клапата, врътката топло/студено върти и кранче. При дизелите има ли кранче? Ако има трябва да се уверите че работи.
При 60гр температура на мотора, парното няма да е като при другите двигатели, но все пак радиаторчето на парното трябва да достига приблизително температурата на двигателя. Като измервате температурата, поставете врътката на топло до край, без да пускате вентилаторът.

salih84
25-11-2015, 22:35
Да колега и при дизела има кранче освен клапата. Когато сменях радиатора на парното проверих и кранчето, отваря и затваря нормално.
Замерванията съм ги правил при напълно отворено кранче, както трябва да е и врътката, на максимално топло и без пуснат вентилатор. Днес пак мерих и странното е, че замерванията на 60 гр. на мотора при радиатора на парното пак беше около 40-42 гр., но когато стигна работна температура и на двете места на които меря стойностите почти се изравниха с разлика 2-3 гр.

Само не разбрах колегата от предния пост, какво имаше в предвид с това, че парното няма да е както при другите двигатели?

ПОЗДРАВИ!

ivan dimitrov
25-11-2015, 23:35
Мисълта ми беше че дизелът загрява по бавно.

rumencho83
26-11-2015, 07:15
не е ли обратно дизела да загрява по бързо спрямо бензина

salih84
26-11-2015, 10:17
Според мен бензина си загрява по-бързо, въпреки че ми се иска дизела да загрява по-бързо ама не става. Моята като е студена и я карам без да я настъпвам загрява доста бавно до работна температура, а при спускане започва да изстива. Най- бързо загрява при изкачване, това е положението.

А като чета jtd-тата как бавно загряват направо не ми се мисли.

ПОЗДРАВИ!

tonov
26-11-2015, 19:48
Еми кат искате икономични мотори, така ще е :)
Тая икономия идва от някъде - примерно по-добро КПД. Топлината вместо да грее планетата, трябва да върши работа. Дизелов мотор гори по-малко от аналогичен бензинов и съответно загрява по-бавно.