Log in

View Full Version : Свещи 2.0 T.S. 8V



didod
05-10-2013, 19:46
От няколко години карам със свещи Беру. Сега реших да пробвам NGK. Отворих им каталога, намерих каквото трябва - BCP6ES. За всеки случай реших да засека с други производители. Beru 14F-5DU, Bosch FR5DC или FR5DP и Denso Q22PRU или нещо такова. Обаче тези, като се засекат с NGK, ги дават аналог на BCP7ES. И сега съм в размисъл кои да избера - BCP6ES или BCP7ES? Вече не карам на газ.

RUNNING WILD
05-10-2013, 20:38
за алфата 164 ли ти трябват?и защо не караш на газ?което е за газ става и за бензин логично,трябва да погледна какво NGK сложих пролетта като кодове,чаках 2 седмици за тях щото нямаха ама дойде японско не френско не знам дали има значение,4 свещи с кутийка и всяка от тях пак в кутийка,имаше проблем с каталога свещите отговаряха но не се развиваха пъпките от горе и не влизаха в кабелите та погледни внимателно да не се праснеш,знам че технически си грамотен в пъти над мене но ти споделям :)

kolev
07-10-2013, 11:47
От няколко години карам със свещи Беру. Сега реших да пробвам NGK. Отворих им каталога, намерих каквото трябва - BCP6ES. За всеки случай реших да засека с други производители. Beru 14F-5DU, Bosch FR5DC или FR5DP и Denso Q22PRU или нещо такова. Обаче тези, като се засекат с NGK, ги дават аналог на BCP7ES. И сега съм в размисъл кои да избера - BCP6ES или BCP7ES? Вече не карам на газ.

и на мен ми се е случвало при сверка на топлинното число, на нгк да излизат вместо 6 -7. аз бих взел каквото дават по каталога на нгк - 6.
по-ниското число е по-гореща свещ. но вероятно и със 7 ще работи добре.
7 е по-студена - тоест по-бързо отвежда топлината което ще е добре ако товариш много двигателя и караш във високи обороти.
ако се избере обаче твърде студена свещ, тя няма да може да се самопочиства. ако е твърде гореща - ще се стопи.

didod
07-10-2013, 11:56
И аз вървя натам. Мотора не е първа младост, не карам на газ както казах - вероятно по-ниска температура в цилиндъра. Та ще пробвам с 6 или с оригинални шампионки, ако намеря. :)

kolev
07-10-2013, 12:25
моята кола я карам с денсо 22 /каквито дават по каталог на денсо/. това топлинно число би трябвало да отговаря на 7 по нгк, но в каталога им е 6-ца. на друг автомобил със същия двигател, свещите са 6-ца нгк /каквито са по каталог на нгк/. и двете коли са на газ.
за оптималната работа на свещта , температурата и трябва да е между 400 и 900 градуса, което е доста широка граница и едва ли едно число разлика ще сбърка нещата. по нгк, топлинните им числа са от 2 до 12. виж ако си за 6-ца, а сложиш 8-ца може и да има разлика. а това с различното топлинно число за газ ми се струва ала-бала.

didod
11-10-2013, 18:17
Е явно и на ръни са били такива свещите, щото шапките отгоре са отливка, а не на резба. :) Та явно също и че няма да карам с NGK.

RUNNING WILD
12-10-2013, 01:24
аз това казах,първото NGK което дойде при мен не се развиваха,второто за което чаках 2 седмици е японското с кутиките и сега карам с тях от март месец няма грижи,ако искаш ще видя тия ауто плюс май бяха дето земах от тех,свещта беше NGK около 6 лева и нещо,аз си слагам фирмено елече на нема да казвам ква фирма понеже ползват отстъпка и ги бруля според сезона с елек с шапка с фланелка кво има,за 4 години от как съм се махнал съм спестил неколко заплати от авточасти за колата,като ме питат имате ли работа ооо работа имаме много,а има ли гуми некви евтини хубави да земеме,викам нема само стари дотове взимаме гуми от Диана и от Руди 96 при нас е скъпо и шефа вика че крадеме и е изопнато положението и са дойде един нов не разбира от приказка,оня ден пак така за предни накладки и 2 кила масло се наметнах преди да вляза в магазина с -20 процентовото елече,като вляза в серия да правя ремонт си седи в колата.

didod
12-10-2013, 10:49
Аз ще ги върна така или иначе, няма проблем. Ама тъпо де. :) Няма да сменя и кабелите зарад тез свещи.

