PDA

View Full Version : Абсурден страничен наклон на задните колела?



andro88
07-12-2013, 10:58
Нека да започна по отдалеч. Още като взех колата беше ясно, че е чуквана отзад. Като казвам чукната имам предвид, поне от това, което ми каза продавачът е, че една корса е влезла под багажника. Минала е ремонт - калници, дъно на багажника, капак и тн. Проверка на геометрията - показва че всичко е в зелени граници. Преди около няколко месеца ми направи впечатление, че задницата е яко разчекната, особено от ляво. Смених тампоните на задните шенкели и като че ли се посъбра малко. Въпреки това продължи да яде гумите от вътрешната страна. Смених преди около 10 дни гумите с 4 добри Hankook Bear Ice и реших да я прекарам на сходимост. Днес отивам за реглаж на преден и заден мост. Човека оправи сходимостта, но се оказа, че страничния наклон на задна лява е 3.05 градуса, при положение, че на другите 3 колела е около 1.5 градуса. Двойно демек. Техникът каза, че на колата няма как да се регулира наклона на задните гуми, а само колко да са отворени спрямо предния мост.Колата и преди и сега се движи като влак - не носи наляво надясно, не се сее, но отзад стои разчекната от ляво и яде гумите. Нема начин да нема начин си мисля. Все отнякъде трябва да се регулира.
Някой има ли идея какво става с тая задница и ял ли го е тоя с реглажа, та да каже и да знам къде да ида.
Колата е 166 '99 2.4 JTD. Джантите са 16'' цолови, ако има значение

Megadet
07-12-2013, 11:03
Колега ще те излъжа но мисля , че горния носач имаше възможност да се измества, планката която го държи има овални отвори чрез които може да се регулира наклона! Ако греша нека някой по- знаещ да ме поправи!

Boby
07-12-2013, 11:53
Не грешиш. От там има възможност за реглаж, но да развиеш стоманени болтове в алуминий на 10 и повече години е почти невъзможно.

popaay
07-12-2013, 13:03
Прегледай всички тампони на задния мост, даже и тези които си сменил! Два пъти са ми сваляли моста, задните гуми ги хвърлях на телове(от вътре) за по-малко от 800км.
За това не се доверявай само на един преглед по окачването, отиди и другаде!

andro88
08-12-2013, 17:30
И да сменя в сервиза не знам какво ще кажат, щото тоя и сега ми каза, че може да се е посукало нещо в микрони, което на колелото в крайна сметка да дава 2 градуса повече и белята е готова. А не ми се нрави да сменям, сменям докато се уцели кое може да е

ecotronic
08-12-2013, 17:39
И да сменя в сервиза не знам какво ще кажат, щото тоя и сега ми каза, че може да се е посукало нещо в микрони, което на колелото в крайна сметка да дава 2 градуса повече и белята е готова. А не ми се нрави да сменям, сменям докато се уцели кое може да е

"Нещо в микрони" не може да доведе до 2 градуса разлика, освен ако не са няколко хиляди микрона.

popaay
08-12-2013, 17:46
Не знам как да ти го кажа, но след като имаш доверие на този човек, търси цял заден мост тогава!
Малко грубо но ...

andro88
08-12-2013, 20:21
Не, не, какво значи имам му доверие. Такав намерих, в според мен читав сервиз. Знам какво ще кажете, но да мина 200 км за да я погледне форумен техник, ми малко повече. Тоя каза, че може шенкела да е поддал и оттам, но с просто око не може да се види. Изглежда съвсем читав. Носача също, биалетки и тн. От тая гледна точка питам какво може да се направи, преди да почна да купувам едно по едно и да видя от кое ще излезе.
Имам чувството че задния мост е по кекаф от предния. Качваш 4 маймуни в колата и моста се разчеква

Linkestis
08-12-2013, 20:39
....Качваш 4 маймуни в колата и моста се разчеква

Абсолютно вярно :)
Пробвайте както ти казаха с горния носач.Ползата от това да купуваш всичко наред,няма да оправи нещата в момента.А и не са малко пари...

ecotronic
08-12-2013, 20:43
Общо взето трябва да избираш измежду 2 подхода:

1 - Търсиш добър майстор с читава апаратура, който ти казва точно къде е проблема, какво е решението и т.н.

2 - Започваш да сменяш наред, докато не уцелиш решението.

Така или иначе изпълнението на втория вариант пак е свързано с ходене на стенд, а пък при вариант 1 не е задължително начаса да сменяш каквото и да било....

Накратко - аз бих потърсил добър професионалист с добра апаратура, който да ме насочи, какво да сменям. По-натам ще си го сменя и когато съм готов, пак при него за преглед и евентуални корекции.

