PDA

View Full Version : Колеги имам нужда от помощ



patro
24-10-2013, 19:53
Днес колата ми направи много странен проблем. Колата е АР 156, 1,9 JTD 105 коня, 2000 година. Пътувах от Бургас до Стара Загора. По време на пътя нямах никакви проблеми. След пристигането в Ст. Загора, престоя около 30 минути, и след това отказа да запали. дадох на контакт, изчаках да изгаснат част от индикациите, и завъртях за да запаля. не последва нищо. Изключих и отново завъртях - отново нищо. на третото завъртане, колата запали. Прибрах се в Бургас, и след престой от около 1 час, отново същия проблем, въртях ключа около 5-6 пъти за да запали. след това след престой от около 5 минути отново същия проблен, но въртях три-четири пъти.Закарах я на тест в сервиз "Бош" в Комлука, и там ми казаха, че проблема е в "клинореда" или нещо такова, т.е. в "патрона" за паленето, тъй като ако се разклати ключа, колата пали.
Някой може ли да ми каже, това нещо подлежи ли на ремонт, или се сменя, както и дали има имобилайзер колата, тъй като май това влияе на цената, както и къде може да се ремонтира и каква е "цифрата".

ecotronic
24-10-2013, 20:02
Когато възникне проблема и дадеш контакт, без да въртиш на стартер, индикацията с ключето и надпис "code" на таблото изгасва ли?

patro
24-10-2013, 20:13
да. остават да светят само за маслото и акумулатора май беше. след палене и те гаснат. общо взето нищо нова не е светнало на таблото, и нищо по различно от досега не остава да свети преди палене.

angelovi69
24-10-2013, 20:18
Залагам на четки на стартера.

ecotronic
24-10-2013, 20:28
Ако правилно са локализирали проблема, се касае за лош контакт, касаещ управляващата верига на стартера в контактния механизъм на ключа (клемореда).

Би могъл да се разглоби и почисти/юстира или да се замени с друг.
Това е нещото, което се намира в основата на патрона на ключа и от него излизат няколко проводника:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1382635363f.jpg

patro
25-10-2013, 05:26
именно това каза и момчето в сервиза. снощи след като пуснах темата ли се наложи да изляза, и колата отново направи проблема. запали, след като лико дръпнах ключа навън след като бях дал на контакт и завъртял стартера. явно наистина е клемореда. А сега, някаква идея, къде се ремонтира това нещо.
забавих да кажа, че в сервиза направо ми заговориха за нов.

endeavour
25-10-2013, 06:50
Аз бих си сложил нов - като гледам и цената не е космическа...
http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=49&modif=206&cat=21&subcat=119
Освен това има и магазини, които продават по-евтино от АХМ...

patro
25-10-2013, 07:12
колега това и аз го видях, но въпроса в случая е дали ще се наложи някакво човъркане покрай имобилайзера, което май ще стряска като цена. това ми е въпроса, ще се налата ли интервенция по имобилайзера

ecotronic
25-10-2013, 09:49
колега това и аз го видях, но въпроса в случая е дали ще се наложи някакво човъркане покрай имобилайзера, което май ще стряска като цена. това ми е въпроса, ще се налата ли интервенция по имобилайзера

Щом при даване на контакт гасне индикацията "code", нямаш проблем с имобилайзера. А и той пък няма общо с клемореда.
Тъй че просто си смени клемореда.

patro
25-10-2013, 13:16
Блaгодaря на всички. Ще сменям утре и ще видим

patro
27-10-2013, 17:52
За сега нещата са добре. колата пали нормално. При монтажа имо някакъв пиниз, с наместването на клемореда, за да пасне както е бил стария, та има нужда от майстор.