Log in

View Full Version : ВТОРИТЕ СВЕЩИ !!!!!!!!!!!!! не се включват



lvtuning
22-02-2007, 00:01
Здравейте, случвало ли ви се е когато е студено и колата е студена да не работят ВТОРИТЕ СВЕЩИ след 2000 оборота. Секунди след като тръгна и се оправя

Аз с паленето нямам никакъв проблем, пали само като и покажа ключа.
Секунди след като тръгна се оправят. Не го прави всеки път,даже бих казал доста рядко, обаче днес вечерта ми се случи пак и не се оправи. Минах към 40км. градско в София и до края не работеха вторите свещи?!?

Кажете какво е Вашето мнение и случвало ли му се е на някои досега?

Благодаря предварително!!!

ALFA CORSE
22-02-2007, 00:08
А как го установи това? И кои са първи и кои втори?

Z:)m
22-02-2007, 09:28
Колега, не съм сигурен дали точно в това е проблема. Опитай се да опишеш по-подробно поведението на колата, за да могат момчетата от форума да ти дадат полезен съвет.
Това, което ти обясняваш за вторите свещи, не съм много сигурен, но си мисля, че е е невъзможно. Ако вторите свещи не работят, то въобще няма да пали колата :-?. Казвам това, осланяйки се на принципа на работа на twinspark двигателите - първа свещ се възпламенява в цилиндър, който е във фаза на изпускане на изгорелите газове (средата се йонизира по-лесно и пробива м/у двата електрода на свеща се получава при значително по-ниско напрежение - около 500V). Тази верига индуцира многократно по-високо напрежение във вторичната намотка на същата бобина, което пък се подава към свеща на цилиндър, който е във фаза на сгъстяване на гориво-въздушната смес, преди работен ход. Обикновено са свързани 1-4 ; 2-3 цилиндри.
Дано съм успял да ти го обясня правилно и разбираемо ;).

Kostadin
22-02-2007, 10:12
...

колега в много голяма заблуда си относно свещите и паленето :wink:

поне мойта си пали и работи както само с едната бобина така и само с другата и абсолютно по нищо не можеш да разбереш дали колата работи на 8 или на 4 свещи ако не го знаеш предварително разбира се, вървежа също е почти същия както на 4 така и 8 :idea:

pr_00f
22-02-2007, 10:31
Костаки е прав.
Имаш 2 бобини. Като едната подава искра за първата свещ на 1,2,3,4 цилиндър, а другата за втората свещ на 1,2,3,4. Даже на самите бобини - там от където тръгват кабелите за свещите има малки надписи с номерацията - кой кабел за кой цилиндър е.

Най лесно е да на изгасен двигател да откачиш захранването на едната бобина и да пробваш да запалиш. Ако запали значи закачената бобина е наред, връщаш кабела и откачаш другата. Във форума съм чувал мнения че е възможно бобината да се ебава и ту да работи , ту не.

virusalfa
22-02-2007, 11:18
Костаки е прав.
Имаш 2 бобини. Като едната подава искра за първата свещ на 1,2,3,4 цилиндър, а другата за втората свещ на 1,2,3,4. Даже на самите бобини - там от където тръгват кабелите за свещите има малки надписи с номерацията - кой кабел за кой цилиндър е.

Най лесно е да на изгасен двигател да откачиш захранването на едната бобина и да пробваш да запалиш. Ако запали значи закачената бобина е наред, връщаш кабела и откачаш другата. Във форума съм чувал мнения че е възможно бобината да се ебава и ту да работи , ту не.Тупан такоФ! Можеше по-просто да обясниш-На всеки цилиндър свещите получават ток от двете бобини!

pr_00f
22-02-2007, 11:21
Костаки е прав.
Имаш 2 бобини. Като едната подава искра за първата свещ на 1,2,3,4 цилиндър, а другата за втората свещ на 1,2,3,4. Даже на самите бобини - там от където тръгват кабелите за свещите има малки надписи с номерацията - кой кабел за кой цилиндър е.

