View Full Version : Сервизите с гаранция за ремонта на колата
lordliness
23-11-2013, 14:18
http://plovdivnews.net/index.php?option=com_content&view=article&id=40878:40878&catid=90:institutions&Itemid=126
Автосервизите ще дават гаранция за ремонта на колата, предвижда проект за изменение на Закона за движение по пътищата. Сега гражданите не могат да си търсят правата, тъй като голяма част от сервизите не издават касови бележки и изобщо не са регистрирани като такива. Предвижда се да бъде забранен ремонтът на автомобили в гаражи, градинки и тротоари. Промените се налагат, тъй като според статистиката на КАТ всяка четвърта катастрофа у нас става заради техническа неизправност. Друга причина за инцидентите е и остарелият автопарк.
От 3 200 000 регистрирани автомобила само 5,1% са до 5 години, 32,4% са до 15 години и над тази възраст са 62,5%.
Това означава, че всяка втора кола, която се движи по пътищата на страната, е стара, като се добавят и некачествените ремонти, проблемът става сериозен, обясни Емил Германов, председател на Съюза на автосервизите в София. Той обясни, че голяма част от работилниците за коли не са регистрирани и не подлежат на никакви санкции, склонни са да ползват всякакви части, без да гарантират качеството им.
Германов представи вчера предложенията за изменение на закона, според които автосервизите трябва да бъдат вкарани в регистър и да подлежат на санкции. Идеята е за извършване на ремонт без регистрация глобата да е от 1000 до 5000 лв. Освен това сервизите трябва да заявят какви дейности ще обслужват и ако извършват ремонт на спирачки примерно, а нямат разрешение за това, също да бъдат глобявани до 3000 лв. Промените в закона ще забранят и извършването на ремонтни дейности извън сервиза, като санкцията за това ще е до 2000 лв.
Представител на Комисията за защита на потребителите допълни, че всеки ден при тях постъпват поне по три жалби от граждани, пострадали от автосервиз. Най-честите проблеми били калпав ремонт, неиздаване на касова бележка и поставянето на некачествени резервни части.
Кви са тия 1000 до 5000, че той комар ги ухапал. Ако смятат с такива санкции да стреснат някого...?
lordliness
23-11-2013, 15:04
Кви са тия 1000 до 5000, че той комар ги ухапал. Ако смятат с такива санкции да стреснат някого...?
Да, но правиш нещо дребно по колата пред блока и идва някакъв и те тресва 1000, защото правиш неправомерен ремонт.
Scrapera
23-11-2013, 15:46
Eдин пич пред блока с едно Сузуки сега бере ядове. Някакъв му сменя магарето преди време, щото старото му изгни и днес на входа на София му паднал единия болт на носача, та слязъл, намерил си го и се прибрал с пътна помощ. Оня се води "майстор". Кажете ми сега кое е по-опасно, да си сменя сам носача, и да стягам като луд почти късайки болтовете, или кварталния пияница в трафопоста да забрави да го стегне, щото е пиян на мотика. Да го д*ха държавата, моя гараж е подземен и в него ще си ремонтирам ако искам и новото Мазерати, ако искам и някоя Лада 1500. :falos2:
Приятели, докато хората нямат лев и ни крадат разни нагляри-управници винаги ще има цигании - части втора употреба, гуми на телове, търсене на нереална цена за труд и т.н. Слагал съм накладки втора употреба, носили са ми носач "от снакс", който му излизат резбите като кашкавал да го сглобявам с гайките от стария носач, търсили са ми спирачна течност втора употреба, смянял съм масла без филтри и т.н. Толкова цигании съм видял и нищо от това не е от хубаво.:wallbash: Малко по-малко такива съм ги спрял, който иска да се сърди файда от тях няма само разправии и проблеми, но хората не са виновни.
lordliness
23-11-2013, 16:13
В случаите когато ходя на сервиз, предпочитам частите да са доставени от сервиза, а не от мен, още повече че цените са по- ниски от това, което мога да намеря аз, правя уговорка, че искам добро качество, преди монтажа ми ги показват и ми връщат старите части. За съединителя получих 80 000 км. гаранция и някаква ремонтна карта , мисля че това е нормален начин на работа. Предпочитам сервизи с необходимото оборудване, не бих си оставил колата в мизерно мръсно гаражче без елементарни условия за ремонти, колкото и да са прехвалени.
