View Full Version : Проблем със сходимост на 166
Смених си 2 долни носача с Moog аз и доволен, предоволен викам си ще и мина една сходимост да е всичко ток.
1-во ходене, мина си колата сходимост, в базата данни задните колелета са събрани общо 6мм, а моите са отворени 2мм ?! Хм?! Нищо, странно ми стана, човекът си я направи по база, тръгвам аз - не мога да я вкарам в пътя, задницата се чуди на къде да тръгне ..
2-ро ходене - закачаме я, по предната разпечатка е 6мм затворена(както си е по база), а сега показва 10мм затворена?! Коригира я човека на 6мм отново - що така се получи не знам, както и да е .. Колата пак не е както си беше, пооправи се, но все така си сее. Та ме съмнява изобщо на тази база данни колко може да и се вярва, някой правил ли е скоро и помни ли колко трябва да е събрана/отворена задницата, или евентуално да има такава информация отнякъде.. :/ Че ще ходя следобяд 3-ти път и не ми се ще да ходя 4-ти. А и майстора така го усещам някак си, че му е достатъчно.. :)
пп намерих ги в Аутодата - задницата 5,5мм затворена (общо), може да се трие.
Първо ако задницата е затворена равномерно от двете страни по 3 мм (общо 6) не би трябвало да ти бяга.
Затварянето на задницата е с цел точно да не бяга в страни а да се стреми да държи права линия чрез умишлено създаване на срещуположни сили към центъра на колата. Ако не са настроени еднакво (ляво и дясно) никога няма да се оправи.
Според мен 6 мм. са много (въпреки, че го дават така по база данни). Можеш да пробваш варианти от 3 до 5 мм стига и на двете колела да има еднакви стойности.
За предницата най-добре 0 мм. за спортно усещане или -1/1.5 мм. общо.
lordliness
24-10-2013, 11:25
Имам разпечатка от стенд на моята, тя върви перфектно.
Имам луфт в окачването на задно ляво, това е целия филм. Закачихме я - пак излязла от стойности, мръднахме колелото на ръка малко по-мъжката - влезе в ст-сти нещата са ясни :)
ecotronic
24-10-2013, 12:02
Пусни Е-learn > search и в полето "code" напиши: 4450A
Ще ти излязат данни за сходимостта.
Гледам, че има 2 разновидности за шасита
(no. 22265 и no. 22266)
преден мост:
за 22265:
отворена на 4 +/- 1 mm.
за 22266:
отворена на 2 +/- 1 mm.
заден мост:
за 22265:
затворена на 5,5 +/- 1 mm.
за 22266:
затворена на 3 +/- 1 mm.
Имам луфт в окачването на задно ляво, това е целия филм. Закачихме я - пак излязла от стойности, мръднахме колелото на ръка малко по-мъжката - влезе в ст-сти нещата са ясни :)
Ок. Не я затваряй чак толкова много обаче отзад :)
ecotronic
24-10-2013, 12:41
Колеги, това за предния мост, че трябва да е отворен ми се струва странно. Според вас грешка в документацията ли е или си е така?
Не е странно. Напълно логично е. Помисли какво се случва с предните колелета при ускорение :)
ecotronic
24-10-2013, 13:05
Не е странно. Напълно логично е. Помисли какво се случва с предните колелета при ускорение :)
Да, прав си - дърпат напред и тенденцията е да се затварят.
На всички коли двигателните колела са леко отворени. Вижте например баварките, някой са като куртизанки отзад.
Повечето коли с предно са така...
Хаха няма такъв случай. Леко мърдат втулките на шенкела ама нямат луфт, в смисъл гумата просто отдава. :) Цялата драма е, по незнайно каква причина лявата гума опира в носача (225/50/17) и по-точно в стойката на жилото за ръчната. Съответно при всяко олекване при неравност отваря и колата като стъпи се помайва, аз поне така си го обяснявам. Пооправих жилото и ми се струва ок. Все таки ще и хвърля тия дни едни амортисьори и пружини отзад, че малко приклекнала с годините, гледам им паднали цените - пружини с амортисьори нови под 300лв всичко :)
Linkestis
24-10-2013, 14:47
121915
:drive:
.... пружини с амортисьори нови под 300лв всичко :)
де туй?
Честно казано тия градуси понятие си нямам колко мм са. иначе гледам, че 166 няма със странични наклони като хората, всички са разкекерчени и моята и тя. :)
Множко си отворил предницата. Отзад поне е ок :) За наклоните има значение и износването на гумите в частност.