RUNNING WILD
12-10-2013, 13:37
ама казах ти гледай,това ти е божие наказание къде ме излъга за релето на халогените та разглобих половината кола :)

didod
12-10-2013, 13:41
Бе то гледах, ама...
То ше речеш, че за кеф съм те изпързалял. :big_flowers:

RUNNING WILD
12-10-2013, 14:22
ето ги BCP6E тия ги навих март,дигал съм 200 с тех не съм усетил тресене и на място като работи,долу пише мейд ин джапан а горе на руски-сделано в японии.

didod
12-10-2013, 16:49
В понеделник ще ги сменя с тез тогава, пък да видим...

Sunny
12-10-2013, 17:40
С такова NGK карах близо 20 000 Км преди да я потроша без да се оплача само че си пишеше само мейд ин джапан без руски .
Преди това с някакъв БОШ четириполюсен пак без проблеми откъм свещи .Това на конвенционална газова .

KirilSol
12-10-2013, 21:05
Свещите за този мотор са GOLDEN LODGE

все още се намират, даже моите резервните ако ги намеря ще ти ги подаря

RUNNING WILD
12-10-2013, 21:19
нямам идея какви са свещите за тоя мотор,газаджията каза вземи си енжика и аз разрових и това сложих,трябва да ти кажа че преди имах извънбордови двигатели за лодка и са с енжика сите,Ямахата излиза от завода с енжика може би за това сложих такива не знам.

kolev
13-10-2013, 07:10
Свещите за този мотор са GOLDEN LODGE

все още се намират, даже моите резервните ако ги намеря ще ти ги подаря
стига бе човек. а масления филтър какъв трябва да е, рикамби ли... това са консумативи.


С такова NGK карах близо 20 000 Км преди да я потроша без да се оплача само че си пишеше само мейд ин джапан без руски .
Преди това с някакъв БОШ четириполюсен пак без проблеми откъм свещи .Това на конвенционална газова .
със сигурност е имало и надпис на руски. просто не ти е направило впечатление.

RUNNING WILD
14-10-2013, 10:50
и аз съм на това мнение,първите 3 години исках най хубавото най оригиналното,после видях че какво и да сложа да не е определена фирма колата си върви и никой не знае и не пише какво съм сложил,а имам познат майстор си говорихме за FRAP и му викам абе частта е в найлоново пликче шарнира в картонче културна работа и той-и ти издържа повече от една седмица?мани се с тия боклуци,ами истината е че е на 60 хил и чукари и риби и още не е сменян та се убеждавам че всеки си говори на общо основание,така беше и с БОШ свещите мани се с тия боклуци ментета какво ли не та карах 6 години с тях,хубаво бих го пробвал тоя голден лодж ама като не ми излиза по магазините да изпадам в нервна криза за свещи ли.

Scrapera
15-10-2013, 23:06
NGK BCP6E са по 5.80лв/бр. в Ауто плюс и колата върви доста добре с тях.

didod
16-10-2013, 13:27
5.10 са в Тех-Ко. Ще видим дали ще се усеща разлика.

Scrapera
17-10-2013, 00:54
Минал съм се значи, ама не с много. Аз съм адски доволен от това, че с тях спря да придърпва когато включа втора скорост. Със старите свещи доста често го правеше и много ме изнервяше. Понякога се оправяше за малко и после пак лашкане. А истински кабели на добра цена няма ли някъде, намерих само тези:
http://www.mister-auto.bg/bg/komplekt-kabeli-za-zapalitelni-sveshti/beru-0300891040_g685_a0110300891040.html
http://www.autopower.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8--%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D 0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-ngk-alfa-romeo-164-sedan-2.0-t.s.-164.h3-8617-g141c37-i9909413.html

NGK на тия пари малко се съмнявам, че са истински, то и за Беру не е сигурно де. Ако има по-добри оферти давайте.

Furious 155
17-10-2013, 02:07
Минал съм се значи, ама не с много. Аз съм адски доволен от това, че с тях спря да придърпва когато включа втора скорост. Със старите свещи доста често го правеше и много ме изнервяше. Понякога се оправяше за малко и после пак лашкане. А истински кабели на добра цена няма ли някъде, намерих само тези:
http://www.mister-auto.bg/bg/komplekt-kabeli-za-zapalitelni-sveshti/beru-0300891040_g685_a0110300891040.html
http://www.autopower.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8--%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D 0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-ngk-alfa-romeo-164-sedan-2.0-t.s.-164.h3-8617-g141c37-i9909413.html

NGK на тия пари малко се съмнявам, че са истински, то и за Беру не е сигурно де. Ако има по-добри оферти давайте.
Беру кабелите ги карам повече от две години без проблеми на моя тс.