Записвам час и колата се вкарва веднага.
Нали не се заблуждавате, че тези глупости ги мислят за добро? Това е поредния геноцид над шофьорите, с цел пълнене на нечия гуша. Разбирам всички пътища да са перфектно асфалтирани и маркирани, ама далеч не е така...
В случаите когато ходя на сервиз, предпочитам частите да са доставени от сервиза, а не от мен, още повече че цените са по- ниски от това, което мога да намеря аз, правя уговорка, че искам добро качество, преди монтажа ми ги показват и ми връщат старите части. За съединителя получих 80 000 км. гаранция и някаква ремонтна карта , мисля че това е нормален начин на работа. Предпочитам сервизи с необходимото оборудване, не бих си оставил колата в мизерно мръсно гаражче без елементарни условия за ремонти, колкото и да са прехвалени.
Записвам час и колата се вкарва веднага.
Нали знаеш, че сервизи като този се броят на пръсти. И все пак оборудването не означава непременно професионализъм.
Голям-малък сервиз или пък "оторизиран" , частите идват от едно и също място. Всичко зависи, до колко е фалшива партидата, която са докопали търговците.
Приказките са добри, но целят само едно: по нататъшното профанизиране на нацията ни.
Аз не знам, някъде да е забранено да си правиш сам колата. Сега около 40% от ремонта на колите всеки си ги прави сам. Може и да са повече.
Точно тия проценти иска държавата да минат през касовите апарати и да се обложат с данъци. Никой не го интересува, че по тоя начин ще се пресече интереса към подобни ремонти, а това пряко ще удари върху сръчността на българина. За някои малко мъгливо се изразявам, но повечето ще ме разберат. Сръчността се развива още в най-ранна детска възраст. И аз съм клечал до вуйчовците и дядо ми и съм им се мотал в краката.
По тоя начин ще ни забранят и да си ремонтираме печките, ВиК, да си навиваме крушки......
Най-накрая ще ни искат и сертификат, дали можем да си онождаме жените:wallbash:
lordliness
23-11-2013, 17:53
на някои електроуреди производителите пишат, че ако не са монтирани от сервиз и правоспособен техник гаранцията отпада?!
old alfist
23-11-2013, 18:21
Нямам нищо против да си платя колкото трябва, но да получа качествена услуга, но за съжаление имам съмнения, че отново ще се сблъскам с познатите отношения - разни префърцунени сервизи, в които хората нищо не разбират, въпреки условията и оборудването.
Приказките са добри, но целят само едно: по нататъшното профанизиране на нацията ни.
Аз не знам, някъде да е забранено да си правиш сам колата. Сега около 40% от ремонта на колите всеки си ги прави сам. Може и да са повече.
Точно тия проценти иска държавата да минат през касовите апарати и да се обложат с данъци. Никой не го интересува, че по тоя начин ще се пресече интереса към подобни ремонти, а това пряко ще удари върху сръчността на българина. За някои малко мъгливо се изразявам, но повечето ще ме разберат. Сръчността се развива още в най-ранна детска възраст. И аз съм клечал до вуйчовците и дядо ми и съм им се мотал в краката.
По тоя начин ще ни забранят и да си ремонтираме печките, ВиК, да си навиваме крушки......
Най-накрая ще ни искат и сертификат, дали можем да си онождаме жените:wallbash:
Напълно съм съгласен с теб. Няма как , обаче да ме накарат да дам пари на някой да ми свърши някаква работа при положение , че аз мога да си я свърша.
ecotronic
23-11-2013, 18:58
Ако дойде някой да ме глобява защото правя ремонт на улицата а това влиза в някакъв конфликт с обществения ред, замърсявам, зашумявам или загрозявам околната среда......все някак ще го приема.