Linkestis
24-10-2013, 15:16
По принцип,дефакто и деюре сме го коментирали че всичкия софт за 166 е грешен а и не само.
Прословутия Дамян при който ходиме в София също използва Gorghi-то но само за ориентир.
Човека си знае за всяка Алфа предния и задния мост с какви стойности трябва да са,и мисля че не се е случвало някой да се върне за рекламация.
ecotronic
24-10-2013, 15:27
Честно казано тия градуси понятие си нямам колко мм са. иначе гледам, че 166 няма със странични наклони като хората, всички са разкекерчени и моята и тя. :)
Градусите от разпечатката на Мариан и размерите от твоята съвпадат (на базата данни).
Но това е при шаси no. 22266.
Дали това е правилната база данни?
Няма значение. Настройката на сходимост може да бъде такава каквато я искаш. Стига да е симетрична от двете страни. Прекалено свитата задница води до увеличаване разхода на гориво, износване на гуми, инерционни загуби и т.н. Прекалено отворената предница води почти до същото.
Множко си отворил предницата. Отзад поне е ок :) За наклоните има значение и износването на гумите в частност.
Че по 1мм много ли е, Ники, толкова и дават да го ева.:)
---------- Post added at 15:56 ---------- Previous post was at 15:55 ----------
Градусите от разпечатката на Мариан и размерите от твоята съвпадат (на базата данни).
Но това е при шаси no. 22266.
Дали това е правилната база данни?
Де да го знам, това ли е правилната база, то да са масла да ти кажа :)
Според мен за да ти достави кеф макс -1мм общо. Аз ги правя на -0.5 (по -0.25мм на колело).
Според мен за да ти достави кеф макс -1мм общо. Аз ги правя на -0.5 (по -0.25мм на колело).
Нали се сещаш, че майка ми и се кефи на 2500 оборота :drive: Важното е да не носи гуми, да е стабилна и да не дърпа волана другото няма да му придиряме :)
пп Много вика лесно се кара, само даваш малко газ и тя изпреварва :D
thecleaner
24-10-2013, 17:26
Нали се сещаш, че майка ми и се кефи на 2500 оборота :drive: Важното е да не носи гуми, да е стабилна и да не дърпа волана другото няма да му придиряме :)
пп Много вика лесно се кара, само даваш малко газ и тя изпреварва :D
Я бацко прегледай е тия носачлета http://drive.bg/product_info.php?cPath=10113_10308&products_id=124398&ModelId=10006
Я бацко прегледай е тия носачлета http://drive.bg/product_info.php?cPath=10113_10308&products_id=124398&ModelId=10006
Прегледах всичко по 3 пъти, клатих гумата и т.н. единствено мърда в тампона на шенкела, но не е разбит, всички си мърдат там, а и колата в момента е перфектна.:) Не е за вярване едно леко "подпиране" на гумата какви драми може да сътвори. Просто след първия реглаж и затварянето на задницата едната гума е опряла в стойката на жилото, днес преди да я наглася се бях насочил да сменям лагер. :)
На всички коли двигателните колела са леко отворени. Вижте например баварките, някой са като куртизанки отзад.
Хей, тук се говори за сходимост. Ти май за друго си мислиш.
lordliness
24-10-2013, 20:31
Хей, тук се говори за сходимост. Ти май за друго си мислиш.
Сходимост и събраност на колелата е едно и също, не се определя като ъгъл, а като разлика между разстояния в мм. между джантите отпред и отзад по хоризонтална линия.
Сходимостта на колелата противодейства на силите на съпротивление от търкалянето при движението на колата.
дано не ви е сложно :)
ecotronic
24-10-2013, 20:42
Сходимост и събраност на колелата е едно и също, не се определя като ъгъл, а като разлика между разстояния в мм. между джантите отпред и отзад по хоризонтална линия.
Сходимостта на колелата противодейства на силите на съпротивление от търкалянето при движението на колата.
дано не ви е сложно :)
Да допълня, че някои стендове (разпечатката на Linkestis) го отчитат като ъгъл на отклонение спрямо надлъжната ос на купето.
Като ако се умножи синус от въпросния ъгъл по диаметъра на джантата се получава въпросния размер на отваряне или затваряне.
lordliness
24-10-2013, 21:29
Да допълня, че някои стендове (разпечатката на Linkestis) го отчитат като ъгъл на отклонение спрямо надлъжната ос на купето.