RUNNING WILD
17-10-2013, 09:06
чакайте стойте не бягайте да питам докато сте тука,преди неколко дена нощта си карам към Мездра и минавам и гледам бе фаровете ми слаби некак си се усилват и заслабват ама ритмично,спрях касетофона не помогна а то мъгла нощтта зверска,изкючих от скорост и гледам оборотите се местят сами падат до 500 тъкмо колата изгасва и се качват до 1000 точно не по на горе пада до 500 качва до 1000 изрезва се сама все едно сам подаваш газ ритмично точно,свети ми код ключ жълто ключе ма не вервам да е от това,неколко пъти с годините ми го е правила това,после спрях чаках малко и се оправи сама нещо има ама?то кво ли нема.

kolev
17-10-2013, 10:06
по тесла излизат
T389C -с медна сърцевина
T021B- резистивна

с първите мисля е по-добре.

RUNNING WILD
17-10-2013, 11:59
не знам не съм технически толкова напреднал,сблъсквал съм се основно с некви по-елементарни неща от тях отбирам,даже като цяло дълги разговори за коли и устроиството им в мъжка компания ме натоварват зверски,доста мисъл и енергия съм влагал в техника за риболов и монтажи тука ми куца тематиката.

Dimicha
18-10-2013, 00:56
Минал съм се значи, ама не с много. Аз съм адски доволен от това, че с тях спря да придърпва когато включа втора скорост. Със старите свещи доста често го правеше и много ме изнервяше. Понякога се оправяше за малко и после пак лашкане. А истински кабели на добра цена няма ли някъде, намерих само тези:
http://www.mister-auto.bg/bg/komplekt-kabeli-za-zapalitelni-sveshti/beru-0300891040_g685_a0110300891040.html
http://www.autopower.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8--%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D 0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8-ngk-alfa-romeo-164-sedan-2.0-t.s.-164.h3-8617-g141c37-i9909413.html

NGK на тия пари малко се съмнявам, че са истински, то и за Беру не е сигурно де. Ако има по-добри оферти давайте.

Ае те що са толкова евтини тия кабели, аз аналогичните гледам за 155-цата са по 220-240 лв. И аз все събирам пари да ги сменям и точно между Беру и НЖК се колебая. Иначе има колеги са сложили Magnecor американски, ама като зная американците напоследък кви коли правят, струва ми се, че е по-резонно да се довери човек на японското или на немското качество

starata alfa
18-10-2013, 01:44
с голдън лодж изкарах 56 хил.км пък си помислете пак за нжк,денсо и дали са консумативи или не.по спомен бяха по 7 лв/бр

didod
18-10-2013, 09:26
Какво значи изкарах? Беру-то ги сменям на по 40-50 хиляди и реално нищо им няма.

kolev
18-10-2013, 10:41
голдън лодж вече не се произвеждат и единствения начин е от ибей изостанали.
ако си поръчаш свещи в рикамби опаковка, ще дойдат или шампион или нжк.

RUNNING WILD
18-10-2013, 12:10
добре де може ли на времето тая фирма да са имали договор с Алфа и да са дали цени и качество и да са спечелили да се монтират на тоя двигател,винаги след време излиза нещо по-модерно и добро логично е може да са били най добрите за времето си,и с маслата е така има хора който карат лади и жигули с Мотул а не с препоръчителното според някой BP,примери много.

didod
18-10-2013, 14:05
Турих ги свещите, пък да видим... Нямам големи очаквания.

RUNNING WILD
18-10-2013, 16:39
човек аз не намерих разлика с предишните,в града- 17-20 литра извънградско -10 литра с ръчка тук таме и черен път.

Scrapera
18-10-2013, 16:55
Ти си луд да ти гори 20 и вместо да предприемеш нещо, си я хрантутиш. На мен след настройка при един газаджия ми гореше 19.5 в София и не можех да го сваля каквото ще да стане. Няма да казвам кой е, той си знае. След като я настрои един мой човек вървежа е същия, а разхода е 15. Включва и настъпване от време на време. Това с обикновена уредба.

