PDA

View Full Version : Клапите на парното?



crocodil
28-11-2013, 11:32
Колата е 156, а проблема е, че въздуха не се отклонява към стъклото или краката, а духа почти изцяло напред, независимо какво съм избрал от конзолата.
Клапата за рециркулация работи.
Като нагрее колата започва да се чува как нещо прищраква и се отклонява въздуха, но пак не на 100%.

Посъветвайте ме какво да направя.

ecotronic
28-11-2013, 11:55
Трябва да стигнеш до мотора и клапата за разпределение на въздушния поток. Намира се откъм пасажерското място високо - някъде на нивото на уредите на централната конзола.

http://snimki.be//store/1/521385632502.jpg

Не знам, ако се разглоби жабката, дали ще се открие достъп. Иначе трябва да се разглоби половината кола.

oem
28-11-2013, 12:26
Първо рестартирай модула. Понякога от слаб акумулатор когато палиш се ресетва лошо и не може да се адаптира и си губи позициите.

Откачи акумулатора, закачи го пак, дай на контакт и изчакай да се наместят клапите. Ако и тогава не се оправи търси механичен проблем.

myato
28-11-2013, 12:45
Първо рестартирай модула. Понякога от слаб акумулатор когато палиш се ресетва лошо и не може да се адаптира и си губи позициите.

Откачи акумулатора, закачи го пак, дай на контакт и изчакай да се наместят клапите. Ако и тогава не се оправи търси механичен проблем.
През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?

Mury
28-11-2013, 12:54
През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?

На старата 156 не.Иначе често срещан проблем при 156 преди фейса е изкривяване на клапата от топлината с годините,запъва и тогава дори и мотора не може да я премести.Оправя се с разглобяване на цялото парно :dyrvo_v_kenefa::dyrvo_v_kenefa::dyrvo_v_kenefa:

oem
28-11-2013, 13:08
През диагностиката не можеха ли да се тестват позициите?

Те могат, но при теста не се взема предвид адаптацията им. Там само минава един стандартен тест от край до край и после пак застава в последната позиция. Трябва да се ресетне за да се адаптират правилно. А при Харисъна това става само с откачане на захранването.

ecotronic
28-11-2013, 13:15
Те могат, но при теста не се взема предвид адаптацията им. Там само минава един стандартен тест от край до край и после пак застава в последната позиция. Трябва да се ресетне за да се адаптират правилно. А при Харисъна това става само с откачане на захранването.

Всъщност принципа на действие какъв е? Доколкото разбирам няма датчици на положение и моторът е стъпков. Би трябвало като се рисетне управлението, клапата да се завърти в крайно изходно положение, което се регистрира като повишена консумация и моторът спира. Оттам нататък управлението праща определен брой импулси за да се постигне дадена позиция.

Така ли е?

oem
28-11-2013, 13:30
Има потенциометър във всеки мотор, но само началната инициализация определя началната и крайната позиция.

При мен почти винаги като забравя Cd-то цяла нощ и след това се опитам да запаля, при опита да завърти напрежението пада до толкова, че се ресетва всичко, включително и климатика. И по навик винаги връщам от контакт след като съм видял, че не завърта и климатика тъкмо се е ресетнал и е започнал да върти моторите и аз съм го прекъснал. След това примерно като го сложа да духа на пред то духа в краката или някъде където е останал при прекъсването и го е запомнил като начало. И за целта трябва да извадя едната клема на акумулатора и после да го изчакам на контакт докато се настрои.

pesho_kj
28-11-2013, 13:33
Моторчето се стига лесно, трябва да махнеш жабката и отляво на централната конзола се виждат двете моторчета, за позицията на обдухване и за топло-студено. Това което е по-отзад управлява посоките на обдухване, сваля се гейски, 2 болтчета с ключе 5,5 или тресчотка.

ecotronic
28-11-2013, 13:42
Има потенциометър във всеки мотор, но само началната инициализация определя началната и крайната позиция.

При мен почти винаги като забравя Cd-то цяла нощ и след това се опитам да запаля, при опита да завърти напрежението пада до толкова, че се ресетва всичко, включително и климатика. И по навик винаги връщам от контакт след като съм видял, че не завърта и климатика тъкмо се е ресетнал и е започнал да върти моторите и аз съм го прекъснал. След това примерно като го сложа да духа на пред то духа в краката или някъде където е останал при прекъсването и го е запомнил като начало. И за целта трябва да извадя едната клема на акумулатора и после да го изчакам на контакт докато се настрои.