Ма да дойде някой пундел и да ми търси сметка, защо си ремонтирам моята кола, при положение, че имам нужните познания и практика за това......
Дори автосервизът трябва да дава гаранция само пред ползвателя на услугата с цел да не бъде той ощетен, както се прави, когато си купуваш телевизор.
Нали в крайна сметка се минава на ГТП и там се плаща една сума. Нали това е инстанцията, която трябва да окачестви колата?
Обидно ми е заради това, че държавата се отнася с мен като с малко дете!
lordliness
23-11-2013, 19:08
Нали знаеш, че сервизи като този се броят на пръсти. И все пак оборудването не означава непременно професионализъм.
Използвам услугите на минимум два сервиза, които съм преценил внимателно, оборудването не е всичко, но гарантира, ако се използва, че ремонта ще се извърши и контролира според правилата
---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:02 ----------
Обидно ми е заради това, че държавата се отнася с мен като с малко дете!
Да се отнасят с теб, като с дете е комплимент, те се отнасят с нас, като с кретени, дебили и въобще като хора със забавено умствено развитие.
Поредния опит да погребат малките сервизи, за сметка на по-големите. Големите ще вдигнат цените , няма да имаш избор, а както разбрахме и пред блока не може да смениш крушките ... :priest:
lordliness
23-11-2013, 19:48
във великите западни демокрации с които се мерим има сервизи в които срещу минимално заплащане за ползване на подемник и инструменти човек може да си ремонтира сам колата
И в София не е като да няма такива сервизи. Подемник, инструменти под наем , ако ти трябва и помощ и т.н.
old alfist
23-11-2013, 20:02
И тук има автомивки, работещи с 1лв. за 3,5мин., но опираме до това, че ползващите трябва да са сръчни.
ecotronic
23-11-2013, 20:19
И тук има автомивки, работещи с 1лв. за 3,5мин., но опираме до това, че ползващите трябва да са сръчни.
1лв за 3,5 min.? Ела да видиш тук, какви сме бързаци. 1 лв. за около 50 секунди.
Очаквам в скоро време, това на някой умен бюрократ да му дойде гениалното прозрение, че недобре измитите автомобили са сериозна предпоставка за произшествия.
Поради това - само сертифицирано миене за около 100 лв.!
В противен случай глоба от 5000 до 10000!
:))))...тая тема, като оная..."Професори по книга"....
При нас качественото обслужване в автосервизите е занижено с някой изключения.....
Например....миналата година декември месец ми се наложи да сменям гуми в Германия.....влизам в един сервиз....почти като наште гаражни....сменя ми човека гумите.....натяга ги с динометричен ключ....а не като наште гумаджий с пистолета, и като спуках гума на прохода Петрохан трябваше да търся тръба, за да си отвия болтовете....
И същият този човек германеца ми обеснява...да отида да завъртя едно кръгче на близката детелина на алтубана и да се върна....аз си викам...баси...може да си тръгна без да му плащам.....гуми + монтаж...делавера:))....детето ми вика стига глупости бе Тате....отидох завъртях едно кръгче ...върнах се....той пак ги провери с ключа....даде ми един лист, че той ми е правил ггумите с печат...за което дъщеря ми обясни....че това означава, че той ги е ремонтирал и носи гаранция а това......защото аз ссъм на вие с немския....
Е 600 евра...ама човека си залага задника....ако стане нещо там дето е пипал....
п.п.....е къде сме ние, къде са те...в гр.Хенееф...се рзасигра това.....а кажете ми къде у нас е така???
ecotronic
23-11-2013, 21:21
:))))...тая тема, като оная..."Професори по книга"....
При нас качественото обслужване в автосервизите е занижено с някой изключения.....
Например....миналата година декември месец ми се наложи да сменям гуми в Германия.....влизам в един сервиз....почти като наште гаражни....сменя ми човека гумите.....натяга ги с динометричен ключ....а не като наште гумаджий с пистолета, и като спуках гума на прохода Петрохан трябваше да търся тръба, за да си отвия болтовете....
