PDA

View Full Version : Проблем с паленето Алфа 166 2,4 ЖТД 136 кс.



benji_gb
01-02-2014, 09:51
Здравейте, колеги!

Имам проблем с паленето на моята нова белисима :(

Когато закупих колата (началото на Януари месец) нямаше и помен от проблема, но като застудя тези дни и се появи аномалията.
Купих чисто нов акумулатор Варта 95А. Проверих всички свещи(работят), смених всички скоби на нафтопроводите в двигателния отсег да не би да смуче възух. Пак няма запалване. Пали когато си пожелае. Повечето пъти не иска. Веднъж се наложи да я дръпна и запали от раз.
Според вас какъв може да е проблема? Четох за датчик на налягането. Къде му е местонахождението? Интересното е, че като я запаля веднъж(стои запалена 2-3мин) след това гася и пали без ядове, но оставя ли я 5-6 часа да изстине и няма палене или въртя като недомаслен докато тръгне.
Моля за вашето съдействие!
Мотора е 2,4 ЖТД 136кс "99г

Dob4i
01-02-2014, 11:16
Tрябва ти добра диагностика, особено на налягането докато се опитваш да палиш. Също провери си горивния филтър, както и налягането от помпата в резервоара.

Bobiuzunov
01-02-2014, 11:19
Вариантите са много колега,като се започне от датчика на рейла,до пикаещи дюзи(трябва да се види колко излищна нафта се връща) та до помпа за високо налягане.Моя съвет е да я закачиш на първо време на диагностика и да се види какво ще покаже,пък след това ще го умуваме.

benji_gb
01-02-2014, 11:56
Благодаря ви. Ще се опитам да я запаля и заведа на диагностика.
Диагностиката ще покаже ли налягането на помпа и рейл, или се мерят с някакъв манометър?

Bobiuzunov
01-02-2014, 12:04
Ще покаже.Закачай я смело и ще си каже сама какво и е. :coolio:

hamel1
01-02-2014, 22:14
Ако не е налягане на нафтата другото което остава е стартер.

RUSEV-BGR
01-02-2014, 22:30
Диагностиката няма да покаже нищо,ама нищо понеже проблема ти е само на студен старт!Тоест значи колата трябва да се гледа на студено!Закачат се колби и едновременно с тестера!Това е от мен лека!

teodor80
01-02-2014, 22:58
При грешно отчетена температура от датчика.Пак ще има проблеми с паленето.

benji_gb
02-02-2014, 09:22
Вчера с триста зора запалих колата и я закарах на сервиз. Диагностика ще се прави утре сутрин на премръзнал мотор. Надявам се да покаже нещо, понеже там всичките им тестери и машинки са Бош, а и на човека му се носи добра слава.

Linkestis
02-02-2014, 11:32
Щом му се носи славата добре.Успех.
Иначе колата си няма нафта..според мен :)

Marin74
02-02-2014, 18:31
имах същия проблем и се оказа датчика за високо налягани смених го и запали веднага .намира се на помпата аз си купих бош за 250лв нов после намерих втора употреба за 50лв работещ и го купих и него де се намира

syfer
02-02-2014, 21:29
Според мен за да не пали един дизел на студено време а на топло да пали вариантите могат да са четири:
1.Свещи за смяна
2.Кабели за свещи за сменя
3.Слаб акумулатор ( което не е при теб)
4.Горивен филтър (от студеното ако не е сменян замръзват боклуците в него)

Няма причина бензина да пали на -10 градуса а дизела не.

Поздрави,

tonov
02-02-2014, 22:13
Има и други причини. На първо четене ето още две:

- компресия
- налягане на горивото

Принципът на работа на бензиновия мотор е различен, затова на него в по-малка степен му влияе температурата.

benji_gb
03-02-2014, 16:43
Проблема е отстранен за момента. Оказа се релето на подгрева. Налягане в рейла колкото искаш. Варира между 298-302 бара. Друго не ми казаха.
Благодаря на отзовалите се колеги :cheers:

iveli
03-02-2014, 19:38
Според мен проблема ти не е решен Наистина причините за непалене са доста но точно от подгревни свещи този мотор мисля че не се нуждае много Аз лично бях с пет изгорели свещи и колата нямаше никакъв проблем при паленето Карах я с изгорелите свещи едно лято и една зима След смяната нищо не се промени Дори съм се зарекъл повече изобщо да не им обръщам внимание дали са изправни или не Не съм чувал и отзиви за проблеми при паленето заради свещи (за нашият дизел) Въпреки всичко ще се радвам да греша и ти да си си решил проблема Само споделям мнение

lordliness
03-02-2014, 20:17
И аз поне три години карам с мигаща лампа на свещите, не знам колко свещи изгорели и дали релето е в ред, но за сега си пали без проблем. Като знам колко разправии са и как се късат.

Linkestis
03-02-2014, 20:23
Изключвам свещите,махам релето и паля.
Тука нещо има приказка под шипките :)

ecotronic
03-02-2014, 20:28
Тези подгревни свещи май са нещо като малките свещи при TS моторите :)

А може би оказват положително влияние при палене при доста по-ниски температури или поизносени мотори.

Bobiuzunov
03-02-2014, 20:39
Дано наитина проблема да ти е решен,но и аз като колегите да ти споделя че този мотор пали и при -10 без да подгрев,но дано да грешим ние и да нямаш повече ядове.

lordliness
03-02-2014, 21:02
Тези подгревни свещи май са нещо като малките свещи при TS моторите :)

А може би оказват положително влияние при палене при доста по-ниски температури или поизносени мотори.

Запалих я при минус 21, малко по- трудно, но запали. Може и нафтата да е била желирана.

benji_gb
04-02-2014, 09:32
Днес нямах проблеми с паленето в студа. Значи все пак има ефект от това реле. А колко е издухан мотора не мисля да разбирам. За момента колата си върви идеално, ДВГ работи доста тихо и ритмично. Надявам се да е за дълго така :)

ivailo rachev
04-02-2014, 10:55
Късно виждам темата,що не ми се обади,по-лесно щеше да е да натисеш две копчета на телефона и да ми завъртиш.При кого я кара на диагностика,ако отново направи тоя проблем обади ми се.То и аз трябва да те търся тези дни за едни нещица:pp: