Log in

View Full Version : Fiat Bravo vs Citroen C4



ShoxXx
31-10-2013, 22:47
Жената иска нова кола. Тя си е харесала Citroen C4 първото поколение, аз й предлагам Fiat Bravo второ поколение. Която и от двете да е ще гледам да е с екстри. Кой се е сблъсквал с тия чудеса на инженерната мисъл?

Ако на някой му хрумне също добро предложение за подобна кола в тия пари да казва.

thecleaner
31-10-2013, 22:55
Жената иска нова кола. Тя си е харесала Citroen C4 първото поколение, аз й предлагам Fiat Bravo второ поколение. Която и от двете да е ще гледам да е с екстри. Кой се е сблъсквал с тия чудеса на инженерната мисъл?

Фиат Браво 1,9 120коня, много много здрава колица, реално слаби места няма.

Bobi_33
31-10-2013, 22:58
Жената иска нова кола. Тя си е харесала Citroen C4 първото поколение, аз й предлагам Fiat Bravo второ поколение. Която и от двете да е ще гледам да е с екстри. Кой се е сблъсквал с тия чудеса на инженерната мисъл?

За мен лично Фиата е в пъти по-кола от френската чикия. Да не говорим за интериор, трябва човек да е леко извратен, за да предпочете С4 пред Бравото. Освен това тоя французин не вози, както старите французи, а ми се струва, че е даже по-върдо от Фиата. Имат проблеми с електрониката, а поне от моите наблюдение останах с впечатлението, че вложеното в тоя ситроен като средства за изработка и материали са по-малко отколкото във Фиат Пунто, а Бравото е доста по-добре от Пунто.

ShoxXx
31-10-2013, 23:04
То ние почнахме с бюджет 3000лв за няква втора кола, ама постепенно минахме през Punto 2, Grande Punto и тя се кефи на C4-ката. Аз гледах 1-2, само че чувам лоши отзиви за цялата електроника, с която е наблъскана колата. Отделно аз си падам по екстрите и точно там идва най-големия проблем - много екстри - много електроника - много проблеми.

За Bravo-то знам всичко за двигателите, но от там нататък нямам никаква представа нито с кое окачване е, нито какви са му болежките. Мен лично повече ме кефи, нищо, че е по-скъпо от Сутиена.

Bobi_33
31-10-2013, 23:10
То ние почнахме с бюджет 3000лв за няква втора кола, ама постепенно минахме през Punto 2, Grande Punto и тя се кефи на C4-ката. Аз гледах 1-2, само че чувам лоши отзиви за цялата електроника, с която е наблъскана колата. Отделно аз си падам по екстрите и точно там идва най-големия проблем - много екстри - много електроника - много проблеми.

За Bravo-то знам всичко за двигателите, но от там нататък нямам никаква представа нито с кое окачване е, нито какви са му болежките. Мен лично повече ме кефи, нищо, че е по-скъпо от Сутиена.

Окачването на Бравото е като на Ситроена - елементарно. Отпред е с 1 ламаринен носач със сменяем шарнир и сменяеми втулки и Макферсон. Същото е и при Ситроена. Отзад и 2-те коли са на торсионна греда с 2 тампона и отделни пружини и амортисьори.

Между другото има едно много тъпо решение в Ситроена, за да вложат по-малко средства, задните дискове за едно цяло с главината, а като резервна част са много скъпи. Освен това Бравото е и доста по-красиво от Ситроена. Ситроена бива само ако е с 2 врати, 4 вратия си е грозен.

ShoxXx
31-10-2013, 23:17
На мен лично ми допадат 2-3 неща в Цитронадата.

- дисплея няма кьорава стрелка, всичко е дигитал
- волана се върти яко и копчета колко щеш - някои отказват често :)
- има завиващи фарове - яко се трошат :)

Bravo-то щом не е с окачването на 156, значи е супер. В него бих казал, че повечето неща ми харесват, само не знам колко ще струва след 3 години. :info:

Doomguy
31-10-2013, 23:24
Както споменаха преди мен, на двете коли им се сменя шарнира независимо от носача, което прави разходите в пъти по-малки от на която и да е Алфа. Иначе возията на ситрона е скапана, то друго не се и очаква с тази пейка, която са сложили за задно окачване. C4 не съм карал, но имам впечатление от C3, което е най-скапаната кола, която съм имал честа да карам. В купето духа и шуми от знайни и незнайни дупки, пластмасата е евтина и скапана. Да не говорим, че са порядъчно грозни. Трудно се убеждава жена, която си е втълпила нещо, но аз лично не бих дал и стотинка за френски дръгел от този клас.

