Log in

View Full Version : моля за помощ за гуми



dj_acho77
29-12-2013, 10:47
Здравейте,искам да се обърна за помощ към всички в този форум.От Пловдив съм,наскоро си взех от Италия една алфа 166,голяма красавица :) но нямам хубави гуми,направо са ужас,ако може някой да помогне,да купя втора употреба някакви гуми зимни или всесезонни,че на всеки завой се пързалям като шейна направо :) предполагам знаете размера,но аз да си кажа пак 205/55/16
някой от Пловдив или региона или няма значение,просто ако има или знае от къде мога да намеря,моля пишете ми тук или на емейл : dj_acho77@abv.bg може и на скайп : safeboy26 Благодаря ви предварително и Весели празници :)

lordliness
29-12-2013, 11:02
Почти във всеки сервиз за гуми продават втора употреба, отиваш, гледаш, пазариш се и имаш гуми.

plamenp59
29-12-2013, 11:15
205/55/16
215/55/16
че дори и
225/55/16

oriono
29-12-2013, 12:03
В Асеновград има колкото искаш. Още на входа, после при арабина. Ако ме питаш има чисто нови гуми за 120-140 лева. Вземаш и за 5 години забравяш за гуми.

old alfist
29-12-2013, 12:51
Зимни гуми, втора употреба си е жива авантюра, като се има предвид, по-голямата им чувствителност по отношение на експлоатацията и съхранението им.

alfa156jtd
29-12-2013, 16:06
Колега,при Дафо на Санкт Петербург има хубави гуми.

dj_acho77
29-12-2013, 18:11
Благодаря на всички за мненията :)утре мисля да пообиколя да разгледам,ще видя и този Дафо.... Весели празници на всички

lordliness
29-12-2013, 18:28
И да не забравиш да се пазариш :)

dj_acho77
29-12-2013, 18:39
винаги в живота :)

Росен Желев
29-12-2013, 19:52
Ти че ще се пазариш е ясно но гледай ДОТ-та по него дават гумите да се карат максимум до 6 години.

Doomguy
29-12-2013, 21:12
Махни го дота, гледай гумата да е свежа и да няма някакви наранявания. Не се знае как е експлоатирана и дали не е изпечена като е карано и лятото с нея. Като цяло е хубаво да имаш две нови зимни гуми отпред, отзад не е особено важно, а и 166-цата има навика да ги прави на конци...

Bobiuzunov
29-12-2013, 21:46
Махни го дота, гледай гумата да е свежа и да няма някакви наранявания. Не се знае как е експлоатирана и дали не е изпечена като е карано и лятото с нея. Като цяло е хубаво да имаш две нови зимни гуми отпред, отзад не е особено важно, а и 166-цата има навика да ги прави на конци...

Кои ги прави на конци?Предните или задните или май и 4-те.:mrgreen:

Doomguy
30-12-2013, 11:09
Обикновено задните по краищата, заради прословутите втулки. Не е изключено и предните да изтърка, но докато се стигне до там има достатъчно признаци. На мен зимните гуми са ми като ренде заради изпуснали амортисьори. Вият ужасно и се получават сериозни вибрации...

lordliness
30-12-2013, 11:21
Обикновено задните по краищата, заради прословутите втулки. Не е изключено и предните да изтърка, но докато се стигне до там има достатъчно признаци. На мен зимните гуми са ми като ренде заради изпуснали амортисьори. Вият ужасно и се получават сериозни вибрации...

Предните се износват обикновено от износени тампони на горния носач.

Bobiuzunov
30-12-2013, 14:48
При мен да не чуе дявола и при двете ми 166-ци износването е равномерно и на предни и на задни(имах си аз да е друго като няма елемент от окачването който да не съм подменил) иначе прдениците и на двете изглеждат леко отворени но окото лъже.

Doomguy
30-12-2013, 16:28
Отворени са, не е от окото ;).

gorbi
30-12-2013, 19:51
Така си бях помислил и аз да сложа на почти новата ми тогава (2000) Ланча Дедра две нови зимни гуми отпред и отзад две някакви си... Пътувам си от Силистра за Варна в снеговете, всичко ОК, драпа си по снега, докато не излязох на една права малко преди Варна... Както си карах духна много силен вятър и в следващия момент, без дори да имам секунда за реакция, бях в канавката при скорост 40 - 50 км./час, със задницата напред. От тогава слагам винаги 4 зимни гуми. Не си правете експерименти, че животът на човека е доста крехък в тия купчини ламарина...

ecotronic
30-12-2013, 19:58
Не веднъж сме го дискутирали, че ако са 2 новите гуми, то мястото им е отзад.

