View Full Version : Не пали и глъхне на бензин
Здравейте колеги, сполетя ме много неприятен проблем.
Преди 2 седмици, колата ми започна да забива предницата да придърпва и да забива оборотите под 900 като подам газ докато загрее до около 60 градуса. След загряване колата се оправяше и вървеше без проблеми, като в ниските ако подам рязко газ пак се усещаше като замисляне. Помислих, че е от застоял бензин и го изразходих, както и че алфите при първо палене сутрин придърпват малко.
Заредих си пресен екто и след като покарам с него, като че ли се оправи.
Днес седмица по- късно, карам по магистралата и реших да покарам малко на бензин, превключвам - колата прехвърля и подавам газ и започва да се дави и да забива предницата, преминавам на газ абсл.никакъв проблем.
Спрях на пътя, разкачих дебитомера, няма промяна. Закачих дебитомера и разкачих ламбдата, никаква промяна. Закачих и ламбдата и пак много зле, колата едвам пали и след 5 секунди придърпване и кихане загасва. Запалих аварийно на газ и се прибрах, като на газ в ниски и високи е безпроблемна, има мощност и не гори повече от 9/100 смесен разход LPG.
Сега след няколко часа опитах и запалва за няколко секунди, киха киха придърпва и угасва.
Утре ще и направя диагностика да проверя за грешки, имам и резервен работещ дебитомер с който работеше без проблеми и ще пиша отново.
Колега така както го описваш е същия проблем като на един познат с фиат.При него се оказа прескочил ремък.Ако друго не помогне провери и това
Колега, това не е възможно, колата върви отлично на газ и пали на газ (аварийно със задържане на бутона).
Ремъци и ролки съм сменил преди година и 15 000км
Колега така както го описваш е същия проблем като на един познат с фиат.При него се оказа прескочил ремък.Ако друго не помогне провери и това
и при него на газ колата работеше перфектно .Най-вероятно защотона гас работина различно предварение.Друг вариянт е бензинова помпа или регулатора на налягането
Оказа се че ламбда, дебитомер, датчици за температура си работят. Тези дни ще сменя и бензиновият филтър и остава вече помпата.
ivan dimitrov
23-12-2013, 17:25
---
Това не знам как да проверя. Първо ще започна от по евтиното. Дори не иска да пали ... ако запали, само на обороти, покарах на газ и я мъчих на бензин. По равното подавам бензин, а тя умалява. Свалям предавка във високите по върви, докато не реши пак да заглъхне. По равното наема мн.мн бавно с леко подаване на газ.
Инжекторите най накрая ще ги мисля и 4те да се запушат отведнъж .. колата и на обороти работи на 4 цилиндъра.
А запушени инжектори?
RUSEV-BGR
23-12-2013, 18:14
Оказа се че ламбда, дебитомер, датчици за температура си работят. Тези дни ще сменя и бензиновият филтър и остава вече помпата.
Премери налягането на помпата!
Не знам как колега в дом. условия. Ще сменя филтъра и ще ида в някой сервиз да я замерим.
Премери налягането на помпата!
Колега диагностика правихтели и ако да дава ли някакви грешки и какви са те
абе каква диагностика, очевидно помпата не може да качи налягане.
абе каква диагностика, очевидно помпата не може да качи налягане.
И на мен така ми изглежда колега, но трябва да се замери налягането преди да тръгна да я сменям (помпа 250лв). Защото ако не е тя и още нещо ще трябва да сменя. Понеже съм с газово е много вероятно от застоял бензин.
Тази сутрин се замислих, че последното което правих след като беше запалила нормално на бензин е по магистралата да я карам на 3-та и 4-та на 5000-5500 об да я настъпвам по баира .. но не повече от ~5500
Както каза един колега да не е прехвърлила зъб, такива ли са симптомите тогава .. върви на газ, а на бензин заради центровката няма никой.
Колега диагностика правихтели и ако да дава ли някакви грешки и какви са те
Колега няма никакви грешки, аз имам кабел и FES, Multiscan но няма грешки. Само където съм изключвал ламбдата и дебитомера, но като ги изтрих повече не излизат.
Сега след празниците ще я вкарам в сервиз .. и ще пиша вече.
не може да е от застоял бензин. има вероятност да са маркучите на помпата в кошницата. огледай ги. защо да купуваш нова помпа. вземи работеща употребявана за 30-тина лв и с едно реле да се прекъсне когато си на газ.
Сега да успеем да я оправим пък, нека си върти през рейката .. уж охлажда и инжекторите.
Много лошо, че уцелих празниците, мога да я карам на газ, но ме е страх, че може да е превъртяла зъб и да стане по- сериозна работата :)
не може да е от застоял бензин. има вероятност да са маркучите на помпата в кошницата. огледай ги. защо да купуваш нова помпа. вземи работеща употребявана за 30-тина лв и с едно реле да се прекъсне когато си на газ.
Колеги,при мен се оказа хлабав гофрираният маркуч при бензиновата помпа и губеше налягането.След притягане и проба с компресор на налягане 3 бара сега пали като часовник и не глъхне.