RUNNING WILD
18-10-2013, 17:50
ами аз съм с Стефанели газов инжекцион уж некво поколение модерно,при мене свети едно червено на таблото от как съм си купил колата /то кво ли не севти де/ едно червено прилича на свещ и има 3 чертички все едно излизат от него,свети си от години как дам газ и изчезва после пак свети постоянно,оня ден смених предни накладки та тая лапма изгасна поне,гасим ги една по една,сега хидравликата ми изби ще се прави тая седмица че карам без хидравлика и е тегаво от вънка ръмжи нещо стртанно като дам газ а вътре смърди яко от течността тя вони ужасно,преди чертах черти по асфалта от скъсания маркуч вече не сипвам и не чертая сигурно замина помпата,гърне требе да се прави и така,тая година ме изкърти от ремонти не се спря нещо и стана.

Scrapera
18-10-2013, 22:28
Ако някой ти направи диагностика може и да разбереш защо свети това червеното. Може би е заради ламбда сондата, но не се знае.

RUNNING WILD
18-10-2013, 23:24
да бе трябва да отида някой ден,то това ходене стана историческо ако отложа с 3 години ще станат 10.

didod
18-10-2013, 23:59
Оооо, японската сила ме споходи! Продухахме саждите малко по магистралата. :) По-добре бачка във високите обороти с тези свещи.

RUNNING WILD
19-10-2013, 09:01
моите свечи са по убави от твоите я че те бръзим :) сигурно си внушавам ама имам усещане че на бензин се развинтва на 3000 а на газ като мине 3500 оборота.

didod
19-10-2013, 11:19
При мен това е около 3700-3800 оборота.

Scrapera
19-10-2013, 11:34
И аз като ги сложих доста се изкефих как върви във високите. Старите бяха 3бр. бош, 1бр. шампион, 3бр. голден лодж, 1бр. моторкрафт. Смятайте каква разлика имаше.

Чавдар
19-10-2013, 16:22
ами аз съм с Стефанели газов инжекцион уж некво поколение модерно,при мене свети едно червено на таблото от как съм си купил колата /то кво ли не севти де/ едно червено прилича на свещ и има 3 чертички все едно излизат от него,свети си от години как дам газ и изчезва после пак свети постоянно,оня ден смених предни накладки та тая лапма изгасна поне,гасим ги една по една,сега хидравликата ми изби ще се прави тая седмица че карам без хидравлика и е тегаво от вънка ръмжи нещо стртанно като дам газ а вътре смърди яко от течността тя вони ужасно,преди чертах черти по асфалта от скъсания маркуч вече не сипвам и не чертая сигурно замина помпата,гърне требе да се прави и така,тая година ме изкърти от ремонти не се спря нещо и стана.

и при мен е същия проблем със "светещото нещо" - след поставяне на газовия инжекцион - при подаване на газ или отпускане на педала на газта спира да свети (все не смогвам да отделя 30-ина лева и два часа да я закарам на диагностика)

didod
19-10-2013, 16:55
Смесите не са наред...

RUNNING WILD
19-10-2013, 18:19
не знам може да е ламбда сонда може да е инжектор викат някой,някой ден ще разбера какво е най вероятно от тука от форума като някой напише.

Scrapera
19-10-2013, 18:32
Хахаха, лампата свети за неизправност и няма как някой ден някой тук във форума да ти каже каква е тя просто ей така. Начина е да се прочете от ЕКУ-то.

didod
19-10-2013, 19:35
За да гасне дюзата при подаване и отнемане на 'газта', а да свети почти постоянно иначе, най-вероятната причина е проблем със смесите (бедна или богата) и то извън обхвата на регулиране. Просто при отнемане или подаване по-рязко ламбда сондата не се чете и лампата гасне. :) Имаше го и при мен този ефект по едно време.

Ааа, забравих и друго - има блинк-кодове този т.н. компютър. И съм почти сигурен, че грешката ще е 1223 или 1224. :)

Scrapera
19-10-2013, 22:53
А при мен си свети постоянно като карам на газ и не и харесва сместа. Записва някаква грешка за ламбдата и това е. А какви са тези блинк кодове?

didod
19-10-2013, 23:20
Ами кодовете на грешките, но 'прочетени' чрез лампата на таблото.

Scrapera
19-10-2013, 23:28
А на мен що ми свети постоянно?

didod
19-10-2013, 23:33
Е имаш си проблем постоянно. Емулатор на дюзите имаш ли?

Иначе процедурата е следната - даваш контакт, натискаш 5 пъти педала за газта и лампата почва да мига, изписвайки кодове. За да изпише следващия (ако са повече), натискаш пак веднъж.

