PDA

View Full Version : Въпрос за тампони на стабилизиращата щанга



kudev
15-11-2013, 18:48
Здравейте Колеги,

Предстои ми смяна на въпросните тампони на стабилизиращатата щанга. Искам да попитам за съвет преди да съм купил каквито и да е.

Какви да си взема обикновени или полиуретанови? До сега не съм сменял и нямам никаква представа.

Също така има ли разлика в размерите на тези тампони, всмисъл да има няколко вида за Алфа 156 2.4 JTD 136 с различни размери. И ако да към кои трябва да се насоча.

Мерси предварително за отговорите,
Поздрави,

lordliness
15-11-2013, 18:56
Понякога полиуретана износва метала може и да скърца, аз лично залагам на добрата стара гума

Marchoni
15-11-2013, 20:42
Вчера сменях на мойта. Като почетох доста коментари, реших да сложа ладови поради добрите отзиви. Купих тампоните преди да разглобя, четох че трябва да са от самара. Или съм ги объркал или са ми дали други, щото като разглобих видях че няма как да станат.Щангата ми е 22мм. а тампоните бяха 15мм. От там в магазина, и ми викат цяла щанга. Накрая ми намериха ама им излизало че са за147ца.(пък то окачването си е същото). Само от цената ме заболя 20лв. на брой ама......

lordliness
15-11-2013, 20:51
Има лесен и евтин начин. Взимаш парче велосипеда гума навиваш един оборот на щангата, отгоре слагаш твоя износен тампон и спи града.
Отрицателните коментари може да си ги спестите. Става перфектно.

Marchoni
15-11-2013, 22:06
Мислих такъв вариант, но не се сетих за велосипедна гума. :cheers: Чудих се за вариант с маркуч.

lordliness
15-11-2013, 22:26
Мислих такъв вариант, но не се сетих за велосипедна гума. :cheers: Чудих се за вариант с маркуч.

:) може да навиеш колкото е необходимо и никога да не де налага да купуваш тампони

starterwrc
15-11-2013, 22:43
Здравей колега! Миналата седмица ги сменях на 156sw 1.9. на МУК, 25лв. за брой. Размер 21,6mm. Има и други размери. С шублер измерваш диаметъра на щангата за по точно. Успех!

Zeppelinist
15-11-2013, 23:05
Преди около 2 месеца сложих силиконови за Самара, заспаха, колата не е скръцнала, стои много стабилно, нищо общо с преди смяната. Диаметърът на отвора на тампоните е 20 мм. Като се стегнат в черупките на щангата и заспиват. Цената е направо смешна, но в случая е важно преди всичко, че получавате добро и сравнително дълготрайно решение на проблема с тампоните на стабилизираща щанга на 156. Слагайте смело.

SandoOne
16-11-2013, 09:12
Що слагате от лада като за наще са по 17 лева

kudev
16-11-2013, 09:24
Сега последно кой е най добрият вариянт

1. Обикновени
2. Полиуретанови
3. Силиконови
4. Тампони от Лада

Като цяло разбрах, че първо ще трябва да се измери щангата и тогава да се поръчат съответния размер.

Поздрави,

iv4oo
16-11-2013, 09:42
В крайна смиетка ТИ решаваш, всеки един от вариантите си има приемущества и недостатъци .Колкото и човека да попиташ всеки различно ще ти каже поддържаики своята версия

pesho_kj
16-11-2013, 09:48
Що слагате от лада като за наще са по 17 лева

Щото ладовите са по левче :)

SandoOne
16-11-2013, 10:32
Щото ладовите са по левче :)

Кажи каде са колко една баничка и си купувам 4 ри комлекта докато е кола...

Jivko7777
16-11-2013, 11:39
Не го лъжи по 80стотинки са :hehe: - http://www.amavto.com/object.php?id=1217

code
16-11-2013, 11:43
Най-добре с нови тампони. Дори и с тях щангата понякога хлопа поради износване;) В такъв случай ги намалям на мястото на среза с 1мм за да могат за се затворят на по-малък диаметър, а от външна страна им изрязвам от ламарина подложа, която ляга между бертовете. Става чук. :)

SandoOne
16-11-2013, 11:46
Най-добре с нови тампони. Дори и с тях щангата понякога хлопа поради износване;) В такъв случай ги намалям на мястото на среза с 1мм за да могат за се затворят на по-малък диаметър, а от външна страна им изрязвам от ламарина подложки между бертовете. Става чук. :)

Евала така се прави има много вярно 90% от алфите са им износени щангите

Zeppelinist
16-11-2013, 12:04
Не го лъжи по 80стотинки са :hehe: - http://www.amavto.com/object.php?id=1217

Аа, силиконовите са от "скъпите" - към 1.10 идва парчето ;-)
В случая поне за мен не става дума дали тампона струва лев или 15 или 20. Дълготрайността на ремонта и стабилността на колата са водещи. Имаше положителни отзиви за тези тампони във форума, сложих и аз и до момента са чук.

Burkan
18-11-2013, 09:59
На 147цата първо сложих полиеританови след 6 месеца са разкърца и разлопа пак. Сложиш ладови, 2 години тишина и спокойствие, като я слалихме щангата още си бяга чук. Ся на на ГТто съм за смяна ще слагам ладови, трябва малко да се изпилят и е важно кой ша ти ги сложи и как ша ти ги сложи!

Jivko7777
19-11-2013, 13:14
На 147цата първо сложих полиеританови след 6 месеца са разкърца и разлопа пак. Сложиш ладови, 2 години тишина и спокойствие, като я слалихме щангата още си бяга чук. Ся на на ГТто съм за смяна ще слагам ладови, трябва малко да се изпилят и е важно кой ша ти ги сложи и как ша ти ги сложи!

Е обясни как да се сложат точно

Burkan
19-11-2013, 14:26
Е обясни как да се сложат точно
Като казвам, че ще ги слагам имам предвид че ще отида при майстор да ми ги сложи.....:big_whoops:

stu
19-11-2013, 18:54
Откакто сложих ладови тампони и напълних тампоните на новите горни носачи със силиконова грес не е скръцнало нищо по предницата с месеци, направо не мога да я позная.Слагането си е малко филм, но няма да казвам как става защото майстора може да се расърди:)

emzo
19-11-2013, 19:35
То па голямата тайна, в поне 3 теми е писано как.

haljscho
19-11-2013, 19:53
На 147цата първо сложих полиеританови след 6 месеца са разкърца и разлопа пак. Сложиш ладови, 2 години тишина и спокойствие, като я слалихме щангата още си бяга чук. Ся на на ГТто съм за смяна ще слагам ладови, трябва малко да се изпилят и е важно кой ша ти ги сложи и как ша ти ги сложи!
Твоите бяха от Москвич и ся тая щанга ще си е слжа на моята кола че е 23мм.
На GT-то ще са от Жигулка!

Е обясни как да се сложат точно

Ми Жека то е обяснено на няколко пъти в разни теми, ти що не постна 2-3лика към тях.....



Откакто сложих ладови тампони и напълних тампоните на новите горни носачи със силиконова грес не е скръцнало нищо по предницата с месеци, направо не мога да я позная.Слагането си е малко филм, но няма да казвам как става защото майстора може да се расърди:)
Няма страшно нали и гаранция съм ти дал за тях!
Па и твоите са от "дизайнерските" силиконовите дет са снимани по-напред в тази тема!

alfaracer
20-11-2013, 10:29
Що слагате от лада като за наще са по 17 лева

Искам и аз да отговоря на този въпрос.Карам алфа 164 вече 12 години, самата алфа е на 24 години.Никога до сега не съм смянял тампони на стабилизиращата щанга и не мисля да сменям. Купих си сега 156 и естествено предницата е "леш". Тампоните на стабилизиращата ми щанга са с луфт над 3мм. И аз ще си сложа тампони различни от тези които трябва. Защото ключът към успеха е в различния по-мек материал. И мисля ,че след това 156-цата ще стане като 164-ката и никога повече няма да се сещам за тези тампони.

milev86
27-11-2013, 16:03
Съвсем отговорно! Тези тампони за щангата струват по мой спомен 30 лева парчето или 20...незнам. ТОва няма значение. Тампоните от най-обикновена Жигула (ВАЗ 2101) вършат...дори смея да твърдя по-добра работа. Аз съм с такива! И вече година и половина нямам проблеми. Струват 1.75 парчето. А на теб ти трябват 2.
3.50 + труд е по-добре, отколкото 35 + труд.
Още едно доказателство, че скъпите части на Алфа Ромео, не са гаранция за качество! Тампоните на Ладата са много по-здрави (или поне изглеждат такива) И още повече доказатество, че цените са ПРЕСТЪПНО надути! Нереално! И това не само в България! В световен мащаб! Конспирация....кво да правиш...

dimitar_vd62
27-11-2013, 21:35
Аз сложих каквито трее по 20 пари парчето и не изкара и 3 месеца, ся ще взема един макаров ще го упръ у главата на майстора да ми сложи ладови.Аз така исках ама той не оргинални та оргинални.И понеже дадоха гаранция сега ще ги сменят без пари.Поне са точни в това отношение.

