PDA

View Full Version : Alfa Romeo 147 за първа кола



thelegion
21-10-2013, 16:51
Здравейте! Привет на всички! Нов съм във форума и огледах темите, но не успях да си отговоря на всички въпроси. Искам да си купя алфа ромео 147, като за първа кола, но не знам колко са качествени. В момента карам на баща ми астрата, която е от 95 година и за 8 години сме сменяли само съединител и спирачки. Обаче искам да си имам собствена кола, която винаги е на разположение и се спрях на алфа ромео 147 и рено клио, но реното не ми харесва толкова много. За 3500-4000лева, възможно ли е да намеря качествена алфа (става въпрос за дизеловия вариант), която да няма проблеми. Колата ще се кара из Пловдив, където е пълно с павета, ако това е от значение. Не съм от хората, които вярват на митовете за алфите, но всеки ми казва бягай далече от тях. Предполагам ако една кола се поддържа редовно, то тогава няма да има никакви проблеми.

alfa1452.0
21-10-2013, 17:33
Питай ги тия дето са ти казали да бягаш далеч карали ли са Алфа ромео за повече от 1 мес :) И аз от такива съм чувал и като ги питам карал ли си и викат аа не бе просто съм чувал избора е добър мисля че читава ще намериш като всяка кола си има свойте слабости но + са повече от – .А проблеми винаги каквото и да караш ще имаш зависи колко са сериозни.Те хората нови коли си купуват от магазина че имат проблеми камоли с наще 13 год коли .Успех

thelegion
21-10-2013, 17:57
Здравей и мерси за бързи отговор! Повече от тях, не са карали алфа, но както вие казахте. говорят наизуст. На мен колата ми харесва много и винаги съм харесвал алфа, но не знам дали в 3500 - 4000 (дори 4000 ми идва малко множко), мога да взема в добро състояние кола, която после да не ремонтирам на 1вия месец

pesho_kj
21-10-2013, 18:03
Има мн читави за тия пари, набележи си няколко и може да направим оглед, колеги сме все пак, помагаме ;)

RoMeO_156_GTA
21-10-2013, 18:08
Първо си задай въпрос към себе си дали ще имаш сигурни доходи за поддръжката и колко ще можеш да отделяш. Визирам суми, които трябва да дадеш рано или късно, за да си изряден - застраховка, годишен данък и технически преглед преглед, винетката е по желание. Говоря тези неща съвсем сериозно от опит, защото доста приятели, включително и аз, не сме били наясно какво е да поддържаш собствен автомобил.От там нататък колко често ще се разваля нещо и каква сума ще отделяш за части си е до екземпляр. В класа на Алфата повечето други автомобили от същите години на производство имат сходни цени на поддръжка. Всяка марка си има някакви специфики - Алфата например има 4 броя носачи отпред, макар че колеги сменят целия комплект за под 300 лева. Ако караш често по паветата, след време ще разбереш за какво говорим :) Случва се да се разскърца нещо отпред по окачването, а ако сложиш фалшиви части - същото се повтаря... Иначе ако си нов шофьор, разликите които ще намериш спрямо другите коли са, че радиуса на завой е по-голям и предницата е по-дълга. Въпреки габаритите, не можеш да правиш обратен завой толкова лесно :) Вероятно има и читави коли около тези пари, но трябва гледане. Колегите от Пловдив са сериозни момчета, гледам вече имаш предложение за придружаване при оглед . Колкото до Клиото, на мен лично не ми харесва, но не може да се отрече, че поддръжката му е евтина. Бих предпочел Пунто мк2 или мк3... Иначе със сигурност ще чуеш сред познати, че Голф 4 и БМВ 3 са колите ;-) ;-) ;-)

thelegion
21-10-2013, 18:28
Големия радиус на завой не е проблем, на брат ми леона е голямо дърво, където с астрата правя обратен, с леона не става, но се свиква, малко напред ще изнесеш и така. . А данъците, застраховката и т.н. съм отделил малка сума, за първата година(затова не искам да надвиша 4000леваа), след което ще търся друга работа догодина и се надявам да няма проблеми.Все още не съм тръгнал на оглед по автокъщите и гледам в интернет, тъй като чакам една част от парите да ми бъдат преведени, идната седмица. Предполагам, хората като Вас, който разбират от алфи, могат и от интернет да кажат мнението си. Не съм сигурено дали може да се поства линк, но ако има проблем го изтрийте.
Това са колите, които за сега харесах
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11381164020775430&f1=details&slink=4jysob

