PDA

View Full Version : Акумулатора ми пада само при минусови температури



Chimev
20-12-2013, 09:29
Проблема се появява само при минусови температури. Имам 2 акумулатора (единия нов), които сменям при необходимост :crazy:, и двата са проверени в сервиз и проблема не е в тях. Също съм правил експеримент - откачам клемата вечерта и сутринта пали без проблем. Идеи?
:cheers:

myato
20-12-2013, 09:41
Проблема се появява само при минусови температури. Имам 2 акумулатора (единия нов), които сменям при необходимост :crazy:, и двата са проверени в сервиз и проблема не е в тях. Също съм правил експеримент - откачам клемата вечерта и сутринта пали без проблем. Идеи?
:cheers:

Търси консуматор. Пробвай да заключиш колата с ключа и виж на другата сутрин как ще е.

Furious 155
20-12-2013, 09:45
Вероятно влагата която има във въздуха и се натрупва като скреж при минус темеператури по всичко, създава верига и това постепенно източва акумулатора. :online2long:
Нали на 166 акумулатора е в багажника - там дали няма повечко влага ??? Как са уплътненията на капака?

Chimev
20-12-2013, 09:52
Само с ключ я заключвам. Въпроса е дали някой е имал подобен проблем и на къде да се насоча в търсенето, тъй като консумация се появява само в студено време.

---------- Post added at 07:52 ---------- Previous post was at 07:47 ----------


Вероятно влагата която има във въздуха и се натрупва като скреж при минус темеператури по всичко, създава верига и това постепенно източва акумулатора. :online2long:
Нали на 166 акумулатора е в багажника - там дали няма повечко влага ??? Как са уплътненията на капака?

Не ми е направило впечатление да има влага в багажника, уплътненията са ок.

myato
20-12-2013, 09:54
Само с ключ я заключвам. Въпроса е дали някой е имал подобен проблем и на къде да се насоча в търсенето, тъй като консумация се появява само в студено време.

---------- Post added at 07:52 ---------- Previous post was at 07:47 ----------



Не ми е направило впечатление да има влага в багажника, уплътненията са ок.

Печка имаш ли?

Chimev
20-12-2013, 09:59
Печка имаш ли?

Не.

myato
20-12-2013, 10:13
Явно ще падне търсене. Не се сещам за друго за сега освен за някоя крушка, я в багажник, я в жабка.

Chimev
20-12-2013, 10:33
Явно ще падне търсене. Не се сещам за друго за сега освен за някоя крушка, я в багажник, я в жабка.
Крушките съм ги проверил, гаснат :book:

Zlobich
20-12-2013, 10:39
Колега от ясно по-ясно е,че имаш утечка.
Свържете ампер мер последователно на акумулатора,той ще покаже колко ампера дърпа(утечката)
Проверете радиото,при аналогичен случай,приятел заради това,че панела му седеше на радиото дърпаше цял 1 ампер и му съсипваше акумулатора.
Ако ли не,почвай да вадиш бушоните един по един,все някъде утечката ще изчезна,така ще локализираш консуматорите.

Chimev
20-12-2013, 10:41
Колега от ясно по-ясно е,че имаш утечка.
Свържете ампер мер последователно на акумулатора,той ще покаже колко ампера дърпа(утечката)
Проверете радиото,при аналогичен случай,приятел заради това,че панела му седеше на радиото дърпаше цял 1 ампер и му съсипваше акумулатора.
Ако ли не,почвай да вадиш бушоните един по един,все някъде утечката ще изчезна,така ще локализираш консуматорите.

:thumbup:

ecotronic
20-12-2013, 10:47
Има едно реле в ICS-а, което понякога не изключва, както е редно, вероятно поради намагнитена котва.
За да разбереш дали е от това, вечерта извади предпазител F4 (15 амперов) на най-горния ред най-десния в таблото под волана и виж как ще е ситуацията на сутринта.

Chimev
20-12-2013, 12:45
Има едно реле в ICS-а, което понякога не изключва, както е редно, вероятно поради намагнитена котва.
За да разбереш дали е от това, вечерта извади предпазител F4 (15 амперов) на най-горния ред най-десния в таблото под волана и виж как ще е ситуацията на сутринта.

Мерси колега, ще пробвам.

