Log in

View Full Version : да се прави ли основен ремонт?



mrblackstar
14-11-2013, 16:40
Извинете ако темата не е на мястото си, но съм нов във форума и още не съм добре запознат.
Та на въпроса, благодарен съм предварително за изразеното от вас мнение.
Имам алфа 146 1.7 боксер 1996 година от февруари тази година. Сменях й стартер и ремъци. след това през лятото не правеше никакъв проблем, освен че загряваше понякога. знаех че има някакъв проблем с това, но като загрее малко пускам да духа топло в колата 10мин и всичко се нормализира, и реших че след като идва зима нещата не са толкова спешни. преди месец й сложих и газов инжекцион, но вчера както си карах водната помпа изгърмя, повреди ремъците, а те и ангранажния, който от своя страна и клапаните по двигателя.. двигателят сега е мъртвец и му трябва поправка за 1000лв някъде.
обмислях вариант да я разпродавам на части, но по нея съм набил твърде много за нови джаджи като газовата на 3000км, парктроник, радио, чисто нови зимни гуми, аларма, нови емблеми, всичко ново работещо идеално което ще го продам на половин цена, а сърце не ми дава..
мислех и да взема двигател втора употреба, намерих същия за 500, но със слагането му и слагането на нови ремъци към него цената пак отива към 1000. с разликата че този двигател няма да знам нищо за него, а ако дам 1000 за поправка на моя поне ще знам че е обслужен току що и е чук.
вие как бихте ме посъветвали?

ecotronic
14-11-2013, 17:29
Ако трябва да избирам за какво да дам 1000 лв - за ремонт на моя двигател или за покупката на друг в незнайно състояние, бих избрал първото.

mrblackstar
14-11-2013, 17:40
и аз това мисля че е по-разумното, и надявам се най-вероятно майсторът ще ми даде няква гаранция за частите, с които оправя двигателя. той е съвестен и си разбира от работата, работил е по алфата ми и преди и съм доволен от него.

tribaleo
14-11-2013, 17:54
ако нямаш майстор за който да си сигурен че е професионалист и си разбира от работата (защото едно е да сменяш масло и ремъци друго е да отвориш двигател и да му правиш основен) задължително отиди в някой от клубните сервизи за да ти е мирна главата!!! има тема погледни я не експериментирай с майстори.

reloading
14-11-2013, 17:54
Повечето майстори дават гаранция до изхода на гаража. А дали ще е по добре-да ревизираш твоя. То е ясно при положение че от др страна ще имаш двигател който не знаеш нищо за него + още един който е за скраб. Определено поправката на твоя ще ти е по-добрият вариант.
Другия вариянт е да я продадеш на скраб +тези 1000лв. и да си купиш 155 8в ;)

mrblackstar
14-11-2013, 18:28
хаха, еми мерси за съветите, на този майстор му имам доверие. за тези които са от софия ще кажа че се намира на константин величков до спирката на трамваите приблизително. и истината си е че си обичам тази алфа конкретно, все пак е първа кола, и като цяло да караш алфа чувството си е особено и не ми се иска да я заменям с друга марка засега. но какво ли ви обяснявам на вас, вие най-добре знаете за какво говоря ;d

Linkestis
14-11-2013, 20:09
На Коцето колега, има доста сервизи :)

mordohy
14-11-2013, 21:10
Ремонтирай си твоя и не му мисли!
Винаги е по-добре да си ремонтираш своя мотор, ако става , за ремонт, отколкото да вземеш нещо, дето не знаеш какво е.

kolev
15-11-2013, 10:15
нещо те мятат по върбите с цените. първо се свалят главите на твоя, вижда се какви са пораженията и се пресмята кое е по-изгодно. ремонт или нов употребяван двг. употребяван е ~300лв, пълното обслужване и монтаж и труд да ти стъпят още 300 примерно.
а части има за тия двигатели и не са скъпи.

