PDA

View Full Version : Термостат



SBY
02-01-2014, 18:44
Колеги помагайте, преди около 100км смених термостати с верне без да сменям датчика, обезвъздушаване и т.н. Както колегите са описали, още от самото начало термостати се държеше странно на място дига 90 градуса включва перката и всичко си е наред в движение държеше температури м/у 70-90 градуса външна температура беше около 5-10 градуса, днес вече нещата са различни в движение температурата пада до 70градуса а на място на 110 я гася че да не прегрее като при първо и второ гасене парното духаше студено независимо че температурата по табло беше над 90градуса... Перката се включва на 90 градуса, долният маркуч от радиатора седи студен както и самият радятор. Казвайте за втори термостат ли е или някъде другаде да търся проблема? Колата е 156 2.0 ts 1999

vovata
02-01-2014, 19:20
най-вероятно датчика ти прави номера

nexs7910
02-01-2014, 19:39
най-вероятно датчика ти прави номера

Колегата казва че радятора му седи студен...., на обезвъздушаване отива май
Колега сигурен ли си че е обезвъздушена ДОБРЕ ?

ecotronic
02-01-2014, 19:40
За да не работи парното, пък моторът да прегрява - освен за въздушна възглавница и необезвъздушена система, за друго не се сещам.

SBY
02-01-2014, 19:54
Самото обезвъздушаване направих по следният начин, сипах антифриз до чертата макс, капачката отворена, паля чакам да загрее и да включи перката, смуква течността, гася, доливат отново капачката отворена 15 мин работи така не всмука още от течността затворих капачката и реших че с това се е приключило обезвъздушаването. Днес като истина пак пробвах да отворя капачката и да я оставя така да работи, вдигна 110 градуса перката въртеше като побърката а долу маркуч и радиатор бяха студени. Затворих капачката и се прибрах полу отчаян. В събота мисля да я връзвам на elm и да гледам какво се случва но приемам всякакви предложения

lordliness
02-01-2014, 20:08
а водна помпа, малко вероятно, но все пак

SBY
02-01-2014, 20:11
Как мога да я тествам? Като сменях термостати през малката дупчица на казанчето до капачката връщаше антифриз, което смятам че значи че работи помпата и връща антифриза, днес не знам дали е така защото е тъмница навън и няма как да видя

lordliness
02-01-2014, 20:18
ако антифриза циркулира в казанчето, вероятно си работи, аз обезвъздушавам като стискам маркучите, когато колата загрее при отворена капачка и винаги се получава

ecotronic
02-01-2014, 20:43
Диагностиката с нищо няма да помогне. Пуска се перката, защото датчикът до термостата мери над 95 гр. ама като няма циркулация през радиатора - все тая.
Горната пробка на радиатора отвива ли я и оттам да обезвъздушиш. Изпарителят предполагам, че и той не се грее....

SBY
02-01-2014, 20:50
Да на газ въобще не включва, а тази прошка можеш ли да ме ориентираш горе долу къде се намира и ще я пробвам и нея

ecotronic
02-01-2014, 20:52
В горния десен ъгъл на радиатора откъм мотора. Пластмасов шлиц за права отвертка.

roverbulgaria
02-01-2014, 20:54
Като застанеш пред колата , горе в ляво на радиатора . Поне при 147 е там .

SBY
02-01-2014, 20:57
Мерси колеги, утре ще го търся този шлиц и ще пиша какво става

lordliness
02-01-2014, 21:16
Мерси колеги, утре ще го търся този шлиц и ще пиша какво става
Внимавай да не повредиш пробката.

alfaracer
03-01-2014, 01:05
Ужас как ще оставиш колата да ти вдигне 110 градуса.Върви на сервиз да ти я обезвъздушат моля те , повече от 5-10 лв няма да ти вземат.Те ще знаят как , в по тежки случай се откача маркуча на парното или на изпарителя за да излезе въздуха.Самия термостат на алфата не управлява парното, така че това е показател за въздух в с-мата.Термостата на тези коли управлява само кръга на големия радиатор като го включва и изключва.Като вдигне висока температура двигателя гарнитурата на главата си променя свойствата, защото не е направена да работи на толкова висока температура.Клингерита се опича и ако не веднага то след няколко хиляди км може да духнеш гарнитура.Сегментите като прегреят омекват и почва яко да пуши и всичко това заради подценяване на ситуацията. Тези градуси дето ги гледаш на таблото са грешни и ще ти кажа защо, защото датчика за температура е на корпуса на термостата, а сега там е пълно с въздух.И той ко мери ,чака главата да нагрее корпуса на термостата посредством допир алуминий в алуминий после алуминия да нагрее датчика.На 95 градуса ти се включват перката ама това не е голф 2. Защото датчик на радиатора нямаш и той си е студен защото охлаждане няма, защото термостата трябва да го нагрее въздуха че да се отвори, ама няма да стане.Тъй е пак ти казвам някой с голф 2 ти е казал че щом включва перката сичко е наред.

SBY
03-01-2014, 09:03
Мерси колега, днес ще пробвам след работа с пробката, за която колегата спомента и ще видя ако няма промяна ще я водя да я обезвъздушават. То като цяло не съм искал да я вкарвам в тези температури и това беше причинта като видях че загрява да я гася на светофари и в двишение за да нанеса възможно най-малки щети. Събота или неделя когато приключа с обезвъздушавания и тн. ще кажа какъв е резултата.

Bubuto
03-01-2014, 09:45
Здравей колега, имах същото приключение както при теб преди 2-3 месеца.Симптоми-загрява, няма парно, долния маркуч хладен обезвъздушена 100%,перките се включват.Първо смених термостат, резултат същия.Реших,че не се обезвъзвъздушава поради запушване, свалих радиаторите на парното и водния, промиване на цялата система и радиаторите, резултат същия.Направи ми впечатление,че когато работи на високи обороти се охлажда, което ме накара да видя водната помпа.Оказа се,че преди да превърти оста на помпата и да спре да върти антифриза е сработвала от време на време и затова при форсиране е завъртала антифриза през големия кръг.
Извод-водна помпа за смяна поради инженерното недоразумение, пропелера на помпата е направен от материал подобен на пластмаса и с времето превърта в металната ос.
Дано съм бил полезен и успех.
П.С. В форума имаше тема точно за този проблем.

lordliness
03-01-2014, 09:58
В такъв случай, антифриза няма да циркулира в разширителното казанче на празен ход.

МИТАКА1654
03-01-2014, 14:40
Същото инженерно недоразумение го има при инженерните недоразумения от БМВ.