PDA

View Full Version : Проблем-моля помагаите!



164 td
26-09-2013, 00:06
От доста време карам Алфа 166-такава една синичка,с кожени седалки,с големи гуми и газово.Та почнаха проблеми и при мен.От около 2 седмици не искат да ми църкат църкалките на предното стъкло.Не знам дали има някаква връзка,но проблема се появи точно когато смених маслото и ролката на баланс валовете.Закарах я на диагностика на наи-големия специалист из нашето и оклоните села.Дава грешка "low pressure liquid cleaners"(ниско налягане течност църкалки).Маистора беше категоричен-дебитомер!И така съм в момента в размисъл да сменям ли дебитомера,че ми писна да сменям части(датчик колянов вал,датчик температура,четки на стартер,аксиален лагер,реле мигачи) и проблема си остава все едно нищо не съм правил.Моля по компетентните за съвет.Благодаря предварително!

thecleaner
26-09-2013, 00:20
От доста време карам Алфа 166-такава една синичка,с кожени седалки,с големи гуми и газово.Та почнаха проблеми и при мен.От около 2 седмици не искат да ми църкат църкалките на предното стъкло.Не знам дали има някаква връзка,но проблема се появи точно когато смених маслото и ролката на баланс валовете.Закарах я на диагностика на наи-големия специалист из нашето и оклоните села.Дава грешка "low pressure liquid cleaners"(ниско налягане течност църкалки).Маистора беше категоричен-дебитомер!И така съм в момента в размисъл да сменям ли дебитомера,че ми писна да сменям части(датчик колянов вал,датчик температура,четки на стартер,аксиален лагер,реле мигачи) и проблема си остава все едно нищо не съм правил.Моля по компетентните за съвет.Благодаря предварително!

Попово "майстор" + пипане на баланс вал = изтропал мотор ;) внимавай колега, закачи си един манометър от отпреде до купето, да не пада налягането, че резко Олабват там ТС ките :dance: Моие и църкалките да са прифаналЕ.

164 td
26-09-2013, 00:30
Как не съм се сетил до сега да си вържа едно такова манометърче за дясната чистачка с един тел!Там няма да ми пречи да виждам дупките като карам по черно.Гениално!Мерси много колега-имаш от мен почерпка на феста!

nicola 59
26-09-2013, 02:10
Попово "майстор" + пипане на баланс вал = изтропал мотор ;) внимавай колега, закачи си един манометър от отпреде до купето, да не пада налягането, че резко Олабват там ТС ките :dance: Моие и църкалките да са прифаналЕ.

Аз колега имам проблем ,с налягането на маслото държи ми 7,5 атмосфери на 900 оборота,трее значи да скоча до Попово да и пипнат баланс валовете,или има и други решения.

endeavour
26-09-2013, 06:01
От доста време карам Алфа 166-такава една синичка,с кожени седалки,с големи гуми и газово.Та почнаха проблеми и при мен.От около 2 седмици не искат да ми църкат църкалките на предното стъкло.Не знам дали има някаква връзка,но проблема се появи точно когато смених маслото и ролката на баланс валовете.Закарах я на диагностика на наи-големия специалист из нашето и оклоните села.Дава грешка "low pressure liquid cleaners"(ниско налягане течност църкалки).Маистора беше категоричен-дебитомер!И така съм в момента в размисъл да сменям ли дебитомера,че ми писна да сменям части(датчик колянов вал,датчик температура,четки на стартер,аксиален лагер,реле мигачи) и проблема си остава все едно нищо не съм правил.Моля по компетентните за съвет.Благодаря предварително!
Тва е дискутирано много пъти. Щом ти е low pressur-а на църкалките при ТС 16 V най-често става въпрос за необходимост да се почисти дросела. А може и свещите да са ти за смяна или пък да не са такива, каквито е указал производителят. Трее си ДенЗо супер-хептен-дибидюсИридиум повер или НЖК там квото беше:devil:

badmadafaka
26-09-2013, 08:06
Всички сте в грешка, проблема се оправя със смяна на левия тампон на задна стабилизираща щанга с такъв от лада седмица (с престъргване), десния се слага от жигула 1200S за да дава наклон на камбъра и с това да създава разлика от 1.5 бара налягане между резервоара и картера (което всъщност е причината за описания проблем с пръскачите на чистачките). Лошото е, че не навсякъде знаят как правилно да престържат ладовия тампон така, че да изкара поне 3 милиона километра, ще трябва да поразпиташ за някой дето се занимава изключително с Алфи... :whistle:

RoMeO_156_GTA
26-09-2013, 08:28
Аз все си мисля , че проблема е доста по-малък. Ако сложиш спортна течност за чистачки и смениш пръскалките със сини , трябва да се оправят нещата. Вероятно си ползвал преди друга течност , която не е била предписана в упътването от производителя. Иначе превантивно бих сменил църкалката с такава от VW GTI :ph34r:

endeavour
26-09-2013, 09:24
Аз все си мисля , че проблема е доста по-малък. Ако сложиш спортна течност за чистачки и смениш пръскалките със сини , трябва да се оправят нещата. Вероятно си ползвал преди друга течност , която не е била предписана в упътването от производителя. Иначе превантивно бих сменил църкалката с такава от VW GTI :ph34r:
Не заблуждавай колегата, тва помага само при дизели:machinegunner:

stelt
26-09-2013, 10:30
А майстора ти провери ли състоянието на късата щанга на термостата. Мисля, че проблема е в нея.

ecotronic
26-09-2013, 10:38
Ще ви вземе някой на сериозно и ще се види в приключения :)

andro88
26-09-2013, 11:31
В грешка сте. Всъщност проблема се оправя елементарно като се изкорубят задните седалки и се закъсят кабелите за суб-басите под задната кора. При това положение, напрежението на клюкарката се повишава с коефициент 1.012 и така помпата на църкалките получава повишено нарежение, съответно повече КПД, повече обороти и църка повече на джама. Поне при мен беше така решен проблема.
Чувал съм от приятел на мой приятел, който е от едно по-голямо село, съседно на нашто, който е присадил помпичка от КРАЗ-6140TE - 3-осен самосвал и е "легнала като зет при баба си".
Надявам се да съм бил полезен:prescription:

qpwo
26-09-2013, 12:10
И аз имах подобен проблем , колега. След доста ходене по мъките се оказа пробито гърне. Размених кабелите на левия и десния мигач и резултата е мн интересен...

ecotronic
26-09-2013, 12:17
К'во ви стана бе хора? Да няма слънчеви изригвания днес? :)

V@K@T@
26-09-2013, 16:16
Попово "майстор" + пипане на баланс вал = изтропал мотор ;) внимавай колега, закачи си един манометър от отпреде до купето, да не пада налягането, че резко Олабват там ТС ките :dance: Моие и църкалките да са прифаналЕ.

Попово "майстор" + пипане на баланс вал = Припадашти Хонди V-теци и опели GSI . А представи си даже и без манометър . :big_whoops:

Doomguy
26-09-2013, 16:25
... или просто се е запушил тройника преди пръскалките... Смени майстора, да не стане някоя беля.

DJ Vladic
26-09-2013, 18:11
Аз имам 2 решения. Карай малко по-изтъркани гуми и смени дилъра :D :D :D :D