И същият този човек германеца ми обеснява...да отида да завъртя едно кръгче на близката детелина на алтубана и да се върна....аз си викам...баси...може да си тръгна без да му плащам.....гуми + монтаж...делавера:))....детето ми вика стига глупости бе Тате....отидох завъртях едно кръгче ...върнах се....той пак ги провери с ключа....даде ми един лист, че той ми е правил ггумите с печат...за което дъщеря ми обясни....че това означава, че той ги е ремонтирал и носи гаранция а това......защото аз ссъм на вие с немския....
Е 600 евра...ама човека си залага задника....ако стане нещо там дето е пипал....
п.п.....е къде сме ние, къде са те...в гр.Хенееф...се рзасигра това.....а кажете ми къде у нас е така???
В Маргел срещу караулката на ботевградското ми монтираха 4 нови гуми, закупени от там, докато си пиех кафето. До детелината не ме пращаха и никакви документи не ми дадоха.
На другия ден пътувах до Търново и кеф с нови гуми газ по Витиня със 180.....
Към Правец усещам, че нещо става с возията.
Спирам и виждам, че 3 от секретните болтове са изпаднали а от останалите само 2 са що-годе още стегнати (общо за всички колела).
.....Почти като в Германия.
lordliness
23-11-2013, 21:23
Досега само на едно място са ми стягали гумите с динамометричен ключ и направо зяпнах :)
С пароструйката съм много сръчен- за два лева мия колата :), до блясък и за един лев прахосмукачка, много съм добър :)
old alfist
23-11-2013, 21:26
Куцо, кьораво и сакато тръгнало да става автомонтьор - трябва да има малко и акъл.
Какъв динамотричен ключ за джанти - завиват се толкова, колкото и жена да може да ги отвие с един обикновен телескопичен ключ за джанти за 9лв.
От сервиз като излизате винаги, ама винаги си имайте едно наум ;) Оглеждайте отвсякъде колата, ослушвайте се ден-два, това е моят съвет. Разглобявано, сглобявано - безгрешни хора няма. Аз некарана кола не издавам, то като се замисля и не приемам, с мен влиза и с мен излиза. Да не се излагаме все пак :) Има някои колеги, разглобявал 1100 работи, сглобявал, изкарал я пред сервиза, идва клиента - айде чао, тръгва и след 5мин се обажда с кусур, обикновено ядосан щото си е направил сметката в n-часа да е с кола, а тя стояла цял ден примерно пред сервиза докато майсторите пият кафе .. То в някои случаи няма в гаража човек с чисти дрехи да се качи да направи едно кръгче, ама то това е друг въпрос :)
пп незатегнатите и презатегнатите гуми са следствие от използването само на гайковерт, без притягане на ръка. Гайковерта като бърка, бърка с много - като елката. Удобно е ама нищо не усещаш. :) Дали си го хакнал на 2-ра или 3-та степен, дали е износен и не стяга, дали е паднало налягането на въздуха - все греда.
В Маргел срещу караулката на ботевградското ми монтираха 4 нови гуми, закупени от там, докато си пиех кафето. До детелината не ме пращаха и никакви документи не ми дадоха.
На другия ден пътувах до Търново и кеф с нови гуми газ по Витиня със 180.....
Към Правец усещам, че нещо става с возията.
Спирам и виждам, че 3 от секретните болтове са изпаднали а от останалите само 2 са що-годе още стегнати (общо за всички колела).
.....Почти като в Германия.
:)))).....без коментар!
---------- Post added at 19:40 ---------- Previous post was at 19:37 ----------
Куцо, кьораво и сакато тръгнало да става автомонтьор - трябва да има малко и акъл.
Какъв динамотричен ключ за джанти - завиват се толкова, колкото и жена да може да ги отвие с един обикновен телескопичен ключ за джанти за 9лв.
Е ти ги отбираш тия неща......и аз искам да видя жена да сменя гуми с къса пола:))
old alfist
23-11-2013, 22:04
Е ти ги отбираш тия неща......и аз искам да видя жена да сменя гуми с къса пола:))
Нищо особено не е тази гледка, освен, че е секси.
