View Full Version : Реших да си взема 166
Здравейте!
Както се чете в заглавието спрях се на Алфа 166 като следващото ми семейно возило. Автомобилът има чудесна визия и благороден интериор.
Попрехвърлих няколко теми в този раздел и останах впечатлен от изчерпателната информация за цените на частите и консумативите, както и самия факт, че цените са напълно приемливи.
Като тъп традиционалист единственото, което приемам да наливам в резервоара е бензин, така че ще ми е интересно и полезно колеги, които притежават 166-ти с бензинови агрегати/ 155 к.с./ да споделят мнение относно "еластичността" на двигателя и специфични проблеми, които бих могъл да очаквам или да забележа при огледа на автомобила.
Тъй като автомобила е "набухан" с глезотиики имате ли чести проблеми свързани с електрическата инсталация, уредите за управление или разни други досади, на които мога да обърна внимание преди да сложа главата в торбата.
Като 6 години учил ДВГ поназнайвам мъничко от автомобили и знам къде да ми се въртят очите при покупка, но въпреки това всеки автомобил има своите специфики, така че ще се радвам да споделите такива.
Благодаря ви предварително.
Проблема според мен е, че на пазара рядко се намират Twin spark мотори на малко километри, а надеждността им е ниска. Иначе за еластичност, под 3000 оборота няма никой, след това рязко започва да тегли и така до към 6500 оборота, над които не е препоръчително да се ходи. Ако ще караш само на бензин, динамиката е ОК. Разхода обаче е висок, извън града под 8 не съм свалял, градско разхода е 14-15. Като цяло не ти препоръчвам 166 с този мотор. Липсва му въртящ момент.
ecotronic
11-02-2014, 11:43
Привет!
Личните ми впечатления сочат, че като изключим едно "замисляне" на мотора до около 2000 об. тягата е добре разпределена в целия диапазон.
Говори се също, че този мотор е кекав при продължително каране високи обороти (над 5000), но трябва да си голямо диване за да изпадаш в тази ситуация. Не помня да ми се е налагало да надхвърлям тези обороти, освен ако не държа да се движа с 200.
Добрата подръжка на мотора гарантира до голяма степен безпроблемната му експлоатация.
Тук не става въпрос за нищо кой знае колко специално - хубаво масло и обслужване по график.
Това на което да обърнеш внимание е дали при палене се чува тракащ звук, като при дизел за 2 - 3 секунди в момент на палене или още по-лошо - докато работи.
Наличието на такъв звук е симптом за износен вариатор.
Цената му е 320 - 370 лв.
Добре е, ако има възможност да се направи диагностика и замери компресия преди покупката.
От диагностиката ще стане ясно състоянието на дебитомера и ламбда сондата.
Окачването е доста добро, но възстановяването на съсипано такова е цифра. Обърни внимание на това.
Проблеми по тоците не е като да няма, но не е болка за умирачка.
Успех с избора! :)
lordliness
11-02-2014, 14:50
:) дизела е доста по впечатляващ от бензина. 155 коня лично мен не ме впечатлиха. Има достатъчно коли покарай и прецени.
cvetelin
11-02-2014, 14:58
:) дизела е доста по впечатляващ от бензина. 155 коня лично мен не ме впечатлиха. Има достатъчно коли покарай и прецени.
мдам много си прав... впечетляващ от към ценички :roll2:
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.
Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.
ecotronic
11-02-2014, 15:51
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.
Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.
Разтраканият вариатор не води до някаква опасност за мотора, както и напрактика не се усеща съществена разлика във вървежа или в разхода. Просто си трака и подмяната му струва грубо 500 лв с труда.
cvetelin
11-02-2014, 16:13
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.
Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.
твърде добре си върви мотора.
не ги слушай...
тежичка си е колата, но мотора твърде добре си се представя за силата си спрямо килограмите.
слагаш един газов инжекцион и всичко е наред
lordliness
11-02-2014, 17:06
мдам много си прав... впечетляващ от към ценички :roll2:
не знам, карам поне 5 години такава, може да видиш какво съм правил по нея, все още съм богат.
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.
Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.
Мотора на либрата няма нищо общо с туинспарк.
alfaromeo166_sofia
13-02-2014, 20:48
Лично аз ти предлагам бензинов мотор на алфа,ако го поддържаш няма да имаш проблеми.В момента карамАлфа Ромео 166 2.0 турбо 205 hp :razz: Перфектен двигател такъв търси извън градско 9 на 100 в града 12 - 14 при нормално каране ама си заслужава,като натиснеш газта може преспокойно да задминаваш новите дизелчета от 2008-2013 г хах
...
Щом искаш еластичен мотор в алфа 166 и да е бензин избора ти е 2.5 , 3.0 или 3.2.
+ няма вариатор :)
+ по-трудно се чупи от T.S.
+ много добър звук
+ 2.5 още при 2000 rpm има толкова въртящ момент , колкото е максималния на T.S.
+ цените им в Италия са 500-800 евро за 2.5 по думите на колегата nicola 59
- разход на гориво
- по-скъпо първоначално обслужване
Мойте впечатления са, че Т.С.-ка е двигател предназначен предимно за градско каране. За извънградско каране високите скорости определено не са му силната страна. Бучи много, работи на много високи обороти в сравнение с другите мотори на модела и не е много пъргав ако сте 5 човека и пълен багажник. Стига колата да е на малко километри и горе долу поддържана мисля, че двигателя има достатъчен ресурс и няма да ти създава проблеми. Скоростната кутия е с къси предавки и много добре набира в ниските обороти. Късите скорости също много помагат за бързото ускорение на сравнително тежкото купе и не се усеща затормозяване на мотора.
Общо взето ако искаш кола за спокойно и предимно градско каране взимай Т.С.. Ако искаш кола за магистрала взимай 2.0Турбо; 2.5, 3.0 или 3,2.
Много точно мнение.
Все пак, TS-а си става и за магистрала, стига да се движиш с позволените от закона скорости.
Даже си има и тяга при тях на последна предавка, но няма и как иначе - все пак на 140км/ч. е на 4000+ оборота.
Което води до минуса, че е шумно. Поне в GTV-то е доста шумно де, 166 е с доста по-добра изолация, така че не би трябвало да е проблем и това.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.