Linkestis
20-12-2013, 19:00
Не съм виждал 166-ца без дори и малко да й е "изпотен" акумулатора,особено зимата.

mitkomeg
21-12-2013, 00:07
И моя се изпотява.Усилвателя ми също вчера като се занимавах с нея и отворих багажника си беше яко изпотен и той.Вярно и аз имам проблем с акумулатора но при мене май просто той си издъхва.Мерих с мултицета за утечка но показва 0.Това малко ме съмнява дали е така но ... като щракна бравата за багажника да светне лампата, която предварително съм щракнал в затворено положение за да изгасне и има консумация около 1А при светеща само крушка в багажника.Не знам дали е нормално да е 0А попринцип ?!?

lordliness
21-12-2013, 04:15
Двете ми клеми са добре намазани с техн. вазелин и никаква влага не може да им повлияе :)

Linkestis
21-12-2013, 06:13
Аз не казвам че ако има конденз имате проблем с него. :)

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk

lordliness
21-12-2013, 07:08
Основната цел на вазелина е да не позволява окисляване на клемите, знаете колко е неприятно :)

Chimev
21-12-2013, 18:17
Има едно реле в ICS-а, което понякога не изключва, както е редно, вероятно поради намагнитена котва.
За да разбереш дали е от това, вечерта извади предпазител F4 (15 амперов) на най-горния ред най-десния в таблото под волана и виж как ще е ситуацията на сутринта.

И това не е, ще ходи на ремонт.

ecotronic
21-12-2013, 19:49
Първо трябва да се докаже наличието на утечка, като се премери консумацията при покой и ако има такава над 80 mA, трябва да се локализира токовия кръг, респективно консуматора и причината.

Chimev
25-12-2013, 12:57
Има едно реле в ICS-а, което понякога не изключва, както е редно, вероятно поради намагнитена котва.
За да разбереш дали е от това, вечерта извади предпазител F4 (15 амперов) на най-горния ред най-десния в таблото под волана и виж как ще е ситуацията на сутринта.

Весела коледа на всички!
Колега в крайна сметка се оказа точно това (първия път като бях извадил предпазителя, бях забравил плафоните включени :ph34r:). Сега ако кажеш кое е релето и откъде да го намеря, цена няма да имаш :cheers:

ecotronic
25-12-2013, 16:25
Весела коледа на всички!
Колега в крайна сметка се оказа точно това (първия път като бях извадил предпазителя, бях забравил плафоните включени :ph34r:). Сега ако кажеш кое е релето и откъде да го намеря, цена няма да имаш :cheers:

Не мога да намеря снимки, тъй че карам по спомени.
Релето се намира в най-горния блок на ICS-а (аудио - модула) Монтирано е близо до задния панел - кръгло и кафяво на цвят. Няма други релета там, тъй че следва лесно да го локализираш.

Chimev
26-12-2013, 17:59
Не мога да намеря снимки, тъй че карам по спомени.
Релето се намира в най-горния блок на ICS-а (аудио - модула) Монтирано е близо до задния панел - кръгло и кафяво на цвят. Няма други релета там, тъй че следва лесно да го локализираш.

Ок, мерси, намира ли се по специализираните магазини?

ecotronic
26-12-2013, 18:02
Ок, мерси, намира ли се по специализираните магазини?

Твърде вероятно е да го намериш. Но и винаги може да се сложи добър заместител.

Chimev
17-02-2014, 21:53
Сега намерих време да се занимавам с тоя проблем. Колега Ecotronic да те питам дали релето е това долу в средата
https://imagizer.imageshack.us/v2/669x502q90/600/72si.jpg

:cheers:

ecotronic
18-02-2014, 13:01
Сега намерих време да се занимавам с тоя проблем. Колега Ecotronic да те питам дали релето е това долу в средата
https://imagizer.imageshack.us/v2/669x502q90/600/72si.jpg

:cheers:

Струва ми се, че не е то. Имам спомени, че релето е на горната платка. Може ли да и цъкнеш една снимка?

Chimev
18-02-2014, 13:14
Струва ми се, че не е то. Имам спомени, че релето е на горната платка. Може ли да и цъкнеш една снимка?

Ще го снимам, но по-скоро не е в горната платка. Аз поне не видях там да има реле.

Chimev
07-03-2014, 12:35
Точно това реле се оказа (оранжевото). Сменено е и проблема е решен. Мерси за помощта :cheers:

Fr0sT
17-03-2014, 11:53
Колега а с какво го смени - същото второ ръка или заместител (ако да какъв) ?
И има ли вариант да се провери самото реле дали е здраво без да чакам да се застуди пак - мерене на съпротивления, пускане на тоци и т.н. ?
И последен въпрос - за какво изобщо служи това реле. Извадих F4 бушона и не намирам нещо, което да не ми работи по музиката и ICS-а та ми стана интересно :lupe:

ecotronic
17-03-2014, 12:07
Колега а с какво го смени - същото второ ръка или заместител (ако да какъв) ?
И има ли вариант да се провери самото реле дали е здраво без да чакам да се застуди пак - мерене на съпротивления, пускане на тоци и т.н. ?
И последен въпрос - за какво изобщо служи това реле. Извадих F4 бушона и не намирам нещо, което да не ми работи по музиката и ICS-а та ми стана интересно :lupe:

Без F4 радиото работи ли ти, когато ключът не е завъртян на позиция?