Нищо особено не е тази гледка, освен, че е секси.
Как да не е особено...?....ако го нямаше секса....нямаше да те има тебе, мене и другите:)))
dimitar_vd62
24-11-2013, 00:01
Eeee, Старуха, не се излагай де, още не сме за трибестан.
Много ме дразни, когато някой келеш, само от позицията на това , че е представител на монополист, се тежкари, а ти не можеш нищо друго да направиш, освен да му зашлевиш един шамар.
Такива бяха сервизите с пожарникарчета за преглед на газови уредби и бутилки. за проверка на пожарогасители, асансьорни техници и да не изброявам останалите лайнари!
Лошото е, че няма адекватна защита срещу такава простотия. А би могло да се помисли по въпроса.
Alexanderbb
27-11-2013, 09:56
Проблема на така наречените "големи" сервизи е че не се грижат за персонала си. Не отделят средства за обучение а и не обичат да плащат. Затова работата там се върши немарливо. От друга страна способен човек с желание може да си спретне прекрасен малък сервиз пълен с доволни клиенти. Няма да давам пример със сервиза който ползвам защото тук похвали има достатъчно за него. Да винаги може да възникне някакъв проблем но пък и се решават бързо. Точно тези малко сервизи които бъркат в здравето на големите са мишена на такива предложения
dimitar_vd62
27-11-2013, 21:09
Не малките сервизи бъркат големите сервизи.Бъркат работата малките "сервизи" дето нямат дори вид на сервизи, камо ли оборудване да не говорим за чичо Мишо дет разбира от ЗАЗ до АМГ.Бихте ли си дали колата в сервиз дето напасват клапани с подръчно парче желязо и чук. А?Бой по клапана и се е напаснал.За газовите уредби да не говорим.Майстора случайно да сте го питали дали има сертификат или завършен курс за работа с втечнен газ.Н е струва кой знае колко.А тва никой не може ми забрани да си ремонтирам собснвената кола, при положение че не замърсявам паркинга и тревните площи с масла и др.консумативи и не преча на околните.Еле пък какво правя в гаража си.Мисля че иде реч за пишман майсторите дето са се хванали от немай къде с комерсиална цел да ремонтират коли.
old alfist
27-11-2013, 21:26
Явно лобито на големите акули се е задействало и в този бранш.
Не може току-така някой да се разрастне с работа и отношение към клиентите.
Тези промени са измислени, за може някои хора да имат правно основание да убият конкуренцията.
Поради тези причини ще плащаме на разни некадърници в лъскавите автосервизи, ще си късаме нервите и колите ни ще бъдат счупени.
Бедни и наведени хора без държава - огледайте се.
Ще стане интересно в близко бъдеще като авточастите станат като лекарствата в аптеките чуйте ми думата.
Масло - да заповядай. Носач - не. Така и бизнеса ще тръгне. Ще се закрият малките и ненужни магазини за авточасти с крайни клиенти и готово. Сервизи по изисквания и големи вносители със складове и разнос. Толкова.
Скоро един познат взе част през мен щото търсил човека цена, обикалял Бургас надлъж и нашир с колата, намерил на възможно най-ниската цена (естествено от вносител) обаче те му казали, че с крайни клиенти не работят. Честно казано не ми се беше случвало досега, един друг вносител (да не ги споменавам поименно) вдигна много цените на дребно явно със същата цел, но да върнат клиент досега беше нещо слабо вероятно.. При камионските части няма такъв филм, там има фирми, които гонят само крайния клиент, а сервизите пазарят на същите цени. Но много от собствениците на камиони си имат собствени бази и си ги базикат сами, та има някаква логика... Абе общо взето циркът е голям, всеки е луд за себе си.
old alfist
27-11-2013, 21:47
Глобазацията и разрастването на монополите действа с пълна сила, въпреки протестите на хората по улиците.
ecotronic
27-11-2013, 22:06
Нещо подобно като с малките бакалии и големите хипермаркети. С тази разлика, че има много неща заради които човек предпочита хипермаркета пред бакалията.
