View Full Version : Клапите на парното?
crocodil
28-11-2013, 11:32
Колата е 156, а проблема е, че въздуха не се отклонява към стъклото или краката, а духа почти изцяло напред, независимо какво съм избрал от конзолата.
Клапата за рециркулация работи.
Като нагрее колата започва да се чува как нещо прищраква и се отклонява въздуха, но пак не на 100%.
Посъветвайте ме какво да направя.
ecotronic
28-11-2013, 11:55
Трябва да стигнеш до мотора и клапата за разпределение на въздушния поток. Намира се откъм пасажерското място високо - някъде на нивото на уредите на централната конзола.
http://snimki.be//store/1/521385632502.jpg
Не знам, ако се разглоби жабката, дали ще се открие достъп. Иначе трябва да се разглоби половината кола.
Първо рестартирай модула. Понякога от слаб акумулатор когато палиш се ресетва лошо и не може да се адаптира и си губи позициите.
Откачи акумулатора, закачи го пак, дай на контакт и изчакай да се наместят клапите. Ако и тогава не се оправи търси механичен проблем.
Първо рестартирай модула. Понякога от слаб акумулатор когато палиш се ресетва лошо и не може да се адаптира и си губи позициите.
Откачи акумулатора, закачи го пак, дай на контакт и изчакай да се наместят клапите. Ако и тогава не се оправи търси механичен проблем.
През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?
През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?
На старата 156 не.Иначе често срещан проблем при 156 преди фейса е изкривяване на клапата от топлината с годините,запъва и тогава дори и мотора не може да я премести.Оправя се с разглобяване на цялото парно :dyrvo_v_kenefa::dyrvo_v_kenefa::dyrvo_v_kenefa:
През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?
Те могат, но при теста не се взема предвид адаптацията им. Там само минава един стандартен тест от край до край и после пак застава в последната позиция. Трябва да се ресетне за да се адаптират правилно. А при Харисъна това става само с откачане на захранването.
ecotronic
28-11-2013, 13:15
Те могат, но при теста не се взема предвид адаптацията им. Там само минава един стандартен тест от край до край и после пак застава в последната позиция. Трябва да се ресетне за да се адаптират правилно. А при Харисъна това става само с откачане на захранването.
Всъщност принципа на действие какъв е? Доколкото разбирам няма датчици на положение и моторът е стъпков. Би трябвало като се рисетне управлението, клапата да се завърти в крайно изходно положение, което се регистрира като повишена консумация и моторът спира. Оттам нататък управлението праща определен брой импулси за да се постигне дадена позиция.
Така ли е?
Има потенциометър във всеки мотор, но само началната инициализация определя началната и крайната позиция.
При мен почти винаги като забравя Cd-то цяла нощ и след това се опитам да запаля, при опита да завърти напрежението пада до толкова, че се ресетва всичко, включително и климатика. И по навик винаги връщам от контакт след като съм видял, че не завърта и климатика тъкмо се е ресетнал и е започнал да върти моторите и аз съм го прекъснал. След това примерно като го сложа да духа на пред то духа в краката или някъде където е останал при прекъсването и го е запомнил като начало. И за целта трябва да извадя едната клема на акумулатора и после да го изчакам на контакт докато се настрои.
pesho_kj
28-11-2013, 13:33
Моторчето се стига лесно, трябва да махнеш жабката и отляво на централната конзола се виждат двете моторчета, за позицията на обдухване и за топло-студено. Това което е по-отзад управлява посоките на обдухване, сваля се гейски, 2 болтчета с ключе 5,5 или тресчотка.
ecotronic
28-11-2013, 13:42
Има потенциометър във всеки мотор, но само началната инициализация определя началната и крайната позиция.
При мен почти винаги като забравя Cd-то цяла нощ и след това се опитам да запаля, при опита да завърти напрежението пада до толкова, че се ресетва всичко, включително и климатика. И по навик винаги връщам от контакт след като съм видял, че не завърта и климатика тъкмо се е ресетнал и е започнал да върти моторите и аз съм го прекъснал. След това примерно като го сложа да духа на пред то духа в краката или някъде където е останал при прекъсването и го е запомнил като начало. И за целта трябва да извадя едната клема на акумулатора и после да го изчакам на контакт докато се настрои.
Да, сега прочетох и в бумагите. Както казваш - и от трите мотора има обратни връзки, но само тази на мотора за рециркулационната клапа е с обратна връзка по ток, защото няма междинни положения. Другите 2 са от потенциометри за да може да се "знае" и точната позиция на завъртане.