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11382283944335802&f1=details&slink=4jysob

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11380825404370102&f1=details&slink=4jysob

но нямам представя за какво да гледам. То разбира се е ясно, че от интернет не става, трябва на място, но в момента съм малко зает с изпити и нямам много свободно време. Благодаря Ви, че отговаряте толкова бързо!

pesho_kj
21-10-2013, 20:14
Първата е малко постничка откъм джанти, интериор и екстри, втората е по-добре откъм джанта, двузонов климатроник, мултифункционален волан и кожения салон. Третата обява вече е изтрита, явно е продадена. Имам 2 въпроса:
- От Пловдив ли си и ако си, защо не гледаш за автомобили в района? Аз вече 4 автомобила съм сменил като само за последната алфа ходих до София по простата причина, че нямаше такива в Пловдив, иначе обикалях доста по София, Дупница, Враца и честно да ти кажа, като цяло най-читавите автомобили са в с.Труд.
- Търсиш вече регистриран и каран в България автомобил или нов внос? Имай предвид, че ако е карана в България вътре вече се е разтропала и разскърцала докато ако е нов внос ще се насладиш за месец-два на стегнато и нескърцащо купе.

kiril156
21-10-2013, 20:23
Съвет: Търси 140 коня JTD. По-надежден двигател е. Рядък, но по-надежден :) + това е 6 скорости следователно разхода пада много!
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11375450190098930&f1=details&slink=4k0pxa Тази е малко над бюджета ти, но смятам, че е по-добър избор. Ти си решаваш!

dansguardian
21-10-2013, 20:25
Пролог:
Имай предвид, че си се спрял на турбо-дизелов автомобил, за който е характерно, че турбината е капризния елемент. Тук в БГ почти всички алфи са нов внос от Италия. А за жабарите е ясно, че не сменят масло, а само доливат. Турбо-компресорът е супер чувствителен към качеството и състоянието на маслото и в тази връзка като правиш оглед, то той трябва да е в присъствието на автомонтьор-супер разбирач, защото горе долу ще се ориентира читава ли е колата (има страхотни слухари, които поставят точната диагноза). А и малко хора оставят загрелият двигател да поработи минута-минута и половина на място, преди да го изключат. Т.е. моменталното изключване на турбо-дизелов двигател разказва играта на лагера на турбината, на който му трябва малко време да се омасли.

Обява 1:
На пръв поглед - става. Но 5/100 нафта в градски режим на шофиране е абсурд. Градско е около 7/100.
Двувратка? Е защо?

Обява 2:
Също на пръв поглед - става, даже е и с кожен салон. Но и тя е двувратка.

Епилог:
Търси си кола с четири врати.

vovata
21-10-2013, 21:00
Съвет: Търси 140 коня JTD. По-надежден двигател е. Рядък, но по-надежден :) + това е 6 скорости следователно разхода пада много!
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11375450190098930&f1=details&slink=4k0pxa Тази е малко над бюджета ти, но смятам, че е по-добър избор. Ти си решаваш!

Разхода на 8 кл. е по нисък, но това е друга тема.

Към създателя на темата - ела в неделя на срещата и там ще поговорим.

tribaleo
22-10-2013, 07:40
Ако вземеш кола за 3500-4000 си приготви и още 2 за обслужване ;)

pesho_kj
22-10-2013, 09:39
Ако вземеш кола за 3500-4000 си приготви и още 2 за обслужване ;)

Основен ремонт ли ще и прави или ще купува още една за резервни части?

DerMeister
22-10-2013, 09:48
Alfa 147 за първа кола и за този бюджет си е чист мазохизъм според мен. Ще намразиш и Алфите, ще намразиш и колите. Шанса да уцелиш нещо читаво е много нисък. Алфа Ромео е кола, която се нуждае от постоянна и добра поддръжка, за която са нужни пари.

rossenvn
22-10-2013, 09:55
Основен ремонт ли ще и прави или ще купува още една за резервни части?