Най лесно е да на изгасен двигател да откачиш захранването на едната бобина и да пробваш да запалиш. Ако запали значи закачената бобина е наред, връщаш кабела и откачаш другата. Във форума съм чувал мнения че е възможно бобината да се ебава и ту да работи , ту не.Тупан такоФ! Можеше по-просто да обясниш-На всеки цилиндър свещите получават ток от двете бобини!


Да бе ама нали съм професор бе, какво е това просто обяснение. Всичко трябва да е сложно, по възможност и с илюстрации и графики.
Ти кат си "прозст" даваш прости обяснения :) :) :)

Vandera
22-02-2007, 15:04
колега аз имах такъв проблем.при мен едната бобина беше избила и ясно се виждаше как прехвърчат искри отзад на бобината.оправията е просто нова.на мене ми се случи на морето и в бургас беше 130 лв.

Z:)m
22-02-2007, 15:21
колега в много голяма заблуда си относно свещите и паленето :wink:


Възможно е да съм в грешка по въпроса... нямам необходимия практически опит, а разсъждавам само на база бедни теоретични познания ;)
Е, важното е, че все пак има кой да откликне на младежа :)

lvtuning
23-02-2007, 00:47
Момчета, Първо благодаря на всички за бързите мнения.
А сега да обясня по-подробно за проблема:

Когато всичко е наред с алфата на която и да е предавка с нормално натиснат педал на газта колата ускорява до около 2000оборота и след това започва да ускорява чувствително по-бързо,все едно се включва турбина.


А сега не е така - няма никаква разлика след 2000 оборота.

Аз мислех че след 2000оборота се включват вторите 4 свещи и на това се дължи тази разлика в ускорението,но явно съм грешал.



КАКВО ТОЧНО СТАВА НА АЛФИТЕ Twin Spark ЧЕ ДЪРПАТ ТОЛКОВА МНОГО СЛЕД 2000 ОБОРОТА???????



ДАНО ДА СЪМ БИЛ ДОСТАТЪЧНО ЯСЕН.

Kostadin
23-02-2007, 08:16
...

е чак пък се едно се включва турбина не бих казал, а така също и не при 2000об, а може би се чувства някакво рязко дърпане на около 4к оборота

:wink:

Gogata
23-02-2007, 08:58
[quote="pr_00f":xfyv3366]Костаки е прав.
Имаш 2 бобини. Като едната подава искра за първата свещ на 1,2,3,4 цилиндър, а другата за втората свещ на 1,2,3,4. Даже на самите бобини - там от където тръгват кабелите за свещите има малки надписи с номерацията - кой кабел за кой цилиндър е.

Най лесно е да на изгасен двигател да откачиш захранването на едната бобина и да пробваш да запалиш. Ако запали значи закачената бобина е наред, връщаш кабела и откачаш другата. Във форума съм чувал мнения че е възможно бобината да се ебава и ту да работи , ту не.Тупан такоФ! Можеше по-просто да обясниш-На всеки цилиндър свещите получават ток от двете бобини!


Да бе ама нали съм професор бе, какво е това просто обяснение. Всичко трябва да е сложно, по възможност и с илюстрации и графики.
Ти кат си "прозст" даваш прости обяснения :) :) :)[/quote:xfyv3366]

pr_00f
23-02-2007, 09:13
Е баш това имах предвид картинки си трябват.
А ето и схема от мен за да бъде картинката пълна.
Под 2000 оборота този двигател е към 40 коня както се вижда - черната линия. на 3000 вече гони 80.
Иначе 1.8 и 2.0 моторите имат вариатор, но не знам на какви обороти се включва. Има доста голяма тема за вариатора в този раздел.

п.с. Червената линия не я гледай :lol:

virusalfa
23-02-2007, 22:18
...

е чак пък се едно се включва турбина не бих казал, а така също и не при 2000об, а може би се чувства някакво рязко дърпане на около 4к оборота

:wink:Абе тва турбината била страшна работа,бе-не знаех,че се включва като вентилатора в тоалетната... :roll:

PEPI-2ALFA
26-02-2007, 14:27
Не разбрах само защо даваш пример (Gogata) със скица от 16v.като колегата е с TS 8v. :?:

pr_00f
26-02-2007, 16:58
Eлементарноооо :)
За да е сложно и с картинки - виж ми горните постове.