stu
27-11-2013, 22:18
Слагай от силиконовите!

stefoo
28-11-2013, 09:37
Аз сложих полиуретанови тампони преди две години не са мръднали още ама сега скърцат направо ми вадят душата

pakumba
29-11-2013, 13:02
Най-добре с нови тампони. Дори и с тях щангата понякога хлопа поради износване;) В такъв случай ги намалям на мястото на среза с 1мм за да могат за се затворят на по-малък диаметър, а от външна страна им изрязвам от ламарина подложа, която ляга между бертовете. Става чук. :)

И аз така, но вместо ламаринка подлагам тънка велогума по черупката. Нямам оплаквания.

alfaracer
01-12-2013, 11:27
Вчера правих упражнението и имам ,какво да кажа.Тампони от лада самара ( 2108 ) нестават ,защото както един колега е обяснил по-назад в темата са с отвор 15мм. Тампони от лада "такси" 2110 са с отвор 18мм и пак нестават , защото моята щанга е 22мм. Като го сцепя за да влезе се отваря процеп на 45 градуса и пак нестава. Но за сметка на това тампони от жигули ( 2101 ) пасват идеално , но има нещо много важно. Оригиналните тампони на 156 са сцепени за да влязат, първоначално и аз подведен от това срязах тампона от жигули (2101) и го сложих така.Но се стоеше добре, затова пробвах без да срязвам тампона.Намазах щангата с грес и нанизах тампона така става перфектно.Та това имах да кажа слагайте тампони от жигули без да ги разрязвате.

dimitar_vd62
02-12-2013, 20:32
И как точно ги нахлузваш без да ги срязваш, след като стоят от вътрешната страна на едни кръгли ограничители.Бертове май се казват.И друго, само триенето ли спира тампона да не излезе от черупките, защото оригиналните са профилирани а ладовите са гладки и имат един чоп отгоре,който на Ладата влиза в съответната дупка на черупката.Излизал ми е тампон с откъснат чоп на ладата.Пробива ли се отвор за този чоп на черупката на алфата.

Kiro Bumbalov
02-12-2013, 22:59
На моята след като пробвах оригинални (издържаха половин година) сложих полеуретанови (издържаха няколко седмици) си купих съвсем обикновени. Като се разхлопаха, понеже щангата има известно износване им подложих по един биелен лагер и ги сложих пак. Стана супер и вече доста време си карам така безпроблемно :)

haljscho
02-12-2013, 23:16
И как точно ги нахлузваш без да ги срязваш, след като стоят от вътрешната страна на едни кръгли ограничители.Бертове май се казват.И друго, само триенето ли спира тампона да не излезе от черупките, защото оригиналните са профилирани а ладовите са гладки и имат един чоп отгоре,който на Ладата влиза в съответната дупка на черупката.Излизал ми е тампон с откъснат чоп на ладата.Пробива ли се отвор за този чоп на черупката на алфата.
Мииии някъде го бях описал как точно се прави!!!
Потърси си го.....
Не, че пак ще разбереш де, но ако си заредил "пистолета" майстора щи ги направи!!!


Ся ако бяхме писали че слагаме от Бентли, сигурно тва щеше да супер яко!
Но щот са от Лада и струват 1лв. значи са кенеф.....


Аре мнооо ви са молААА, как може едно парче гума да струва 18лв. или 36лв, както преди време ми бяха обявили в ТиН-кар....... може да са били с титаниевокарбонови нишки!!!:calc:

alfaracer
02-12-2013, 23:43
И как точно ги нахлузваш без да ги срязваш, след като стоят от вътрешната страна на едни кръгли ограничители.Бертове май се казват.И друго, само триенето ли спира тампона да не излезе от черупките, защото оригиналните са профилирани а ладовите са гладки и имат един чоп отгоре,който на Ладата влиза в съответната дупка на черупката.Излизал ми е тампон с откъснат чоп на ладата.Пробива ли се отвор за този чоп на черупката на алфата.

Ами понеже сме в БГ аз тези ограничители ги махнах (бертове).Ти позна ,а за да не излиза ладовия тампон от черупката пробих отвор 6мм . Немога да си позная колата сега.Аз всичко това направих без да свалям моста.Като махнах въпросните ограничители, разхлабих болтовете на моста , махнах биалетките и изнизах планките с тампоните.После спокойно на тезгяха ги разкапсоловах.Сега като нямам въпросните ограничители ще наблюдавам внимателно дали щангата ще ходи наляво или надясно.

dimitar_vd62
02-12-2013, 23:52
Ми ако имах гараж с канал нямаше да задавам този въпрос.На паркинга не става."Майстора" ще сложи ако трябва и градински маркуч.

---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 23:46 ----------


Ами понеже сме в БГ аз тези ограничители ги махнах (бертове).Ти позна ,а за да не излиза ладовия тампон от черупката пробих отвор 6мм . Немога да си позная колата сега.Аз всичко това направих без да свалям моста.Като махнах въпросните ограничители, разхлабих болтовете на моста , махнах биалетките и изнизах планките с тампоните.После спокойно на тезгяха ги разкапсоловах.Сега като нямам въпросните ограничители ще наблюдавам внимателно дали щангата ще ходи наляво или надясно.

И аз тъй си помислих че става, ама реках да питам все пак.Всъщност бертовете не могат ли да се сложат от вътрешната страна на тампоните.Така пак няма да ходи ляво на дясно.Едва ли има някакъв конструктивен проблем да се премместят.

haljscho
03-12-2013, 06:44
Ми ако имах гараж с канал нямаше да задавам този въпрос.На паркинга не става."Майстора" ще сложи ако трябва и градински маркуч.

---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 23:46 ----------



И аз тъй си помислих че става, ама реках да питам все пак.Всъщност бертовете не могат ли да се сложат от вътрешната страна на тампоните.Така пак няма да ходи ляво на дясно.Едва ли има някакъв конструктивен проблем да се премместят.
Няма нужда от бертове!
Тампона от лада има повече материал и като се затегне в скобата няма как да изскочи, скобата се впива доста в тампона!

Ако държиш на бертове купи си тампони от Москвич, те на вид са като на Алфата но са доста по-дебели и за да се поберат в скобата, трябва да се припилят!
Тук вече ако си ги правиш ти е ОК, но майстора ще трябва да се по-заиграе повечко!

А ограничителите може да си ги залепите отново на мястото им! Всъщност аз махам само единия ограничител, като го срязвам на 2-половинки, после си го щраквам на мястото, лепя със секунно лепило и го обивам с изолирбанд. При 147-ците даже са метални и може да си ги капнеш с ЦО......

dimitar_vd62
03-12-2013, 10:55
Имах пред вид двете шайби дето са заварени на стаб.щангата от външната страна на тампоните.Те пречат на ладовите тампони да се нанижат на щангата без да се цепят.Ако се премахнат щангата няма ли да ходи прекалено много наляво-надясно.Щото мислех да ги махна, на струг да ми направят други които да заваря от вътрешното страна на тампоните.Така пак няма да мърдяа прекалено акато се износят тампоните, щото сега шава наряво-надясно с около 3-4 мм.На планката ще пробия дупка за чопа на тампона и няма де да ходи.

Моите ги сменях преди около 3 месеца и сега като стана студено взе да хлопа.Ако деня е по топъл спира да хлопа.Явно тампони на стаб щанга трябва да се сменят зимата.:-)

haljscho
03-12-2013, 11:11
Точно за тях и аз говоря!
Твойте са пластмасови.
Направи си на стругат още по добре ще стане.

dimitar_vd62
03-12-2013, 16:06
Днес взех една щанга втора употреба с фабрични тампони за 20 лв.Ще я сложа на колата, понеже тампоните са стегнати.А с моята смятам да си поиграя на спокойствие и ако измисля нещо "революционно" ще цъкна снимка, да обсъдим евентуално има ли полза от упражнението.Мазата съм я направил на работилница щот ме мързи да прая компоти, и имам всякакви инструменти.

milev86
04-12-2013, 10:36
Вчера правих упражнението и имам ,какво да кажа.Тампони от лада самара ( 2108 ) нестават ,защото както един колега е обяснил по-назад в темата са с отвор 15мм. Тампони от лада "такси" 2110 са с отвор 18мм и пак нестават , защото моята щанга е 22мм. Като го сцепя за да влезе се отваря процеп на 45 градуса и пак нестава. Но за сметка на това тампони от жигули ( 2101 ) пасват идеално , но има нещо много важно. Оригиналните тампони на 156 са сцепени за да влязат, първоначално и аз подведен от това срязах тампона от жигули (2101) и го сложих така.Но се стоеше добре, затова пробвах без да срязвам тампона.Намазах щангата с грес и нанизах тампона така става перфектно.Та това имах да кажа слагайте тампони от жигули без да ги разрязвате.
Ами аз какво казах по-горе, господин състезателю?! Все едно си като вестоносец. ЖИГУЛИ! Самарата и особено 110-ката не са никакви Лади! Самарата е гоуф, а десетката корейски трабант.

radiboy
04-12-2013, 20:41
Много хубава тема,всяка вечер я чета с интерес.Има толкова интересни предложения,че чак ум да ти зайде! Сетих се дори за "Бай Ганю в Европа"!:thumbup:

haljscho
05-12-2013, 07:17
Много хубава тема,всяка вечер я чета с интерес.Има толкова интересни предложения,че чак ум да ти зайде! Сетих се дори за "Бай Ганю в Европа"!:thumbup:
Нещо против имаш БайГаньо ли?!!!

stu
05-12-2013, 08:21
Не бе, той най вероятно си мисли,че сме диви селяни,които се чудят как да спестят някой лев, а той като забие едни ултра "оригинални"тампони от 50-100лв ще кара 200-300 хиляди с тях.

lordliness
05-12-2013, 10:29
Не всеки има материална възможност за " оригинални" , няма нищо лошо в алтернативни решения още повече те са безопасни в случая.
Той Бай Ганьо ...

