Log in

View Full Version : Акумулатор за алфа 166



yorg123
03-02-2014, 22:34
Здравейте колеги,

интересува ме колко ампер часа трябва да е акумулатора на Алфа 166 2.0 twin spark 2000 година.

Предварително Ви благодаря.

Bobiuzunov
03-02-2014, 22:49
По каталог не съм сигурен дали на ТS-та е 100ah,но мисля че 75ah ще ти е напълно достатъчен.
П.С Ползвай търсачката,има писано много по въпроса.

nickgaidarov
03-02-2014, 23:04
...

Doomguy
03-02-2014, 23:18
74, като не е проблем и малко по-малък.

yorg123
03-02-2014, 23:24
Благодаря Ви много. По принцип мислех точно 74Ah да взема, но реших първо да поискам и вашето мнение. :cheers:

Росен Желев
04-02-2014, 22:49
Благодаря Ви много. По принцип мислех точно 74Ah да взема, но реших първо да поискам и вашето мнение. :cheers:
44Ah е минималния от там нагоре каквото си избереш.

kabamitov
05-02-2014, 09:33
http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=1310&pictureid=4459 autodata kazva che e 100Ah

lordliness
05-02-2014, 09:45
Става въпрос за двигател ТС бензин.

to_lose_HEART
05-02-2014, 10:52
По книжката на всички бензини го дават 75 само на дизела е 100

ecotronic
05-02-2014, 10:57
Според евро 3 всички трябва да са със 100 А/h

lordliness
05-02-2014, 12:25
Според евро 3 всички трябва да са със 100 А/h

това е с цел като се повреди мотора да се прибираме на стартер.
Това според мен зависи от степента на сгъстяване, на дизела, ако е 18, а на бензина 10 за какво му е 100 Ач? Пак нещо са объркали

kabamitov
05-02-2014, 13:25
eco е прав 2.0 2.5 3.0 и 3.2 бензиновите вс. са с 100 Ah както и дизелите

old alfist
05-02-2014, 18:46
Разберето го вече, един път завинаги - Производителят монтира фабрично и препоръчва за Алфа Ромео 166, не по-малък от 100A/ч., а който иска може да си сложи и алкални батерии, вместо акумулатор.

lordliness
05-02-2014, 20:11
Който иска може да си сложи и от трактор. На 156 за същите мотори какво се препоръчва и къде е разликата?

old alfist
05-02-2014, 20:39
Най-добре може да ти отгороворят конструкторите от Фиат, но за мен причините са комплексни : разстояние до двигателя, брой и мощност на консуматори и разни други дето сме ги коментирали няколко пъти.

Doomguy
05-02-2014, 21:00
Излишно изхвърляне и презастраховане според мен. С 100Ah акумулатор ще въртиш шест цилиндъра дизел...

code
05-02-2014, 21:06
Моята я взех преди 7г с Бош 74Ah, изкара 4г при мен без проблеми, след което се прекъсна по време на движение. После се кара 2г с 65 на Монбат, но нещо умаля и сега е със 77 Монбат. Не пречи да се сложи и по-голям, но и не помага. :hehehm:

JJJ
05-02-2014, 21:34
Това е от каталог на Бош.

old alfist
05-02-2014, 22:28
Другарчета, не забравяйте, че сте си взели употребявани автомобили и не е ясно, кой по веригата е плеснал някакъв си акумулатор в багажното ви отделение.
Нещо ако сте чували нещо за стартов ток и пренасянето му на по-дълги разстояния, може би няма да се учудвате, че на Code-то му умалял бързо акумулатора.

code
05-02-2014, 22:37
Другарчета, не забравяйте, че сте си взели употребявани автомобили и не е ясно, кой по веригата е плеснал някакъв си акумулатор в багажното ви отделение.
Нещо ако сте чували нещо за стартов ток и пренасянето му на по-дълги разстояния, може би няма да се учудвате, че на Code-то му умалял бързо акумулатора.

