PDA

View Full Version : Алфа Ромео 156 2.4 ДжТД 2001



metody72
13-11-2013, 10:35
Здравейте , колеги
имам колата от скоро, ще сменям масло и искам да попитам дали точно Мобил1 0W-40 ESP с новата формула ще е добре да се сложи

emzo
13-11-2013, 11:10
За зимата е перфектно.

Turbon
13-11-2013, 12:22
Моя съвет е Selenia WR 5W-40

Friday
13-11-2013, 13:40
Ако става въпрос за двигателно масло:
FL Selenia (http://www.flitalia.it/en/fl/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=248) препоръчва, както казва колегата по-горе;
Mobil 1 (http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx) препоръчва TURBO DIESEL 0W-40;
Castrol (http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9024084&contentId=7073092) препоръчва EDGE 5W-40 и MAGNATEC 10W-40 A3/B4;
Но от прочетеното ТУК (http://www.prista-oil.com/bg/pages/who-we-are-1.html) лично мисля, че маслото Селения за България е може би от Турция!

За твоята кола, маслото да е с одобрение Fiat 9.55535-N2 или иначе казано:
Qualification for lubricants with a very good characteristics for turbocharged engines, Diesel and gasoline, with extended drain. Minimum requirement is ACEA A3/B4-04.

barash
13-11-2013, 17:01
Та по въпроса колега,5 вр 40 е твоето масло,
пък това дали само селения се внася от съседната съседка силно ме съмнява?
Вече 6'та година си го купувам от Турция въпросната селения 5вр40,
а цената е смешна за литър да не говорим за 16 литра.

metody72
13-11-2013, 20:28
Благодаря на всички колеги, взех решение слагам 0W-40.
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-0w40.aspx#

metody72
13-11-2013, 21:03
Може ли да разясним как се тълкува и какво значи следното: маслото да е с одобрение Fiat 9.55535-N2 или иначе казано:
Qualification for lubricants with a very good characteristics for turbocharged engines, Diesel and gasoline, with extended drain. Minimum requirement is ACEA A3/B4-04.
това което аз сложих е с одобрение Fiat 9.55535-S2
предполагам ще бъде полезна информация за много хора.

Friday
14-11-2013, 08:49
Стандарт наложен от FIAT, на който трябва да отговарят характеристиките на смазочните материали.
Стандартът е оформен от серия тестове в лабораторни условия и в двигатели и служи за оценка на нивото на ефективността на смазочните материали.


POWER TRAIN TECHNOLOGIES/ FIAT GROUP QUALIFICATIONS
FIAT 9.55535-G1 Qualification for gasoline engine lubricants granting fuel economy and extended drain
FIAT 9.55535-G2 Qualification for gasoline engine lubricants with standard characteristics.
FIAT 9.55535-H2 Qualification for gasoline engine lubricants, granting high performances and high viscosity at high temperatures
FIAT 9.55535-H3 Qualification for gasoline engine lubricants granting very high performances.
FIAT 9.55535-D2 Qualification for Diesel engine lubricants with standard characteristics.
FIAT 9.55535-M2 Qualification for lubricants with extended drain
FIAT 9.55535-N2 Qualification for lubricants with a very good characteristics for turbocharged engines, Diesel and gasoline, with extended drain.
FIAT 9.55535-S1 Qualification for Diesel and gasoline engine, with exhaust treatment system, lubricants, granting fuel economy and extended drain.
FIAT 9.55535-S2 Qualification for Diesel and gasoline engine, with exhaust treatment system, lubricants, with extended drain.
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_010503.htm
http://www.autoservicepraxis.de/fm/3478/asp10h10_tabelle_72dpi.pdf

За споменатият от теб стандарт пише, че е подходящ за автомобили с "exhaust treatment system", което НЕ значи, че НЕ става за твоята! Явно го препоръчват за по-новите модерни двигатели!
За тази система нямам никакви познания!
******
Поразрових се малко и си го представям нещо, като картинката по-долу, както е при Chevrolet!

barash
14-11-2013, 17:51
Колега много си смел за да скочиш на 0 в 40,браво.
Пък може и да й хареса на пущината,пиши после впечатления?
По принцип стълбичката е следната;
5в40 ако не гори масло,ако е почнало -10в40 и т.н.
Но колата си е твоя,ти си решаваш.

emzo
14-11-2013, 20:25
Ako мразиш двигателя си, слагай му 10w40.

lordliness
14-11-2013, 20:51
Ako мразиш двигателя си, слагай му 10w40.