Zeppelinist
05-12-2013, 11:33
От постовете на колегите (в това число броя и себе си) които са сложили ладови, жигулови и пр. тампони в тази тема или подобните на нея, става ясно, че целта на упражнението е дълготрайност и стабилност след извършване на ремонта, това че е постигнато и с цената на почти безплатни материали в случая.... е по стечение на обстоятелствата дет се вика, артисват едни 40-50-60 лв..... миии берекет версин, остават ви в джоба след приключване на операцията, може да се почерпите, може да ги инвестирате в други начинания, варианти бол. Да питам само "НЕ-Бай-Ганьовците" как им изглеждат другите варианти - "оригинални" ли да слагаме дето се скапват за нула време, "скърцащи" полиуретанови....или да земем да си заръчаме по една нова оргинална щанга с тампони за по няколко стотин лв. може би....? Кой от тези варианти или някой друг ако се сещате изглежда по-смислен за конкретния случай???
Вече е ясно, че решението с ладови или жигулови тампони се оказва оптимално, някои колеги споделят личен опит за реализацията за тези, които възнамеряват лично да се заемат с интервенцията....и затова моля ви се запазете за себе си ироничните си коментари, в случая такива са напълно излишни, малко респект поне ако щете...:drive:

Поздрави от Пловдив,

dimitar_vd62
14-12-2013, 12:24
След перипетиите около смяната на тампоните с оригинилни такива, реших да си реша проблема сам.Както бях писал, имах намерение да махам бертовете на щангата за да нахлузя ладовия тампон без да се цепи.Обаче се оказа абсолютно ненужно упражнение.Добре че поне реших първо да проверя положението.Взех си тапмони от Жигула/Лада.Трябва да отбележа че има тампони и тампони.Едните са гладки и черно лъскави и по твърди, другите са меки, малко сивеят и материала прилича на гумичка за триене на молив.Демек първите ми се видяха по-качествени, та си взех от тях - по1 лв.парчето.Тампоните са с отвор 20мм., а щангата е с диаметър 22мм.След това разкапсоловах тампоните с помощта на чук и тънък секач.С плоска пила припилих остатъците от капсоловането но не нацяло и им запилих ръбовете да стане нещо като фаска.На долната черупка, с помощта на фрезер/може и с кръгла пила/малко разширих отворите и също им направих нещо като фаска.Реших че е по-добре да не махам нацяло остатъците от занитването за да играят роля на водачи между долната и горната черупка при монтажа.Опасявах се че ако ги махна на цяло двете черупки няма да се центрират.Слес това сцепих ладовите тампони и ги центрирах във черупките, за да отбележа мястото където ще пробия отвор 6мм в който да влезе пъпката на ладовия тампон.Някои казват че няма смисъл и ги режат аз обаче прецених така.Впоследствие намазвам тънко горната черупка с грес, намествам тампона на щангата и монтирам двете черупки,като ги захващам с болтовете без да ги стягам.Тука ще препоръчам да смените оригиналните болтове с такива с 10мм по-голяма дължина, тъй като се иска втори човек да притиска горната черупка за да хванат болтовете.Така ще може да се справите и сами.Центрира се тампона на ръка, и с последователно притягане на двата болта се гледа пъпката на тампона да влезе в отвора на черупката, след което се достяга.О снимките се вижда че нри монтажа на тампона двата края се отварят само с около 5-6мм, след стягането се прибират напълно.Вече 8-ми ден карам с тях и няма тропане,тракане, скърцане засега.Така за мен въпроса с тампоните е решен поне засега, ще видим колко ще изкарат.Следващия път от въпросното упражнение остава само смяна на тампони без пилене, чукане и т.н.Ся който иска да слага ладови, който иска силиконови, оригинални а ако има желаещи да дават 300+ за нова щанга.

lordliness
14-12-2013, 12:40
Станало е много добре.

stu
15-12-2013, 16:34
Много вероятно е вече да забравиш за тях, пък нека някой дето ни мислят за бай ганьовци да си слагат ултра-мега "оригиналните" тампони.

dimitar_vd62
15-12-2013, 20:49
Ми на Жигулата за 27 години и над 600к километра съм сменял два пъти тампони.

angelovi69
17-12-2013, 23:16
Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.

lordliness
17-12-2013, 23:23
Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.
Направете копи /пейст и на мен. Има тема за това във важни, ама много работа ми изглежда, нещо лесно не сте ли измислили?

dimitar_vd62
18-12-2013, 00:19
Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.

Ами, в интерес на истината не съм вадил щангата от колата.Първоначално мислех да сложа купената 2-ра ръка с оригиналните тампони, но после реших да не рискувам и подменихме втори път тампоните на колата, а тази втората употреба я разглобих и подготвих за резервна.Тампоните на щангата която е на колата я вадиха в сервиза преди около три месеца, разкапсоловаха тампоните и сложиха оригинални, в смисъл такива за Алфа Ромео като платих по 20 за брой.Когато застудя времето обаче се разхлопа дори повече отколкото със стоковите.Уговорихме се да ми ги подменят за тяхна сметка със ладови обаче без гаранция.И там направихме/казвам направихме, защото от 4 години съм им клиент, познаваме се добре и ми позволяват да се въртя край тях и понякога участвам в ремонта ей така за спорта, не за по-евтино/ същото което сам направил в поста със снимките но без да вадим щангата а само черупките и тампоните, които бяха разкапсоловани вече.Само им пробихме дупки.Затова реших върху щангата която купих, да повторя упражнението с цел ако може да е полезно и с нагледен материал.Няма как да извадя щангата от колата на паркинга.Развиват се болтовете на магарето,да падне надолу, откачат се биалетките от щангата,развиват се болтовете които държат кормилната рейка за магарето, откачат се ламарините на тунела и ауспуха от меката връзка за да излезе щангата и да се разкапсоловат оригиналните тампони.В последствие ако се наложи смяна на тампони не е необходимо да се вади ауспуха и ламарините на тунела, а само да провисне магарето и да се откачат биалетките.Развиват се болтовете които държат черупките на тампоните за магарето и същите се измъкват както и тампоните и се подменят с новите.Не съм се замислял, дали ако веднъж са разкапсоловани, смяната им може да се извърши само с развиване на болтовте на тампоните и биалетките и да се измъкнат откъм колелета.Последното ми хрумна вчера след като свалих гумите за да извадя пластмасовите кори на калниците по други причини и хвърлих едно око на тампоните да видя как са - ми не бяха мръднали.Мисля че ще може,ама не съм съвсем сигурен щото умрях от студ и глад и не ми се умуваше повече, пък и започна де се стъмва и бързах да събера чарколяците.Обаче за първоначална смяна поне аз не знам начин без подемник или поне без канал да може да се извади тъпата щанга.Що па са я сложили зад мотора не знам, гледах на един приятел БМВ-то - пред мотора беше, почти едно към едно като на ладите, а там е лесно.Така че показах само какво съм правил вече,съжалявам ако сте помислили че сам намерил начин да я извадя без екшън.

haljscho
18-12-2013, 11:23
Митак, супер е станало. Кажи как смени щангите- как смъкна тая от колата, за да сложиш тая от 20 лв. със здравите тампони? Мисля и аз по празниците да се пробвам, трябва ми повече информация. Днес си взех Ладови по 1 лв, че по-твърди, имаше и силиконови със същата форма, ама мнооого меки ми се сториха. И биелетки взех, и горни носачи рециклирам... ама свалянето на щангата ме стряска най-много. Ако искаш , драсни на лични. Мерси.
Ванкааа, вземи силиконовите!

И от гумените има добре изработени, но те определено са меки и еластични а не корави!

fade
18-12-2013, 12:03
...
Не съм се замислял, дали ако веднъж са разкапсоловани, смяната им може да се извърши само с развиване на болтовте на тампоните и биалетките и да се измъкнат откъм колелета.Последното ми хрумна вчера след като свалих гумите за да извадя пластмасовите кори на калниците по други причини и хвърлих едно око на тампоните да видя как са - ми не бяха мръднали.Мисля че ще може,ама не съм съвсем сигурен щото умрях от студ и глад и не ми се умуваше повече, ...