С Алфа никога не се знае какво ще прави, а както казаха някои - може и да повтаря. Втора ръка турбо е 500 лв, съединител и той там, маховик, дискове, накладки, обслужване, термостат, датчикколянов вал, предно окачване. Всичко това може да се струпа и цената общо май идва повече от закупната...

automaniac
22-10-2013, 10:07
По тая логика по-добре да не кара кола докато не събере пари за 2 коли ?
Определено положението не е чак толкова криво колкото го драматизирате. Или пък просто съм късметлия .. как пък за 6 години единствените "ремонти" бяха смяна на консумативи(+ носачи и тампони на стабилизираща щанга). И да ... колата беше закупена като нов внос от Горубляне. Говоря за 156, но тия драми, които сте изтъкнали и там биха били същите ако виждаме чашата наполовина празна вместо обратното.

rossenvn
22-10-2013, 10:15
По тая логика по-добре да не кара кола докато не събере пари за 2 коли ?
Определено положението не е чак толкова криво колкото го драматизирате. Или пък просто съм късметлия .. как пък за 6 години единствените "ремонти" бяха смяна на консумативи(+ носачи и тампони на стабилизираща щанга). И да ... колата беше закупена като нов внос от Горубляне. Говоря за 156, но тия драми, които сте изтъкнали и там биха били същите ако виждаме чашата наполовина празна вместо обратното.

Не става въпрос за драми, а да има едно наум какво може да му се струпа. Забравих и дебитомера... Лошото е, че поне едно от тези неща ще трябва да се сменя, а трябват и гуми, застраховки, може и по-хубави джанти...

Doomguy
22-10-2013, 10:21
Стига сте плашили човека. Подръжката на 147 е същата като на всеки хечбек от тези години. И аз преди да взема 166-цата прочетох темата за ремонтите, но не е казано, че ще ти се струпа същото на куп. Ако си купи един Голф 4, на него също може да му замине турбото, някоя дюза или помпата. Те също имат скъп маховик. Окачването им е по-здраво, но не е вечно. Клиото е по-евтино за подръжка, но то е по-нисък клас от 147.

automaniac
22-10-2013, 10:31
... Лошото е, че поне едно от тези неща ще трябва да се сменя...
Според мен пък точно тия неща няма да трябва да се сменят - съединител, маховик, турбина, дебитомер и т.н, защото преди да се купи колата обикновено се гледа от 1-2ма човека, които отбират поне нещо от конкретните автомобили(съединителя и маховика се откриват на место ако са дефектни) и след това като се пусне една диагностика се разбира и годността на другите скъпо струващи чаркалаци.
Това е моето мнение.
Погледнах из cars-а, че бюджета на момчето отговаря на средната цена из обявите, така че според мен за 4000лв не е невъзможно да се попадне на читав екземпляр.

Turbon
22-10-2013, 12:27
Alfa 147 за първа кола и за този бюджет си е чист мазохизъм според мен. Ще намразиш и Алфите, ще намразиш и колите. Шанса да уцелиш нещо читаво е много нисък. Алфа Ромео е кола, която се нуждае от постоянна и добра поддръжка, за която са нужни пари.

Колегата го е казал много точно,вярно и на място ;)
А иначе сам можеш да си направиш сметка какво може да очакваш от 10 - 13 годишен автомобил,независимо от марката.Лично мое мнение ,че с тези отделени от теб финанси няма да намериш сполучлив екземпляр (ако се нелага ще се аргументирам защо?) . Ако си решил на 100% ,че това е автомобила бих те посъветвал да се насочиш към форумен автомобил,така поне ще имаш поне малка сигурност ,че колата ще бъде в по-добро здраве от останалите обяви.

Успех с покупката :) , и знай че Алфа се купува със сърце и душа,а не с разум ;)

tribaleo
22-10-2013, 12:27
Основен ремонт ли ще и прави или ще купува още една за резервни части?

само ремъци ролки масло всички филтри водна помпа и темростат с работа и хубави части са му над 500лв. ...ако трябва дискове накладки...носачи..които гаранция са довиждане...лагери....и 2к ги казах пестеливо...защото може (и най-вероятно) ще отиде на повече...

pesho_kj
22-10-2013, 13:19
само ремъци ролки масло всички филтри водна помпа и темростат с работа и хубави части са му над 500лв. ...ако трябва дискове накладки...носачи..които гаранция са довиждане...лагери....и 2к ги казах пестеливо...защото може (и най-вероятно) ще отиде на повече...

