View Full Version : Проблем с отчитане на температура на двигателя
Здравейте, от няколко дни не ми работи уреда за отчитане на температурата на двигателя и записва грешка P0380. Преди време сменях термостата и свалих от него старият датчик и го изпробвах без да го слагам на термостат само с включена букса и допрян до него за маса, но положението е същото. Перката на радиатора не върти, колата според мен си загрява нормално има си парно и т.н наложи се в това положение за два дни да мина 600 км. и нямаше никакви проблеми, но ми се иска максимално бързо да реша проблема.Колата е от подписа 156SW Facelift 1.9JTD 115. Някакви идеи ?!?
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=123003&stc=1&d=1384250655
ecotronic
12-11-2013, 12:33
Премери съпротивлението на датчика между пинове B1 и B2.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1384252313z.jpg
P0380 е подгревни свещи и/или реле за подгрев.
Виж с по-нов MES, дори и trial дали няма да даде друго описание на грешката, а перките може с него да тестваш.
Сложих 3.6 и грешката е същата, интересно е че във FES показва стойност за температура на двигателя. Направих и тестовете на перката въртят и двете степени както и лампата за прегряване работи коректно на теста. Възможно ли е самия уред да е дал фира и от там да идва грешката?
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=123008&stc=1&d=1384258972
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=123009&stc=1&d=1384258978
Премери съпротивлението на датчика между пинове B1 и B2.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1384252313z.jpg
Ако правилно съм го измерил е 2 килоома.
ecotronic
12-11-2013, 14:31
Термометъра на таблото ползва друг термочувствителен елемент, който е в същия корпус (на датчика) но няма нищо общо с този посредством който ECU-то мери температурата.
Този термочувствителен елемент (термосъпротивление е свързано между пин "A" на датчика и шаси.
Откачи проводника от пин "A" допри го до шаси и виж дали стрелката ще се отклони на max. Ако това стане, проблемът е или в самия датчик или в лош контакт на пин "A"
Иначе грешката, която ти записва ECU-то, както каза колегата по-горе очевидно се касае до проблем с подгревните свещи и няма общо с термометъра на таблото.
PS:
Стойността на съпротивлението, която си измерил е в нормите и показва, че температурният датчик за ECU-то е OK.
Нещо интересно сега ми направи впечатление, че от мойта букса излизат 3 кабела на мястото на 4-тия има нещо като зелена тапичка проследих до другите няма такъв кабел защото си помислих да не се е прекъснало нещо, но не е !!! Трябва ли да има кабел на това място и ако да как по дяволите е работило до сега :wallbash:
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=123012&stc=1&d=1384260738
ecotronic
12-11-2013, 15:05
Нормално трябва да са 3 кабелите.
2 отиват до ECU то и между тях е свързано термосъпротивлението за ECU-то
1 отива до индикацията на таблото. Другият край на термосъпротивлението за индикацията на таблото е свързан към корпуса на датчика - вътрешно (шаси).
По принцип е 3 пинов.
На jtd105 се разклонява към таблото и към ЕКУ-то.
За грешката по-горе, ако след като запалиш ти мига лампата за подгрева - мериш съпротивлението на свещите и ако не е от тях - отваряш релето за подгрева.
Дадох този кабел на маса към купето, но стрелката и така не помръдна.
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=123013&stc=1&d=1384263052
ecotronic
12-11-2013, 15:42
Предполагам пробваш това, когато колата е на контакт. Ако е така, то причината за проблема вероятно е:
1 - прекъснала връзка на въпросния кабел с индикацията.
2 - липса на +12V в другия край на индикацията в таблото.
3 - проблем в самата индикация.
ecotronic
12-11-2013, 15:51
Свали таблото с термометъра и почисти буксата му. Нищо чудно въпросния кабел до датчика (пин 10) да не контактува добре в буксата.
Днес ми се отвори време и разглобих таблото, разкачих буксата и почистих и взе, че тръгна. Интересното е, че и въпросната грешка изчезна.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.