Потвърждавам, става тази операция, защото сме я правили веднъж, но е малко "акушеро-гинекологическа" трябват си двама човека и подемник, не че и един няма да се справи но двама е по-добре.
Определено не става на паркинга пред блока, или без канал.

angelovi69
18-12-2013, 19:11
Благодаря за мненията дотук.
Смятам да ползвам подемник, поне ще качим колата горе и ще започна да разкачам, ако видя дебелия, ще ида на сервиз. Най-вероятно черупките на тампоните ми са още неразкапселовани. Така че, очаквам голямо приключение. Двама ще пипаме, че да видим.
Ползвам случая, да ви споделя, за горните носачи, понеже се хванах да рециклирам 2 броя, взех ги от продавалника по 10 лв. парчето. Занесох ги за рециклиране на сферичната става. TRW - то стана, обаче на другия - неизвестна марка, се е изпрошнал алуминия около шарнира. Открива се една едрозърнеста структура на метала - ужас. Човека дето ги рециклира, ми подари един носач TRW , като ми върна и счупения при развалцоването.
После си заръчах тампони от нечуваната марка Енерджи, щото идват разглобени. Отвътре са на кръстчета, гумата е с изпъкнали по вътрешния диаметър и по челото кръстчета. Купих си и морска грес от Ферариста и ги намазах отвътре колкото поеха и тогава набих металната втулка, а между носача и тампона грес не сложих.
Носачите като ги купих, си имаха разбити тампони. Свалих им металните втулки, демек ги разглобих, почистих и премерих. Кво се оказва. При номинален диаметър 22 мм, единия е с 0,11 мм. отгоре, другия е с 0,14 мм. отгоре, а двата са в минус 0,25 мм. Интересно е, че тампоните са с надписи БОГЕ и ФИАТ на тях. Пълен абсурд. Новите Енерджи, дето взех, втулките им са минус стотна до 4 стотни. Аз на новите тампони сложих старите метални втулки, дето бяха в плюс.
А сега почвайте да ме стреляте с коментари. И наздраве на всички, дето не се притесняват от грес под ноктите.

stu
18-12-2013, 20:22
Аз ги намазах със силиконова грес!

haljscho
18-12-2013, 20:56
Не знам кво има да го умуваш, Ванка!!!
Разскачаш моста и тунела без да пипаш носачите, те провисват достатъчно за да се извади щангата!
Разкапсоловаш ги с тънък плосък секач, нахлузваш тампоните и сглобяваш черупките предварително, те ще се закопчеят отново! Ако не се разкопчават след като отвиеш болтовете, сложете им по една капка с ЦО, електрожен.....
Успех!

angelovi69
18-12-2013, 21:07
Вальо, ще се пробвам. Това упражнение с разкапселоването съм го правил със задната стабилизираща щанга, още като взех колата, ама там няма драми със свалянето на щангата, като разкачиш биелетките. Там пък внимавах при навиването на болтчетата, че моста е алуминиев. Абе Алфа - няма лесно, трябва да е все интересно.

alfaracer
19-12-2013, 20:30
С морска грес се мажат полиуретановите тампони, а гумените със силиконова или тефлонова грес.Гумата не се маже с обикновена грес, защото греста в същност е втвърдено масло, а тампоните не са маслоустойчиви. Като си купуваме маркуч за нещо в магазина ни питат ,какво ще минава по този маркуч.Бензино и маслоустойчивите са по-скъпи.
Аз си смених тампоните на стаб. щанга без да я свалям, но ми отне толкова време и усилия. Толкова ме заболяха пръстите и се уморих, че следващият път по-добре да сваля моста.

angelovi69
21-12-2013, 00:25
Има логика в това. Но вече ги подготвих, намазани и сглобени са и в понеделник сигурно ще се мятам в приключение. Лошото е, че не знаем материала на гумата на тампона. Имам инфо, че ако гумата е с означение NBR или HNBR, тя е маслоустойчива, а при Н-отпред е и студоустойчива.
След време ще стане ясно. Не е проблем следващия път да си купя силиконова или тефлонова грес.
Може би най-подходяща ще е грес с молибденов дисулфид? / MoS2 ли се пише? /

stu
21-12-2013, 00:50
Познайте кой тампон е мазан с обикновенна грес и си направете сметката от каква важност е греста за гумените тампони.

svetlastf
21-12-2013, 11:28
И аз имам скърцащ горен носач и се чудя кой вариант да избера:
- смяна в същия сервиз. Това е втора смяна на носачи, изкарват по около 40 хил километра. Марка Технород
- да си купя носачи, да ги смажа със силиконова водоустойчива грес.
Дали си заслужава втория вариант, като се има впредвид хамалогията по смяната и дали ще им се увеличи пробега на носачите от същата марка ??

stu
21-12-2013, 14:05
Аз обърнах болтовете и вече няма хамалогия.Постъпих супер мързеливата, защото не ми с разглобяваше.Купих два болта, отрязох старите с ножовка, смених носачите и директно сложих новите болтове наобратно.Малко си беше чанч това с ножовката но стана.Сега само махам гумата и подкалника, откачам шарнира и съм готов.

emzo
21-12-2013, 14:24
И аз имам скърцащ горен носач и се чудя кой вариант да избера:

Ако шарнира е здрав сменяш само тампоните.

андон.маслев
21-12-2013, 14:28
Аз обърнах болтовете и вече няма хамалогия.Постъпих супер мързеливата, защото не ми с разглобяваше.Купих два болта, отрязох старите с ножовка, смених носачите и директно сложих новите болтове наобратно.Малко си беше чанч това с ножовката но стана.Сега само махам гумата и подкалника, откачам шарнира и съм готов.
Само да не си ги купил от кварталната железария!:brickwall:

stu
21-12-2013, 15:13
Ти пък , по точно ми ги подари един колега от форума,който си продава колата на части.

DiStefano
22-12-2013, 10:49
Вземаш милиметър по-малък тампон. И черупките ги кербоваш !

angelovi69
24-12-2013, 20:47
2 дни се блъскам, ама сега е гробна тишина в колата.
Смених си тампоните на стабилизиращата щанга. С ладови, по лев парчето.Няколко поста по-горе Митака го е описал перфектно.
Смених си биелетките с Мейле – май се пише MEYLE - усилени. Междуосието е същото като на ТРВ, но цилиндричната част е с 5 мм по-голям диаметър. Предполагам, че вътре сферичната става е с по-голям диаметър и от там идва усилването.
Смених си и горните носачи, тампоните са NRJ, т.е. енерджи, шарнира е рециклиран в Казанлък.
И всичко, с любезното съдействие на Вальо от Пловдив - haljscho. Вальо, благодаря, спести ми време и усилия.
Слагам скица на болта на горните носачи, който вече обърнах наобратно.

emzo
13-01-2014, 09:36
Вчера слагах и аз ладени тампони, нямам идея от каква лада, с пъпката отгоре.
Само, че ги резнах, не ми се сваляше щангата.

Разхлабих само болтовете на магарето, за да се работи по-лесно.
http://s29.postimg.org/69th5bj0z/2014_01_12_13.jpg (http://postimg.org/image/69th5bj0z/) http://s29.postimg.org/u8ghjxu6r/2014_01_12_13.jpg (http://postimg.org/image/u8ghjxu6r/) http://s29.postimg.org/46egjwtub/2014_01_12_13.jpg (http://postimg.org/image/46egjwtub/)
И 20к да изкарат(надявам се повече) после смяната им е лесна, зора е да се разнитят скобите.