stefoo
15-11-2013, 10:29
ремонтирай и не се замисляй и аз набих преди години 1700 в моя мотор и вече 4-та година не е мръднал мотора а понякога си я понатискам

mrblackstar
15-11-2013, 12:44
еми да, ей сега отивам до майстора и ще си говорим подробно(а не по телефона) какво точно е състоянието на колата, да я видя и да говорим за конкретна сума.

mrblackstar
17-11-2013, 17:57
не стана работата с основния ремонт, и радиаторите се бяха развалили и въобще работата отиваше на около 2000лв и се отказах. сега мисля да взема 156 16v или 147 пак 1.6 t-spark. 156 е от 1999г. 147 е от 2001. няма да питам коя е по-добрата защото е ясно че е 147 в случая, въпросът ми е до каква степен е по-добра, смисъл като цяло аз нищо особено не искам от колата ми, искам да е здрава и да върви.
и коя от двете бихте ме посъветвали да взема при моя случай..?
и коя от двете по-скоро ще върви по лесно с газовия инжекцион?

kolev
17-11-2013, 18:24
ми те само тенекиите им различни. нито една от 2-те.

spellmaste
18-11-2013, 00:01
, смисъл като цяло аз нищо особено не искам от колата ми, искам да е здрава и да върви.
неможе да искаш само тези прости неща от една алфа, алфата ти дава много повече :grandpa:
няма значение каква ще вземеш, филма винаги почва отначало :clap:

mordohy
18-11-2013, 09:51
Явно е време да смениш сервиза. не мога да разбера, как така един ремонт на няколко клапана стана 1000 лева. за 300-400 можеш да си вземеш направо цял мотор.
Второ, как така се "развалиха" радиаторите:gruebel:
И какви са тия радиатори, дето струват 1000 лева.:tooth::naughty:
Някой те работи!
Ако ти предложат и да я вземат за скрап, да знаеш, че някой е хвърлил око на колицата ти!

mrblackstar
18-11-2013, 21:41
не, ремонта се увеличи защото докато ме теглиха я ударих и се изкриви преден мост, амортисьор и т.н.
а радиаторите отдавна знаех че са за смяна, но все отлагах..
дадох я за скраб за 340лв, сега съм хвърлил око на една 156 1.6 1999, спорно окачване, спортни филтри, много приятно изглежда. четвъртък ще ходя да я гледам

flipz
18-11-2013, 22:39
За това колега при смяна на ролки и ремъци се сменя и водната помпа тя се явява ролка на ангренажа. При мен също не ми я смениха като си купих колата, а аз тогава още не знаех, че трябва (просто съм изкарал късмет). Тя е давала индикации много преди това. За да спестите 80 лв те набутаха с доста.

Кофти работа, трябва да се поддържат колите, за да няма проблеми.

kolev
19-11-2013, 10:21
при боксера водната помпа не се върти от ангренажните ремъци. за мен тая помпа отдавна не си е въртяла турбината. двигателя редовно е прегряван и е затегнал в един момент. такъв тормоз никой тс не може да понесе.

mrblackstar
19-11-2013, 10:28
да, това беше проблема. но това ми беше първата кола и аз не бях далеч толкова запознат. вече ще знам за следващата :)

mrblackstar
20-11-2013, 22:02
алфа 156 1.6 16v 1999г. със спортно окачване и спортни филтри, на 200 000км(поне така казва собственикът). сменил оня ден ремъци и масла.
как ви се струва? (мисля да й слагам газов инжекцион)

tribaleo
20-11-2013, 22:11
Ми че тя харчи колкото 2.0

mrblackstar
20-11-2013, 22:11
е разходът няма да е проблем, аз даже инжекциона го имам седи в сервиза, само чака да бъде монтиран :D
интересувам се чисто от техническите плюсове и минуси на конкретно този модел от тази година с този мотор

_power_
20-11-2013, 23:25
156 ....1.6 никога ! Много тежко купе за слаб мотор !