По документи на моя дават 10/40 винаги съм го карал с такова. Проблеми никакви.

emzo
14-11-2013, 21:54
Коментара е насочен към ЦФ3ката на автора на темата.

metody72
14-11-2013, 23:10
Може ли някой да каже в прав текст сгрешил ли съм или не. Все пак маслата на Мобил1 са водещи и предполагам, че са направени необходимите тестове и не случайно дават 0W 40 за точно този модел. От първите изминати километри веднага след смяната ми се струва че двигателя работи малко по тихо, възможно е да си въобразявам.

lordliness
15-11-2013, 07:32
Това е табличка как се подбира маслото според външната температура
http://prikachi.com/images/297/6107297A.jpg

Friday
15-11-2013, 10:42
Само да допълня таблицата по-горе. 0W е за -35гр!

Ето малко данни за маслата взети от официалните сайтове.

Mobil 1 ESP 0W-40
Value Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC - 73
cSt @ 100ºC - 13.2
Flash Point, ºC, - 234
Pour Point, ºC max - -
Viscosity Index-176
Castrol EDGE 5W-40
Value Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC - 82.6
cSt @ 100ºC - 13.9
Flash Point, ºC - >200
Pour Point, ºC max - -44
Viscosity Index-174
Selenia WR 5W-40
Value Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC - NON DETERMINATO
cSt @ 100ºC - 14.5
Flash Point, ºC, - 230
Pour Point, ºC max - NON DETERMINATO
Viscosity Index - Гледайте стойностите на визкозитета (cst) при 100ºC. За Mobil 0W и Castrol 5W са почти еднакви, и при загрято масло, няма разлика във вискозитета. При 40ºC и по-ниски температури Mobil 0W е "по-течливо" от Castrol 5W.

Пояснение за Viscosity Index: висок индекс на вискозитета означава ниска промяна на вискозитета (висок вискозитетен индекс).Нисък индекс на вискозитета означава висока промяна на вискозитета.

Лично за мен, финансово неизгодно е да се взема масло с индекс 0W пред такова с 5W, за по-старите коли!

Flash Point - точка на възпламеняване [ºC ]
Pure Point - точка на замръзване [ºC ]

П.С. 5W30 е по "тънко" от 0W40!
http://www.youtube.com/watch?v=OKENGIhaf1o
За типовете масла, вижте картинката в описанието на клипа!

lordliness
17-11-2013, 18:32
Ето
123275

zx12r
17-11-2013, 18:59
Ето
123275

От слагането на тази табела до наши дни са минали едни 12-13 години. За този период маслата са направили гигантска крачка в развитието си, да не кажа овчарски скок! 5W40 е вискозитета който най-много допадна на моя двигател и горещо го препоръчвам на всеки кюмурджия.

lordliness
17-11-2013, 20:21
От слагането на тази табела до наши дни са минали едни 12-13 години. За този период маслата са направили гигантска крачка в развитието си, да не кажа овчарски скок! 5W40 е вискозитета който най-много допадна на моя двигател и горещо го препоръчвам на всеки кюмурджия.

Да не би през това време двигателя да ти се е модернизирал, вискозитета винаги си е вискозитет, да те светна аз.
А какъв скок са направили си личи по някои буквички.
Тази кола е проектирана да работи с течности от тези класове

myato
17-11-2013, 20:41
Може ли някой да каже в прав текст сгрешил ли съм или не. Все пак маслата на Мобил1 са водещи и предполагам, че са направени необходимите тестове и не случайно дават 0W 40 за точно този модел. От първите изминати километри веднага след смяната ми се струва че двигателя работи малко по тихо, възможно е да си въобразявам.

Спокойно, не си сбъркал.

zx12r
17-11-2013, 21:23
Да не би през това време двигателя да ти се е модернизирал, вискозитета винаги си е вискозитет, да те светна аз.

Благодаря за осветлението, то ми липсваше през последните години. Исках простичко и кратко да кажа, че качествата на маслата в наши дни далеч превъзхожда тези от преди 13 години нужни за двигателите ни. Сарказма ти беше не на място.

lordliness
17-11-2013, 21:35
Благодаря за осветлението, то ми липсваше през последните години.

Винаги може да разчиташ на мен.