Има ли алтернатива и за задната щанга, че подложих парче ремък ама не ме кефи.
Друго освен бърт, унигом, които са един дол дренки не намирам.

dimitar_vd62
05-02-2014, 23:20
Вече два месеца откак съм сменил тампоните с ладови/жигулски/ и нищо не тропа хлопа скърца.Дори в студовете, дето преди се разхлопваше.Тампоните са си на място не са се разместили.

van_dal
06-02-2014, 14:24
Аз от две седмици съм с ладови тампони, няма тропане и скърцане, колата стана по-стабилна и приятна. Само едно ме притеснява да не се измъкнат настрани, поживем - увидим!

emzo
06-02-2014, 16:58
Почти месец при мен, чуват се само тампоните на долните носачи, но скоро ще им видя сметката и на тях :)

cuiceka
06-02-2014, 18:29
колеги моите са на 6 месеца (ладови ) и от студеното време започнаха да тропат доста , преди това бях с полиоретанови , те изкараха около 8 месеца сега направо не знам какви да слагам , преди да стане студено не се чуваше нищо

emzo
06-02-2014, 19:27
Сигурен ли си, че е от тях ?

stu
06-02-2014, 19:43
колеги моите са на 6 месеца (ладови ) и от студеното време започнаха да тропат доста , преди това бях с полиоретанови , те изкараха около 8 месеца сега направо не знам какви да слагам , преди да стане студено не се чуваше нищо
Да не си сложил някъкви ментета.Моите са от оранжевите-силиконови ,сменяни преди 7месеца.Наскоро сменях съединител и ги прегледах докато моста беше долу.Бяха в състояние ,все едно са сложени вчера, щангата мърдаше с много усилие.Не знам дали има значение но им слагам силиконова грес, която не е агресивна с/у гума а даже я предпазва.

dimitar_vd62
06-02-2014, 20:02
колеги моите са на 6 месеца (ладови ) и от студеното време започнаха да тропат доста , преди това бях с полиоретанови , те изкараха около 8 месеца сега направо не знам какви да слагам , преди да стане студено не се чуваше нищо

Има едни дето са по-скоро сиви отколкото черни.Качествените, поне от това което съм гледал, са черни, гумата е лъскава и са относително твърди.Другите са чувствително по-меки като ги стиснеш.Ми слагай пак ладови поне са по левче.Не знам какъв им е проблема на тия коли, както писах някъде на ладата за 27 години съм сменял два пъти, а съм я карал и такси и работна и какво ли не.Пък и огледай и другите тампони, напречния тампон на долния носач...

cuiceka
06-02-2014, 20:16
тампоните са черни гумени ,след смяната им колата стана супер тиха ,но сега в студа започна да тропа много ,сложих ги защото доста колеги са доволни от тях , явно гумата не е качествена ,колата е проверена преди 1 седмица и всички носачи и биалетки са ок

pironkov66
06-02-2014, 23:32
Ако може да използвам темата някой запознат ли е с кросвагона дали е възможно да се сменят тампоните без да се сваля магарето погледнах я на канал и е разпробита сменяни са вече и ако някой знае размера че четох на едно място че са 23 но не съм сигурен

emzo
07-02-2014, 08:51
колата е проверена преди 1 седмица и всички носачи и биалетки са ок
ако са ги проверявали, докато са на колата, не можеш да си сигурен.
Скърцат и тропат, както и горните тампони, така и долните.

На мен пък точно ми харесва, че при отрицателни темп. тия ладовите поне засега са още меки ....

dimitar_vd62
07-02-2014, 10:46
Ако може да използвам темата някой запознат ли е с кросвагона дали е възможно да се сменят тампоните без да се сваля магарето погледнах я на канал и е разпробита сменяни са вече и ако някой знае размера че четох на едно място че са 23 но не съм сигурен

То магарето не се сваля само се разхлабва да провисне.Ма на паркинга не става.Имам две щанги и двете са 22мм.Някъде по средата на темата съм сложил снимки.Слагай ладови и свиркай.

mi7aka922
12-02-2014, 11:56
Колеги сменяха ми тампоните на щангата на моята 147-ца, но сложих оригинални по 15лв. парчето понеже не се бях сетил за ладовите, но както и да е. Та въпросът ми е следния, майстора е свалял магарето, за да свали щангата да е разкапсолова и сега се чудя трябва ли да правя стенд на предницата или не, защото майстора ме убеждава, че не трябва ?? :dunno:

dimitar_vd62
12-02-2014, 15:33
Тцъ.

mi7aka922
12-02-2014, 16:35
Тцъ.

Това като "НЕ" ли да го приемам колега? :grin:

dimitar_vd62
12-02-2014, 20:45
Няма нужда от реглаж.

ФЕРАРИСТ
13-02-2014, 07:58
Принципно при сваляне на мост и долни носачи ако човек рече може да монтира едната страна с около 3-4мм по напред или назад от другата, независимо че моста има фиксатори, както и че долните носачи се захващат само в едно положение.....принципно може да стане.....лично аз съм го правил и пробвал това.......
Не носи ли колата нанякъде след тая манипулация може и да не се минава реглаж......

mi7aka922
13-02-2014, 19:43
Бе аз усещам, че не е като преди да ги сменят... преди като минавах през дупки не ми дърпаше волана, а сега леко дърпа няма значение с кое колело ще влзена в дупката придърпва си ту наляво , ту надясно! И си мисля, че трябва да я мина през реглаж...

dimitar_vd62
13-02-2014, 20:33
Ми ако имаш някакви съмнения мини на реглаж да ти е мирна главата.

cuiceka
19-02-2014, 17:46
Днес смениха тампоните на стаб. щанга с полиуретанови , старите са от лада на 5 месеца , качвам снимки на старите ,коментарите от вас

haljscho
19-02-2014, 18:10
Некадърен монтаж!!!:lupe:

Препръсквай си редовно полиуритана с грес на спрей, че иначе и той ще свърши бързо!:wallbash:

IvoKrustev
19-02-2014, 19:19
Здравейте колеги , още когато взех колата когато реших да сменя изцяло предницата за да съм си сигурен ,че няма да имам нежелани проблеми за напред долните носачи смених с нови ,горните ги рециклирах с полиуретан и напълних шарнирите тъй като не бяха много заминали ,смених също и тампоните на реактивната щанга с полиуретанови и взех чисто нови биалетки TRW.До ден днешен горните ми носачи не са мръднали ,но за тампоните на щангата не мога да кажа същото на по-малко от 2 месеца и ги изкарах на парчета от по 5 см. Затова поразгледах тази тема и няколко други ,допитах се хора който са се занимавали точно и намерих ,че тампоните за реактивната щанга на Москвич 412 пасват почти идеално на мястото си и най-важното от всичко ,че са каучукови и са доста меки. Смених ги във гаража и от тогава минаха вече 3 месеца и няма абсолютно никакви шумове и вибрации ,което ме озадачава и очаквам в най-скоро време да се проявят симптоми. Във крайна сметка тези ми излязоха 4 лв двата ,а в магазина ми искат по 20 лв. за оригинални ,а и видях колко издържа и полиуретана. Поздрави.
ето и снимки: http://iv4o0brigadir.snimka.bg/automobiles/147.759223.32621363
http://iv4o0brigadir.snimka.bg/automobiles/147.759223.32621364
http://iv4o0brigadir.snimka.bg/automobiles/147.759223.32621369
http://iv4o0brigadir.snimka.bg/automobiles/147.759223.32621362

cuiceka
19-02-2014, 19:38
гумата на тампоните е не качествена ,късаше се много лесно

pironkov66
19-02-2014, 19:43
Незнам колеги какви ги пишете 1 месец два за тампони на стабилизираща щанга ама 156цата дето я бартеросах преди 1 месец за 200000хиляди като я взех колата преди 7 години и смених щангата цялата за 280 лв и кара 100и кусур хиляди след което сложих тампони от александър ауто и до последно бяха здрави със сигурност па незнам как ги карате по 2,3,4 мецеца освен ако не въртите по 100000хил км на 2 месеца,а иначе всеко евтино нещо излиза скъпо но всеки си знае за него.Аз за тези години и километри разбрах едно окачването е трв и дуго няма евентуално един рециклаж на трвето и тва е успех.

dhtj
13-04-2017, 00:37
Четох, четох и така и не стигнах до заключение.
В крайна сметка кой вариант е по-добър - с оригинални или с ладови тампони?

Jivko7777
13-04-2017, 20:28
Четох, четох и така и не стигнах до заключение.
В крайна сметка кой вариант е по-добър - с оригинални или с ладови тампони?

Ладови естествено !

eproHD
13-04-2017, 21:06
:bg:

WarsteineR
14-04-2017, 11:16
Аз съм с ладови от около 3 години и не са мръднали. Преди това слагах оригинални, но за година се разтропваха.

dimitar_vd62
14-04-2017, 19:32
Старата я карах с ладови две години и така я бракувах.Новата също е с ладови вече.Гумени, не полиуретанови.За полиуретановите нямам наблюдения.На новата си направих един експеримент, като сцепих тампоните ги разтварям и от вътрешната страна ги надупчих на дълбочина около 3 мм със диамантено борче за дремел.Просто такова имах под ръка.Запълних дупките с медна грес и тогава ги монтирах.Ако не потроша и новата в некоя мантинела ще видим какъв е ефекта.Само да отбележа че забелязах че от ладовите тампони има такива които с с лъскава повърхност относително твърди и такива които стоят някак си ....като зашкурени и са по меки.Предпочетох по твърдите.Изглеждаха ми "по-оригинални".