Kuku
31-10-2013, 23:38
Косе-Босе, що за въпроси задаваш бре?!
Само като ги погледнеш и моментално си отговаряш на въпросите.....

ShoxXx
31-10-2013, 23:44
Бе аз съм длъжен да питам... :spam_laser: Все пак нямам никакви познания за Bravo-то. Гледам и Grande Punto, ама разликата в цената не е голяма. Евтини са само двувратите точки, ама на нас двуврато работа не ни върши.

Празници идват скоро, подаръци трябва да праим.

alfageorgi
01-11-2013, 00:19
Бравото е доста по-добро от тоя Ситроен.Имам впечатления и от двете коли-сутиена на един колега-1.6 атмосферка 110к.с. -2008г.,купен нов в който често се возя и бравото на жената -1.4 турбобензин 120к.с.-11.2009г.Верно , че съм пристрастен , но след като го возих колегата с Бравото , а после и той го покара слезе и ми вика ,че иска да забие кирка в предния капак на колата си.Вътре е толкова сив и ефтин , че интериора на Бравото с карбоновото табло , никелираните елементи по него , дръжките на вратите и ефектната централна конзола направо изглежда две класи нагоре-просто материалите в Бравото са супер може би с изключение на част от тапицерията на седалките.Ситроена няма нищо общо с "френската " возия-отзад си като в каруца -всяка неравност те удря в бъбреците и ти падат пломбите.Екстериора за мен е вече остарял , а волана и въобще цялото табло странно , но не оригинално, а по-скоро недомислено.С този двигател 1.6 си е направо мъртвец в сравнение с моя макар разликата формално да е само 10к.с. по-слаб .Абе с две думи верно като във вица евтиното си е евтино

pooh
01-11-2013, 12:01
...

Mury
01-11-2013, 14:13
Mazda 3? Там е малко сбирщайн...платформа (окачване от Фокус МК2) дизели от Пежо (HDI), но изглежда по-добре от тях.

Недей Пухчо моля те.......................:afro::afro::afro::afro: Да изглежда по-добре от Цитроена,с Бравото е спорно.На Бравото дизелите са по-хубави,на Маздата бензините.:afro::afro::afro:

---------- Post added at 14:13 ---------- Previous post was at 14:12 ----------


Бе аз съм длъжен да питам... :spam_laser: Все пак нямам никакви познания за Bravo-то. Гледам и Grande Punto, ама разликата в цената не е голяма. Евтини са само двувратите точки, ама на нас двуврато работа не ни върши.

Празници идват скоро, подаръци трябва да праим.

Няма никакъв смисъл да се замисляш,колата е ясна,стига да навиеш жената и да намериш читав екземпляр.Имаше 2-3 в нета 1.6 Мжет,този мотор е истинско бижу и е супер икономичен.:respect::respect::respect:Нивата на оборудване при Браво не са много,общо взето колите с всички екстри са модификация Спорт,която я има с 1.9 Мжет 150 к.с. и 1.4 Тжет 150 к.с.,там може да срещнеш кола със стъклен таван/неотваряем споко/,джанти 18 цола,АUX вход и т.н.

bouncer
01-11-2013, 14:14
Ситроена е много добра кола ако е купена от магазина и е в гаранция. Иначе е ад. АД!!!! Изключително много дефекти, електрониката се ебава страшно и респективно скъпи ремонти и компоненти по ел. системата.

Имам познат, който от 2 години лизинг си кара колата 6 месеца. През останалото време беше в сервиза - две турбини, скоростна кутия, алтернатор и куп още дребни проблеми.

ShoxXx
01-11-2013, 14:17
Е той най-вероятно си е взел 1.6 дизел, което си излиза от завода с проблеми.

А това 1.6 JTD не е ли по-зле от 1.9?

Mury
01-11-2013, 14:18
Е той най-вероятно си е взел 1.6 дизел, което си излиза от завода с проблеми.

А това 1.6 JTD не е ли по-зле от 1.9?

Защо да е зле,какво имаш предвид под зле ?????

ShoxXx
01-11-2013, 14:21
Не че искам да кажа, че нещо е зле, тъй като смятам, че 1.9-тката специално е един от най-добрите дизели за последното десетилетие. Та се чудех да не би това 1.6 да не е толкова добро. :) Пък може и да слабее малко на това купе.