Колеги,при мен се оказа хлабав гофрираният маркуч при бензиновата помпа и губеше налягането.След притягане и проба с компресор на налягане 3 бара сега пали като часовник и не глъхне.
Колега, трябвало е и да понамирисва на бензин, а при мен няма никаква миризма.
Отвих маркуча от реиката и го вкарах в една бутилка, давам контакт и помпата изплюва 5-10 грама бензин.
От 3-4 опита едва 100 грама се събраха.
Помпата се чува да работи, явно самата тя не дава налягане. Търся помпа вече :)
RUSEV-BGR
24-12-2013, 19:38
Не бързай да купуваш помпа може вътре в кошницата да се скъсал някой маркуч!
Не ми миришеше на бензин.Маркуча трябва да е 100 процента уплатнен към щуцерите,в кошницата.
Колегата Русев е прав.
Ами утре ще отворя капака на помпата в багажника ще дам контакт и ако блика бензин ще си проличи.
Но и той нали трябва да изтича някъде, аз в гаража ги правих тези опити все щеше да замирише колеги.
Утре ще проверя все пак дали е олято.
Намерих си помпа втора ръка за 30 лв от авто морга.
Разбрах какво имате предвид, утре ще я разглобя да видим.
Не ми миришеше на бензин.Маркуча трябва да е 100 процента уплатнен към щуцерите,в кошницата.
Колегата Русев е прав.
Колега незнам температурата на двигателя да оказва влияние на работата на помпата но не пречи да провериш.Възможно ли е да е от кофти адаптация заради газовата.Ако не е от помпата откачи минуса на акумолатора за 30 мин. и пробвай тогава
Измерих напрежението на бензиновата помпа на контакт 6.05V
Дори при въртене на стартер пак е 5-6V явно стартера и той дърпа ток и се колебае с още около 1V.
(акумулатора ми е нов и зареден, няма проблеми)
Нали трябва да е 12V
От какво може да бъде колеги, явно проблема е в токовете.
Ще сменя утре релето .. някой може ли да ми каже кое е при M2.10.3
Не бързай със смяната първо почисти кречетата на релето.Хубаво е да напръскаш и леглото на релето с контактен спрей.Релето е в коша на мотора тези при акумолатора откъм двигателя
Там има 2 релета на BOSH 12V 30 A и в другата кутия където са фаровете има още едно такова.
Размених им местата, но явно няма да е там проблема или е някое друго реле. Утре ще отида на сервиз при някой, който се занимава с такива неща.
Не бързай със смяната първо почисти кречетата на релето.Хубаво е да напръскаш и леглото на релето с контактен спрей.Релето е в коша на мотора тези при акумолатора откъм двигателя
Сега намерих и точно коя е бобината. За съжаление и до нея отива 6.4V ток.
Сега се пита в загадката, защо до релето не достигат 12V а само 6.4V
PIC (http://213.91.140.50/carpump/20131225_175217%20(Large).jpg)
Нарочно измерих следващата бубина, до нея си достигат 11.92V за сравнение (http://213.91.140.50/carpump/20131225_174906%20(Large).jpg)
Колега това защото затваряш веригата през помпата измери напражението спрямо минуса на акумулатора.Трябва да колкото е напражението на акумулатора.Ако е така провери масата на помпата ,че май там ти е проблема.И накрая весело изкарване на празниците
Да прав си като дадох за минус акумулатора даде 12V
По- странното е като дам минус едната и другата клема изписва точно липсващият ток. Т.е мултицета едната клема на (-)на релето, а другата (+) на минус на акумулатора и дава ~5.5V
Утре ще отида да ми оправят масата, че не знам от къде ще е това чудо.
Колега това защото затваряш веригата през помпата измери напражението спрямо минуса на акумулатора.Трябва да колкото е напражението на акумулатора.Ако е така провери масата на помпата ,че май там ти е проблема.И накрая весело изкарване на празниците
Весело изкарване Недко. Мойте не са толкова весели, изкарах особен късмет :) Поне и хванах цаката, като дам 2-3 пъти на контакт, като задържа малко повече и подкача колкото да запаля и да позагрее на обороти. После вкл. на газ и карам .. след това и аварийно се пали на газ като е загряла :)
Дадох директно (-) към релето, но никаква промяна. Средните пластини, който не бях измерил си дават 12V а само крайните т.е. странични не дават.
Вече съм в пълен шах и нищо няма да пипам.
Масата на помпата минава през бутона под шофьорската седалка. Що не пробваш ей така профилактично да го натиснеш?
Аз от четене по форума и това се сетих, но на загасен мотор. Преди година, като си работеше колата съм го натискал, но сякаш не работеше.
Видях един друг твой пост и потърсих масата под задните седалки (който никога не бях вдигал, дори не знаех, че могат) но на моята кола явно не е там. Имам някакъв спомен сякаш, че съм виждал зануляваща обувка някъде в купето.