Alex_26
18-04-2017, 13:00
А за кой модел Лада? Някой каза и за Москвич

dansguardian
13-02-2018, 10:24
Колеги, някой знае ли за последната кола в подписа ми :) какъв е диаметъра на стабилизиращите щанги - предна и задна? Предстои ми смяна на тампони, но ако сложа оригинални, каквито сложих миналата година, догодина отново ще са за смяна. Факт е, че там където контактуват тампоните със стабилизиращата щанга се получава намаляване на диаметъра ѝ в следствие на абразивното действие на влезлия прах и песъчинки. А на новите тампони производителя не е предвидил този факт и бързо се разхлопват. Идеята е да потърся тампони, които са с диаметър 1-2 мм по-малък от този на оригиналните. Разбира се, четох в темите за поставяне на подложки, пластинки, намотаване на велосипедна гума и други нововъведения, но предпочитам да поставя нещо, което е от един компонент.

eproHD
13-02-2018, 11:52
Трябва да са 22mm отпред и 14mm отзад...но вземи шублера и измери

Alex_26
13-02-2018, 11:55
Колеги, някой знае ли за последната кола в подписа ми :) какъв е диаметъра на стабилизиращите щанги - предна и задна? Предстои ми смяна на тампони, но ако сложа оригинални, каквито сложих миналата година, догодина отново ще са за смяна. Факт е, че там където контактуват тампоните със стабилизиращата щанга се получава намаляване на диаметъра ѝ в следствие на абразивното действие на влезлия прах и песъчинки. А на новите тампони производителя не е предвидил този факт и бързо се разхлопват. Идеята е да потърся тампони, които са с диаметър 1-2 мм по-малък от този на оригиналните. Разбира се, четох в темите за поставяне на подложки, пластинки, намотаване на велосипедна гума и други нововъведения, но предпочитам да поставя нещо, което е от един компонент.
Оригинални тампони няма. Има едни 21мм

S_BANKOV
13-02-2018, 12:27
Тампони от типо 1.6. Ако някой ти каже че не може прати му поздрани от мен. Ако няма къде да ги монтираш обади ми се ще видя да говоря на две места дали ще успеят да те уредят.

eproHD
13-02-2018, 13:03
Да де щангата е 22мм тампона е 21,5мм

---------- Post added at 12:03 ---------- Previous post was at 11:43 ----------


Оригинални тампони няма. Има едни 21мм

Между другото оригинални има 25€ за 2 бр.

Alex_26
13-02-2018, 18:04
Да де щангата е 22мм тампона е 21,5мм

---------- Post added at 12:03 ---------- Previous post was at 11:43 ----------



Между другото оригинални има 25€ за 2 бр.

Искам снимка в пликче на рикамби оригинали

eproHD
13-02-2018, 18:15
Искам снимка в пликче на рикамби оригинали

Пликче на боклука, не съм го съхранил. Ето тампоните дето съм купил и поставил вече!

dhtj
13-02-2018, 18:21
И аз такива сложих на моята, от Италбулком, 40 лева...

Alex_26
13-02-2018, 20:17
Пликче на боклука, не съм го съхранил. Ето тампоните дето съм купил и поставил вече!

Дай парт номер на Алфа по Епер тогава :gayfight:

eproHD
13-02-2018, 20:44
Дай парт номер на Алфа по Епер тогава :gayfight:

ОЕ 60680150

Alex_26
14-02-2018, 07:27
ОЕ 60680150

НЕ ОЕ
И номерът, който си дал, е на цялата стаб щанга комплект. Сега има нов номер 51754198 TORSION BAR и струва по епер 163 евра

eproHD
14-02-2018, 11:14
НЕ ОЕ
И номерът, който си дал, е на цялата стаб щанга комплект. Сега има нов номер 51754198 TORSION BAR и струва по епер 163 евра

Ние тук го изписваме така OE-Nummer !!!
И двата номера са валидни и под тях се продава и щанга и тампони....Да първия е до 2004 г. но не значи,че не е валиден.Това,че не си осведомен добре е твой проблем
И стига с тоя ePER има и други места с информация но явно ти не знаеш:book:
И щангата струва оригинална OE-номер 51754198 120€
Хайде лек ден

BO
14-02-2018, 11:17
Пликче на боклука, не съм го съхранил. Ето тампоните дето съм купил и поставил вече!
Почти всички най-евтини боклуци от рода на Бърт и подобия изглеждат така - с щампа като на "Фиат". И толкова изкарват, като за боклуци.
И не може да си купиш тампон опакован от Фиат, колкото и да се мъчиш да го извърташ стил изхвърлих си опаковката.

S_BANKOV
14-02-2018, 11:32
И аз такива сложих на моята, от Италбулком, 40 лева...

Как 40 лв. за два тампона, нали ти казах че от Типо 1.6 се слагат и драмата приключва. Комплекта е 10. 80 лв.

Alex_26
14-02-2018, 13:04
Ние тук го изписваме така OE-Nummer !!!
И двата номера са валидни и под тях се продава и щанга и тампони....Да първия е до 2004 г. но не значи,че не е валиден.Това,че не си осведомен добре е твой проблем
И стига с тоя ePER има и други места с информация но явно ти не знаеш:book:
И щангата струва оригинална OE-номер 51754198 120€
Хайде лек ден

Италианец, хубаво е, че ни развеселяваш с твоите наперени писания. Я отиди в сервиз на Алфа, ама истински (там ги имате) и ги питай

---------- Post added at 13:04 ---------- Previous post was at 13:03 ----------


Как 40 лв. за два тампона, нали ти казах че от Типо 1.6 се слагат и драмата приключва. Комплекта е 10. 80 лв.

И от Лада даже

dhtj
14-02-2018, 13:21
Гледах ги и ладовите боклуци, не ми харесаха, обикновена гума са.
Оригиналните за алфа имат кевларена оплетка отвътре.
Затова си купих от вторите.

oem
14-02-2018, 13:50
Само където ладовите слагаш и забравяш, а тези след 6 месеца отново :)

eproHD
14-02-2018, 14:30
Италианец, хубаво е, че ни развеселяваш с твоите наперени писания. Я отиди в сервиз на Алфа, ама истински (там ги имате) и ги питай



Няма за какво да ходя до сервиз на Алфа
Купувам си частите от търговец упълномощен от Алфа-Фиат-Ланча . После отивам до най близкия сервиз да ми ги сменят това което аз не мога сам.
И въобще не пиша наперено а самата истината !
Не тук да ми се появяват зрънца с тези мнения за тези от Лада тампони.....това ми били хора обичащи марката.Не просто купувате Алфа понеже е най евтиния курник на пазара. Разбира се не всички но 90%
Знам,че има такива дето си купуват оригинални части но си траят или въобще не се занимават да спорят

dhtj
14-02-2018, 14:42
Само където ладовите слагаш и забравяш, а тези след 6 месеца отново :)

Явно ще трябва да се науча по трудния начин :D

Eдин приятел ме подведе, понеже той си сложи оригинални преди 4-5 години и още не са се разтропали.
Не знам от какво зависи, сигурно от начина на монтаж?

Alex_26
14-02-2018, 15:17
Няма за какво да ходя до сервиз на Алфа
Купувам си частите от търговец упълномощен от Алфа-Фиат-Ланча . После отивам до най близкия сервиз да ми ги сменят това което аз не мога сам.
И въобще не пиша наперено а самата истината !
Не тук да ми се появяват зрънца с тези мнения за тези от Лада тампони.....това ми били хора обичащи марката.Не просто купувате Алфа понеже е най евтиния курник на пазара. Разбира се не всички но 90%
Знам,че има такива дето си купуват оригинални части но си траят или въобще не се занимават да спорят

Е, оригиналните тампони са само комплект със щангата. Приеми го и си затрай. А ОЕ тампоните са ден до пладне общо взето. Я си обясни защо Алфа не продава само тампоните?

---------- Post added at 15:17 ---------- Previous post was at 15:16 ----------


Гледах ги и ладовите боклуци, не ми харесаха, обикновена гума са.
Оригиналните за алфа имат кевларена оплетка отвътре.
Затова си купих от вторите.

Не са оригинални и не е кевларена

eproHD
14-02-2018, 15:36
Е, оригиналните тампони са само комплект със щангата. Приеми го и си затрай. А ОЕ тампоните са ден до пладне общо взето. Я си обясни защо Алфа не продава само тампоните?

Аз съм ги взел за оригинални. Не приемам нищо ! От къде накъде.Приятелю тези тампони са произвеждани и оригинални поинтересувай се малко. Да то сигурно и болтовете за тази щанга не се продават и не са оригинални понеже нямат знак на Алфа на тях. Аз и болтове съм си взел резервни оригинални, ако при сваляне се скъса някой да имам .....Е ти може да отскочиш до кварталния стругар да ти врътне едни

И като не е кевларена кажи на човека какво е за да знае пък и другите

ФЕРАРИСТ
14-02-2018, 17:14
Я си обясни защо Алфа не продава само тампоните?


По мое мнение защото са преценили че когато тези черупки се разкапсуловат, вече не могат да действат по предназначение......затова някой усилват с малки планчици въпросните черупки......затва и стабилките на типовата платформа траят толкова много, а тия сдават багажа......е има и други причини, но тва е основната.....

Alex_26
14-02-2018, 19:24
По мое мнение защото са преценили че когато тези черупки се разкапсуловат, вече не могат да действат по предназначение......затова някой усилват с малки планчици въпросните черупки......затва и стабилките на типовата платформа траят толкова много, а тия сдават багажа......е има и други причини, но тва е основната.....