Mury
01-11-2013, 14:45
Не че искам да кажа, че нещо е зле, тъй като смятам, че 1.9-тката специално е един от най-добрите дизели за последното десетилетие. Та се чудех да не би това 1.6 да не е толкова добро. :) Пък може и да слабее малко на това купе.

Taka e,но и 1.6 много го хвалят във Фиат форума и Alfa owner,версията с ръчна кутия е 105 к.с. а с автоматик/Лелеспиид/ е 120 к.с..Така се продаваха като нови в Бг,не знам дали в Европа се е продавало с ръчна кутия и 120 к.с. :afro::afro::afro::afro:

ShoxXx
01-11-2013, 15:04
Маздите вътре са ми много пластмасови и спартански...като всяка японска кола. Липсва уют.

M.Gruev
01-11-2013, 16:26
С4 в изпълнение Exclusive с 2.0 HDI мотора е интересна кола . Със завиващия би-ксенон проблеми точно много се съмнявам да имаш, мотора определено е най-сполучливия и в това купе има прекрасна динамика и нисък разход. Возията е твърда, но за сметка на това има добро пътно поведение.

Mury
01-11-2013, 16:34
С4 в изпълнение Exclusive с 2.0 HDI мотора е интересна кола . Със завиващия би-ксенон проблеми точно много се съмнявам да имаш, мотора определено е най-сполучливия и в това купе има прекрасна динамика и нисък разход. Возията е твърда, но за сметка на това има добро пътно поведение.

Всичко това обаче е несравнимо с Браво Спорт ЖТДм.Стига брат ми работи 7 г. в Ситроен-неговите думи са - "най-големия кенеф на френското автомобилостроене",масови проблеми във всички възли,електроника,двигатели и т.н. :upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley ::upsidedwnsmiley:

rossenvn
01-11-2013, 17:35
Всичко това обаче е несравнимо с Браво Спорт ЖТДм.Стига брат ми работи 7 г. в Ситроен-неговите думи са - "най-големия кенеф на френското автомобилостроене",масови проблеми във всички възли,електроника,двигатели и т.н. :upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley ::upsidedwnsmiley:

Аз от седем години имам наблюдения над С4 - 1.6 HDI. Tази кола не е влизала в сервиз освен за смяна на масло и боя по каско. Забравих - един път акумулатор и крушка на десния фар. Преди седмица беше мапната на 140 коня и около 290 Нм при Келеша. Нищо не скърца и не тропа. Забравих да спомена....на 30 000 км е....:love_umbrella:

Mury
01-11-2013, 19:07
Аз от седем години имам наблюдения над С4 - 1.6 HDI. Tази кола не е влизала в сервиз освен за смяна на масло и боя по каско. Забравих - един път акумулатор и крушка на десния фар. Преди седмица беше мапната на 140 коня и около 290 Нм при Келеша. Нищо не скърца и не тропа. Забравих да спомена....на 30 000 км е....:love_umbrella:

Е тя няма как да влезне в сервиз,като върти по 4000 км. на година,на жена ми Ланчата и тя не съм я барвал,ама за година и половина е врътнала 6000 км. :dance::dance::dance::dance:

ShoxXx
01-11-2013, 19:54
Добре де, а каква е всъщност разликата между Grande Punto-то и Bravo-то? Размера ясно. Въпроса е какво друго.

A Croma?

Mury
01-11-2013, 21:01
Добре де, а каква е всъщност разликата между Grande Punto-то и Bravo-то? Размера ясно. Въпроса е какво друго.

A Croma?

Кромата според мен ще и е голяма на жена ти,тя си е бая големичка сравнена с другите.Разликите м/у Пунто и Браво са доста,като се започне от базата,мине се през материалите в купето,и се стигне до двигателите :asthanos::asthanos::asthanos::asthanos: Въпроса е какво искате вие,защото и Гранде Пунто Спорт не е хич лоша кола....................:notworthy::notworthy::not worthy:

ShoxXx
01-11-2013, 21:06
Четииврата колъ. Размера няма значение. Горе долу да е след 2005, да не е бездънна яма за пари и да хваща окото, а не да ти е криво като се качваш в нея. Макс 8 бона давам, щото ако продължа да качвам бюджета ще стигнем до Giulietta.

GP Sport ако не беше с 2 врати, вече да е пред блока.

koolio
02-11-2013, 14:54
Четииврата колъ. Размера няма значение. Горе долу да е след 2005, да не е бездънна яма за пари и да хваща окото, а не да ти е криво като се качваш в нея. Макс 8 бона давам, щото ако продължа да качвам бюджета ще стигнем до Giulietta.