Човек, купил съм 2 156-ци и 1 фиат стило, (1,9-105коня, 2,4-175коня, 1,9-115коня) първата 156-ца вече е на 60 000 без да сменям водна помпа, тррмостат, дискове...накладки май смених предни. Окачването го смених след 20 000км. Обслужване - около 400лв. На втората 156-ца обслужването със смяна на термостат и водна помпа ми легна 600лв. а носачите ги рециклирах долните за 100лв двата с нови тампони и вече 20 000км няма проблем. На Стилото единствено турбината роди след 25000км понеже колата беше на 350 000км най-вероятно с оригиналното масло и му сложихме турбо за 380лв от морга и вече 15 000км няма проблем. Та ако купи кола на която да сменя окачване, дискове, накладки, лагери, съединители, маховици и т.н., то или ще е сляп като я купува, или ще я купи по интернет...

tribaleo
22-10-2013, 13:35
Значи гледай сега, ти може и масло да не сменяш на колите си....но при всяка покупка е редно да се сменят ремъци ролки водна помпа термостат и всички филтри ...а са ти може да имаш много късмет ..но шанса да имаш такъв при 147 от джамбазин за 3500-4000лв. е много малко над нулата ;)

---------- Post added at 13:35 ---------- Previous post was at 13:33 ----------

не случайно форумни 147 на тези пари няма да видиш скоро...

haljscho
22-10-2013, 14:32
само ремъци ролки масло всички филтри водна помпа и темростат с работа и хубави части са му над 500лв. ...ако трябва дискове накладки...носачи..които гаранция са довиждане...лагери....и 2к ги казах пестеливо...защото може (и най-вероятно) ще отиде на повече...

Колегa, цените сa ти достa нaгоре от реaлностa!
Нaли все пaк зa товa е форумa, зa дa може човек дa си помоге по един или друг нaчин......


Към aвторa нa темaтa, изборa нa 147-ци в моментa е голям, тaкa че гледaй хубaво и не бързaй!
Успех!

thelegion
22-10-2013, 15:03
Здравейте! Съжалявам за малко късния отговор, но сега се връщам от лекции. Гледам доста се изписали по темата и мислих тази седмица да отида до Труд, но няма да успея, защото имам прекалено много работа. По принцип за мен няма значение от къде е колата, но като гледам има значение, също така и с какви джанти е, дали е кожа или не, дали е с 2 врати/4 врати, не е от голямо значение. Има и вариант да се докара колата на ход от Холандия. Мога да изчакам още половин година да събера повече пари, щом 4000лева не са достатъчно, но исках колкото се може по - скоро.

pesho_kj
22-10-2013, 15:37
За тези пари можеш да вземеш много читава кола, ела в неделя в 16:00 на паркинга на гребната (тоя срещу жп линията) и ще се обясняваме надълго и широко кое как и колко.

angelivanov
22-10-2013, 18:53
Интересно,но факт:
Повечето хора го плашат с цените и че няма да намери читава кола за тези пари, а форума се увеличава с нови, и нови членове. Явно това е любовта към Алфата,кой какво ще да говори,Алфа ще се купува.

Според мен,цената е добра. Едно момче дойде да вземе някакви части за 147,та се заговорихме и си беше взел 147ца 115к.с jtd. Каза,че му е стъпила 3000лв,бил я взел от приятел,но колата беше доста зле,удряна,правена,маскирана. Хубавото беше,че той си я харесваше и мислеше,че е здрава.

RoMeO_156_GTA
22-10-2013, 19:10
Дизел от Холандия под 300 000 километра трудно продават. Данъка за дизелов автомобил там е скъп и такъв се взема за каране. Това са думите на доста джамбази и приятели, които са обикаляли за личен автомобил. Може да погледнеш из техните сайтове. Иначе ако ти намерят нещо добро, защо не.
Относно предложението да отидеш на неделната сбирка. Ако имаш възможност, запознай се с колегите. Ще те насочат предполагам добре, може да седнеш в някоя 147 и да видиш дали ще се чувстваш добре. Избора за 2/4 врати и кожа си е лично твой. На петвратите и без това си е скрита дръжката и създава илюзия за двуврата. На мен лично базовите версии с тасове не ми харесват, но за много хора са практични - по-малко неща за евентуален ремонт и по-голяма здравина на стоманените джанти. Хора много, мнения още повече :)
Иначе както са написали и другите колеги, наистина се купува със сърце. Моето съзнание също се беше замаглило за добро или лошо :biggrin:

juliano155
22-10-2013, 22:14
Купувай с този бюджет човече.Моята 147-ца ми излезе 1000 евро + 650 лв. транспорт до бг.(е аз я закупих от директно от човек в италия) .Пък се оказва до момента читава.Отделно ми мина през ръцете и една 156-ца(2003г.) с цф3 умрял мотор(прегрят),която пак купих от италия за 400евро +250евро за не оборудван мотор +650 лв. транспорт.156-та стана перфектна а излезе 2000 бона.Мои роднини я карат и са излючително доволни от нея.Та защо не за 4000 хил. да не е добра кола от бг.

Burkan
23-10-2013, 16:18
Общо взето 147цата си е най добрия вариант за тоя клас, тея пари и тея години. Аз кат гледам мойте приятели с БМВта мерцедеси и вагини кви пари фърлят за ремонти, ме навява мисълта че наще коли са доста здрави. Има го момента, че колата е на късмет ама лесно се вижда коя кола е гърбена и коя пазена. За дизеловия мотор няма кво да се говори, раутата е ясно. Някъде прочетох че турбините ни били много претенциозни, голяма грешка, супер са си, издържат на бая надув. Масълцето не е чак толкова голяма грижа. По прицип гледай колата да е регистрирана с здраво окачване. Ако е нов внос си имаш 1000лв по дефолт да дадеш след това (500лв. регистрация екотакса застраховка 500лв обслужване термостат и некоя друга джунджория) и това в най добрия случай.
Алфа без кожен салон и хубава джанта си е доста компромис, двуврата алфа си е доста по красива (аз лично и деца да имам пак ще си купа двуврата кола) особено за студент като теб. Единствено окачването може да те притеснява ама има безболезнени начини за оправянето му. Както каза Пешо ела в неделя, ще ти разясним някой неща ще се повозиш и ще решиш.
Успех !!!

Spunky
23-10-2013, 23:13
Аз моята я купих преди 2 години. Взех я за 4700 с газов инжекцион и всички екстри за модела(без навигация). Регистрация + застраховка + винетка + екотакса ми излезе тогава към 300 лв. След това обслужване 380(само ремък, ролки, масло и филтри).
За тези две години съм навъртял близо 30к километра и съм дал 1000 лв за ремонти...
Предното окачване цялото- горни, долни носачи, биелетки, накрайници, тампони на стабилизиращата щанга. Всичко към 500лв с труда(в последствие се оказа, че горните носачи са здрави и сега имам резервни^^). Смених предни дискове и накладки 200лв, термостат - 60лв, гарнитура на капака на клапаните - 50лв, датчик колянов вал 62лв и заден лагер главина(втора ръка - 50лв).
Разбира се това не наведнъж, а за тези 2 години, които я карам...

Това ми е първата кола и не мога да кажа дали е в границите на нормалното.

deznam
24-10-2013, 14:03
Толкова е просто караш колата 1 ден примерно следиш дали загрява дали капе масло дали дебитомера е добре .. т.е е хубаво да го закачиш на комп и да видиш... проверяваш как са свещите и кабелите... съединителя малко трудно ще го разбереш ,но все пак малко от малко може да уцелиш на нещо читаво... по ходовата като покараш по паветата в София ще си проличи веднага има ли нещо за смяна... + задължителните 300-400 лева за обслужване .. Много може да се изпише за цените ама примерно аз ще го кажа по този начин примерно със свещи на NGK Малките съм и Denso големите общо ми излязоха 100лв.. пък който има пари да дава по 200-250 за цял комплект вече минах 30-хиляди и няма проблем .. просто го казвам като пример за цените ... Ако имаш даваш ако нямаш много пари търсиш питаш звъниш и се пазариш това е ! Поздрави и успех

AR147
24-10-2013, 18:57
Не че нещо ама колкото и да обикалям каквито и отстъпки да ползвам , изброените неща като ремъци ролки ,масла термостат и още кво беше - са си около 500 лева както и да го погледне човек, да не и повече....
Сега ако уловката е М10Д ,термостат от рено 5 и ремъци 2ра ръка - сигурно става номера :)

Doomguy
24-10-2013, 19:03
На мен частите ми ги намира самия сервиз и то със сериозни отстъпки. Ако купуваш на дребно излиза доста по-солено.