View Full Version : Алфа 146 1.6 Боксер - не превърта двигателя?
blackcodda
18-11-2013, 11:34
Здравейте,
Онзи ден сменях воден радиатор и операцията мина успешно - палих и гасих колата няколко пъти, после доста време си бръмчах намясто докато се обезвъдуши - никакъв проблем.
Вчера се опитвам да запаля - и нищо! Чува се стартера как шраква да и излиза за да завърти двигателя а той въобще не мръдва. Ток имаше достатъчно. Пробвахме на бутане - когато отпусна съединителя на втора, колата забива все е едно удрям спирачки - обаче идва някъде откъм двигателя. Интересното е, че по същия начин - на скорост и бутане обаче назад - двигателя превърта. Напред обаче - не ще.
Имам съмнения - или за блокирал двигателя - обаче пък назад също не би трябвало да върти, или че стартера не се е прибрал и е зацепил с двигателя?
Някой да има идея или да се е сблъсквал с подобна ситуация и как се оправяме с положението?
Благодаря предварително за всички мнения/съвети :boxed:
Вдигни си колата от едната страна, удари 5-та и върти гумата все едно колата върви напред, ако спре някъде сваляй глава ;) а може и 2.
blackcodda
19-11-2013, 11:18
Колега, благодаря за съвета - днес пробвах - превъртя колелото. Усещаше се напрежението когато се превъртат буталата, но в общи линии смятам, че си се въртя нормално. Изтеглиха ме днес до сервиза и ще видим окончателната диагноза, но ми се ще да вярвам че няма да е двигател, че ще е тежко там положението.
Колега, благодаря за съвета - днес пробвах - превъртя колелото. Усещаше се напрежението когато се превъртат буталата, но в общи линии смятам, че си се въртя нормално. Изтеглиха ме днес до сервиза и ще видим окончателната диагноза, но ми се ще да вярвам че няма да е двигател, че ще е тежко там положението.
За да направиш 360° на разпределителните валове трябва да превъртиш колелото няколко пъти, тогава е сигурно, че няма засечка с клапани. Върти се трудно заради компресията, но като опира клапан в буталото направо спира т.е. не може да се обърка едното с другото.
ivan dimitrov
19-11-2013, 23:29
---
Развийте свещите и опитайте пак дали вьрти. Моя боксер направи сьщият "номер". Пьлнеше 3 цилиндьр с охладителна течност. Грешка е било да опитвате с дьрпане.
+1, ако е от това вече си имаш крива биела.
blackcodda
20-11-2013, 13:57
Да, превъртях колелото поне 6-7 пъти, така че не ще да е било оттам проблем. И най-странното - звънят ми от сервиза вчера - 1ви път - нищо ти няма на колата - пали без проблем. Направо подивях - викам им добре, тогава сменете вече водата с антифриз (оставих новия радиатор с вода за 1-2 дена, да се изплакне тинята по системата). И второ позвъняване - колега, тя е смесила водата и маслото - отидох - гледам вътре боза... И сега работата отиде на упражнения с главите, сметката стана почти толкова, че се чудя накъде да хващам оттук нататък...
Някой съвети за читав сервиз за главите?.... И дали въобще да се занимавам?
като свалиш главите ще се види какво има за правене. иначе глави оборудвани са по 30лв бройката.
blackcodda
21-11-2013, 12:05
София, в Овча купел 1 ми е колата..
---------- Post added at 10:05 ---------- Previous post was at 10:03 ----------
Сори за въпроса - имаш предвид, че бих могъл да си спестя грижи, ако взема две глави и направо сменя старите и забравя за проблема?
...Твърде хубаво ми звучи, за да е истина?
ecotronic
21-11-2013, 12:06
В кв. "Хладилника" зад спирката на рейсовете в посока към зоопарка имаше добър сервиз за глави. Надявам се все още да го има.
що 2. ако е за ремонт една, само една ще вземеш. проверяваш я дали е крива предварително /тия глави са къси и не са предразположени към това/ проверяваш кой от 2-та вала е по-добре, проверяваш и повдигачите /те са по 10лв броя нови/, 2 нови гарнитурки към блока за всеки случай и 1 гарнитура капак . това ти е евтиния вариант. нямаш шлайфане, нямаш нови клапани, нямаш напасване, нямаш водачи. даже няма значение лява или дясна глава ще вземеш -въртят се.
това ако нямаш друго за ремонт.
blackcodda
21-11-2013, 12:39
Колега, ако си го правил това някъде - можеш ли да ме ориентираш при кой - аз самия не съм чак толкова специалист, за да го направя това сам, но звучи интиргуващо на фона на около 800-900 лв., които се очертава в другия случай. От тия пари, 400 лв. са ми обявили само за труд и изваждане на двигателя.
не съм го правил, а и дано не ми се налага, но това са цените. в софия има майстори, но тия които си намерил не са твоите. двигател не се сваля.
махат се
-бронята, маската и гредичката
-водния радиатор
от там вече си при двигателя. свалят се
-всмукателния колектор
-изпускателния колектор
-ремъците
от там вече без проблем могат да се свалят главите и картера и веднага ще се види какви са пораженията. ти щом си свалил водния радиатор ще можеш и главите да си свалиш. монтирането също не е трудно. трябват ти нови гарнитури и динамометричен ключ за стягането. зацепването е по белези и е елементарно. вече ако има поражения по бутала и биели става сложно, но не знам какви са тия цени които ви обявяват. палещ и вървящ 1,6 се намира за 200-300лв.
blackcodda
21-11-2013, 14:14
Много съм задължен колега :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.