Fr0sT
17-03-2014, 12:11
Мисля че да, ще го проверя пак за всеки случай.

Chimev
17-03-2014, 21:12
Колега намерих го в специализиран магазин абсолютно същото. Струваше нещо като 3-4 лева.

Fr0sT
18-03-2014, 09:30
Мерси колега.

Иначе радиото си работи и без ключ и бушона е в подлакътника :calc:

ecotronic
18-03-2014, 10:06
Мерси колега.

Иначе радиото си работи и без ключ и бушона е в подлакътника :calc:

Нещо е преправяно. Нормално не би трябвало да работи без този бушон.

Fr0sT
18-03-2014, 10:21
Като си познавам колата хич и не се учудвам :tooth:

Къде да го търся това преправяне, на буксите на самото табло с бушоните или ?

ecotronic
18-03-2014, 12:19
Като си познавам колата хич и не се учудвам :tooth:

Къде да го търся това преправяне, на буксите на самото табло с бушоните или ?

Погледни на гърба на таблото с предпазителите букса "A" пин 1. Твърде вероятно е кабелът към радиото да е откачен от този пин и да е закачен някъде другаде на +12V.

http://snimki.be//store/1/681395137868.jpg

Chimev
19-03-2014, 14:54
Нещо е преправяно. Нормално не би трябвало да работи без този бушон.

Колега и мойто работеше без тоя бушон, само дисплея гаснеше. След смяната на релето не съм пробвал. Радиото спираше като извадя мисля че втория предпазител на най-долния ред от ляво на дясно.

Fr0sT
20-03-2014, 11:25
Колега какво имаш предвид като казваш че само дисплея гасне ?

Дръпнах този другия бушон, F18 трябва да се води, 5А и спря ICS-а ама и след контакт не иска. Като го върнах бушона искаше кода, т.е. тоя F18 му спира тока централно и май не е бушона дето ни трябва.
Като се зачетох в упътването за F4 има следното:
Sound system 4 15A fig. 86

а за ICS-а са дадени:
I.C.S. system 5 10A fig. 86
6 7.5A fig. 86
7 20A fig. 86
18 5A fig. 86

Освен да пробвам да дърпам бушони 5,6 и 7 и да видя какво ще стане ?

Тоя F4 да не е за усилвателя ?

Отделно снощи раколачих един ICS дето имам за части и май намерих релето за което по напред писа колегата Еко (на прикачената снимка). Пада се точно отзад до буксите с бушона на най-горния модул с касетката. Обаче не намирам нищо по маркировката за него в нета пък и като гледам каква ще е смяната му едва ли ще тръгна да го сменям. Или поне не сега. Това до него от дясно не ми изглежда в много добро здраве, макар че не се вижда много добре на снимката.

Chimev
20-03-2014, 11:31
Колега какво имаш предвид като казваш че само дисплея гасне ?

Дръпнах този другия бушон, F18 трябва да се води, 5А и спря ICS-а ама и след контакт не иска. Като го върнах бушона искаше кода, т.е. тоя F18 му спира тока централно и май не е бушона дето ни трябва.
Като се зачетох в упътването за F4 има следното:
Sound system 4 15A fig. 86

а за ICS-а са дадени:
I.C.S. system 5 10A fig. 86
6 7.5A fig. 86
7 20A fig. 86
18 5A fig. 86

Освен да пробвам да дърпам бушони 5,6 и 7 и да видя какво ще стане ?

Тоя F4 да не е за усилвателя ?

Отделно снощи раколачих един ICS дето имам за части и май намерих релето за което по напред писа колегата Еко (на прикачената снимка). Пада се точно отзад до буксите с бушона на най-горния модул с касетката. Обаче не намирам нищо по маркировката за него в нета пък и като гледам каква ще е смяната му едва ли ще тръгна да го сменям. Или поне не сега. Това до него от дясно не ми изглежда в много добро здраве, макар че не се вижда много добре на снимката.

Това мисля че не е реле. Ако имаш същия проблем като моя, релето е в долния модул.

ecotronic
20-03-2014, 12:21
Това на снимката не е реле. Вероятно и аз първоначално съм го сметнал за реле. Според означенията по него съдя, че е индуктивен филтър против смущения по захранването.

