lordliness
15-12-2013, 19:50
Необходими инструменти:
Глух 13, удължител, тресчотка.
Глухи ключета, 7, 8, 10, тресчотка, гаечно 8
Отвертки. Клещи.
Лампа.
Свалих радиатора отдолу, като използвах канал.
Много по- лесно става, отколкото да се сваля бронята.
Изключих минусовата клема на акумулатора.
Свалих кората под двигателя.
Развих гредичката на която лежат радиатора и въздушния филтър, извадих я.
Скобата на долното коляно на радиатора се сваля заедно с коляното с натискане на двата издадени края на скобата и заедно с това се дърпа. Сложих кофа под коляното и го издърпах, антифриза изтече в кофата, откачих горния и долния маркуч от радиатора.
Не е необходимо да се откача долния маркуч от коляното.
Разкачих за начало кутията на въздушния филтър, държи се на три болта, свалих тръбата към дебитомера,
филтъра го пуснах до предната гума и го оставих там.
Откачих буксите на вентилатора, развих четирите винта с които се държи за тялото на радиатора и го измъкнах отдолу.
Развих планката, която държи радиатора горе по средата
След това освободих двата радиатора избутах ги към двигателя и ги пуснах да висят надолу в канала.
Вече имах достъп до винтовете които държата двата радиатора един за друг и ги развих, развих и винтовете на пластмасата, която насочва въздуха.
Издърпах водния радиатор надолу, а този на климатика остана да виси на тръбите.
Взех новия радиатор и с един от винтовете нарязах резба за да е по лесен монтажа после.
После всичко се сглобява по обратния ред. Намазах всички гумени съединения отвътре с техн. вазелин преди монтажа.
Сглобих всичко, налях антифриз, след като промих системата, запалих двигателя и доливах по малко, след като се отвори термостата нивото падна рязко и долях още.
Не съм обезвъздушавал специално системата, задоволих се само със стискане на маркучите.
След тестово каране- 20 км. нивото остана същото, колата загря нормално, парното работеше перфектно.
Но текна от уплътннеието на коляното, свалих го пак опитах с един О- ринг, но не се получи добре, поради липса на подходящо уплътнение навих на радиатора където контактува уплътнението кълчища, намазах ги леко с вазелин да не се развиват, а отготре навих тефлонова лента, след няколко проби постигнах оптимална дебелина на намотката.
В момента липсва теч, мисля че се получи много добре.
Скобите които трябва да купите са размер 32- 50, трябва да са от дебела ламарина за да не превъртят при стягането.
Радиатора е изцяло алуминиев, за разлика от оригиналния.
Затова промих системата и налях червен антифриз, който не е агресивен към алуминия.
124556
124557 болтове кутия
124558 болтове кутия
124559 коляно, натискат се двата издадени края
124560 коляно
124561 гредичка
124562 висящия радиатор
124563
124564 планка по средта, горе
Глух 13, удължител, тресчотка.
Глухи ключета, 7, 8, 10, тресчотка, гаечно 8
Отвертки. Клещи.
Лампа.
Свалих радиатора отдолу, като използвах канал.
Много по- лесно става, отколкото да се сваля бронята.
Изключих минусовата клема на акумулатора.
Свалих кората под двигателя.
Развих гредичката на която лежат радиатора и въздушния филтър, извадих я.
Скобата на долното коляно на радиатора се сваля заедно с коляното с натискане на двата издадени края на скобата и заедно с това се дърпа. Сложих кофа под коляното и го издърпах, антифриза изтече в кофата, откачих горния и долния маркуч от радиатора.
Не е необходимо да се откача долния маркуч от коляното.
Разкачих за начало кутията на въздушния филтър, държи се на три болта, свалих тръбата към дебитомера,
филтъра го пуснах до предната гума и го оставих там.
Откачих буксите на вентилатора, развих четирите винта с които се държи за тялото на радиатора и го измъкнах отдолу.
Развих планката, която държи радиатора горе по средата
След това освободих двата радиатора избутах ги към двигателя и ги пуснах да висят надолу в канала.
Вече имах достъп до винтовете които държата двата радиатора един за друг и ги развих, развих и винтовете на пластмасата, която насочва въздуха.
Издърпах водния радиатор надолу, а този на климатика остана да виси на тръбите.
Взех новия радиатор и с един от винтовете нарязах резба за да е по лесен монтажа после.
После всичко се сглобява по обратния ред. Намазах всички гумени съединения отвътре с техн. вазелин преди монтажа.
Сглобих всичко, налях антифриз, след като промих системата, запалих двигателя и доливах по малко, след като се отвори термостата нивото падна рязко и долях още.
Не съм обезвъздушавал специално системата, задоволих се само със стискане на маркучите.
След тестово каране- 20 км. нивото остана същото, колата загря нормално, парното работеше перфектно.
Но текна от уплътннеието на коляното, свалих го пак опитах с един О- ринг, но не се получи добре, поради липса на подходящо уплътнение навих на радиатора където контактува уплътнението кълчища, намазах ги леко с вазелин да не се развиват, а отготре навих тефлонова лента, след няколко проби постигнах оптимална дебелина на намотката.
В момента липсва теч, мисля че се получи много добре.
Скобите които трябва да купите са размер 32- 50, трябва да са от дебела ламарина за да не превъртят при стягането.
Радиатора е изцяло алуминиев, за разлика от оригиналния.
Затова промих системата и налях червен антифриз, който не е агресивен към алуминия.
124556
124557 болтове кутия
124558 болтове кутия
124559 коляно, натискат се двата издадени края
124560 коляно
124561 гредичка
124562 висящия радиатор
124563
124564 планка по средта, горе