PDA

View Full Version : Реших да си взема 166



Brix
11-02-2014, 11:03
Здравейте!

Както се чете в заглавието спрях се на Алфа 166 като следващото ми семейно возило. Автомобилът има чудесна визия и благороден интериор.
Попрехвърлих няколко теми в този раздел и останах впечатлен от изчерпателната информация за цените на частите и консумативите, както и самия факт, че цените са напълно приемливи.

Като тъп традиционалист единственото, което приемам да наливам в резервоара е бензин, така че ще ми е интересно и полезно колеги, които притежават 166-ти с бензинови агрегати/ 155 к.с./ да споделят мнение относно "еластичността" на двигателя и специфични проблеми, които бих могъл да очаквам или да забележа при огледа на автомобила.

Тъй като автомобила е "набухан" с глезотиики имате ли чести проблеми свързани с електрическата инсталация, уредите за управление или разни други досади, на които мога да обърна внимание преди да сложа главата в торбата.

Като 6 години учил ДВГ поназнайвам мъничко от автомобили и знам къде да ми се въртят очите при покупка, но въпреки това всеки автомобил има своите специфики, така че ще се радвам да споделите такива.

Благодаря ви предварително.

Doomguy
11-02-2014, 11:34
Проблема според мен е, че на пазара рядко се намират Twin spark мотори на малко километри, а надеждността им е ниска. Иначе за еластичност, под 3000 оборота няма никой, след това рязко започва да тегли и така до към 6500 оборота, над които не е препоръчително да се ходи. Ако ще караш само на бензин, динамиката е ОК. Разхода обаче е висок, извън града под 8 не съм свалял, градско разхода е 14-15. Като цяло не ти препоръчвам 166 с този мотор. Липсва му въртящ момент.

ecotronic
11-02-2014, 11:43
Привет!

Личните ми впечатления сочат, че като изключим едно "замисляне" на мотора до около 2000 об. тягата е добре разпределена в целия диапазон.
Говори се също, че този мотор е кекав при продължително каране високи обороти (над 5000), но трябва да си голямо диване за да изпадаш в тази ситуация. Не помня да ми се е налагало да надхвърлям тези обороти, освен ако не държа да се движа с 200.

Добрата подръжка на мотора гарантира до голяма степен безпроблемната му експлоатация.
Тук не става въпрос за нищо кой знае колко специално - хубаво масло и обслужване по график.

Това на което да обърнеш внимание е дали при палене се чува тракащ звук, като при дизел за 2 - 3 секунди в момент на палене или още по-лошо - докато работи.
Наличието на такъв звук е симптом за износен вариатор.
Цената му е 320 - 370 лв.

Добре е, ако има възможност да се направи диагностика и замери компресия преди покупката.
От диагностиката ще стане ясно състоянието на дебитомера и ламбда сондата.

Окачването е доста добро, но възстановяването на съсипано такова е цифра. Обърни внимание на това.

Проблеми по тоците не е като да няма, но не е болка за умирачка.

Успех с избора! :)

lordliness
11-02-2014, 14:50
:) дизела е доста по впечатляващ от бензина. 155 коня лично мен не ме впечатлиха. Има достатъчно коли покарай и прецени.

cvetelin
11-02-2014, 14:58
:) дизела е доста по впечатляващ от бензина. 155 коня лично мен не ме впечатлиха. Има достатъчно коли покарай и прецени.
мдам много си прав... впечетляващ от към ценички :roll2:

Brix
11-02-2014, 15:26
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.

ecotronic
11-02-2014, 15:51
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.

Разтраканият вариатор не води до някаква опасност за мотора, както и напрактика не се усеща съществена разлика във вървежа или в разхода. Просто си трака и подмяната му струва грубо 500 лв с труда.

cvetelin
11-02-2014, 16:13
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.

твърде добре си върви мотора.
не ги слушай...
тежичка си е колата, но мотора твърде добре си се представя за силата си спрямо килограмите.
слагаш един газов инжекцион и всичко е наред

lordliness
11-02-2014, 17:06
мдам много си прав... впечетляващ от към ценички :roll2:

не знам, карам поне 5 години такава, може да видиш какво съм правил по нея, все още съм богат.

Doomguy
11-02-2014, 17:59
Уважаеми колеги...нека моето питане не се превръща в добре познатия спор между бензиновия и дизеловия двигател. Дизеловият двигател е извън сметките за мен.

Благодаря на ecotronic, който ме насочи за евентуални проблеми с вариатора. Брат ми има бензинова Либра, която си дрънка като дизелче, гасне и се подхвърля. Явно това е слабо място. Ще обърна сериозно внимание точно в това отношение.

Мотора на либрата няма нищо общо с туинспарк.

alfaromeo166_sofia
13-02-2014, 20:48
Лично аз ти предлагам бензинов мотор на алфа,ако го поддържаш няма да имаш проблеми.В момента карамАлфа Ромео 166 2.0 турбо 205 hp :razz: Перфектен двигател такъв търси извън градско 9 на 100 в града 12 - 14 при нормално каране ама си заслужава,като натиснеш газта може преспокойно да задминаваш новите дизелчета от 2008-2013 г хах

Drag0
13-02-2014, 21:38
...

Щом искаш еластичен мотор в алфа 166 и да е бензин избора ти е 2.5 , 3.0 или 3.2.
+ няма вариатор :)
+ по-трудно се чупи от T.S.
+ много добър звук
+ 2.5 още при 2000 rpm има толкова въртящ момент , колкото е максималния на T.S.
+ цените им в Италия са 500-800 евро за 2.5 по думите на колегата nicola 59

- разход на гориво
- по-скъпо първоначално обслужване

Boby
13-02-2014, 22:46
Мойте впечатления са, че Т.С.-ка е двигател предназначен предимно за градско каране. За извънградско каране високите скорости определено не са му силната страна. Бучи много, работи на много високи обороти в сравнение с другите мотори на модела и не е много пъргав ако сте 5 човека и пълен багажник. Стига колата да е на малко километри и горе долу поддържана мисля, че двигателя има достатъчен ресурс и няма да ти създава проблеми. Скоростната кутия е с къси предавки и много добре набира в ниските обороти. Късите скорости също много помагат за бързото ускорение на сравнително тежкото купе и не се усеща затормозяване на мотора.

Общо взето ако искаш кола за спокойно и предимно градско каране взимай Т.С.. Ако искаш кола за магистрала взимай 2.0Турбо; 2.5, 3.0 или 3,2.

Fear
14-02-2014, 09:46
Много точно мнение.
Все пак, TS-а си става и за магистрала, стига да се движиш с позволените от закона скорости.
Даже си има и тяга при тях на последна предавка, но няма и как иначе - все пак на 140км/ч. е на 4000+ оборота.
Което води до минуса, че е шумно. Поне в GTV-то е доста шумно де, 166 е с доста по-добра изолация, така че не би трябвало да е проблем и това.