Ники, основната е, че стаб щангата се износва и никой не знае с колко се е износила за да ти предложи тампони със съответния размер. Разкапсуловането не е проблем

---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:23 ----------


Аз съм ги взел за оригинални. Не приемам нищо ! От къде накъде.Приятелю тези тампони са произвеждани и оригинални поинтересувай се малко. Да то сигурно и болтовете за тази щанга не се продават и не са оригинални понеже нямат знак на Алфа на тях. Аз и болтове съм си взел резервни оригинални, ако при сваляне се скъса някой да имам .....Е ти може да отскочиш до кварталния стругар да ти врътне едни

И като не е кевларена кажи на човека какво е за да знае пък и другите

Извинявай, ма си като магаре на мост. Сполай ти

ФЕРАРИСТ
14-02-2018, 23:00
Ники, основната е, че стаб щангата се износва и никой не знае с колко се е износила за да ти предложи тампони със съответния размер. Разкапсуловането не е проблем
Разкапсул е проблем дори и при идеално и симетрично износена щанга - щото те се изностват елипсовидно, от предната и от задната си част - не отгоре и отдолу както логиката предполага, а отпред и отзад......
Принципно дори и неразкапсулованите черупки са доста зле конструктивно измислени(пак примера с типовите) и се огъват......
Съвсем друг въпрос е че има три различни вида(поне толкова съм виждал) предни мостове за 156, 147 и ГТ и ако в сервиза не съобразят някой неща при монтажа, тампоните също заминават доста бързо.......

dhtj
15-02-2018, 00:33
Разкапсул е проблем дори и при идеално и симетрично износена щанга


И ти ли смяташ, че с ладови става най-добре?

Ivanov_
15-02-2018, 05:32
Аз пробвах с ладови, разпаднаха се буквално година по-късно. Сложих Meyle с оплетка, ще видим колко ще изкарат. На следващата смяна или полиуретан ще сложа, или ще си взема нова щанга.

П.П. Оригинални тампони има, ма треа си ги купиш със щангата. ;)

haljscho
15-02-2018, 08:58
Няма за какво да ходя до сервиз на Алфа
Купувам си частите от търговец упълномощен от Алфа-Фиат-Ланча . После отивам до най близкия сервиз да ми ги сменят това което аз не мога сам.
И въобще не пиша наперено а самата истината !
Не тук да ми се появяват зрънца с тези мнения за тези от Лада тампони.....това ми били хора обичащи марката.Не просто купувате Алфа понеже е най евтиния курник на пазара. Разбира се не всички но 90%
Знам,че има такива дето си купуват оригинални части но си траят или въобще не се занимават да спорят

Тези тампони да не са някакви с титаниеви нишки или нещо подобно, че парче гума да струва 20-30лв.

От 9г. монтирам тампони от Лада и давам 1г. гаранция на клиентите си!
Сменил съм на стотина коли и нямам разбити до сега!

Та това да не е някаква космическа технология!
Това е парче гума, ако е изработена качествено, какво значение има за каква кола е направено!!!

Тоя BIRTH дет си ни снимал още преди 10г. му сърбахме попарата......

oem
15-02-2018, 10:07
Оригиналния тампон на тази щанга е на BIRTH. Заводски си идва щангата с него.

Проблема е че тампона е много твърд също като полиуретана. След това проблема е че щангата се е износила на елипса и тя продължава да износва новия тампон само в тези точки.

Ладовия тампон е силиконов и мек, чиято еластичност предотвратява силно триене и бързо иносване. За това и издържа толкова много време.

Третия проблем е самото разрязване на тампона при монтаж (оригинално шангата като си я купиш нова, тампона и не е сцепен, а е предварително монтиран).

Най-доброто и дълготрайно решение е чисто нова щанга. След това е ладовия силиконов тампон. Има и гумени които не са добри.

Аз все още паза 156-цата въпреки, че вече не се кара, но от 4 години е с ладовите тампони и още не са мръднали.

dhtj
15-02-2018, 12:33
Най-доброто и дълготрайно решение е чисто нова щанга. След това е ладовия силиконов тампон. Има и гумени които не са добри.

Аз все още паза 156-цата въпреки, че вече не се кара, но от 4 години е с ладовите тампони и още не са мръднали.


А като слагате ладовите тампони, намазвате ли с грес щангата първо?

П.с. Чисто от любопитство, защо не караш 156-цата? Не беше ли някакъв готин сетъп с валове и т.н.? С какво я смени? Може и на лични ако искаш...

eproHD
15-02-2018, 12:44
Някой пишат,че било парче гума ! Много ми е интересно защо търсите тампона на скоростната кутия и този горе на двигателя да са оригинални, то и там е някакво парче гума. Но оригинални струват по 80-90€ парчето а тези с гума като на ладовите тампони за щангата по 20 лева. Слагайте си каквото си искате.

BO
15-02-2018, 13:36
Някой пишат,че било парче гума ! Много ми е интересно защо търсите тампона на скоростната кутия и този горе на двигателя да са оригинални, то и там е някакво парче гума. Но оригинални струват по 80-90€ парчето а тези с гума като на ладовите тампони за щангата по 20 лева. Слагайте си каквото си искате.
Статистика и практика.
Практиката показва, че по-добър тампон от оригиналния за двигател няма.
Практиката показва, че ментето на Бърт, което си показал на снимката, в България изкарва много трудно над 5к километра. И защото си обичаш колата и не искаш да тропа с такива менте тампони, толкова скоро след ремонта, то се пробва всичко останало и отново се дава отзив. Който отзив е споделен вече.
Пък ти ако си обичаше толкова колата, нямаше да взимаш менте част и да се хвалиш в темата, както и направи, а щеше да си вземеш оригинална част, произведена от Фиат. А не да побългаряваш неща, които не са предвидени конструктивно от завода-производител да бъдат сменяеми, защо, защото се обясни вече. :spoko:

eproHD
15-02-2018, 14:47
Статистика и практика.
Практиката показва, че по-добър тампон от оригиналния за двигател няма.
Практиката показва, че ментето на Бърт, което си показал на снимката, в България изкарва много трудно над 5к километра. И защото си обичаш колата и не искаш да тропа с такива менте тампони, толкова скоро след ремонта, то се пробва всичко останало и отново се дава отзив. Който отзив е споделен вече.
Пък ти ако си обичаше толкова колата, нямаше да взимаш менте част и да се хвалиш в темата, както и направи, а щеше да си вземеш оригинална част, произведена от Фиат. А не да побългаряваш неща, които не са предвидени конструктивно от завода-производител да бъдат сменяеми, защо, защото се обясни вече. :spoko:

Да обичам колата си ! Но почнах да се замислям като трябва да взема някоя част- каква да бъде тя оригинална или "менте" . Замислянето ми идва от факта,че някъде едни дърти п- - - - - - и са решили да забранят дизела на всяка цена! Та вече не ми се набутват пари за нещо дето ще бъде забранено след 1-2 години най късно....mi capisci?
Иначе благодаря ,че следиш моите постове и ме опонираш..това значи ,че те дразня и това ми харесва :spoko:

oem
15-02-2018, 15:24
А като слагате ладовите тампони, намазвате ли с грес щангата първо?

П.с. Чисто от любопитство, защо не караш 156-цата? Не беше ли някакъв готин сетъп с валове и т.н.? С какво я смени? Може и на лични ако искаш...

Мазал съм ги със силиконова грес.

Имам други автомобили. Алфата я карам от време на време колкото да не застоява и чакам някой да си я хареса и да я отнесе.

alfista 96
15-02-2018, 17:52
Да обичам колата си ! Но почнах да се замислям като трябва да взема някоя част- каква да бъде тя оригинална или "менте" . Замислянето ми идва от факта,че някъде едни дърти п- - - - - - и са решили да забранят дизела на всяка цена! Та вече не ми се набутват пари за нещо дето ще бъде забранено след 1-2 години най късно....mi capisci?
Иначе благодаря ,че следиш моите постове и ме опонираш..това значи ,че те дразня и това ми харесва :spoko:

След като и през 2018г. все още се произвеждат дизели ,значи най -рано след 5г. ще ги забранят ЕВЕНТУАЛНО. Така че спокойно си наливай пари за скъпи части :)

ФЕРАРИСТ
15-02-2018, 18:13
И ти ли смяташ, че с ладови става най-добре?
Ладовите тампони сложени правилно спрямо моста на който ще се ползват, не са лошо решение.....
Проблема с тях(ако може да се нарече проблем) е че са по меки и съответно имат по малко полезно действие - по мое мнение поне 2 - 3 см от хода на щангата се "губи".......
Но пък при положение че това не е кой знае какъв проблем и надали някой може да го установи това при каране, липсата на тропане е голям плюс.......ако колата има спортно окачване с малък ход на амортисьора и има ладови тампони, то ще има решение което просто няма да тропа - ефекта от щангата ще е нулев.......
Принципно на мойте две ежедневни 156-ци нямам стабилизиращи щанги - нито отпред, нито отзад......но тва си е мое решение и не мисля да убеждавам когото и да било в това дали е правилно или не.......

dhtj
15-02-2018, 19:16
Принципно на мойте две ежедневни 156-ци нямам стабилизиращи щанги - нито отпред, нито отзад......но тва си е мое решение и не мисля да убеждавам когото и да било в това дали е правилно или не.......

