PDA

View Full Version : промяна в показването на скороста



seik00
02-11-2013, 03:37
от няколко дни километража на 156цата ми променя стоиностите, които трябва да показва.На 2000 оборота карам приблизително със 100км/ч, след това показва 60км/ч без да намалям скороста.Някои случвало ли му се е ?

tonov
02-11-2013, 10:40
Проблеми с ABS-a имал ли си? Километражът взима сигнал от датчиците му (по спомен май от предно ляво).

d1lian
02-11-2013, 18:55
На мен ми се случва като вляза много силно в локва и се получи аквапланинг. Предполагам че е от въпросният датчик.

Alamo
04-11-2013, 20:34
от няколко дни километража на 156цата ми променя стоиностите, които трябва да показва.На 2000 оборота карам приблизително със 100км/ч, след това показва 60км/ч без да намалям скороста.Някои случвало ли му се е ?

Да. На мен, когато се прееева датчика на АБС. Комп=диагностика-намиране на проблемния датчик-смяна и тва е добрият вариант. Лошия е същия ама преди смяна на датчика се сменя лагера на главината. При мен се беше разпарчетосала магнитната лента на лагера и протриваше датчика и при минаване през локва първо играеше скороста после светна и лампата за АБС.

seik00
06-11-2013, 00:24
ами имам проблем с абс, включва се дори и при леко натискане на спирачките и ми казаха че може датчика да е зацапан и да има някакав нагар от накладките предполагам, за да не ми прави временното репение беше да извадя бъшона на абс-а.Ще пробвам да сваля колелата и да ги зачистя и да сложа бушона, надявам се тогава да си работи както трябва

Alamo
06-11-2013, 21:03
ами имам проблем с абс, включва се дори и при леко натискане на спирачките и ми казаха че може датчика да е зацапан и да има някакав нагар от накладките предполагам, за да не ми прави временното репение беше да извадя бъшона на абс-а.Ще пробвам да сваля колелата и да ги зачистя и да сложа бушона, надявам се тогава да си работи както трябва

Щом ти е по-лесно да сваляш 4 колела и да рискуваш да счупиш някой здрав датчик докато се опитваш да го свалиш давай. Много по-трудно е да намериш кабел за диагностика и да видиш точно кой датчик прави парчета. Датчика не може да се зацапа от накладките - заврян е в главината и не е магнитен - магнитна е лентата на лагера и тя се зацапва с метален прах. Един съвет при сваляне - наптъскай го здраво с тънко масло и изчакай да подейства - не бързай, после леко го завърти на 10-тина градуса в двете посоки докато отхлаби и после го тегли.

nexs7910
11-11-2013, 19:30
Щом ти е по-лесно да сваляш 4 колела и да рискуваш да счупиш някой здрав датчик докато се опитваш да го свалиш давай. Много по-трудно е да намериш кабел за диагностика и да видиш точно кой датчик прави парчета. Датчика не може да се зацапа от накладките - заврян е в главината и не е магнитен - магнитна е лентата на лагера и тя се зацапва с метален прах. Един съвет при сваляне - наптъскай го здраво с тънко масло и изчакай да подейства - не бързай, после леко го завърти на 10-тина градуса в двете посоки докато отхлаби и после го тегли.

Колега, не си съвсем прав, преди карах вектра Б и едн ден ей така авс почна да светка като като коледна елха, само като докоснех спирачката и се включваше, звъннах на колега жичкаджия с идеята да му я карам да я прави а той само каза да изчистя датчиците и ако пак има проблем да ходя, е не се наложи :) след почистването всичко беше наред и така 2 г, продадох я на приятел и все още проблем с абс няма

seik00
11-11-2013, 20:35
значи все пак ще пробвам да ги почистя

mirchozo
12-11-2013, 19:10
Няма да помогне чистенето. По-лошото е че уж всичко си е наред и в един момент когато натиснеш спирачките минава малко време докато превключи в авариен режим, а чуството никак не е приятно, за момент караш без спирачки. Това с километража също е следствие от датчика.
Лекува се само със смяна, хубавото е че вече се намират по 20лв/бр, а лошото е че се чупят масово при вадене или взимаш всичко с железата и лагер главината. Ако не можеш да намериш из Варна, мога да ти намеря от една дето се продава на части тук в Добрич, все още са там но трябва да питам за цена.

Alamo
12-11-2013, 21:10
Колега, не си съвсем прав, преди карах вектра Б и едн ден ей така авс почна да светка като като коледна елха, само като докоснех спирачката и се включваше, звъннах на колега жичкаджия с идеята да му я карам да я прави а той само каза да изчистя датчиците и ако пак има проблем да ходя, е не се наложи :) след почистването всичко беше наред и така 2 г, продадох я на приятел и все още проблем с абс няма

Може и да не съм прав, ама тук струва ми се става въпрос за Алфа 156 не за Вектра Б. Ей ги тук 2 стари протрити датчика пред мен, и двата не са магнитни, и двата не щат да залепят стружки. Лагера се разби при ваденето, ама по спомен гривната му беше като таралеж от стружките. Лошото е, че тая гривна е на сепаратора лепната и датчика е от страни, не е като Вектра Б - зъбна гривна и магнитен датчик.

---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:07 ----------


Няма да помогне чистенето. По-лошото е че уж всичко си е наред и в един момент когато натиснеш спирачките минава малко време докато превключи в авариен режим, а чуството никак не е приятно, за момент караш без спирачки. Това с километража също е следствие от датчика.
Лекува се само със смяна, хубавото е че вече се намират по 20лв/бр, а лошото е че се чупят масово при вадене или взимаш всичко с железата и лагер главината. Ако не можеш да намериш из Варна, мога да ти намеря от една дето се продава на части тук в Добрич, все още са там но трябва да питам за цена.

Не е задължително датчика да се вади, може изолацията да е нарушена или буксата да кофти. Вариянта с протрит датчик вече го коментирах - кофти си е

seik00
12-11-2013, 21:14
ами да може да провериш за каква сума става вапрос, че сега съм извадил бушона на абс-а да не се претрепя някаде

hayho
14-11-2013, 11:51
ами да може да провериш за каква сума става вапрос, че сега съм извадил бушона на абс-а да не се претрепя някаде
Ами то от неработещ датчик няма да се претрепеш - спирачките си работят, не се притеснявай. Ако свети лампата на таблото просто ситемите ABS, EBD, VDC и ASR не работят. Иначе коли на части - бол, вържи я на диагностика да видиш кой датчик е проблемния, огледай положението как е и ако се налага го смени. Само внимавай с ваденето, че лесно се чупят.