Като ако се умножи синус от въпросния ъгъл по диаметъра на джантата се получава въпросния размер на отваряне или затваряне.
Е сега вече стана сложно- по висша математика едва вързах тройка :)
Сходимост и събраност на колелата е едно и също, не се определя като ъгъл, а като разлика между разстояния в мм. между джантите отпред и отзад по хоризонтална линия.
Сходимостта на колелата противодейства на силите на съпротивление от търкалянето при движението на колата.
дано не ви е сложно :)
На мен не ми е сложно, защото ми е ясно какво е сходимост, ама колегата визираше страничния наклон при задните колелета на бмв :)
lordliness
24-10-2013, 23:10
На мен не ми е сложно, защото ми е ясно какво е сходимост, ама колегата визираше страничния наклон при задните колелета на бмв :)
В такъв случай трябва да ти е станало и ясно, че допълвам това, което си написал. Виждал съм БМВ- та и често сядам в едно.
kpmaster
24-10-2013, 23:31
Това е протокола от предпоследното посещение (2010-а) за реглаж...
след смяната на предните носачи преди 3 седмици и реглажа не ми се струва стабилна колата и май ще се ходи при момчетата в дружба - от там е снимката... а другата снимка ми беше попаднала от колега във форума...
Linkestis
25-10-2013, 09:25
Ако ходиш в Дружба само при Дамян,неговият колега не го бива в това.
ecotronic
25-10-2013, 10:20
Е сега вече стана сложно- по висша математика едва вързах тройка :)
К'ва висша математика, това е геометрия от гимназията:)
По-добре е да се работи с ъгли вместо с размери, защото когато сложиш други джанти, размерите отиват на кино.
Освен това не разбирам, защо след като вертикалните наклони се описват с ъгли, това не се прави и за хоризонталните.
lordliness
25-10-2013, 13:01
К'ва висша математика, това е геометрия от гимназията:)
По-добре е да се работи с ъгли вместо с размери, защото когато сложиш други джанти, размерите отиват на кино.
Освен това не разбирам, защо след като вертикалните наклони се описват с ъгли, това не се прави и за хоризонталните.
Размерите може, но разликата се запазва. виждал ли си инструмент за сходимост
ecotronic
25-10-2013, 13:26
Размерите може, но разликата се запазва. виждал ли си инструмент за сходимост
Каквото се сетиш. Примерно това:
http://www.justaddrocks.com/Stuff1/images/DSC_1334.JPG
Ако знаеш ъгъла вместо размера, лесно можеш да изчислиш разликите между двете измервания. И колкото по-далеч от осите на въртене мериш, толкова по-прецизно ще направиш и настройката.
lordliness
25-10-2013, 13:32
Това е супер допотопно и неточно.
ecotronic
25-10-2013, 13:36
Не е космическа технология. Когато човек седне и помисли може да направи чудеса, макар и с подръчни материали :)
Това е супер допотопно и неточно.
Да, то като ще е така аз с канапа съм ги правил, колкото да отидат до реглажа и е имало случаи клиента се ослушва за предница и си кара така. Нито яде нито тегли. :) Все пак за сходимост на 4-те гуми по този начин забрави, а и е смешно за 35 кинта да изядеш примерно за 500лв гуми. :)
ecotronic
25-10-2013, 13:45
Да, то като ще е така аз с канапа съм ги правил, колкото да отидат до реглажа и е имало случаи клиента се ослушва за предница и си кара така. Нито яде нито тегли. :) Все пак за сходимост на 4-те гуми по този начин забрави, а и е смешно за 35 кинта да изядеш примерно за 500лв гуми. :)
Много ясно, че ще отидеш на стенд. Какво правиш обаче, ако се налага да ремонтираш окачвене някъде, където най-близкия стенд е на 200 км?
Много по-добре е да действаш с канап или по друг примитивен способ за да направиш малко от малко някаква що-годе правилна настройка.
Да не говорим, че и най-добрия стенд в ръцете на човек, който не разбира какво прави е по-лошо от добре премисления макар и примитивен способ.
Много ясно, че ще отидеш на стенд. Какво правиш обаче, ако се налага да ремонтираш окачвене някъде, където най-близкия стенд е на 200 км?
Много по-добре е да действаш с канап или по друг примитивен способ за да направиш малко от малко някаква що-годе правилна настройка.
Да не говорим, че и най-добрия стенд в ръцете на човек, който не разбира какво прави е по-лошо от добре премисления макар и примитивен способ.
Така е. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.