164 td
27-09-2013, 00:01
Здравеите отново колеги!Днес решихме проблема ама на половина.Понеже не можах да спа снощи станах рано и газ към Горна Кабда(селото на моя маистор).Нямаше го още и викам чакаи да вляза в хоремака да прасна едно сабаилам за отскок.Оплаках се аз на кръчмаря и от дума на разбрах че брат му на моя маистор бил механик в София на пристанището и бръмчал само на Ланчии и Алфи.Даже си отворил работилница в Горна Кабда.Оказа се че това е моя човек!До като погледне колата и каза че проблемите са няколко и директно слезе в канала и почна.Първо ми смени свещите и запалването с такова от Газка понеже и те били с 8.Сложи ми софтуер от Зил тъи като нета заби и не можа да изтегли кодеците за Газковия.Смени ауспуховия лагер и вътрешния накраиник на термостата.Запалихме и от начало хварли антифриз през генератора,но това било нормално и докато си ида на село всичко се напасна само.Всичко добре ама започна да църка само дясната църкалка.Е там вече каза че проблема идва от гадните баланс валове и няма баланс между лява и дясна църкалка.То поне лявата да беше тръгнала изобщо нямаше да го занимавам повече.За сега ще карам така и ще събирам мнения от компетентни как наи-безобидно да я оправя тая кола наи на сетне.
Базикнах го и за втулките от Лада ама така се правело само на 156,ГТВ и Дедра турбо.

SwappeR
27-09-2013, 01:04
Аз имам 2 решения. Карай малко по-изтъркани гуми и смени дилъра :D :D :D :D

Ава ний с теб що не вземем да сменим форума... Ей тъй, профилактично, че не са знае кой брат, кой сват и кой на кумата... на сестра и... Е продухвал пръскалките!

V@K@T@
27-09-2013, 04:03
Боби при мен има подобен проблем само дето моите пръскалки си работят ама пръскат на където си искат . 1-во ми бяха казали че било от гориво-въздушната смес и трябва да се ЧИПИРА . После ходих при друг и ми каза , че т'ва не било така ами трябвало да сменя маркучите на пръскалките щот видиш ли тея биле от 1.4 а пък трябвало да са от 2-ка . И каза в никакъв случай да не паля колата с тия маркучи , че щяло да стане голям проблем така казанчето правело голямо налягане и избивало в другото казанче демек разширителното . Пък тая спортната течност за чистачки , като се омешела с антифриза ставало една такава химическа реакция , че разтапяла метал . Въобще не подценявай проблема . Ще си навлечеш голяма беля на главата ако караш колата . Дано съм ти бил полезен и да решиш проблема скоро .

TishO
27-09-2013, 07:45
Я виж къде бил купона :hehehm:

Аз си мисля че проблема на боби е във протоплазмения ускорител на частици който се намира в дясно под ядреномагнитния резонантен изпарител на неотронни разредени заряди. Ако си пробвал да палиш колата на бутане на задна на баир с наклон от 34 градуса така става със тези свин спаркове това е скритозаложен проблем още на дъската при чертаенето на двигателя!!!
И ся щото си палил на задна ускорителя на частици върти на обратно и по този начин помпичката на църкалките не пръска на вън ам пръска на вътре. Проблема може да се оправи само ако си направиш спирачките да работят по диагонал. Успех с оправянето на проблема ако имаш още въпроси пиши!!!

oem
27-09-2013, 15:47
Много вълнуваща тема колеги! Пуснете сега един превод на страницата към английски и ще се забавлявате още повече :)

Представям си някой чужденец да влезе да чете с гугъл транслейт :rotfl:

RoMeO_156_GTA
29-09-2013, 21:17
Никой на феста не можа да помогне на колегата. Даже на центъра на Хасково видяхме фонтан и едната му църкалка не работеше добре, явно проблема е "водомер" според друг колега...

Всичко добре ама започна да църка само дясната църкалка.Е там вече каза че проблема идва от гадните баланс валове и няма баланс между лява и дясна църкалка.
Пробвай да надуеш ръчно помпата на църкалката на 1.5 бара пик и ще се оправи баланса. Ако не стане, изхвърляй я тази сегашната и търси някоя с електроника Бош мотроник, че да може да ти я ремапнат. Може да сипеш и малко компресия от тази насипната, да не вземеш от скъпите разфасовки :mrgreen:

VAN
29-09-2013, 21:59
Изглежда проблема е всеобщ (алфов) и при 145 и при 147 ми се появи същото нещо. Интересното даже, е че не само лява и дясна църкалка а и самите църкалчета в тях не църкат равномерно или въобще църка само едното от тях. Не знам ако ги вържа за турбината дали ще се оправи проблема (при 147 турбопечката) а за свинспарка нямам идея. Колеги моля, помагайте.

