PDA

View Full Version : Няколко проблема 2.0 TS



Blagowesko
04-10-2013, 17:06
Здравейте колеги! От 3 месеца съм горд собственик на 166 2.0 ТS 99` 155 кс. Колата я закупих почти без пари, съответно имаше и забележки по нея. Колата не се кара много ,много, но сега като стана по - студено навън ми прави впечетление, че нещо не е както трябва. Сутрини колата си пали както врътна ключа, форсира се до 1,2 оборота и рязко оборотите падат и гасне. На второто третото палене като я изфурсирам не гасне, но оборотите отново си "играят" :laughing1: Като поработи минута - две се оправят, но това е само като е на място, като е пойнерция оборотите отново варират от 1,2 до 0,6 - 0,5 и когато са на 0,5 лампата за маслото премигва. По принцип лампата за маслото не свети при нормално каране, но когато дигне 70-80 градуса и малко по-динамично каране - лампата отново светка,гасне, пак светка ... Колата е без катализатор ако това има някакво значение. Разпитвах разни " майстори " бил дебитомера, била ламбд сонда, било не знам си какво, но реших да се допитам до вас преди да я вкарам в сервиз и да им ебат мамицата на колицата :D Ако някой има идея какъв може да е проблема, ще съм му благодарен да драсне :holiday2:
ps. Колата трудно вдига 90 градуса, сега се зачетох, че може би термостата е за смяна, дали това има значение?

Boby
04-10-2013, 17:52
:wow: А коя лампа за маслото премигва? За налягането или за нивото?

Doomguy
04-10-2013, 19:02
За оборотите, може от много неща да е. Предполагам смуче въздух от някъде. За лампата, така както описваш проблема ми се струва, че е тази за налягане на маслото. Него сменял ли си го от покупката на колата? Ако да, какво наля? Иначе, честито!

code
04-10-2013, 19:35
Най-вероятно е някоя нахакана с добавки гробница :goodnight: остави я да умре на спокойствие! :tooth:
Сериозно, ако не си сменял масло като го източиш бръкни в картера да видиш за какво става въпрос, ако е бъкано с гняс те чака основен ремонт, който като чета няма да направиш, та направо на скрап. И другия път си купи Алфа с пари. ;)

Doomguy
04-10-2013, 19:41
Е, за скрап... Да я наджаса с 20W-60 и да я пуска за продажба в мобилето. Все някой ще клъвне.

nicola 59
05-10-2013, 19:10
Здравейте колеги! От 3 месеца съм горд собственик на 166 2.0 ТS 99` 155 кс. Колата я закупих почти без пари, съответно имаше и забележки по нея. Колата не се кара много ,много, но сега като стана по - студено навън ми прави впечетление, че нещо не е както трябва. Сутрини колата си пали както врътна ключа, форсира се до 1,2 оборота и рязко оборотите падат и гасне. На второто третото палене като я изфурсирам не гасне, но оборотите отново си "играят" :laughing1: Като поработи минута - две се оправят, но това е само като е на място, като е пойнерция оборотите отново варират от 1,2 до 0,6 - 0,5 и когато са на 0,5 лампата за маслото премигва. По принцип лампата за маслото не свети при нормално каране, но когато дигне 70-80 градуса и малко по-динамично каране - лампата отново светка,гасне, пак светка ... Колата е без катализатор ако това има някакво значение. Разпитвах разни " майстори " бил дебитомера, била ламбд сонда, било не знам си какво, но реших да се допитам до вас преди да я вкарам в сервиз и да им ебат мамицата на колицата :D Ако някой има идея какъв може да е проблема, ще съм му благодарен да драсне :holiday2:
ps. Колата трудно вдига 90 градуса, сега се зачетох, че може би термостата е за смяна, дали това има значение?

Колега нормално е да ти премигва лампата на маслото при 500 оборота на топъл мотор,нищо и няма на колата ,друго за тези мотори загряват трудно и не се чуди така си е дори и с нов термостат пак ще е така,само за оборотите не е нормално и си провери кабелите и свещите,някоя бубина а също и дали няма масло при свещите ,направи една диагностика и виж какво ще кажат.

Doomguy
05-10-2013, 19:43
Колега нормално е да ти премигва лампата на маслото при 500 оборота на топъл мотор,нищо и няма на колата

Няма такова нещо. Лампата гасне единствено, когато и мотора е загаснал вече. Свети ли докато колата все още работи, лоша работа...

nicola 59
05-10-2013, 22:39
Няма такова нещо. Лампата гасне единствено, когато и мотора е загаснал вече. Свети ли докато колата все още работи, лоша работа...

Да бе колега ,ма мотора не е смятан да киха на 500 оборота,на 500 оборота може да ти премигва и лампата на динамото ,и лампата на маслото,понеже нито динамото ,нито маслената помпа имат нужния минимум от обороти за да работят.Ако мотора си държи 1000 или 900 оборота нормален празен ход ,то тогава е проблем ако ти премигва лампата ,и пак може да е само датчика,вие веднага засилихте момчето ,че колата му е за скрап,то и моята и вашите коли някои на времето ,по същия начин ги е преценил,ма в чужбина ,и са стигнали в бг ,па ние още си ги караме.

Doomguy
05-10-2013, 22:48
Да бе колега ,ма мотора не е смятан да киха на 500 оборота,на 500 оборота може да ти премигва и лампата на динамото ,и лампата на маслото,понеже нито динамото ,нито маслената помпа имат нужния минимум от обороти за да работят.Ако мотора си държи 1000 или 900 оборота нормален празен ход ,то тогава е проблем ако ти премигва лампата ,и пак може да е само датчика,вие веднага засилихте момчето ,че колата му е за скрап,то и моята и вашите коли някои на времето ,по същия начин ги е преценил,ма в чужбина ,и са стигнали в бг ,па ние още си ги караме.

Изхождам от това, че когато купих колата дебитомера беше напълно заминал и след като я запалех се давеше до такава степен, че работеше на 500 оборота и не поемаше газ. Въпреки това, лампите на алтернатора и маслото си седяха неактивни. Иначе съм съгласен, че може и датчика да се ебава.

ecotronic
06-10-2013, 12:20
Ясно е, че масленото налягане при този мотор няма да е като на нов мотор. Важното е то да не е прекалено ниско при празен ход. За да се изключи фактора "скапан датчик" най-добре е налянането да се премери с манометър.

Boby
06-10-2013, 16:17
При мен на Т.С.-ка лампата за налягането гасне още докато въртя на стартер и не светва повече независимо от оборотите на мотора, а в момента е с някаква боза 10В40 която не е сменяна в близките 15'000км.

Ако приемем, че датчика е здрав и работи нормално ти препоръчвам да си оправиш мотора преди да е блокирал някъде....

reloading
06-10-2013, 18:11
Да бе колега ,ма мотора не е смятан да киха на 500 оборота,на 500 оборота може да ти премигва и лампата на динамото ,и лампата на маслото,понеже нито динамото ,нито маслената помпа имат нужния минимум от обороти за да работят.Ако мотора си държи 1000 или 900 оборота нормален празен ход ,то тогава е проблем ако ти премигва лампата ,и пак може да е само датчика,вие веднага засилихте момчето ,че колата му е за скрап,то и моята и вашите коли някои на времето ,по същия начин ги е преценил,ма в чужбина ,и са стигнали в бг ,па ние още си ги караме.

Колегата може да се е объркал , предполагам му пресветка лампата на акумулатора. Нормално ако оборотите падат до 500... при мен се получаваше същия проблем когато не беше настроена газовата добре.

Възможните проблеми:
-скъсан маркуч (въздуховод) което беше казано.
-ламбда сонда която се шашка и постоянно обогатява или обеднява сместа.

п.с. Това е мнение на самоук и четящ потребител. Моля имаи го само като идея ,а не 100% решение :)

dansguardian
06-10-2013, 20:38
Основни виновници за клатене на оборотите:
1. Дебитомер. Сваляш го, почистваш го с обезмаслител на спрей и монтираш. Почистването става САМО със струята на обезмаслителя, без парцали и темподобни!
2. Дроселна клапа. Разкачаш маркуча на входа. Натискаш с едната ръка клапата така, че да се отвори. Пръскаш със спрей за почистване на карбуратори или с обезмаслител. После с парцала почистваш мизериите.
3. Ламбда-сонда. Караш колата на диагностик. Закачате FiatECUScan-а и колата работи 4-5 мин. на място за да загрее. След това форсираш мотора до около 5000 об./мин. и пускаш педала. Диагностикът наблюдава варирането на миливолтовете на ламбда-сондата. Ако е не работи както се очаква се сменя, но не с универсална!!! Както е закачена колата към FiatECUScan-а диагностикът извършва калибриране на дроселната клапа.
4. Спукан маркуч на входящ въздух в частта дебитомер-дросел. Сваляш маркуча и го преглеждаш ВНИМАТЕЛНО за пукнатини, особено в гофрираната част. Ако забележиш някъде скъсано или сцепено там омотаваш със самовулканизираща каучукова лента (продава се на Симеон, но не помня кой беше магазина).
5. Клапан на картерните газове. Сваляш клапана, състои се от основно тяло, пружина и тапа. Преглеждаш тапата за набраздявания в широката част отгоре. Ако е наред разтягаш малко пружината така, че да стане с около 3мм по-дълга в спокойно състояние, отколкото е била преди да я разтегнеш. А най-добре е да си купиш целия клапан, струва около 20 лв.
Минал съм по този път и при мен клапанът на картерните газове оправи нещата. Успех!