Колега,сигорно не е това но е добре да се провери,
навремето като си смених цд'то и аз имах тоя проблем с цирколацията.
Оказа се,че съм натиснал повече цд'то и съм затиснал клапата за цирколация която се намира точно зад цд'то.
Да, сега прочетох и в бумагите. Както казваш - и от трите мотора има обратни връзки, но само тази на мотора за рециркулационната клапа е с обратна връзка по ток, защото няма междинни положения. Другите 2 са от потенциометри за да може да се "знае" и точната позиция на завъртане.
Да. Така е.
Колега,сигорно не е това но е добре да се провери,
навремето като си смених цд'то и аз имах тоя проблем с цирколацията.
Оказа се,че съм натиснал повече цд'то и съм затиснал клапата за цирколация която се намира точно зад цд'то.
Потвърждавам. И аз съм го имал същия проблем.
crocodil
28-11-2013, 17:43
Благодаря за бързите и компетентни отговори. Сега като се сещам като слагах CD-то се наложи да натисна повечко. Ще го сваля него, ще откача акумулатора, ако не помогне ще свалям жабката и ще търся мотора.
Имах проблем с две от въпросните стъпкови моторчета,които да закупя нови се оказа пълна лудница,така че реших да ги разглобя и да хвърля едно око(става много лесно).Оказа се,че и на двете е спукано едно и също зъбно колело(централното).Преминах към втора употреба,и след два дни се сдобих с цели 5 броя !!!.Отворих ги всички,и не се учудих,когато само едно колело беше на 100% здраво,всички останали имаха малки или по големи пукнатини.След това последва вариянт 3-побългаряване(ако някой желае ще му обясня),и се приключи с тази история.
pesho_kj
28-11-2013, 20:42
Колеги, да използвам темата, къде е моторчето което управлява притока на въздух дали да е отвън или вътре. Запънало е нещо и не отваря да вкарва външен въздух и се запотяват прозорците.
crocodil
28-11-2013, 22:08
Преди малко извадих CD-то, за да не натиска нищо отзад, пробвах и номера с акумулатора. На контакт изчаквам да приключат всякакви моторчета, даже духалката тръгна да духа. Никакъв ефект. Тотално е затворено, дори да затворя всички клапички на таблото нямам шанс да пратя въздуха по стъклото.
Събота и неделя ще свалям въпросните моторчета, дори само да успея да застопоря клапата в положение предно стъкло ще съм доволен към момента, защото проблема е много сериозен.
Колега , онзи ден се завирах под жабката , принципно ако искаш само механично да ги отклониш към прозореца временно , не е нужно да сваляш жабката , пъкаш се отдолу , мърдаш кората настрана или я сваляш и там има 2 бели скачени пластмаси , които ако завъртиш на сляпо най дясната врътка за температурата ще видиш как точно се въртят и тези въпросни бели пластмаси ( не знам как да ги нарека) с една отверка го правиш механично и моментно ти е решен проблема ! Проблема при мен е че не работят клапите за сменяне от топлия на студеният кръг и дори и механично да го правех при едно гасене и палене клапите пак се връщаха на студено - докато не им махнах и 2 те букси и заспа - временно !
Колеги, да използвам темата, къде е моторчето което управлява притока на въздух дали да е отвън или вътре. Запънало е нещо и не отваря да вкарва външен въздух и се запотяват прозорците.
При мен е зад жабката,сигурно и при теб е така,не е трудно да провериш.Пак повтарям не купувайте втора употреба моторчета,без да сте проверили централната зъбчатка,дали не е пукната!!!
Колеги, да използвам темата, къде е моторчето което управлява притока на въздух дали да е отвън или вътре. Запънало е нещо и не отваря да вкарва външен въздух и се запотяват прозорците.
Клапата се стига най-лесно като махнеш филтъра на купето. Бръкни от там и я размърдай да не е запънала механично от паднала мизерия. Ако не тръгне, както каза колегата, гъташ жабката. Провери и бутона да не е блокирал и да държи веригата затворена.
pesho_kj
30-11-2013, 01:10
Благодаря, беше запънала нещо, като я раздвижих и тръгна :)
crocodil
03-12-2013, 11:24
CD-то се оказа виновно. Пластмасата зад него се беше сгънала и не можеше да се върти горната клапа. Кофти, че първи свалих моторчето, което се сваля много трудно и сега съм без него. Но клапата не се движи още свободно, ще се кара на майстор, но не е спешно, духа си супер.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.