Drag0
30-09-2013, 03:45
Проблема с църкалките е стандартен при 166 и причината е изпуснали задни амортисьори в комбинация с газова бутилка, която тежи отзад и променя баланса на автомобила. А всички знаем че те пръскат само когато автомобила е в перфектно хоризонтално положение.
Сега понеже са скъпи амортисьорите втора употреба най-добре е да пълниш по-малко газовата и така ще се оправи.

V@K@T@
30-09-2013, 07:37
виж ко ... ако нищо от написаното до тук не помогне . Измиваш я със светена вода 2 пъти и сменяш свещите с такива от черквата след което слагаш малко повечко тамян в резервоара и си готов . ама това трябва го прайш 2-3 пъти седмично иначе файда няма :D

ivailo rachev
30-09-2013, 08:22
Боби според мен проблема ти е в кардана.Не е балансиран и бие,от там разбива тампона на задното гърне и от там не може да се разпредели налягането на двете пръскалки.Погледни и там.

rijko
30-09-2013, 11:27
Значи това е дефект и при някой модели на Ферари и Ламборджини ето ти линк как се оправя http://vbox7.com/play:d446d80ef9

pitbull
30-09-2013, 16:02
Ето го решението на проблуема колега, в клипа е показано :rotfl: ма ремонта трее да е в хола иначе нестаа
http://vbox7.com/play:393a0343c3

andro88
01-10-2013, 13:39
Така, понеже има развитие по въпроса и мога да помогна на колегата, ще разкажа, как реших въпроса при мен.
Вчера отново ми светна лампата за грешка в блока за управление на църкалките (Windscreen washers control unit). Проблем се оказа добре познатото реле HM324 в блока. Както ме посъветва колега от форума на Лично съобщение, моментално ъпдейтнах софтуера на подгрева на задния прозорец и смених жилата на ръчната спирачка. Оказа се обаче, че по тоя начин раздатъчната кутия има значителен овърспин и ми забива мап-сензора в картера. Веднага смених маслото с М10-Д и заспа като айдук в празна къща. Сега климатика духа само топло и тръгвам на трета, но прозореца се мие сам, понеже му присадих датчик за зацапване на предния джам и вече е свети като пода в някоя аптека.
П.С Забравих да кажа, че датчика е присадка от корекомска LADA 1500 S, с черен покрив и пердета на задните джамове!

ecotronic
01-10-2013, 13:53
Ако някой с някакви технически познания прочете темата, ще си помисли едно от следните 2 неща:

1 - Алфа Ромео е космическа технология.

2 - Притежателите на Алфи са тотално изперкали.

......или и двете заедно.:)

rijko
01-10-2013, 14:51
НЕДЕЙ ДА СПАМИШ .

И сега по темата.
Точно ми стана ясно защо бус контролера при TS агрегати е зацепен с 7 градуса на ремъка на климати и от там повече нютони при 85 градуса на водата и чистачките се движат бързо. Не като при моделите на 145/6 и затова мисля и моята 146-ца да я ъпгрейдна с по нов софтуер от 166.

164 td
01-10-2013, 17:41
Благодаря колеги за за бързите реакции и компетентните и разнообразни мнения!За сега все още събирам акъли и съм сигурен че заедно с общи усилия ще решим проблема,както го решихме с църкалката на фонтана в центъра на Хасково.В момента съм закачил църкалки от трактор ЮМЗ с директно впръскване,но стоят грозно маркучите по тавана и бидона за течноста вързан със сезал за задия капак.
P.S. Да не отварям нова тема някои да знае какво е ЕТ-то на джанта от Ифа,че ми се върти тука нещо.....?

pitbull
01-10-2013, 18:56
От Ифа не знам дали стават но от Зил 131 или Урал пасват като на праса звънче:hehe:

ivailo rachev
02-10-2013, 11:10
Еми ако не бях аз да закача на компютър църкалката на фонтана в Хасково щяхте да я оправите ама някой друг път.Относно джантата не мога да ти дам мнение ама съм пробвал на КуВе-то джанти от летяща чиния и пасват идеално.