Не вярвам някой да се учудва, че е 60-ка е умряла след 2г ползване на 166 TS ;) Боша обаче умря 6-7годишен и беше 74Аh, така, че всеки да си преценя, да не си налагаме мнението! :) Едни разсъждават, други четат каталози, трети правят и двете, четвърти нито едното ..
пп 60-ката не умря, а умаля, още си върти на Шкода Фабия 1,4 ;) 166-цата нещо не работеше добре, отдавам го на малкия акумулатор и на свещите Шампион, които са НЕиридиеви и черпят повече ток.

old alfist
05-02-2014, 22:48
Всеки да си преценява - хората са дали 100А/ч и над 800А стартов ток и това не е случайно, за да може да изкара поне 7-8г.

kabamitov
05-02-2014, 23:43
аз съм с Бош Силвър 4 95-ца на 4 год е и не е мръднал на по малката кола рено клио съм с Бош Силвър 3 45-ца и той не е мръднал супер акумулатори са :)

old alfist
06-02-2014, 00:41
Ако ще си мерим акумулаторите, аз съм с този :

http://www.akumulatori.bg/190/Product/121/EXIDE%20100Ah%20Premium#info

kabamitov
06-02-2014, 09:44
няма кво да си мерим акумулаторите в днешно време трябва да имаш голям късмет да уцелиш читав и да изкара повечко време

old alfist
06-02-2014, 12:15
Така си е - късмета играе важна роля в играта, но когато токовете в колата са мижави, стават едни аномалии, на които трудно може установи причината.

Doomguy
06-02-2014, 14:31
166-цата палеше до последно с под 100А стартов ток, преди съвсем да умре акумулатора и то без никакви аномалии. Накрая започна да се нулира ICS и умря съвсем. Никакви проблеми с електрониката или вървежа на колата. Накрая момчето от сервиза премери акумулатора и му бяха останали 60А стартов ток...

Scrapera
06-02-2014, 14:40
Всеки да си преценява - хората са дали 100А/ч и над 800А стартов ток и това не е случайно, за да може да изкара поне 7-8г.
Кои хора са дали 100ач? И конкретно за ТС ли са го написали, или за 166 като цяло?
В книжката на 164 са разделени на двигатели, и за ТС дават 55ач. Не бих си купил 100 амперчасов акумулатор за 2000 кубика бензинова кола, ако ще не 16, ами 24 хиляди клапана да е, да има 3 ICS-a и 3 ченджъра. Това е някакъв майтап от страна на ФИАТ.

ecotronic
06-02-2014, 14:48
Кои хора са дали 100ач? И конкретно за ТС ли са го написали, или за 166 като цяло?
В книжката на 164 са разделени на двигатели, и за ТС дават 55ач. Не бих си купил 100 амперчасов акумулатор за 2000 кубика бензинова кола, ако ще не 16, ами 24 хиляди клапана да е, да има 3 ICS-a и 3 ченджъра. Това е някакъв майтап от страна на ФИАТ.

След м. септември 2003 (евро 3) за всички мотори (упоменати по отделно в документацията E-learn) са препоръчани 100 A/h. Преди тази дата само дизелите са със 100 а бензиновите - с по 70.

Аз също считам, че си е презастраховане и повече от 75 за бензинов мотор не е необходим.

Аз карам с 55 на доизживяване и не усещам някакви проблеми.

old alfist
06-02-2014, 15:12
Tempras, препоръчвам ти да се образоваш - и тук в този раздел има информация за A/'ч-овете, сканирани книги и прочие.

Scrapera
06-02-2014, 18:48
Ще откажа предложението, защото книжката на 166 евро 3 е на бюрото ми и не ми трябва сканирана такава. Аз просто те питах къде го четеш това, разбира се, без да чакам отговор, защото в една друга тема, се пробвахме с ЕКО да ти задаваме въпроси, само че, не постигнахме нищо. Както вече казах, това е гавра от страна на ФИАТ. Ама като вече си дал 300 кинта за акумулатор на безинова кола, нормално е да убеждаваш всички, че така трябва.

Bobiuzunov
06-02-2014, 20:01
Абе има аномалии от слаб ток,аз лично го изпитах с 3.0 палеше трудно сутрин и прекъсваше,все едно не работеше на 6-цилиндъра,след подмяната на акумулатора(нов 95аh) няма и помен от този проблем,няма начин да е съвпадение и всичко да се е оправило от самосебеси,поне при мен този филм го няма.
П.С на JTD-то съм с някакъв BMW 100аh и вече от октомври 2012г. когато купих колата никакви ядове въпреки че напоследък я карам рядко,вярно че е в гараж,но пали от раз.

old alfist
06-02-2014, 20:09
Неколкократно повторих в половината от постовете си, че всеки си преценява.
При мен е така, имал-дал - купил съм си един за по-дълъг период и предоставящ комфорт, вместо два с обша по-голяма стойност, като си спестявам допълнително време и нерви + пари.
Относто мнението ви конструкторите от ФИАТ - просто е смешно да го коментирам.