Масата на помпата минава през бутона под шофьорската седалка. Що не пробваш ей така профилактично да го натиснеш?
---------- Post added at 23:43 ---------- Previous post was at 23:27 ----------
Въпреки това слязох до колата да проверя, но нищо не става като цяло. Развих кутийката има един бутон, който е включен с букса. Като беше колата на контакт го натиснах, но пак запали.
Колега до самата помпа отива 6V напрежение и явно не може да направи необходимото налягане и дебит. Колата запалва трудно, но от няколко пъти запалва и заработва за неопределено време на обороти.
Аз това го разбрах. Сега погледнах картинката - това което мериш няма отношение към бензиновата помпа. Ти мериш напрежението на бобината на релето. Премери колко има НА КЛЕМИТЕ на помпата.
Колега, днес преди обед премерих на клемите на помпата.
6.05V
помпа (http://213.91.140.50/carpump/20131225_112927%20(Large).jpg)
Червеният и розов кабел.
Аз това го разбрах. Сега погледнах картинката - това което мериш няма отношение към бензиновата помпа. Ти мериш напрежението на бобината на релето. Премери колко има НА КЛЕМИТЕ на помпата.
Кабелите на помпата са черния и зеления.
Интересно ... те изобщо нямаха ток на контакт, явно трябва да имат като въртя стартера. А не е възможно, защото колата все пак пали и за това реших, че са другите и се зачудих, защо са толкова тънки за помпа.
Утре ще ги замеря на ново.
На контакт помпата завърта само за момент и после спира. Мери на стартер, или на работещ двигател.
Оказа се че съм се заблудил, защото измерих тогава само на контакт, а нямаше кой да гледа и реших, че са другите при който дори на контакт има напрежение. Освен това пробвах и да запаля с едната изкл. и после другата и така реших.
Сега измерих, напрежението за няколко сек. Като дам контакт има някакъв ток за малко и после 0 а като завъртя стартера отива на 11.4-11.7V значи всичко е както трябва с тока. Проблема ще е в помпата.
Снощи извадих маркуча от рейката и на контакт и стартер от 5 пъти изкара няма и 50 грама. Изплюва мъничко и спира.
Ще поръчам утре една втора ръка и няма да се занимавам.
Кабелите на помпата са черния и зеления.
tonov - благодарности, че ме светна
BillyBoy`
26-12-2013, 09:34
Добре ще е да смениш и бензиновия филтър преди това,да не се окаже че и старата ти помпа е здрава.
Колега смени първо бензиновия филтър/по съвет на .Били бой/,пробвай,ако не става свали кошницата провери маркуча за цепнатини или най вече уплътняването му към щуцерите.Купи си скоби винтови 10 мм,от старост маркуча става твърд и не уплътнява към щуцерите/губи налягането/,може да навиеш тефлонова лента нанизваш маркуча и стягаш.В Евро 07 предлагат резервни маркучи/измери дължината,Ф-7,5 или 9/ и тогава ще си покаже дали помпата е за смяна/измий филтъра на помпата/.Между другото колегата Тонов е велик.
Аз филтъра съм го сменял или тази пролет или миналата. Но ще го сменя още веднъж още утре. За ремонт на помпата не ми се занимава много, защото не знам какво ще свърша, а после няма да мога да я закарам до сервиза :)
Не знам как ще я изкарам и вкарам в резервоара без да се раздели не съм го правил и .. не съм обеден.
Като сменя утре филтъра и ще пиша.
Колеги страх ме е да я отворя и да човъркам да не би после нещо да не я сглобя като хората и да направи някоя искра в резервоара. Имам техническо образование, занимавам се с доста неща, но .. като не съм го правил и няма кой да ме посъветва да не стане някоя грешка :) Иначе съм изчел всичко за помпите и тези проблеми в друга тема.
Днес смених филтъра, няма промяна ... но старият не може да се духне през него изобщо ... здраво задръстен.
Извадих помпата, вътрешният маркуч от помпата, до извода на помпата е пукнат и от там .. може би заради запушеният филтър и налягането и стареенето е предал богу дух. Сега ще го сменям и да видим
Браво,все пак се престраши!
Хубаво, но в axm нямат такава гарнитура за помпата и не знам къде да намеря.
Сега ровя в нета .. някой ако се сети нещо.
за какво ти е тоя ахм. виж в еврото и си сложи реле на помпата.
RUSEV-BGR
27-12-2013, 17:27
Не бързай да купуваш помпа може вътре в кошницата да се скъсал някой маркуч!Познах!
Да всички ми помогнахте за отстраняването на проблема, добре че сте вие.
В сервиза щяха да ми сменят помпата .. да си приберат отстъпката и за труд да ми вземат 50 лв :)
Много съм ви благодарен.
Алфа отново е в играта :)
Не знам какво гориво зареждаме, но горивният филтър беше здраво задръстен.
От кога бензинът е жълт, като дизел :) Сложих екто и се изненадах :D Това екто май добавките му са доста агресивни.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.