Fr0sT
20-03-2014, 12:27
Ясно, няма да го закачам тогава.
Остава да е онова оранжевото най-отдолу за което е писал колегата Чимев.

Bobiuzunov
20-03-2014, 20:02
Айде да ползвам и аз темата но колегата.Колата не съм я карал от 25 дни и затова време съм я припалвал 2-3 пъти за по 2-3 мин,днес се качвам и греда лампите светят но не върти,заредих акумулатора сега всичо е наред и пали,та въпрова ми е колко горе долу без да е палена колата трябва да деяни акумулатора,знам че е относително но все пак?Дали да търся утечка или съм за нов акумулатор,само да спомена че никога досега не съм я оставял за такъв дълъг период в гаража.

ecotronic
20-03-2014, 20:54
Общо взето е нормална ситуация за акумулатор, който не е в първа младост. Тъй че не е непременно утечка причината за това. Никога не е излишно да се премери, каква е консумацията на покой. Утечка под 50 mA не е притеснителна.

Bobiuzunov
20-03-2014, 21:02
Значи да не се притеснявам,този акумулатор ще изкара лятото пък другата зима ако се налага ще го сменя.Любо защото в тази област съм лаик,как става самото мерене,с мултицет ще стане ли номера,както и на коя позиция трябва да е копчето?В покой имаш впредвид при загасен двигател нали?Самото мерене на клемите на акумулатора ли става?

ecotronic
20-03-2014, 21:23
Меренето за утечка се прави като се включи милиамперметър последователно на някоя от клемите на акумулатора - едното пипало на уреда на клемата на акумулатора, другото на самия полюс на акумулатора, като при това положение клемата трябва да е демонтирана от полюса.
Най-добре е да се процедира в следната последователност:

1 - Гасиш мотора и изключваш, ако има някакви консуматори, примерно радиото.

2 - Отваряш багажника и изчакваш докато изгасне осветлението му.

3 - Поставяш мултимера в режим мерене на постоянен ток.

4 - Допираш едното пипало на милиамперметъра до минусовия полюс на акумулатора (може и до плюсовия, ако ти е по-удобно). Въпросното допиране до полюса трябва да се направи така, че пипалото да не прекъсва контакта си с полюса докато се демонтира клемата от полюса.

5 - Допираш с другото пипало на уреда до самата клема на кабела (клемата, която все още е на същия полюс, който си допрял с първото пипало)

6 - Демонтираш механично клемата от полюса, като през това време е много важно двете пипала да не губят контакт с това до което се допират.

7 - След откачането на клемата от полюса на дисплея на уреда ще се появи стойността на утечката.

Ако не си напълно наясно какво правиш, по-добре помоли някой да ти помогне. В противен случай има опасност да си повредиш мултимера или да не направиш правилно измерване.

Fr0sT
01-04-2014, 10:36
Така, аз мисля че намерих какво е преправяно при мен - отзад на буксите на самия ICS на черната букса А пинове 13 и 26 са сдвоени и свързани с един от пиновете на букса D ама не мога да разбера на кой пин че не са номерирани, качвам снимка на буксата.
Че ще махна тая връзка е ясно, въпроса е за какво е направена - да шунтира ICS-а да работи без бушона или нещо друго ?

Едит: Май намерих номерацията и на тая букса, оградения пин трябва да е 4, т.е. пиновете, които са свързани с описанията им са:

A13, Terminal 30 for ICS electronic control unit
A26, Terminal 30 for ICS electronic control unit
D4, Terminal 30 for audio module

Някой да има идея за какво са тия пинове ?

ecotronic
01-04-2014, 11:32
Така, аз мисля че намерих какво е преправяно при мен - отзад на буксите на самия ICS на черната букса А пинове 13 и 26 са сдвоени и свързани с един от пиновете на букса D ама не мога да разбера на кой пин че не са номерирани, качвам снимка на буксата.
Че ще махна тая връзка е ясно, въпроса е за какво е направена - да шунтира ICS-а да работи без бушона или нещо друго ?

Едит: Май намерих номерацията и на тая букса, оградения пин трябва да е 4, т.е. пиновете, които са свързани с описанията им са:

A13, Terminal 30 for ICS electronic control unit
A26, Terminal 30 for ICS electronic control unit
D4, Terminal 30 for audio module

Някой да има идея за какво са тия пинове ?

Това "Terminal 30" означава +12V налични постоянно без значение положението на контактния ключ.

Но A13 и A26 се захранват през предпазителя F18 а D4 през F4.