С какви скорости ги караш тези коли, да си направя извод?
Смисъл, само градско или не се притесняваш да раздадеш газ до 160-180?

Read
16-02-2018, 00:45
Щангата ще те спаси в завои, на магистралата без щанга и с 800 карай ако можеш се тая има ли я, няма ли я.

dhtj
16-02-2018, 00:50
Е аз за завои говоря. С висока скорост.

Read
16-02-2018, 01:09
Кажи ми едно място в България където ще влезеш в завоя с 160 със стокова кола???

dhtj
16-02-2018, 01:20
Ти само за 90 градусови остри завои ли си чувал?
Има и плавни.
Бегай не се прави на умен че не ти се отдава, към Ферариста имах питане, не към тебе.

Read
16-02-2018, 01:22
Да де, то има, ама там може и без щанга.
... Хахах, не се пали бе пич, твоя туин-скрап ако го ръчкаш 10 мин със 180 ще се окоти, ти за щангата се плашиш.

dansguardian
16-02-2018, 06:38
На Тракия бившата 156-ца 2.0 ТС съм я ръчкал даже с 200 в продължение на 15-ина минути и не се окоти. Вероятно е била ялова...

S_BANKOV
16-02-2018, 09:11
Read, и кво викаш без щанга по магистралата може и с 800, а ? Аз и с 80 не бих карал по магистрала без щанга.

Завой в който можеш са влезеш със 160 ?
Северната тангента след разклона да чепинци.

Майтата и на щангата в завоите, там ви трябва здраво и добре регулирано окачване.

acho_
16-02-2018, 09:20
На Тракия бившата 156-ца 2.0 ТС съм я ръчкал даже с 200 в продължение на 15-ина минути и не се окоти. Вероятно е била ялова...
Интересно ми е къде е тоя 50 километров участък, където можеш да караш на макс без поне един да ти се пречне, и все с такива завои, че да ги взимаш с 200?

dansguardian
16-02-2018, 13:03
Интересно ми е къде е тоя 50 километров участък, където можеш да караш на макс без поне един да ти се пречне, и все с такива завои, че да ги взимаш с 200?

Малко след Пловдив в посока Бургас, около 22:30 часа лятото в делничен ден, не по време на активния сезон. Никой не говори за завои, а че на колата нищо и нямаше при тази скорост, т.е. че не роди. Кое още не ти е ясно?

acho_
16-02-2018, 14:49
Не ми е ясно как в продължение на 50 километра може да не падаш под 200, особено по нашите пътища. С други думи че малко фантазираш.

Read
16-02-2018, 17:58
По магистралата в продължение на няколко километра като се извива пътя, това не е завой.
Другото което е, тая щанга игра роля като влезеш като започнеш да търсиш ейпекса на завоя до малко след неговото преминаване, когато е най-голямо страничното натоварване, демек когато колелото което е от външната страна на завоя е брутално натоварено в пъти повече отколкото вътрешното и тая щанга работата и е да прехвърля някаква част от товара върху нетолкова натовареното колело. Също и като се лепнеш в някоя дупка с едната гума, щангата я ограничава до някаква степен и олекотява удара.
По магистралата като караш с 160 притискателната сила от аеродинамиката на колата е предостатъчна да я държи стабилна, защото пак повтарям там няма завои с голямо странично натоварване.

---------- Post added at 17:58 ---------- Previous post was at 17:57 ----------

По магистралата в продължение на няколко километра като се извива пътя, това не е завой.
Другото което е, тая щанга игра роля като влезеш като започнеш да търсиш ейпекса на завоя до малко след неговото преминаване, когато е най-голямо страничното натоварване, демек когато колелото което е от външната страна на завоя е брутално натоварено в пъти повече отколкото вътрешното и тая щанга работата и е да прехвърля някаква част от товара върху нетолкова натовареното колело. Също и като се лепнеш в някоя дупка с едната гума, щангата я ограничава до някаква степен и олекотява удара.
По магистралата като караш с 160 притискателната сила от аеродинамиката на колата е предостатъчна да я държи стабилна, защото пак повтарям там няма завои с голямо странично натоварване.

До колегата който е карал с 200 15 минути, сигурно колата ти е била на газ и за това не е родила.

ФЕРАРИСТ
16-02-2018, 18:21
По магистралата като караш с 160 притискателната сила от аеродинамиката на колата е предостатъчна да я държи стабилна
Съвременните ежедневни масови коли не са проектирани да имат аеродинамично притискане.......проектират ги да имат ниско челно съпротивление(коефицент на въздушен драг), за да се направи притискане са нужни твърде много неща дето в тия коли няма как да се вградят......
И всичките тия коли са подложени на повдигане при твърде високи скорости, а не на натиск - при висока скорост колата се повдига, и няма абсолютно никакъв натиск надолу.......освен собствената си тежест......
За да се създаде аеро притискане на обикновен масов автомобил се иска твърде много допълнения по колата който винаги трябва да се направят допълнително......драга може лесно да се намали, да се създаде притискане е много по трудно......

С какви скорости ги караш тези коли, да си направя извод?
Смисъл, само градско или не се притесняваш да раздадеш газ до 160-180?
Имам английска книжка и знаците за ограниченията не ги разпознавам......карам със скорост с която аз преценям че е безопасна за мен и околните......ако преценя че е 50, карам с 50, ако мисля че е 150, карам с 150......

Read
16-02-2018, 18:24
Като ти е толкова интересно, вържи един балон с половин метър въже и виж нагоре ли ще се вее или ще се залепи за тавана от въздушния поток.

alfista 96
16-02-2018, 19:05
Като ти е толкова интересно, вържи един балон с половин метър въже и виж нагоре ли ще се вее или ще се залепи за тавана от въздушния поток.

Въздушен поток не значи аеродинамично притискане !

Read
16-02-2018, 19:46
Има аеродинамично притискане, просто е в пъти по-малко от това във формула 1 примерно.
Аеродинамичното притискане е отвеждането и насочването на въздушната струя, сега че по масовите автомобили няма десетки отделни крила, дифузьори и други такива детайли, не означава че нямат аеродинамично притискане - просто е нелепо това.

dansguardian
16-02-2018, 20:56
Има притискане и Бернули го е формулирал:
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Уравнение_на_Бернули

Най-елементарното доказателство е да вземете 2 листа хартия, да ги държите успуредно на разстояние 5 см. един от друг и да духнете между тях.

Alex_26
16-02-2018, 21:11
Май се отплеснахте - темата е за тампони

ulf1113
20-04-2018, 12:58
Здравейте, колеги...
Кой е сменял последно с ладови тампони и от къде ги е взел?

SPEEDO
31-01-2020, 12:33
Какви за симптомите за това, че са за смяна тампоните?

acho_
31-01-2020, 12:47
В моя случай - в летните жеги скрибуцаше като постоиш в задръстване и се загрее от топлината на мотора. Извънградско спираше.

Alfa tuner
31-01-2020, 13:55
Примерно клопат

SPEEDO
31-01-2020, 19:01
Питам, защото имам едно неприятно вибриране на волана, когато преминавам през много на брой неравности една след друга. Иска ми се да си обясня какво точно става и къде е проблемът. Не е рейка, защото не тече и няма луфт. Макферсоните са ми нови, освен пружините,, биалетките са нови, носачите са здрави.... Вътрешни накрайници останаха само или тези тампони.. Иска ми се като я закарам на сервиз, защото нямам подемник, а сигуно трябва да се маха моста за смяната на тампоните, да имам някаква представа. Като ме видят, че съм младо момче и ме хвърлят по върбите.

marto68
04-02-2020, 16:19
Какви за симптомите за това, че са за смяна тампоните?

Потропване при преминаване по неравности (като удар с чук)

kirekchiev
04-02-2020, 21:49
При мен чукаше така и беше биалета и накрайник.

AlfaRomeo2.4jtd
03-03-2020, 15:00
При мен тропаше,и то като минаваш по сравнително малки неравности с 40-50 км.В последствие като сменях долни носачи и биалетки,и щангата беше свободна,като я хванех на ръка,имаше доста стабилен луфт в тампоните.А и звука който се чуваше от тропането беше същия който чувах докато я карах:metal::metal:

cufti
08-03-2020, 22:50
При мен тропаше,и то като минаваш по сравнително малки неравности с 40-50 км.В последствие като сменях долни носачи и биалетки,и щангата беше свободна,като я хванех на ръка,имаше доста стабилен луфт в тампоните.А и звука който се чуваше от тропането беше същия който чувах докато я карах:metal::metal:

Провери всички болтове на магарето дали са стегнати добре.Аз ги проверявам всяка година,защото се само разхлабват.Усещането в този случай е като при разбита предница.При неравности и павета,тропа неприятно.