View Full Version : Допустимо износване на биела
veselin71
10-11-2013, 16:05
Здравейте колеги, автомобилът е: 146; 1,3 Боксер; 90 к.с. След тракане в двигателя - го отворих и установих, че на първия цилиндър са превъртели биелните лагери. Валът беше шлайфан на ремонтните размери. Биелата е за смяна. Намерих втора употреба, чийто отвор е елипсовиден и на върха на елипсата и има износване 0,04 мм. Допустимо ли е това износване и мога ли да поставя тази биела? Предварително Ви благодаря за компетентните отговори!
ivan dimitrov
10-11-2013, 17:21
---
Не си писал в правилния раздел!
С тоя мотор пиши в 33 раздела
Там има и много менюали .
Сваляш си един и гледаш по който и да е боксер.
Нещата за биелите и коляновия вал са еднакви.:yes:
D-I-V-A-K-A
15-11-2013, 16:00
Здравейте колеги, автомобилът е: 146; 1,3 Боксер; 90 к.с. След тракане в двигателя - го отворих и установих, че на първия цилиндър са превъртели биелните лагери. Валът беше шлайфан на ремонтните размери. Биелата е за смяна. Намерих втора употреба, чийто отвор е елипсовиден и на върха на елипсата и има износване 0,04 мм. Допустимо ли е това износване и мога ли да поставя тази биела? Предварително Ви благодаря за компетентните отговори!
В този случай колега, биелата трябва да ходи на корекция, защото тя трябва да е идеално кръгла. Не можеш върху кръглият вал да стегнеш елипсовидната биела. ;-)
В този случай колега, биелата трябва да ходи на корекция, защото тя трябва да е идеално кръгла. Не можеш върху кръглият вал да стегнеш елипсовидната биела. ;-)
Koрекция на боксерова биела?????
Може ама в друг живот!!
D-I-V-A-K-A
20-11-2013, 09:50
Koрекция на боксерова биела?????
Може ама в друг живот!!
Защо бе Дрига, биелата да не е чупеща се, като на Форд-а?
Защо бе Дрига, биелата да не е чупеща се, като на Форд-а?
Ххахахаахх,ти май не си виждал биела на боксер....
ecotronic
20-11-2013, 12:04
Ххахахаахх,ти май не си виждал биела на боксер....
Колега, аз не съм виждал биела от такъв мотор.
Защо тя не подлежи на корекция?
Колега, аз не съм виждал биела от такъв мотор.
Защо тя не подлежи на корекция?
Защото биелната шийка към коляновият вал се зацепват посредством два болта и шлици(зъбци) и това няма кой да ти го корегира,а и да намериш надали ще стане както заводско и ще ти излезе колкото да си купиш нова.
D-I-V-A-K-A
20-11-2013, 13:06
Защото биелната шийка към коляновият вал се зацепват посредством два болта и шлици(зъбци) и това няма кой да ти го корегира,а и да намериш надали ще стане както заводско и ще ти излезе колкото да си купиш нова.
Да Дрига, сега като ми обясни зацепих какво представляваха. Сори, грешката е в мен, просто въобще не се сетих, че боксеровата биела беше така. Поздрави!!!
ecotronic
20-11-2013, 13:31
Това ли е въпросната биела?
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/boxer-engined-alfa-romeos/6673d1082641455-boxer-1-5l-1-6l-connecting-rods-image011.jpg
Това ли е въпросната биела?
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/boxer-engined-alfa-romeos/6673d1082641455-boxer-1-5l-1-6l-connecting-rods-image011.jpg
Да.
ecotronic
20-11-2013, 13:49
Доколкото разбирам проблемът с възстановяването се състои в това, че челните повърхности между петата и биелата са назъбени и поради това отнемането на материал от тях, като същевременно се запази формата на профила е проблем.
ecotronic
20-11-2013, 14:10
абсолютно
Ясно!
Благодаря!:respect:
Всеки може да райберова отвора, но не може да центрова двата отвора без специализирана машина. Ето за това е безсмислено да се прави, особено като има 123127419 биели във форума.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.