wrc
02-10-2013, 19:55
Здравей колега 164тд,можеш ли да ми дадеш точен адрес на сервиза в Горна Кабда.Чувам много добри отзиви за него,правели и много качествена диагностика.Трябва да разбера защо при подаване на ляв мигач,дясното ми предно колело променя камбъра си в отрицателна стойност.Дали ще могат да ми помогнат момчетата.Благодаря ти предварително.

V@K@T@
02-10-2013, 22:52
Ето го решението на проблуема колега, в клипа е показано :rotfl: ма ремонта трее да е в хола иначе нестаа
http://vbox7.com/play:393a0343c3
:lol_sign::rotfl:

Ако някой с някакви технически познания прочете темата, ще си помисли едно от следните 2 неща:

1 - Алфа Ромео е космическа технология.

2 - Притежателите на Алфи са тотално изперкали.

......или и двете заедно.:)
Ми то и 2-те са верни хаха :whistle:

Здравей колега 164тд,можеш ли да ми дадеш точен адрес на сервиза в Горна Кабда.Чувам много добри отзиви за него,правели и много качествена диагностика.Трябва да разбера защо при подаване на ляв мигач,дясното ми предно колело променя камбъра си в отрицателна стойност.Дали ще могат да ми помогнат момчетата.Благодаря ти предварително.
ооо това е дребен проблем там ще ти го оправят само с поглед . даже няма да я докосват . Палят й свещи според това на колко км. е и я водят на врачка . Мисля , че беше някъде покрай центъра тоя сервиз ама не съм сиг. :prescription:

164 td
08-10-2013, 02:51
Здравей колега 164тд,можеш ли да ми дадеш точен адрес на сервиза в Горна Кабда.Чувам много добри отзиви за него,правели и много качествена диагностика.Трябва да разбера защо при подаване на ляв мигач,дясното ми предно колело променя камбъра си в отрицателна стойност.Дали ще могат да ми помогнат момчетата.Благодаря ти предварително.

Здравеи колега ВРЦ!Пратил съм ти на л.с. адреза и телефона на маистора,но не ти го препорачвам защото направо ме расипа с тоз софтуер от ЗИЛ.По добре да изчакаме да си доиде от Зимбаббе другия маистор от Долна Кабда-там вече всичко е бетон.А относно камбъра тука в съседното село набарах един дето го продава наливен мога да те уредя да го вземеш на далавера.И даваите мнения колеги за моя проблем,че ми иде да я насека с брадвата вече тая кола!

endeavour
08-10-2013, 06:28
О-о, направо няма кво да я търпиш.Щом и със ЗиЛ-ския софт не се оправи, няма спасение

546
08-10-2013, 13:29
Абе не е много по темата ,ама да попитам,някой слагал ли е чистачка на задното стъкло ,ама от вътрешната страна,че много се цапа,а ми е трудно да го бърша на ръка.Мисля да пробвам с такава от опелGSI ,но се притеснявам няма ли да остърже реотаните щото е много хард,И друго,пръскалките от сините с диодите няма ли да дразнят в огледалото,то и то е мръсно, но го бърша всяка пролет с мокри кърпички и досега не съм имал проблем на диагностика.Колата е ЖТД.

andro88
08-10-2013, 17:27
Абе не е много по темата ,ама да попитам,някой слагал ли е чистачка на задното стъкло ,ама от вътрешната страна,че много се цапа,а ми е трудно да го бърша на ръка.Мисля да пробвам с такава от опелGSI ,но се притеснявам няма ли да остърже реотаните щото е много хард,И друго,пръскалките от сините с диодите няма ли да дразнят в огледалото,то и то е мръсно, но го бърша всяка пролет с мокри кърпички и досега не съм имал проблем на диагностика.Колата е ЖТД.