Blagowesko
08-10-2013, 23:03
Извинявам се, че отговарям чак сега. И да... оказа се, че когато колата е около 500 оборота лампата за маслото светка и когато задържа леко педала на гаста да влезе в нормални обороти за около 30 секунди - лампата гасне. Предполагам, че смуче въздух от някъде и от там идва целия проблем, защото когато е на място проблема го няма! А за темперетурата? Нормално ли е да не загрява тази машина бе хора ;D От Ботевград до Враца не може да вдигне 70-80 градуса при сегашните темперетури :))

p.s Благодаря ви за отговорите!

Doomguy
08-10-2013, 23:27
Е за загряването проблема е дъвкан многократно - термостат. Принципно трябва да си държат 90c, като в тези температури ги стига за 3-4 километра градско.

code
08-10-2013, 23:32
......
Много хубав и подробен пост, аз бих допълнил само, че не препоръчвам да се отваря дросела натискайки самата клапа, а механизма отстрани или педала.

Извинявам се, че отговарям чак сега. И да... оказа се, че когато колата е около 500 оборота лампата за маслото светка и когато задържа леко педала на гаста да влезе в нормални обороти за около 30 секунди - лампата гасне. Предполагам, че смуче въздух от някъде и от там идва целия проблем, защото когато е на място проблема го няма! А за темперетурата? Нормално ли е да не загрява тази машина бе хора ;D От Ботевград до Враца не може да вдигне 70-80 градуса при сегашните темперетури :))

p.s Благодаря ви за отговорите!
Като я закачиш на диагностика ще си отговориш на много въпроси, разбира се, че най-първото е да видиш дали не влиза отнякъде нерегламентирано въздух. Незагряването ти идва от това, че термостатът ти е за кофата ;)

nicola 59
08-10-2013, 23:45
Извинявам се, че отговарям чак сега. И да... оказа се, че когато колата е около 500 оборота лампата за маслото светка и когато задържа леко педала на гаста да влезе в нормални обороти за около 30 секунди - лампата гасне. Предполагам, че смуче въздух от някъде и от там идва целия проблем, защото когато е на място проблема го няма! А за темперетурата? Нормално ли е да не загрява тази машина бе хора ;D От Ботевград до Враца не може да вдигне 70-80 градуса при сегашните темперетури :))

p.s Благодаря ви за отговорите!

Пипай си фара и си карай колата ,ако тръгнеш да я чоплиш сега ще ти краднат 1000 лева ,като роди ще си вземеш мотор за 500 лева.Поздрави.

shtrapuliak
05-11-2013, 22:14
Здравейте колеги! От 3 месеца съм горд собственик на 166 2.0 ТS 99` 155 кс. Колата я закупих почти без пари, съответно имаше и забележки по нея. Колата не се кара много ,много, но сега като стана по - студено навън ми прави впечетление, че нещо не е както трябва. Сутрини колата си пали както врътна ключа, форсира се до 1,2 оборота и рязко оборотите падат и гасне. На второто третото палене като я изфурсирам не гасне, но оборотите отново си "играят" :laughing1: Като поработи минута - две се оправят, но това е само като е на място, като е пойнерция оборотите отново варират от 1,2 до 0,6 - 0,5 и когато са на 0,5 лампата за маслото премигва. По принцип лампата за маслото не свети при нормално каране, но когато дигне 70-80 градуса и малко по-динамично каране - лампата отново светка,гасне, пак светка ... Колата е без катализатор ако това има някакво значение. Разпитвах разни " майстори " бил дебитомера, била ламбд сонда, било не знам си какво, но реших да се допитам до вас преди да я вкарам в сервиз и да им ебат мамицата на колицата :D Ако някой има идея какъв може да е проблема, ще съм му благодарен да драсне :holiday2:
ps. Колата трудно вдига 90 градуса, сега се зачетох, че може би термостата е за смяна, дали това има значение?
Честито колега. Със здраве да си я караш. По въпросните проблеми най-добре отиди на диагностика. Играенето на оборотите обикновенно се оправя с почистване и обучение на дросела, но само в читав сервиз, защото не навсякъде разполагат с необходимият софтуер. Това разбира се важи ако няма друг проблем по двигателя. Относно бавното загряване вероятно причината е термостат. Хубаво е да смениш маслото ако не е сменяно и след като отстраниш проблема с оборотите, и лампата на маслото все пак присветва да търсиш проблема в датчика на маслото или маслена помпа.