Да, сега прочетох и в бумагите. Както казваш - и от трите мотора има обратни връзки, но само тази на мотора за рециркулационната клапа е с обратна връзка по ток, защото няма междинни положения. Другите 2 са от потенциометри за да може да се "знае" и точната позиция на завъртане.

barash
28-11-2013, 13:51
Колега,сигорно не е това но е добре да се провери,
навремето като си смених цд'то и аз имах тоя проблем с цирколацията.
Оказа се,че съм натиснал повече цд'то и съм затиснал клапата за цирколация която се намира точно зад цд'то.

oem
28-11-2013, 14:13
Да, сега прочетох и в бумагите. Както казваш - и от трите мотора има обратни връзки, но само тази на мотора за рециркулационната клапа е с обратна връзка по ток, защото няма междинни положения. Другите 2 са от потенциометри за да може да се "знае" и точната позиция на завъртане.

Да. Така е.

tonov
28-11-2013, 17:36
Колега,сигорно не е това но е добре да се провери,
навремето като си смених цд'то и аз имах тоя проблем с цирколацията.
Оказа се,че съм натиснал повече цд'то и съм затиснал клапата за цирколация която се намира точно зад цд'то.

Потвърждавам. И аз съм го имал същия проблем.

crocodil
28-11-2013, 17:43
Благодаря за бързите и компетентни отговори. Сега като се сещам като слагах CD-то се наложи да натисна повечко. Ще го сваля него, ще откача акумулатора, ако не помогне ще свалям жабката и ще търся мотора.

radiboy
28-11-2013, 20:04
Имах проблем с две от въпросните стъпкови моторчета,които да закупя нови се оказа пълна лудница,така че реших да ги разглобя и да хвърля едно око(става много лесно).Оказа се,че и на двете е спукано едно и също зъбно колело(централното).Преминах към втора употреба,и след два дни се сдобих с цели 5 броя !!!.Отворих ги всички,и не се учудих,когато само едно колело беше на 100% здраво,всички останали имаха малки или по големи пукнатини.След това последва вариянт 3-побългаряване(ако някой желае ще му обясня),и се приключи с тази история.

pesho_kj
28-11-2013, 20:42
Колеги, да използвам темата, къде е моторчето което управлява притока на въздух дали да е отвън или вътре. Запънало е нещо и не отваря да вкарва външен въздух и се запотяват прозорците.

crocodil
28-11-2013, 22:08
Преди малко извадих CD-то, за да не натиска нищо отзад, пробвах и номера с акумулатора. На контакт изчаквам да приключат всякакви моторчета, даже духалката тръгна да духа. Никакъв ефект. Тотално е затворено, дори да затворя всички клапички на таблото нямам шанс да пратя въздуха по стъклото.
Събота и неделя ще свалям въпросните моторчета, дори само да успея да застопоря клапата в положение предно стъкло ще съм доволен към момента, защото проблема е много сериозен.

shadows
29-11-2013, 08:20
Колега , онзи ден се завирах под жабката , принципно ако искаш само механично да ги отклониш към прозореца временно , не е нужно да сваляш жабката , пъкаш се отдолу , мърдаш кората настрана или я сваляш и там има 2 бели скачени пластмаси , които ако завъртиш на сляпо най дясната врътка за температурата ще видиш как точно се въртят и тези въпросни бели пластмаси ( не знам как да ги нарека) с една отверка го правиш механично и моментно ти е решен проблема ! Проблема при мен е че не работят клапите за сменяне от топлия на студеният кръг и дори и механично да го правех при едно гасене и палене клапите пак се връщаха на студено - докато не им махнах и 2 те букси и заспа - временно !

radiboy
29-11-2013, 21:10
Колеги, да използвам темата, къде е моторчето което управлява притока на въздух дали да е отвън или вътре. Запънало е нещо и не отваря да вкарва външен въздух и се запотяват прозорците.
При мен е зад жабката,сигурно и при теб е така,не е трудно да провериш.Пак повтарям не купувайте втора употреба моторчета,без да сте проверили централната зъбчатка,дали не е пукната!!!

myato
29-11-2013, 22:33
Колеги, да използвам темата, къде е моторчето което управлява притока на въздух дали да е отвън или вътре. Запънало е нещо и не отваря да вкарва външен въздух и се запотяват прозорците.

Клапата се стига най-лесно като махнеш филтъра на купето. Бръкни от там и я размърдай да не е запънала механично от паднала мизерия. Ако не тръгне, както каза колегата, гъташ жабката. Провери и бутона да не е блокирал и да държи веригата затворена.

pesho_kj
30-11-2013, 01:10
Благодаря, беше запънала нещо, като я раздвижих и тръгна :)

crocodil
03-12-2013, 11:24
CD-то се оказа виновно. Пластмасата зад него се беше сгънала и не можеше да се върти горната клапа. Кофти, че първи свалих моторчето, което се сваля много трудно и сега съм без него. Но клапата не се движи още свободно, ще се кара на майстор, но не е спешно, духа си супер.