Ако трите пина се обединят, нищо не се променя от функционална гледна точка. Просто отпада значението на F18 и всичко минава през F4.

В общи линии пиновете, отговорни за захранването са:

http://snimki.be//store/1/861396340373.jpg

Накратко:

A13 и A26 се захранват постоянно с +12V през F18

D4 се захранва постоянно с +12V през F4

Пин 2 от зелената букса получава +12V само на контакт през F5

Пин 3 от зелената букса получава +12V само на контакт през F7, но това напрежение отпада докато върти стартерът.

Fr0sT
01-04-2014, 11:42
Но A13 и A26 се захранват през предпазителя F18 а D4 през F4.

Ако трите пина се обединят, нищо не се променя от функционална гледна точка. Просто отпада значението на F18 и всичко минава през F4.



Или обратното - като извадя F4 всичко минава през F18 и ICS-а си работи без ключ :calc:

Довечера ще проверя всичко с мултицет и ще пиша какво е излязло.

ecotronic
01-04-2014, 11:50
Или обратното - като извадя F4 всичко минава през F18 и ICS-а си работи без ключ :calc:

Довечера ще проверя всичко с мултицет и ще пиша какво е излязло.

Ако пинове 12, 26 и 4 са просто обединени, без да са откачани от проводниците откъм таблото с предпазителите, ICS - ът ще работи с поне един наличен от двата предпазителя F4 или F18.

Това не променя по никакъв начин функционалността на ICS - а що се касае до положението на контактния ключ.

Fr0sT
01-04-2014, 12:41
Да, имах предвид че нали по принцип ако е махнат F4 ICS-a не трябва да работи без ключ и само с натискане на копчето за волумето. При мен не е така и явно това е целта на този мост с кабелите.

Doomguy
01-04-2014, 12:44
При мен с ключ или без си пали с копчето, веднъж загасен обаче после трудно пали. Въобще стара италианска кола фрашкана с електроника е много лоша комбинация...

ecotronic
01-04-2014, 13:15
Да, имах предвид че нали по принцип ако е махнат F4 ICS-a не трябва да работи без ключ и само с натискане на копчето за волумето. При мен не е така и явно това е целта на този мост с кабелите.

Ако е изправна инсталацията при махнат F4 никак няма да работи.

Писах по-горе, но явно не си обърнал внимание:

Предпазителите през които захранването на ICS - а се влияе от това дали колата е на контакт или не, са F5 и F7.

Fr0sT
01-04-2014, 13:39
Аз пък останах с впечатлението че F4 е за да може да бачка ICS-а без ключ, явно не съм доразбрал.

Както и да е, довечера ще оправям жици пък да видим какво ще излезе.

Fr0sT
02-04-2014, 09:54
Така, след махането на преправяните кабели резултата е следния, става въпрос без ключ в патрона:
Без F4 ICS-а се включва но няма радио, клима и т.н. в общи линии може само да се разхождаш из менютата. Като го върна всичко си е пак нормално.
Без F18 ICS-а изобщо не тръгва, след като върна бушона ми иска кода на ICS-а.
Мерих и за утечка и консумацията е около 40 mA, което мисля е приемливо ?

ecotronic
02-04-2014, 10:08
Така, след махането на преправяните кабели резултата е следния, става въпрос без ключ в патрона:
Без F4 ICS-а се включва но няма радио, клима и т.н. в общи линии може само да се разхождаш из менютата. Като го върна всичко си е пак нормално.
Без F18 ICS-а изобщо не тръгва, след като върна бушона ми иска кода на ICS-а.
Мерих и за утечка и консумацията е около 40 mA, което мисля е приемливо ?

Това, което си постигнал с оправянето на кабелите вече е нормалното състояние.

Утечката също е в нормите.

Fr0sT
02-04-2014, 10:28
Супер, мерси за пореден път за помощта :cheers:

to_lose_HEART
18-04-2014, 16:33
Да ползвам темата за акумулатора и аз. Значи на другата ми кола имам същия проблем с падане на акумулатора, вероятно ще трябва да търся утечка и то доста голяма ще е - за 3 дни ако не паля колата и после даже и не мога да я отключа с централното. Въпроса ми е като зареждам акумулатора, досега винаги откачам минусувата клема, пречи ли ако се включи зарядното без да се откачат клемите му

ecotronic
18-04-2014, 16:50
По добре е да се откача поне една от клемите, докато се зарежда, поради 2 основни причини:

1 - Зарядното не се товари с допълнителна консумация.
2 - В процеса на зареждане напрежението между клемите достига стойности докъм 16 V, което може да е опасно високо за определени консуматори.