Scrapera
20-10-2013, 00:10
Много интелигента била. Няма нужда да опъваш кабели, компютри. 1123 знаеш ли какво означава?

starata alfa
20-10-2013, 01:05
изкарах 56 хил, с голдън лодж щото се скапа колата не свещите и ми гореше с обикновена газова 13.5 градско,извънградско с постоянна скорост 120 ми даваше 6/100 с настъпване 8-10/100

didod
20-10-2013, 10:20
Много интелигента била. Няма нужда да опъваш кабели, компютри. 1123 знаеш ли какво означава?

В аутодата ги има. Че не си нося листчето сега.
Ето ги: http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/94motron.htm

Scrapera
20-10-2013, 22:17
Да се възползвам от чата, който се заформи.
Рейката ми тропа когато правя маневри с ниска скорост, при първоначалното завъртане на волана, няма значение дали наляво или надясно. Като обърна посоката на въртене пак тропа еднократно. Имам друга рейка, уж за много читава ми я продадоха, как да разбера без да я слагам на колата дали и тя няма да прави така? Лагерите на амортисьорите са сменени, не е от тях.

Чавдар
20-10-2013, 23:00
Когато закарах колата на доктор (тип газаджия) ми каза, че не може да я направи да минава на газ при 45 гр. (примерно) защото датчика за температурата (кой точно :???:) накъде на 6-7 сек. показвал 150 гр. :flamingdevil: и вднага минава на газ (на таблото си загрява нормално колата) - тогава си помислих, че от това свети при мен.

didod
21-10-2013, 09:28
Отдясно ли тропа рейката? Не я пипай, според мен.
За датчика за температурата - датчиците на газовата нямат общо с датчиците на мотроника, че да свети проблем от отва.

И последно за свещите - с 2 ръце препоръчвам свещи с число 6 на NGK. Имаше една мудност в колата преди и едно замисляне при студен двигател и рязко подаване на газ - всичко е в историята. Направо ме е яд, че не съм ги сменил по-рано. Особено пък за 2.90 бройката. :)

Boby
22-10-2013, 22:39
Когато закарах колата на доктор (тип газаджия) ми каза, че не може да я направи да минава на газ при 45 гр. (примерно) защото датчика за температурата (кой точно :???:) накъде на 6-7 сек. показвал 150 гр. :flamingdevil: и вднага минава на газ (на таблото си загрява нормално колата) - тогава си помислих, че от това свети при мен.

Да разбираме ли, че колата е с газов инжекцион?

---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:35 ----------




И последно за свещите - с 2 ръце препоръчвам свещи с число 6 на NGK. Имаше една мудност в колата преди и едно замисляне при студен двигател и рязко подаване на газ - всичко е в историята. Направо ме е яд, че не съм ги сменил по-рано. Особено пък за 2.90 бройката. :)

Сега след като върви повече искаш ли да си направим една дръпка? Стария Т.С. с/у новия:crazy:

didod
22-10-2013, 22:46
Дръпка винаги. Само да те уцеля...

dido alfa
23-10-2013, 10:16
Здравейте,някакво мнение за свещи "EYQUEM ",аз лично за пръв път ги чувам,а продавача ми ги представи ,като за средно качество,НО продавача :)

kolev
23-10-2013, 10:41
френски, средна хубост.
ако ги слагаш на 8в, едва ли ще ти излезе по евтино от нжк,денсо ..... така че какъв е смисъла

Чавдар
23-10-2013, 22:49
Да разбираме ли, че колата е с газов инжекцион?

---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:35 ----------



Да.

Boby
24-10-2013, 13:46
Да.

А какъв е?

Чавдар
24-10-2013, 13:56
А какъв е?
NPL - оказа се, че е турски евтин газов инжекцион.

pablo_pz
29-12-2013, 02:18
Здравейте,някакво мнение за свещи "EYQUEM ",аз лично за пръв път ги чувам,а продавача ми ги представи ,като за средно качество,НО продавача :)

с такива Типото от подписа ми не иска и да припука след смяната,сметни какво дръвче са.По моята мамасита подготвям модове по изпускателната система(премахване на издънения катализатор,монтаж на резонатор на негово място и резонатор на мястото на средното гърне,крайно спортно гърне марка Festus Racing Exhaust) и се подхващам с разни дразнещи неща (тропащите тампони на задницата,тропане откъм веригата и теч на масло около картера,смяна лагера на ролката на компресора на климатика).И аз съм на газ ама разхода ми е макс 12-13 градско и около 10,5 извън града,инжекцион е газта и то турски,SIM GAS мисля е.