GP Sport ако не беше с 2 врати, вече да е пред блока.

Пежо 307 от последните?
Иначе разумен избор е Шкода Фабия или Фиат Панда, ама като казваш, че е за жена, няма да се съгласи.

Doomguy
02-11-2013, 15:47
Пежото е по-гадно и от Ситроена... Хубаво се е ориентирал човека към Фиат, дали Грандето или Бравото все тая, от постовете му се разбира, че ще се кара из града.

ShoxXx
02-11-2013, 16:28
http://www.cars.bg/c277494

Не е ли много зле волана и скоростния лост за тия километри?

nastybg
02-11-2013, 16:40
Мой приятел кара Ц4-ка с 1.6 120к.с. бензинов мотор (бил на БМВ до колкото разбрах), колата не е правила проблеми, но и той е навъртял 50-60к км и е взета чисто нова, но с него се возихме на тест драйв на "новото" тогава Браво като излезна и по негови думи (а той кара само френски коли) - "бравото е много по-удобна за каране".

А за браво-то от обявата, с оглед на качеството на материалите в тоя клас коли съм виждал и доста по-изхабени топки за скоростен лост, по-скоро собственика не си е падал "чистник" като гледам и седалките в какво състояние са.

koolio
02-11-2013, 16:53
Зле е и колата е доста мурдарска.

ShoxXx
02-11-2013, 16:54
Гледал ли си я?

gorbi
02-11-2013, 17:09
Един глас за c4 но след 2012. Отличен дизайн, интериор, старт стоп система, 3,4 - 5.0/100 дизел. Имам близки наблюдения

Kuku
02-11-2013, 17:58
Шокси, купи НАЙ-запазеното дизелово Браво, което намериш и ще се отвозите!
Не виждам смисъл да гледаш Спорт-Морт, ала-бала - ясно е, че са скапани от каране....

Mury
02-11-2013, 18:04
Мой приятел кара Ц4-ка с 1.6 120к.с. бензинов мотор (бил на БМВ до колкото разбрах), колата не е правила проблеми, но и той е навъртял 50-60к км и е взета чисто нова, но с него се возихме на тест драйв на "новото" тогава Браво като излезна и по негови думи (а той кара само френски коли) - "бравото е много по-удобна за каране".

А за браво-то от обявата, с оглед на качеството на материалите в тоя клас коли съм виждал и доста по-изхабени топки за скоростен лост, по-скоро собственика не си е падал "чистник" като гледам и седалките в какво състояние са.
На всички Спорт-ове има изглеждат така салоните на снимки,такъв им е плата малко като плюш и според светлината изглежда като изцапано,ама не е :tooth::tooth::tooth:


Шоко според мен Кики е прав,има читави екземпляри но обикновено не са Спорт.Има няколко читави според мен,които си заслужава да се видят,ето тази например,колата е купувана нова в Бг,преди месец и искаха 15 бона,ама явно им трябват пари на хората,за месец 5 бона на долу http://www.cars.bg/c453811

Другото,което аз бих отишъл да видя е това http://www.cars.bg/c285544 ,тази автокъща внасят хубави италианки,гледал съм преди една Крома при тях.

koolio
02-11-2013, 19:49
Гледал ли си я?

Не, ама си личи и от снимките. ;)

nicola 59
03-11-2013, 00:19
Колега ,мое мнение ,остави на страна кромата понеже е голям кърпел за една жена,ма другите малки колички ,ги бива всичките,та и гранде пунто да си земе ,супер е,малка удобна и симпатична кола за една жена,ситрото,пак е готино,бравото също,па са и здрави сичките ,та според мене е повече въпрос на естстика ,зависи кое харесва повече на жана ти.

syfer
03-11-2013, 00:53
Лични наблюдения върху C4 1,6 бензин 120 к.с.Беше ми служебна кола на предната работа навъртял съм малко км около 2000 с нея.Наблюденията ми за този двг. са, че харчи изключително много (12 градско) , не върви идва му тежко купето.Отделно на това не е комфортна , не ми харесва возията, материалите са адски разкърцващи (колата като се качих беше на 50 000 км) разлепя се от таблото тук там и това дигиталното табло като минеш по някой траверсен път (каквито са повечето ни) се клати много кофти и се чува. Единственото което ме впечатли, че е много стабилна в завои и е маневрена. Други наблюдения нямам.