Log in

View Full Version : Допустимо износване на биела



veselin71
10-11-2013, 16:05
Здравейте колеги, автомобилът е: 146; 1,3 Боксер; 90 к.с. След тракане в двигателя - го отворих и установих, че на първия цилиндър са превъртели биелните лагери. Валът беше шлайфан на ремонтните размери. Биелата е за смяна. Намерих втора употреба, чийто отвор е елипсовиден и на върха на елипсата и има износване 0,04 мм. Допустимо ли е това износване и мога ли да поставя тази биела? Предварително Ви благодаря за компетентните отговори!

ivan dimitrov
10-11-2013, 17:21
---

mordohy
10-11-2013, 18:05
Не си писал в правилния раздел!
С тоя мотор пиши в 33 раздела
Там има и много менюали .
Сваляш си един и гледаш по който и да е боксер.
Нещата за биелите и коляновия вал са еднакви.:yes:

D-I-V-A-K-A
15-11-2013, 16:00
Здравейте колеги, автомобилът е: 146; 1,3 Боксер; 90 к.с. След тракане в двигателя - го отворих и установих, че на първия цилиндър са превъртели биелните лагери. Валът беше шлайфан на ремонтните размери. Биелата е за смяна. Намерих втора употреба, чийто отвор е елипсовиден и на върха на елипсата и има износване 0,04 мм. Допустимо ли е това износване и мога ли да поставя тази биела? Предварително Ви благодаря за компетентните отговори!

В този случай колега, биелата трябва да ходи на корекция, защото тя трябва да е идеално кръгла. Не можеш върху кръглият вал да стегнеш елипсовидната биела. ;-)

drigata
19-11-2013, 17:42
В този случай колега, биелата трябва да ходи на корекция, защото тя трябва да е идеално кръгла. Не можеш върху кръглият вал да стегнеш елипсовидната биела. ;-)

Koрекция на боксерова биела?????

Може ама в друг живот!!

D-I-V-A-K-A
20-11-2013, 09:50
Koрекция на боксерова биела?????

Може ама в друг живот!!

Защо бе Дрига, биелата да не е чупеща се, като на Форд-а?

drigata
20-11-2013, 11:05
Защо бе Дрига, биелата да не е чупеща се, като на Форд-а?

Ххахахаахх,ти май не си виждал биела на боксер....

ecotronic
20-11-2013, 12:04
Ххахахаахх,ти май не си виждал биела на боксер....


Колега, аз не съм виждал биела от такъв мотор.

Защо тя не подлежи на корекция?

drigata
20-11-2013, 12:29
Колега, аз не съм виждал биела от такъв мотор.

Защо тя не подлежи на корекция?

Защото биелната шийка към коляновият вал се зацепват посредством два болта и шлици(зъбци) и това няма кой да ти го корегира,а и да намериш надали ще стане както заводско и ще ти излезе колкото да си купиш нова.

D-I-V-A-K-A
20-11-2013, 13:06
Защото биелната шийка към коляновият вал се зацепват посредством два болта и шлици(зъбци) и това няма кой да ти го корегира,а и да намериш надали ще стане както заводско и ще ти излезе колкото да си купиш нова.

Да Дрига, сега като ми обясни зацепих какво представляваха. Сори, грешката е в мен, просто въобще не се сетих, че боксеровата биела беше така. Поздрави!!!

ecotronic
20-11-2013, 13:31
Това ли е въпросната биела?

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/boxer-engined-alfa-romeos/6673d1082641455-boxer-1-5l-1-6l-connecting-rods-image011.jpg

drigata
20-11-2013, 13:41
Това ли е въпросната биела?

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/boxer-engined-alfa-romeos/6673d1082641455-boxer-1-5l-1-6l-connecting-rods-image011.jpg

Да.

ecotronic
20-11-2013, 13:49
Доколкото разбирам проблемът с възстановяването се състои в това, че челните повърхности между петата и биелата са назъбени и поради това отнемането на материал от тях, като същевременно се запази формата на профила е проблем.

drigata
20-11-2013, 14:07
абсолютно

ecotronic
20-11-2013, 14:10
абсолютно


Ясно!

Благодаря!:respect:

mordohy
20-11-2013, 17:41
Всеки може да райберова отвора, но не може да центрова двата отвора без специализирана машина. Ето за това е безсмислено да се прави, особено като има 123127419 биели във форума.