View Full Version : Въпрос за спирачки
Росен Желев
01-12-2013, 08:04
Здравейте колеги купих си четирибутално брембо от Алфа турбо та трябава ли да сменям сп помпа и сервото? Колата е 2.4 жтд 136 кс.
Не. Само апаратите. Виж за джантите, не знам.
Джантите ако са 16' от ЖТД няма да станат. Ако са 17-ки няма да има проблем.
И дисковете се сменяват ако не се лъжа са 310мм.
Bobiuzunov
01-12-2013, 11:15
И дисковете се сменяват ако не се лъжа са 310мм.
Точно толкова са.:-D
Росен Желев
01-12-2013, 13:44
Аз съм вземал апарати с дисковете и накладките джантите стават 17 цола с но и преди със старите не ми спираше добре къде да търся причината в сервото или във вакум помпата и тя как се проверява? Сервото като натисна педала и запаля колата много бавно слиза надолу.
Маркучите за вакума съм казал да ги проверят.
По-скоро или маркуч или сервото. Би трябвало след престой да не е твърд педала, а поне 1-2 натискания да е мек. Т.е. от някъде да се губи вакуума. При мен и двете спират еднакво добре, но на Т.С.-ка педала е по-лек и с по-малко натискане спира. Пробвал съм и на други 3 коли с четирибутални апарати и при тях също педала е по-твърд.
Росен Желев
01-12-2013, 14:01
Когато престои педала е твърд стои горе и като запаля много бавно пада.Ама това на старите апарати.
ecotronic
01-12-2013, 14:32
Има проблем в сервото.
Росен Желев
01-12-2013, 14:35
Ок колко върви втора ръка?
А прави ли ти проблем с разтоварването на турбината?
Огледай първо хубаво маркучите от помпата до сервото и до соленоида да няма пробив и да тегли въздух и тогава търси друго серво.
Росен Желев
01-12-2013, 15:16
Ок и мене соленоида доста ме съмнява казах до проверят маркучите и него да не е пукнат утре ще се разбере.Аз серво намерих ама проблема е чe нито аз нито продавача му знаем цената :)
Ок и мене соленоида доста ме съмнява казах до проверят маркучите и него да не е пукнат утре ще се разбере.Аз серво намерих ама проблема е чe нито аз нито продавача му знаем цената :)
Първо се убеди, че имаш проблем с твоето, пък ако трябва после ще се надлъгвате за цената:-D
ecotronic
01-12-2013, 16:33
Напълно подкрепям това, че трябва първо да се установи, дали накрая на маркуча към сервото се създава нужния вакуум.
Но от факта, че след гасене на мотора педалът е твърд а след палене омеква бавно, разсъждавам така:
Щом педалът омеква бавно, означава, че по маркуча се осъществява някакво засмукване откъм мотора.
Дори ако този дебит не е достатъчен за нормалната работа на сервото, следва че след примерно минута работа на мотора, в сервото макар и по-бавно ще се създаде необходимия вакуум.
В резултат на това, би трябвало поне при първото натискане педалът да е мек.
Така стигам до заключението, че проблемът е в сервото.
Но това са само предположения.
Росен Желев
01-12-2013, 17:04
Ок утре ще го прегледат основно серво и помпа намерих ако трябва ще се сменят.
Миналата година си смених спирачната течност в системата и маркучите на апаратите и спирането коренно се подобри ти правил ли си тази процедура ?
Росен Желев
01-12-2013, 20:54
Сменях скоро само предни маркучи преди 3 месеца спирачната течност наполовина.Задните не са напукани и пропускат добре.Течността е бистра.Ремонтирах задните апарати преди дни.
Linkestis
01-12-2013, 21:42
Джантите ако са 16' от ЖТД няма да станат. Ако са 17-ки няма да има проблем.
Боби,няма значение дали са от дизел или бензин.Горивото няма никакво значение.16 стават железни и шайба но тези които се водят полиран алуминий.
Малко половинчато си го направил а не се прави така .
Linkestis
01-12-2013, 22:00
Малко половинчато си го направил а не се прави така .
Не се притеснявай,на пролет ще я смени всичката :)
Bobiuzunov
01-12-2013, 22:05
Боби,няма значение дали са от дизел или бензин.Горивото няма никакво значение.16 стават железни и шайба но тези които се водят полиран алуминий.
Тъкмо се чудех защо резервната ми е 16-ка и то от тези полиран алуминии,пък става на Брембото.
Боби,няма значение дали са от дизел или бензин.Горивото няма никакво значение.16 стават железни и шайба но тези които се водят полиран алуминий.
Тъй де, ама полирания алуминий с тъмно-сивите кръгове не се ли слага само на коли с големите спирачни апарати.:gruebel:
Росен Желев
01-12-2013, 22:47
Ще я сменя купил съм течност Феродо.
Тъй де, ама полирания алуминий с тъмно-сивите кръгове не се ли слага само на коли с големите спирачни апарати.:gruebel:
Тия съм ги виждал единствено на големите бензини.
Аз моята я взех точно с тези джанти и резервната ми е такава, дали е излязла от завода с тях обаче не знам :hmm:
Ще я сменя купил съм течност Феродо.
Много добре си направил ,че си сменил предните спирачни маркучи но бих сменил и задните спирачни маркучи .
Росен Желев
02-12-2013, 21:54
Ок утре ще се прави ще ги сменя и тях. Ще се проверят и всички вакуми и ако не работи сервото нормално ще се смени намерил съм.
Росен Желев
03-12-2013, 19:05
Сега като смених течността и задните маркучи понаспирват.
Това е добре покарай 1 седмица да се види дали всичко е ок .
Росен Желев
04-12-2013, 02:07
Да така е понеже накладките и отпред и отзад са чисто нови. Обаче много ме съмнява че специалиста в кавичи при който ходих е обезвъздушил четирибуталното Брембо само от едната страна :)
Linkestis
05-12-2013, 20:14
.... обезвъздушил четирибуталното Брембо само от едната страна :)
Напълно възможно :)
Пробвай с приятел не е трудно.
joro1967
12-12-2013, 00:40
Ако при смяната на маркучи и апарати си изтървал всичката течност и в ABS системата е влязъл въздух обезвъздушаването задължително трябва да стане с машина с подаване на налягане в системата отгоре и то майстор който разбира какво прави. Няма да стане по традиционния начин -натисни и задръж, ще остане някой кусур я педала ще потъва когато му е кеф, я ще се втвърдява на моменти, абе ABS си иска неговото.
Bobiuzunov
12-12-2013, 22:09
Ако при смяната на маркучи и апарати си изтървал всичката течност и в ABS системата е влязъл въздух обезвъздушаването задължително трябва да стане с машина с подаване на налягане в системата отгоре и то майстор който разбира какво прави. Няма да стане по традиционния начин -натисни и задръж, ще остане някой кусур я педала ще потъва когато му е кеф, я ще се втвърдява на моменти, абе ABS си иска неговото.
Не съм съгласен с това твърдение,сменявал съм АБС-централи на някои от колите ми и обезвъздушаването си става по традиционния метод.
Всъщност трябва да се активират клапаните на АБС-а (с подходящ тестов компютър), за да се напълни изцяло новият хидравличен модул. Иначе системата работи нормално, докато не се наложи интервенция на АБС. Тогава е възможно нещо да не е баш както трябва, ако има въздух останал.
Аз като сменявах маркучите тогава смених цялата спирачна течност а в сервиза имаха машина или агрегат за смяна на спирачната течност .
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.