Doomguy
30-12-2013, 20:00
При някой ВАЗ, да...

gorbi
30-12-2013, 20:17
При някой ВАЗ, да...

Точното число на необходимите зимни гуми е 4 - и за ВАЗ и за Алфа и за джипка :)

ecotronic
30-12-2013, 20:22
При някой ВАЗ, да...

Говоря за коли с предно предаване. Обяснението е просто.

Doomguy
30-12-2013, 22:56
Точното число на необходимите зимни гуми е 4 - и за ВАЗ и за Алфа и за джипка :)

Разбира се. Никой не казва да караш с две зимни и две летни гуми, което си е вече наистина опасно. Става въпрос за нови зимни гуми от пред, а отзад такива на 2-3 години. Не говорим за някои свършили джапанки.


Говоря за коли с предно предаване. Обяснението е просто.

Не знам какво е обсъждано, но аз изхождам от собствения си опит. Алфа 166 е зверски недозавиващ автомобил, който тежи тон и половина и дърпа, спира и завива единствено с предните колела. С лоши гуми отпред недозавиването се влошава и при всеки по-остър завой си върви направо, не желае да спира без да активира АБС който увеличава сериозно спирачния път и превърта гуми при всяко по-рязко потегляне или по-хлъзгава настилка. В такъв случай слагането на по-добрите гуми отзад не виждам с какво точно помага при поведението на колата. Не знам с какви дървета трябва да си, за да успееш да изпуснеш задницата. 4 добри гуми са най-добрия вариант, но аз предпочитам да купувам през две години и да слагам остарелия комплект отзад.

lordliness
30-12-2013, 23:07
Големите производители на гуми пепоръчват по- добрите гуми да са отзад, за коли с предно, всички коли с предно недозавиват.

Doomguy
30-12-2013, 23:08
Чел съм на сайта на Мишелин, въпреки това ми се струват глупости, особено с разпределението на теглото на 166...

lordliness
30-12-2013, 23:13
виж им полигона за изпитване на гуми и прецени дали са глупости, 166 не е специална кола :)

Doomguy
30-12-2013, 23:26
Всяка кола си е различна, с различно разпределение на масата и различно междуосие. Аргументацията им е валидна до някъде на мокро, на сухо издиша от всякъде... Миналото лято съм карал няколко пъти по напълно наводнен път (не се вижда пътя даже), също съм скачал в локви с висока скорост. До сега не съм губил задницата, а и в такива условия не се изхвърлям с високи скорости. Обаче доста по-често ми се налагаше да спирам аварийно от високи скорости и въпреки чисто новите Дънлопки, абс ми се активираше постоянно. Ако ги бях сложил отзад, спирачния ми път щеше да се увеличи с поне още 10-15 метра, което е доста...

ecotronic
31-12-2013, 13:16
За разлика от предната ос, която независимо от товара в колата има относително добро сцепление, това не е така със задната. Това налага и наличието от доста време насам на всякакви конструкторски решения, променящи спирачното усилие на задните колела в зависимост от натоварването им.
Мои и не само мои наблюдения сочат към това, че при загуба на предницата, все още имаш на разположение някакви средства с които можеш да въздействаш на ситуацията (подаване/отнемане на тяга или ползване на ръчна спирачка). За разлика от това при загубата на задницата, разполагаш с доста по-малко лостове за въздействие.

Накратко - няма решение, което да удовлетворява всички ситуации. Но има такова, което да удовлетворява преобладаващите.

Изводите от личния ми опит до голяма степен се припокриват с доста по-задълбочените анализи на експертите в областта.

Поради това считам, че тази препоръка не следва да бъде отхвърляна с лека ръка.

lordliness
31-12-2013, 13:32
два пъти съм се въртял с висока скорост на заледен път с различни коли, автомобила при висока скорост въобще не подлежи на контрол, контрола е в сила при по ниски скорости, когато го овладявам на 100%.

qpwo
28-01-2014, 13:42
Ползвам тази тема за гуми да споделя: Днес си взех две нови летни гуми Нексен Н8000 205/55/16 94W ...Та въпроса ми е бива ли ги тези гуми горе-долу?