Boby
09-12-2013, 15:00
Вместо да се занимаваш с глупаци премери горния U-образен носач да не е крив. Т.е. дъгата му да е намалена в следствие на удар. Ако е крив го смени, ако не е го свали и увеличи дъгата. Така ще намалиш страничния наклон на колелото.

joro1967
12-12-2013, 00:14
Горния носач ,както е писал колегата се мести. Вътрешното му ухо е на елипсовидни отвори и не е толкова трудно да се развият болтовете които са с вътрешен шестостен. Трябва да се откачи моста от купето, но не е необходимо да се сваля целия, може да се остави да виси на амортисьорите, дори и гумите не е нужно да се свалят.Просто трябва да се повдигне цялата задница едновременно. Правил съм го 5 пъти не е философия само да ти е по здрав шестостена (мисля ,че беше 10) ,около 1мм. преместване на ухото дава градус отклонение.

andro88
12-12-2013, 15:21
Освен да ида до тоя и да му кажа как да го направи. То ще е малко смешно, но нямам друг избор. То при цена от 50 лева, аз като ида още 2 пъти и по-добре да си бех купил 2 нови носача. Огромно благодаря, че ми удряте едно рамо, щото аман от бездарни техници.
На всичкото отгоре колата ми в момента е изключително нестабилна. Никога не е била така - след всяка неравност задницата се сее много и едва се кара нормално. Почвам да мисля, че тоя не е стегнал някой болт по окачването и задната гума свива барабар с предните. Не се шегувам, точно това усещам

Bobiuzunov
12-12-2013, 21:43
Така е да,при лош стенд на задем мост се получава точно това,преминаването през всяка дупка води до сеене на задницата колата е много нестабилна,направо е като пияна.

andro88
23-12-2013, 13:08
В момента съм в сервиза. 3 човека умуват защо тая кола има такъв страничен наклон и защо си сее задницата така. Дайте акъл кво да правя. Не мога да повярвам, че няма кой да оправи подобно нещо в половин Югозападна България. Казаха 5 пъти че била еди каква си и да си купя пасат и нещата щели да се оправят... да се смея ли да плача ли

ecotronic
23-12-2013, 13:44
Очевидно тримата "майстори" нямат опит с такава кола.
Дай им да прочетат внимателно пост № 12 (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1278323&postcount=12) на колегата Жоро и белким се сетят, какво трябва да направят.

Boby
23-12-2013, 13:54
Регулирайте наклона от планката, смени горния носач или да го изправят и ще се оправи наклона. За сеенето или е от нещо разбито или сходимоста на колелата не е в граници.

lordliness
23-12-2013, 15:42
Дай я на някой скрапер, той ще и се радва.

popaay
23-12-2013, 16:48
Като купи колата, имаше ли ги споменатите проблеми!

Vasilii
25-12-2013, 14:40
Според мен трябва да се сменят унибалите (шарнирни втулки). Същите се монтират и на Мерцедес 190, 124, Е-класа.

Linkestis
25-12-2013, 16:20
Според мен трябва да се сменят унибалите (шарнирни втулки). Същите се монтират и на Мерцедес 190, 124, Е-класа.

Ние това много добре го знаем,жокер ни не требе.
Проблема не е от тях.

Vasilii
26-12-2013, 00:03
Скърцане в задният мост чува ли се,

Linkestis
26-12-2013, 00:25
Скърцане в задният мост чува ли се,

Vasilii :shocking::shocking::shocking: ?
Можем да напишеме докторат по задно окачване на 166-ца.
Прочети темата от начало ако не си го направил вече.
Резко влизаш в раздела,ама проблема не от това за което си мислиш.

lordliness
26-12-2013, 04:29
Проблема се оказа некачествени скърцащи втулки, андро като влезе ще ви разкаже с подробности.

Linkestis
26-12-2013, 09:20
Е добре де...нали не било от тях сменени,проверени.Аз се заяждам с колегата че не е от тях,умуваме за удари,криви носачи и какво ли не,пък накрая унибалите??!?!!?!?7

popaay
26-12-2013, 12:33
Проблема се оказа некачествени скърцащи втулки, андро като влезе ще ви разкаже с подробности.

А такааа, не може да бъде!
Вече съм на мнение , че "майсторите" и авточастите нарастват пропорционално с всеки един нов колега, но в каква посока ...

andro88
27-12-2013, 11:07
Мистерията е разрешена, както и проблема. Върнах се в правата вяра след като посетих нормален фирмен сервиз, дето правят само италиански коли, да не кажа предимно Алфа. Сложиха ми нови втулки на шенкелите, макар мойте да бяха на 2000 км, щото ги поръчах от АХМ и не бяха разбити-просто са толкова некачествени и меки, че все едно ги няма. Нови втулки, добър баланс и сходимост и колата ми върви като танк. Смея да кажа,че дори като я купих не вървеше толкова добре. Ако питате за страничния наклон - крив горен носач на задно ляво колело. Тия които заложиха на това- пИчелят. Крив е с милиметър, в следствие от удар и това дава отклонение от 7 минути от градуса при колелото над допуска. Ще купя втора ръка и готово. Извода от цялата процедура, дето накрая ми излезе 300 кинта от обикаляне по сервизи и купуване на 1/3 от цената на частите е - само в читави сервизи и само качествени части. Втулките бяха 40 лева от LEMFÖRDER, а смяната им още толкова. За сравнение тия от АХМ бяха 15 лева парчето. Първоначално ги отхвърлих защото ги смених преди 2 месеца и не допусках че може да е от тях.
Ще снимам разпечатката от сходимостта. Прави ми впечатление, че е правена с италиански лицензиран софтуер, ако има някакво значение това.
Благодаря на всички, които се включиха с предложения и съвети

Vlado Popa
28-12-2013, 04:08
Когато купих колата, след преглед в сервиз, я закарах на лисан да я обслужи. Покарах я няколко седмици и забелязах, че колата има въпросния наклон, но не толкова явен като на колегата. После се появи скърцане отзад и аз си викам - тампони. Пак при лисан и човека каза, че отзад е доста зле и трябва всичко без 2 носача да се смени. (Не знам оня на Гара Искър в сервиза кво е гледал, ама айде...)
Не знам кое от всичко сменено е било причината, но сега отзад е като конец право и в линия.