View Full Version : Въпрос за гасненето на колата
ihalachev
23-10-2013, 01:08
Привет колеги. Преди около 10 дена взимайки си колата от сервиз след смяна на масло горивен и възд. филтър както си карах и колага изгасна. Веднага завъртях и запали. Тогава не обърнах особено внимание на случилото се. Но вчера тръгвайки рано сутфинта за Истанбул още на тъгване от Велингад ми изгасна в движение. Пак така запали на секундата и продължих. В Пловдив ситуацията се повтори. До Истанбул вече нямах пробле. Тръгвайки си от там следобяд още с тръгването в рамките на 2мин се повтори ситуацията два пъти. После до пребирането ми нямаше проблем. Четох теми и колегите споменават за датчик колянов вал ама при тях пали след 10-15мин докато при мен пали мигновено. Ано не е той какво може да е? И дали има някаква връзка със смяната на горивния и възд филтър тъйкато както писах първия път ми го направи счед изкарването от сервиза.
Понякога на базата на погрешни наблюдения, може да се направят смайващо точни изводи!
Напълно е възможно, до като са ръчкали по колата и да са направили някоя простотия, например да откачат някоя клема, както и проблема да няма нищо общо със сервиза.
Прегледай си всички клеми и кабели, да не би да има някой откачен, но имай в предвид, че тия коли си искат диагностика.
На нея веднага ще си проличи дали е от датчик или от нещо друго. Виж си и реостата на педала!
ihalachev
23-10-2013, 08:34
И аз мисля да прегледам днес за нещо хлабаво или откачено. Интересно гасне паля на секундата все едно нищо не е било. Иначе няма никаква промяна в работата на мотора. Мощност, динамика и т.н. Извинявам се за тъпия въпрос ма какво е реостата на педала?
Не се занимавай с глупости а сменяй датчика на коляновия вал. Моята преди 3 години ми гаснеше чат-пат като твоята, но не обръщах внимание, защото палеше на момента след това. Преди месец взе да гасне и пали след 10-15 мин, като ме е вкарвала в много кофти ситуации на пътя. Смених датчика миналата седмица и всичко се оправи.
пп. 156 2.4 136 коня
И аз мисля да прегледам днес за нещо хлабаво или откачено. Интересно гасне паля на секундата все едно нищо не е било. Иначе няма никаква промяна в работата на мотора. Мощност, динамика и т.н. Извинявам се за тъпия въпрос ма какво е реостата на педала?
Самият педал е лостче, което върти един сдвоен потенциометър. Не мисля, че е там проблемът. От него колата няма да гасне, а няма да ти реагира адекватно на натиска на педала и чека ще светне. Закачи я на диагностика да видиш какво е записала.
Аз имах сходна ситуация и проблеми, само дето при мен палеше след 10 мин като изстине колата. Датчик колянов вал за 40 кинта и си ти
lordliness
23-10-2013, 14:41
Преди това виж кабела на датчика и буксата. Ако не знаеш къде е - снимал съм го.
Аз също съм сменял датчик на коляновия вал, но при мен не искаше да запали докато не изстине. По-скоро послушай съвета на колегите, провери клемите и масата на еку.
ihalachev
23-10-2013, 15:45
Благодаря на всички за бързите отговори. Този датчик така ли се казва /датчик колянов вал/ или има някакво по научно име? Ще проверя и кабела и буксата само че наистина не знам къде е. Молба към колегата lordliness (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=15725) за снимка. Дайте насока за доверен магазин от където да си го поръчам тоя датчик евентуално.
ecotronic
23-10-2013, 16:10
Благодаря на всички за бързите отговори. Този датчик така ли се казва /датчик колянов вал/ или има някакво по научно име? Ще проверя и кабела и буксата само че наистина не знам къде е. Молба към колегата lordliness (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=15725) за снимка. Дайте насока за доверен магазин от където да си го поръчам тоя датчик евентуално.
Аз си купих от ТинКар.
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1115256&postcount=476
lordliness
23-10-2013, 16:19
Аз си купих от ТинКар.
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1115256&postcount=476
някъде под стартера :), ако не е сменен болта- инбус. Вижда се и буксата.
ihalachev
25-10-2013, 16:45
Колеги смених въпросния датчик. Дано проблема да е бил от него. Благодаря още веднъж на всички за бързите отговори.