Scrapera
06-02-2014, 20:45
Абе има аномалии от слаб ток,аз лично го изпитах с 3.0 палеше трудно сутрин и прекъсваше,все едно не работеше на 6-цилиндъра,след подмяната на акумулатора(нов 95аh) няма и помен от този проблем,няма начин да е съвпадение и всичко да се е оправило от самосебеси,поне при мен този филм го няма.
П.С на JTD-то съм с някакъв BMW 100аh и вече от октомври 2012г. когато купих колата никакви ядове въпреки че напоследък я карам рядко,вярно че е в гараж,но пали от раз.

Подобен мотор при мен работи еднакво добре с чисто нов 62ач. акумулатор и стар 100ач.

Bobiuzunov
06-02-2014, 20:52
Аз знам,че и 75аh щеше да му е напълно достатъчен,но взех по голям че изпадна да много добра цена,а и не на последно място заради по дългия живот.(поне се надявам)

Doomguy
06-02-2014, 21:04
Това с живота е много относително. Ако я караш на къси разстояния и я палиш няколко пъти на ден студена, няма как да очакваш батерията да изкара повече от 3-4 години, и то в най-добрия случай. Особено, ако имаш утечка (каквато имам аз).

old alfist
07-02-2014, 00:06
Затова, че имаш утечка не ти виновен акумулатора - и атомна централа да си сложиш, пак ще изтощи.

Boby
07-02-2014, 22:58
В момента съм с 75-ца на Т.С.-ка и не се ли кара всеки ден колата на втория ден почват да премигват лампите на таблото като пали и едвам върти стартера. Със стария 100Ач нямаше този проблем и 5 дена да не е палена. Просто за да е сигурно, че ще запалиш и след 2 седмици висене пред блока си трябва мощен акумулатор.

lordliness
07-02-2014, 23:10
Нещо от рода на 60 и няколко ач немски акумулатор мотор тс непален 12 дена запали на третата секунда.

Doomguy
08-02-2014, 00:20
В момента съм с 75-ца на Т.С.-ка и не се ли кара всеки ден колата на втория ден почват да премигват лампите на таблото като пали и едвам върти стартера. Със стария 100Ач нямаше този проблем и 5 дена да не е палена. Просто за да е сигурно, че ще запалиш и след 2 седмици висене пред блока си трябва мощен акумулатор.

Това не е редно, провери дали нямаш някъде утечка по системата. А има възможност и акумулатора да е тръгнал да издава багажа, стария бош силвър започна с тези номера...

old alfist
08-02-2014, 01:52
Не мога да разбера какво е това безочие от хора, които не са карали с нов 100а/ч-ов акумулатор, да дават мнение по въпроса, по предположение и догатки и по техни си измислени аналогии.

code
08-02-2014, 08:47
Не мога да разбера какво е това безочие от хора, които не са карали с нов 100а/ч-ов акумулатор, да дават мнение по въпроса, по предположение и догатки и по техни си измислени аналогии.

Лоши хора, карат със 75Аh :wierdo:

Doomguy
08-02-2014, 10:15
Не мога да разбера какво е това безочие от хора, които не са карали с нов 100а/ч-ов акумулатор, да дават мнение по въпроса, по предположение и догатки и по техни си измислени аналогии.

Ти си егати и зачукания кретен. Разбрахме, че си дал 1/3 от стойността на колата ти за акумулатор, няма смисъл постоянно да се обаждаш като последна инстанция. По книжка, такъв акумулатор препоръчват за A8 4.2 TDI, щом си достатъчно тъп да го сложиш на 2.0 бензин кола от миналия век, добре. Ама недей да правиш на тъпи и другите.

ecotronic
08-02-2014, 11:14
Това не е редно, провери дали нямаш някъде утечка по системата. А има възможност и акумулатора да е тръгнал да издава багажа, стария бош силвър започна с тези номера...

+1

С 55 A/h на повече от 4 години (Fiam) няма проблем с палене след седмица. Трябва да е много студено за да не може да запали.

lordliness
08-02-2014, 11:15
Защо пък само един да е прецакан със сто. Може да върже и друг. :)

Doomguy
08-02-2014, 11:18
Защо пък само един да е прецакан със сто. Може да върже и друг. :)

Ааа, нека. Като закъсаме с тия мижави акумулатори, кой иначе ще ни дава ток? :metal:

lordliness
08-02-2014, 11:26
Ааа, нека. Като закъсаме с тия мижави акумулатори, кой иначе ще ни дава ток? :metal:

Моя си е 100. Скоро гледах как една омега изгасна в една локва като малко езеро и понеже не запали човека я извади на стартер :)

old alfist
08-02-2014, 11:41
В този форум започнаха да преобладават помиярите и изобщо не се учудвам, че все по-малко свестни и разбиращи хора, пишат вече тук.