Проблема, колега, е дискутиран многократно в раздела на трийстройките. Това е честосрещан проблем при боксерните дизелаци на 33-ките. Доста колеги са монтирали чистачки от вътрешната страна, но присадката става само ако е уазкова чистачката иначе не !
Друг метод за оправяне на този прословут алфов проблем е да сложиш полиуретанова демпферна шайба, която да ти обере утечката на акумулатора, оттам резко олабват лагерите на коляновия вал и задния джам не се поти никогиш.
Надявам се да съм бил полезен с инфото. С търсачката можеш да намериш още

164 td
08-10-2013, 18:27
Абе не е много по темата ,ама да попитам,някой слагал ли е чистачка на задното стъкло ,ама от вътрешната страна,че много се цапа,а ми е трудно да го бърша на ръка.Мисля да пробвам с такава от опелGSI ,но се притеснявам няма ли да остърже реотаните щото е много хард,И друго,пръскалките от сините с диодите няма ли да дразнят в огледалото,то и то е мръсно, но го бърша всяка пролет с мокри кърпички и досега не съм имал проблем на диагностика.Колата е ЖТД.

Точно по темата си е колега!Един от нащо село си беше монтирал чистачка от вътрешната страна ама на предното стъкло като кара и като вика пу маика ти и боклук да е.. да му чисти плюмката.Пасва перфектно от Еспеис3.

546
08-10-2013, 19:09
Ми то предното е чисто,но от еспейса може да взема задните врати ,че са по-големи и ще мога да нося я пералня,я хладилник,абе так каквото се наложи.За отзад ще пробвам както ме съветвате с чистачка от уазка,но тия от офроуда ,ако я видят да не ми я откраднат,та си мисля да взема и куче пазач.Та нема да се плашете като видите ЖТД с чистачка на задното стъкло и куче пазач вътре.

V@K@T@
10-10-2013, 21:35
На някой да му трябва масло ... моята нещо взе да го връща. Вече 3 пъти развивам пробката на картера да го точа и до 1 седмица пак е на максимум . Не знам какво става ? Взех да се чудя дали да не оставя пробката директно развита .

badmadafaka
12-10-2013, 12:58
По-добре махни картера, тъкмо ще можеш да газиш в по-големи дупки... Все пак за да не влезе някой боклук и да се засмуче по маслените магистрали, не е зле да омоташ отдолу където се вижда вала в стреч фолио, като под него подложиш алуминиево за готвене (защото стреч фолиото не издържа на температурите, които развива двигателя и би могло да се отлепи отнякъде). Чичо Гошо го имаше същия проблем и си го реши по описания от мен начин, вече осма година никакъв проблем, върти туйнспарка на 9500 оборота, масло вече не знае къде се продава даже... Ама пак не е доволен - вика "Ако можеше и от резервоара бензин да почне да връща като на братчеда Киро, щеше да е още по-екстра", обаче си мисля, че само Ве-шестаците го правят това - да връщат бензин и да може да се карат без гориво - виждал съм го на Калояново на една червена 155-ца 2.5...
За хейтърите и неразбиращите, които само плюят по смислени мнения като моето, давам снимка да подкрепя твърдението си!!!
Цък за снимката. (http://www.alfisti.bg/images/alfisti/gallery/5thalex/DSC_7409%20(Copy).JPG) :laughing1:

@wrc: Какво стана с негативния камбър - оправихте ли нещата, защото ако не сте, имам идея как да стане - сменяш всички тампони с полиуретанови, мажеш с грес, омесена с керосин + морска сол в съотношение 1:23:68.4 и затягаш болтовете на главината с момент на затягане 158.2 нютонметра... Айде пробвай и кажи дали се е оправило!

V@K@T@
12-10-2013, 14:49
Благодаря колега. Веднага отивам за стреч и алуминиево фолио.

stelt
12-10-2013, 20:46
А тази, която връща бензин, продава ли се ? И ако е така, предполагам, че цената няма да е ниска.

mordohy
19-11-2016, 08:13
Някъде към 250.