tribaleo
21-11-2013, 08:52
Мисълта ми беше, че е по добре да си вземеш 2.0 или поне 1.8.

mrblackstar
22-11-2013, 19:09
понеже се опитах да ги пусна в съответната секция, обаче не виждам да ми се публикува, затова ще го напиша тука: продавам 2 емблеми на алфа ромео като нови(предна и задна)
взех ги за мойта 146 лятото, но колата се развали и я шитнах. запазих емблемите защото са като чисто нови, никога не можеш да познаеш че са ползвани. предполагам стават за всички модели алфа ромео.
който се интересува да пише или да звънне на телефон: 0887117088

ivailo rachev
22-11-2013, 22:14
Както каза колегата по-горе,156 и 1.6 ммм не.Купето е доста тежко за този мотор.Като знам 1.6 във 145 колко върви представям си в 156 как ще е (156 с такъв мотор не съм карал).Пусни снимки да я видим,но този път бъди по-сериозен от към поддръжка,защото туйн спарка ако не го поддържаш не ти прощава.Смени консумативите и този път водната помпа ти е на ангренажа.И върви в серивз,в който си знаят работата,защото туйн спарк се зацепва със специални пети.

tonov
22-11-2013, 23:12
понеже се опитах да ги пусна в съответната секция, обаче не виждам да ми се публикува, затова ще го напиша тука: продавам 2 емблеми на алфа ромео като нови(предна и задна)
взех ги за мойта 146 лятото, но колата се развали и я шитнах. запазих емблемите защото са като чисто нови, никога не можеш да познаеш че са ползвани. предполагам стават за всички модели алфа ромео.
който се интересува да пише или да звънне на телефон: 0887117088

Изчакай, няма да излезе веднага. И провери дали си пуснал обявата по правилата. Ако не си - изобщо няма да излезе.

---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:11 ----------


Както каза колегата по-горе,156 и 1.6 ммм не.Купето е доста тежко за този мотор.Като знам 1.6 във 145 колко върви представям си в 156 как ще е (156 с такъв мотор не съм карал).Пусни снимки да я видим,но този път бъди по-сериозен от към поддръжка,защото туйн спарка ако не го поддържаш не ти прощава.Смени консумативите и този път водната помпа ти е на ангренажа.И върви в серивз,в който си знаят работата,защото туйн спарк се зацепва със специални пети.

може да ти се струва странно, ама 156 е почти същите кила като 145

ivailo rachev
23-11-2013, 15:15
Даже 156-цата ми е по-лека с около 100кг. от КуВе-то за това си прав,но все пак 1.6 е слабичък за 156-ца.

RoMeO_156_GTA
23-11-2013, 15:30
За вървежа, колегата да направи едно кръгче и да си прецени дали го устройва. Возил съм се в такава 156-ца и си върви нормално и по баир. Вярно, че с 1.8 нямат разлика в обслужването и разхода, но ако конкретния екземпляр е в много добро състояние и на добра цена. Ако иска колегата, нека публикува линк със снимки или самата обява и така по-може да се види нещо...

mordohy
23-11-2013, 17:15
Такава 156-ца имахме, а и все още съществува в старата фирма. Вече е на 14 години, но още е в добро състояние, защото се поддържа добре. Аеродинамиката на това купе позволява да има максимална скорост от 218 км/ч, което никак не е малко за мотор 1.6. Салона е една класа над 145/6 , но с предимствата до тука.
Първо, което се набива в очи са слабите фарове. Просто не струват.
Второ, мотора е доста капризен. Постоянно трябва да го газиш, за да върви, а купето явно подсказва, че е правено за много по-мощен мотор.
В резултат, още на десетата минута имаш чувството, че мотора е направо слаб нищо, че си върви съвсем прилично.
Все пак, всичко е въпрос на вкус!:drive:

ivailo rachev
24-11-2013, 00:26
И аз това имам в предвид,ако колегата има път към габрово нека покара моята кола и 1,6 и да направи разлика.