Doomguy
08-02-2014, 11:42
В този форум започнаха да преобладават помиярите и изобщо не се учудвам, че все по-малко свестни и разбиращи хора, пишат вече тук.

За помярите си прав, точно за това е време да напуснеш...

ecotronic
08-02-2014, 11:54
В този форум започнаха да преобладават помиярите и изобщо не се учудвам, че все по-малко свестни и разбиращи хора, пишат вече тук.

Нещо лошо ли виждаш в това хората да споделят личен опит и да разсъждават, вместо просто да четат и да приемат насляпо нещо незнайно какво и незнайно защо написано от някой друг?

Дразниш се от мислещи хора или що?

old alfist
08-02-2014, 13:29
Няма лошо хората да си коментират, да споделят мнение, но да наричат някой зачукан кретен и тъп, защото е сложил на колата си акумулатор, такъв какъвто трябва да бъде, ами изкараха и хората, които са измислили тази кола, че нищо не разбират - да плаче ли човек, или да смее, жалка история.

Doomguy
08-02-2014, 14:40
А да наричаш хората безочливи и помияри защото не са на твоето мнение е в реда на нещата, нали?

old alfist
08-02-2014, 15:22
Върни се и проследи хронологията на събитията и тогава пиши, и се засрами поне малко.

Boby
08-02-2014, 15:25
+1

С 55 A/h на повече от 4 години (Fiam) няма проблем с палене след седмица. Трябва да е много студено за да не може да запали.

Е щом станахте двама явно ще слизам с мултицета. Нещо ама хич не се кефя, като стане дума за жици.:wierdo:

iveli
02-03-2014, 19:09
Знам че акумулатора се долива само с дестилирана вода и така практикувам Коментирах с човек занимаващ се с акумулатори дали е удачно да долея един път малко електролит за подсилване но той ме увери че така щял да почне да се руши Ако някой е запознат нека сподели дали наистина доливането с електролит или киселина ще е наистина не полезно а вредно За смяна на електролита знам че не е добър вариант защото изпадвала активната маса на дъното на акумулатора

lordliness
02-03-2014, 19:21
Знам че акумулатора се долива само с дестилирана вода и така практикувам Коментирах с човек занимаващ се с акумулатори дали е удачно да долея един път малко електролит за подсилване но той ме увери че така щял да почне да се руши Ако някой е запознат нека сподели дали наистина доливането с електролит или киселина ще е наистина не полезно а вредно За смяна на електролита знам че не е добър вариант защото изпадвала активната маса на дъното на акумулатора

Никога не се долива електролит. Долива се само дестилирана вода до маркерите и после акумулатора се дозарежда със зарядно.

iveli
02-03-2014, 20:43
Акумулатора ми е 4 годишен За сега нямам проблеми Всяка пролет и есен го доливам и дозареждам Но ми прави впечатление че когато беше по нов при зареждане достигаше до гъстота 1,29 а сега трудно достига 1,27 Зареждам го със слабо зарядно ръчна изработка Зареждам го по 3 4 дена От факта че неможе да достигне необходимата гъстота си правя извод дали не е необходимо доливането с електролит Може да греша за доливането с електролит и затова искам да обсъдим как да удължаваме живота на акумулаторите си

ecotronic
02-03-2014, 21:13
Акумулатора ми е 4 годишен За сега нямам проблеми Всяка пролет и есен го доливам и дозареждам Но ми прави впечатление че когато беше по нов при зареждане достигаше до гъстота 1,29 а сега трудно достига 1,27 Зареждам го със слабо зарядно ръчна изработка Зареждам го по 3 4 дена От факта че неможе да достигне необходимата гъстота си правя извод дали не е необходимо доливането с електролит Може да греша за доливането с електролит и затова искам да обсъдим как да удължаваме живота на акумулаторите си

Това, че след продължително зареждане на акумулатора гъстотата на електролита не може да достигне нормалната стойност означава, че или е зареждан с прекалено малък ток, или акумулаторът е вече със значително понижен капацитет.
Ако се касае за второто, доливането на киселина или концентрат само ще го съсипе още по-бързо.

