PDA

View Full Version : Проблем с динамото на алфа 156 жтд



foty77
27-09-2013, 20:24
Колеги малко помощ ако може, скапа ми се динамото или така поне си мисля! от няколко дена имам шум в двигателя и едно престъргване на ниски обороти, сега вече станаха по силни и след като изгася двигателя 1-2 секунди продължава шумът, и лампата на акумулатора ми светна (не зарежда) ! кажете ми ако сте имали такъв проблем и как да се справя !? Благодаря !

dimitar_vd62
27-09-2013, 21:23
От време на време не угасва ли.Лампата де.Може да е шайбата на динамото.По принцип е алтернатор.Правя връзка със сходен проблем с колата на един авер, само че японска.Шайбата беше нещо като демпферна, от две части и приплъзваха една в друга.Хем върти ама не съвсем, и като спре мотора ротора по инерция правеше няколко оборота понеже няма кой да го спре.И понеже струвала майка си и баща се и завариха двете части.Ма това не е добре щото се получи леко биене и ще му замине лагерчето и т.н.Изказвам само предположение, не знам на нашите коли как е, не съм барал такова.Ми как да се справиш....чякаш някой дето е в час да си изкаже, разглабяш или бягаш в сервиз и те така.

foty77
27-09-2013, 21:29
a имали някакъв по лесен начин за сваляне на динамото, защото е на неудобно място а аз не съм добър майстор, а за шайбата невиждам начин да я сваля без да се свали цялото динамо

ecotronic
27-09-2013, 21:33
Вероятно проблемът основно е електрически (изправител, регулатор или четки). И понеже поради това не работи като алтернатор не може и да се затормози механично и когато угасне двигателят, роторът продължава да се върти по инерция зарада фрой-лайф механизъма. Трябва да се демонтира и прегледа.

dimitar_vd62
27-09-2013, 21:46
Вероятно проблемът основно е електрически (изправител, регулатор или четки). И понеже поради това не работи като алтернатор не може и да се затормози механично и когато угасне двигателят, роторът продължава да се върти по инерция зарада фрой-лайф механизъма. Трябва да се демонтира и прегледа.

А точно това имах пред вид.

Е няма лесен начин, не е джигули.:-)

ecotronic
27-09-2013, 21:55
a имали някакъв по лесен начин за сваляне на динамото, защото е на неудобно място а аз не съм добър майстор, а за шайбата невиждам начин да я сваля без да се свали цялото динамо

За съжаление няма лесен начин. Прегледай все пак да не се е откачил или прекъснал някой кабел първо, защото симптомите от това ще са същите.


PS:

А оборотомерът работи ли?

foty77
27-09-2013, 22:05
За съжаление няма лесен начин. Прегледай все пак да не се е откачил или прекъснал някой кабел първо, защото симптомите от това ще са същите.
Доколкото виждам нямам откачен кабел , но искам да попитам как става свалянето на динамото, имали опция без да се сваля носач и полуоска

---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 19:04 ----------

оборотомерът работи

dimitar_vd62
27-09-2013, 22:11
Ми да не те отчайвам ама..........

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=38723
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=33211

mirchozo
27-09-2013, 22:12
махни първо пистовия ремък и виж дали шума за който говориш липсва
маха се като напънеш обтегача с ролката, после малко трудно се слага особено ако си сам

myato
27-09-2013, 22:31
Проблемът е тръгнал най-вероятно от ролката http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=72887&highlight=%F4%F0%E0%E9%EB%E0%F3%F4 ,но си предържал нещата и си мисля, че вместо да смениш ролката, ще сменяш цял алтернатор. Дано да не съм прав.

west421
28-09-2013, 06:13
Доколкото виждам нямам откачен кабел , но искам да попитам как става свалянето на динамото, имали опция без да се сваля носач и полуоска

---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 19:04 ----------

оборотомерът работи

Няма страшно,махни горивния филтър заедно със стойката,махни масломерната пръчка (държи се на два болта)и ако пречи тройника за нафтата.Развий двата кабела на алтернатора,двата болта (този на люлката и фиксиращия) вадиш нагоре и готово.Поставянето е малко по-трудно но става.Но!!! си иска канал или подемник.

volkan
28-09-2013, 09:45
Имах същия проблем преди няколко месеца. Оказа се ролката на алтернатора. Ролката беше толкова разбита, че беше се разделила на две и външната част стържеше в корпуса на алтернатора. Смяната става и без да се сваля алтернатора, маха се подкалника, откачаш динамото и го провисваш между носача и купето и откачаш ролката. Предварително си намери ключ за ролката ако ще сменяш сам.
Ако проблема не е само в ролката а и в алтернатора колегите са ти обяснили как се сваля.
Успех

foty77
06-10-2013, 09:50
колеги ,мерси за обяснението, смених алтернатора с втора употреба, наистина си е трудно за сам човек но успях! и то на паркинга на блока. този проблем го отстраних , имам и друг омаслява ми се долният маркуч на турбото , нещо по въпроса? :(