Не така стоят нещата с автосервизите.
:))))...тая тема, като оная..."Професори по книга"....
При нас качественото обслужване в автосервизите е занижено с някой изключения.....
Например....миналата година декември месец ми се наложи да сменям гуми в Германия.....влизам в един сервиз....почти като наште гаражни....сменя ми човека гумите.....натяга ги с динометричен ключ....а не като наште гумаджий с пистолета, и като спуках гума на прохода Петрохан трябваше да търся тръба, за да си отвия болтовете....
И същият този човек германеца ми обеснява...да отида да завъртя едно кръгче на близката детелина на алтубана и да се върна....аз си викам...баси...може да си тръгна без да му плащам.....гуми + монтаж...делавера:))....детето ми вика стига глупости бе Тате....отидох завъртях едно кръгче ...върнах се....той пак ги провери с ключа....даде ми един лист, че той ми е правил ггумите с печат...за което дъщеря ми обясни....че това означава, че той ги е ремонтирал и носи гаранция а това......защото аз ссъм на вие с немския....
Е 600 евра...ама човека си залага задника....ако стане нещо там дето е пипал....
п.п.....е къде сме ние, къде са те...в гр.Хенееф...се рзасигра това.....а кажете ми къде у нас е така???
Това лято сменях гуми-много съм доволен тука http://www.bggumi.com/, само кръгчета не съм карал, но не съм имал проблеми, дава се документ с печат и т.н.
old alfist
27-11-2013, 22:13
И големите, и малките имат своя дял и ниша в Пазара.
Пазара трябва да реши и всички административни изкуствени намеси водят до изкривявания.
Има нужда както от хипермаркитете, така и от кварталните магазини, всеки от тях има своите предимства и недостатци - същото е и с автосервизите и почти всичко друго.
lordliness
27-11-2013, 22:41
Бедни и наведени хора без държава - огледайте се.
Ще стане интересно в близко бъдеще като авточастите станат като лекарствата в аптеките чуйте ми думата.
Масло - да заповядай. Носач - не. Така и бизнеса ще тръгне. Ще се закрият малките и ненужни магазини за авточасти с крайни клиенти и готово. Сервизи по изисквания и големи вносители със складове и разнос. Толкова.
Няма как да стане, ще продължа да си купувам през интернет, не могат да спрат това.
Глобазацията и разрастването на монополите действа с пълна сила, въпреки протестите на хората по улиците.
Eдни протестират, други не, да не абсолютизираме
---------- Post added at 02:42 ---------- Previous post was at 02:42 ----------
И големите, и малките имат своя дял и ниша в Пазара.
Пазара трябва да реши и всички административни изкуствени намеси водят до изкривявания.
Има нужда както от хипермаркитете, така и от кварталните магазини, всеки от тях има своите предимства и недостатци - същото е и с автосервизите и почти всичко друго.
Така е
Няма как да стане, ще продължа да си купувам през интернет, не могат да спрат това.
И за това е помислено споко. Що не си поръчваш лекарства по пощата. Те тия неща не ги мислим ние...
lordliness
27-11-2013, 23:12
И за това е помислено споко. Що не си поръчваш лекарства по пощата. Те тия неща не ги мислим ние...
Лекарства се поръчват, за да стане това трябва да стане някаква диктатура.
old alfist
27-11-2013, 23:16
Трагичното е, че някои хора се опитват да използват за лични изгоди, отношения и принципи действащи в развитите страни, чрез прилагането им у нас.
Не сме на това ниво - разделението на труда у нас е слабо, защото икономиката е срината и стандарта ни на живот е нисък.
Всеки предпочита да има добри доходи и да не се занимава с работа, която други биха могли да свършат по-добре от него, да отиде да си плати като пич, да се качи с новите си дрешки на колата си и след това да си върши работата или да си прави удоволствието.
Нашите условия са други и тези нормалните отношения за развитите страни, при нас ще се изграждат с годините и развитието ни.
Ми докато мъдрите се намъдруват, лудите ще се налудуват, а нещата ще са все така.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.