Doomguy
28-01-2014, 14:24
Вече си ги взел така или иначе. Докато са нови всички гуми са добри, даже и най-евтините.

code
28-01-2014, 16:00
Ползвам тази тема за гуми да споделя: Днес си взех две нови летни гуми Нексен Н8000 205/55/16 94W ...Та въпроса ми е бива ли ги тези гуми горе-долу?

Стават, не се коси! :) Относно това къде трябва да са по-добрите гуми, ами зависи какво ще търсиш:
-проходимост, тръгване и спиране - по-хубавите гуми отпред.
- стабилна задница в завой - по-хубавите отзад. Отделен въпрос е с по-изтърканите отпред като изправиш завоя, какъв е келепира от стабилната задница ..
Аз на 166-цата и на 9-ката съм отзад с летни гуми, нямам проблеми, но се съобразявам. Иначе на лед тръгва задницата докато мигнеш. Ако ги сложа отпред ясно е, че на първото баирче ще си остана долу, както и спирането направо го забравяш. Най-добре е с 4 зимни, но в Бургас дори 2 не мога да вкарам в употреба. :)

митко
30-01-2014, 21:03
Разбира се. Никой не казва да караш с две зимни и две летни гуми, което си е вече наистина опасно. Става въпрос за нови зимни гуми от пред, а отзад такива на 2-3 години. Не говорим за някои свършили джапанки.



Не знам какво е обсъждано, но аз изхождам от собствения си опит. Алфа 166 е зверски недозавиващ автомобил, който тежи тон и половина и дърпа, спира и завива единствено с предните колела. С лоши гуми отпред недозавиването се влошава и при всеки по-остър завой си върви направо, не желае да спира без да активира АБС който увеличава сериозно спирачния път и превърта гуми при всяко по-рязко потегляне или по-хлъзгава настилка. В такъв случай слагането на по-добрите гуми отзад не виждам с какво точно помага при поведението на колата. Не знам с какви дървета трябва да си, за да успееш да изпуснеш задницата. 4 добри гуми са най-добрия вариант, но аз предпочитам да купувам през две години и да слагам остарелия комплект отзад.

Болен мозък си,а не болен алфист.Как може като не разбираш,да даваш съвети.Не знам с какво се занимаваш,но ако поне някъде си експерт,давай мнения там,защото така убедително го даваш,че ако някои те послуша може и да не излезе от някое кръгово.

---------- Post added at 18:54 ---------- Previous post was at 18:50 ----------

Относно втората употреба-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да има над 4мм грайфер,после гледаите дот и др.[COLOR="Silver"]

---------- Post added at 19:03 ---------- Previous post was at 18:54 ----------








Стават, не се коси! :) Относно това къде трябва да са по-добрите гуми, ами зависи какво ще търсиш:
-проходимост, тръгване и спиране - по-хубавите гуми отпред.
- стабилна задница в завой - по-хубавите отзад. Отделен въпрос е с по-изтърканите отпред като изправиш завоя, какъв е келепира от стабилната задница ..
Аз на 166-цата и на 9-ката съм отзад с летни гуми, нямам проблеми, но се съобразявам. Иначе на лед тръгва задницата докато мигнеш. Ако ги сложа отпред ясно е, че на първото баирче ще си остана долу, както и спирането направо го забравяш. Най-добре е с 4 зимни, но в Бургас дори 2 не мога да вкарам в употреба. :)

Ице,ако видя вчера до нас(след моста)се бяха наблъскали 10 тина коли виновната беше с две летни отзад,решил на спускане от моста да обере спирачката и...и се наложи да мина през комлука.Итова ако не означава нещо здраве да е.Предпочитам да си остана долу преди баира,но да не катастрофирам.Питайте някой който живее на запад или където и да е без БГ,ако си купи само две гуми къде ще му ги сложат.

Doomguy
30-01-2014, 21:32
Болен мозък си,а не болен алфист.Как може като не разбираш,да даваш съвети.Не знам с какво се занимаваш,но ако поне някъде си експерт,давай мнения там,защото така убедително го даваш,че ако някои те послуша може и да не излезе от някое кръгово.

Много внимавай какви определения даваш, а особено внимавай и на кой ги даваш. Аз поне се аргументирах защо смятам така, за разлика от теб, който дойде и опръска темата с лайна. Мен няма какво да ме мислиш как взимам кръговите, гледай повече себе си.