Ако гасне и пали веднага,проблема почти 90% не е в датчика на КВ,а в проблем с налягането на нафтата,което може да се дължи на кофти гориво,скъсана гумичка на регулатора,регулатор,помпа високо налягане :unsure::unsure::unsure::unsure:
ihalachev
25-10-2013, 18:46
Вчера ми изгасна на няколко пъти и трябваше да чакам по 15-20мин и чак тогава запалваше. Като свалихме датчика и га загледах видях че отпред има пъка която беше изпилена до 0. На новия е няколко милиметра. Предполагам че това е причината за проблема с него. Дано в крайна сметка се окаже той ане нещо друго.
А какво е изпилило пъпката?
Пъпката на моя датчик също беше изпилена :?
ihalachev
29-10-2013, 08:38
А какво е изпилило пъпката?
До колкото разбрах майстора тази пъпка контактува с маховика и явно с времето свършва. Ако съм разбрал правилно де.
lordliness
29-10-2013, 08:40
До колкото разбрах майстора тази пъпка контактува с маховика и явно с времето свършва. Ако съм разбрал правилно де.
маховика не е точно там, май
С нищо не контактува, това е индукционен датчик.
ecotronic
29-10-2013, 09:56
Датчикът е на разстояние от зъбите на венец (не този на маховика) от коляновия вал. Явно маслeният слой, който се образува между зъбите и датчика е това, което бавно във времето износва въпросната пъпка.
Или коляновия вал се мести радиално повече от необходимото.
ecotronic
29-10-2013, 13:56
Никъде не намирам информация за разстоянието между пъпката на датчика и зъбите от венеца, но съдейки по други индуктивни датчици, това разстояние би трябвало да е от порядъка на 0,5 - 1 mm. От друга страна ако радиалният луфт в основните лагери достигне 0,1 mm. двигателят е за ремонт или за брак.
Накратко - смятам, че е малко вероятно това датчикът да опира във венеца.
ecotronic
04-11-2013, 15:33
Намерих информация за размера на междината.
0,8 - 1,5 мм.
Чудя се ако проблемът с датчика се дължи на износване на пъпката и така да се образува междина над 1,5 мм. , дали ако се стругова с някоя и друга десета челото на датчика , което опира в блока и така пъпката отново да се доближи до венеца в допустимите граници.....?
Аз пък си мисля дали е възможно от този датчик при палене след доста време престой да пали след много въртене на стартер.:notify:
ecotronic
04-11-2013, 15:50
Аз пък си мисля дали е възможно от този датчик при палене след доста време престой да пали след много въртене на стартер.:notify:
Напълно възможно. Амплитудата на индуцираното в датчика напрежение е в права пропорция от скоростта с която преминават зъбите пред него и в обратна пропорция от разстоянието до тях.
При студен старт - ниска скорост на преминаване на зъбите, съчетано с износена (отдалечена пъпка) - резултатът ще е недостатъчно голяма амплитуда на индуцираното напрежение за да може ECU-то да го възприеме като нормален сигнал.
не е от износване проблема. такива индуктивни датчици има и на други автомобили, като не са в маслото, а на сухо. развалят се по същия начин.
ПП
детекцията не е големината на амплитудата /тя между другото се променя с оборотите/ , а е zero cross - тоест преминаване през нулата.
ecotronic
04-11-2013, 17:11
не е от износване проблема. такива индуктивни датчици има и на други автомобили, като не са в маслото, а на сухо. развалят се по същия начин.
ПП
детекцията не е големината на амплитудата /тя между другото се променя с оборотите/ , а е zero cross - тоест преминаване през нулата.
Детекцията става при амплитуда над някакъв праг. А пък както казах, самата амплитуда зависи от скоростта на прехода (zero cross) и разстоянието до зъбите. При отдалечаване на датчика амплитудата намалява и тогава под някаква стойност на скоростта на прехода, тя се оказва под прага на детекция.
да, но минималната амплитуда мисля е при 2 пъти по-ниски обороти от минималните. върха на датчика не се износва -проверено.
вътре нещо става с магнитопровода или намотката. иначе защо ще работи когато е студен.
ecotronic
04-11-2013, 17:29
да, но минималната амплитуда мисля е при 2 пъти по-ниски обороти от минималните. върха на датчика не се износва -проверено.
вътре нещо става с магнитопровода или намотката. иначе защо ще работи когато е студен.
И аз се чудя как така ще се износва като може да контактува само с маслото.
Най-вероятно с времето отслабва постоянния магнит в датчика а пък силата му иначе зависи от температурата и това сякаш обяснява, защо датчикът спира да работи при повишаване на температурата.
може. важното е че независимо от автомобила, този датчик се разваля по един и същ начин.
Bobiuzunov
04-11-2013, 18:36
Аз скоро сменявах на Капата и интересното е че понякога неискаше да запали,а на скорост палеше на 2 метра,но незнам дали това има значение или е било съвпадение?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.