Накратко - киселина или електролит могат да се долеят САМО ако по някаква е имало изтичане на електролит навън от батерията.
Ако това не се е случвало се долива само дестилирана вода и нищо друго.

lordliness
02-03-2014, 21:35
В интернет има достатъчно информация как ги мият и т.н. Аз не бих се захванал с такова упражнение. По добре нов.

iveli
02-03-2014, 22:50
Доливаме само дестилирана вода и при нужда сменяме Тенкю

oriono
03-03-2014, 08:44
Без да ми се обиждаш колега, но е точно обратното - за да се повиши гъстотата е необходимо акумулатора да се зарежда с малък ток. Първо трябва да се зарежда с ток една десета от капацитета - докато се зареди (да започнат да врат клетките, след което се прехвърля на малък ток - 1-2 ампера, при което се следи капацитета процеса продължава, докато клетките качват капацитет. И по принцип за 4-ри годишен акумулатор гъстота от 1.27 е перфектна. Ако е такава на всички клетки си без забележки. Проблемът е, ако някоя от клетките е свалила гъстотата спрямо останалите. И да абсьолютно е недопустимо да се долива електролит.



Това, че след продължително зареждане на акумулатора гъстотата на електролита не може да достигне нормалната стойност означава, че или е зареждан с прекалено малък ток, или акумулаторът е вече със значително понижен капацитет.
Ако се касае за второто, доливането на киселина или концентрат само ще го съсипе още по-бързо.

Накратко - киселина или електролит могат да се долеят САМО ако по някаква е имало изтичане на електролит навън от батерията.
Ако това не се е случвало се долива само дестилирана вода и нищо друго.

ecotronic
03-03-2014, 11:52
Без да ми се обиждаш колега, но е точно обратното - за да се повиши гъстотата е необходимо акумулатора да се зарежда с малък ток. Първо трябва да се зарежда с ток една десета от капацитета - докато се зареди (да започнат да врат клетките, след което се прехвърля на малък ток - 1-2 ампера, при което се следи капацитета процеса продължава, докато клетките качват капацитет. И по принцип за 4-ри годишен акумулатор гъстота от 1.27 е перфектна. Ако е такава на всички клетки си без забележки. Проблемът е, ако някоя от клетките е свалила гъстотата спрямо останалите. И да абсьолютно е недопустимо да се долива електролит.

Под "прекалено малък ток" имах впредвид ток с който никога няма да се зареди.

tweety
30-05-2016, 14:37
И на мен ми дойде времето за смяна на акумулатор след 4 години и половина с акумулатора, който си беше в нея когато я купих.
Като марка съм се насочил към Varta. Tекущият ми акумулатор е 80Ah и с размери 305/190/180 (ориентировъчно). След четене и проверка в каталози знам че трябва да е 100 Ah. Обаче всички акумулатори над 85 Ah са с дължина 353. На мен лично ми се струва че този акумулатор няма да се събере. Дори и този в момента не е влязал хубаво в поставката отдолу а се е качил на ръбчето от едната страна. Моля хората с по-големите акумулатори (на размер) да споделят какъв е техният размер и има ли проблем с него.
Колата е 2.4JTD 140 к.с.

lordliness
30-05-2016, 15:17
Моят е ENNEXY 100 ач, събира се идеално, работи идеалано, скоро ще направи 6 години. Пак ще си взема такъв, струваше 200 лв.

eproHD
30-05-2016, 17:31
И на мен ми дойде времето за смяна на акумулатор след 4 години и половина с акумулатора, който си беше в нея когато я купих.
Като марка съм се насочил към Varta. Tекущият ми акумулатор е 80Ah и с размери 305/190/180 (ориентировъчно). След четене и проверка в каталози знам че трябва да е 100 Ah. Обаче всички акумулатори над 85 Ah са с дължина 353. На мен лично ми се струва че този акумулатор няма да се събере. Дори и този в момента не е влязал хубаво в поставката отдолу а се е качил на ръбчето от едната страна. Моля хората с по-големите акумулатори (на размер) да споделят какъв е техният размер и има ли проблем с него.
Колата е 2.4JTD 140 к.с.

Толкова ли е трудно да измериш мястото/леглото/ дето влиза акумулатора колко е дълго и широко и да си вземеш такъв които ще влезе там.Иначе ти може и от танк да искаш да сложиш макар,че на Т-72 са два :yes:

tweety
30-05-2016, 17:45
Толкова ли е трудно да измериш мястото/леглото/ дето влиза акумулатора колко е дълго и широко и да си вземеш такъв които ще влезе там.Иначе ти може и от танк да искаш да сложиш макар,че на Т-72 са два :yes:

Аз го измерих и с рулетката влиза спокойно, но кабелите в момента запълват празното простраство до сегашният ми. Затова не знам какво ще се случи с тях при по-големията и точно заради това исках мнението на колегите.

iveli
31-05-2016, 06:59
Кабелите да не са разместени Те пречат за 110А Влиза точно 100А Танка е с 4 акумулатора