Log in

View Full Version : Selenia 10w60 или liqui-moly 5w40



Martini_Racing
26-02-2014, 11:27
Колеги препоръчайте масло , моля ви

lordliness
26-02-2014, 12:23
Аз и всичките ми приятели караме с лики. По 15- 20 хил. Никой не е правил ремонт на двигател.

Boby
26-02-2014, 13:00
http://www.kroon-oil.com/en/products/catalogue/seg_aut/krmo/324/car-light-transport/kroon-oil-motoroils/emperol-racing-10w-60/

Аз карам с такова вече 30000 и няма проблем.
Взимам го от Руди96

Заради Лики Моли 10/40 с молибден правих ремонт на мотора на старата алфа и повече такова масло не сипвам. В/у 5/40 нямам наблюдения, но няма и да имам.

Martini_Racing
26-02-2014, 13:02
Лики моли поръчах 10w60

BillyBoy`
26-02-2014, 13:36
Добър избор,определено доста по-добър от Селенията.

angelovi69
26-02-2014, 14:05
От всичко изчетено до сега в тоя форум, за мен се оформя убеждението, че бензините се карат с 10В60, а дизелите с 5В40! И аз правих ремонт на мотора след 10В40 Селения голд. Оттогава само 10В60 и до прекъсвач - без грижи.

Jivko7777
26-02-2014, 14:07
Лики моли поръчах 10w60

не лош избор :rockon:

Martini_Racing
26-02-2014, 14:39
От всичко изчетено до сега в тоя форум, за мен се оформя убеждението, че бензините се карат с 10В60, а дизелите с 5В40! И аз правих ремонт на мотора след 10В40 Селения голд. Оттогава само 10В60 и до прекъсвач - без грижи.

Доста агресивно карам на моменти и предпочетох 10 w 60 като застраховка

lordliness
26-02-2014, 14:40
Заради Лики Моли 10/40 с молибден правих ремонт на мотора на старата алфа и повече такова масло не сипвам. В/у 5/40 нямам наблюдения, но няма и да имам.

Вероятно нещастно стечение на обстоятелствата. Всяка втора смяна слагам лики с молибден на всичките си коли, от години.

ecotronic
26-02-2014, 14:41
Вероятно нещастно стечение на обстоятелствата. Всяка втора смяна слагам лики с молибден на всичките си коли, от години.

Ама ти не си така агресивен, като колегата :roll2:

Martini_Racing
26-02-2014, 14:43
Значи съм направил добър избор :)

ecotronic
26-02-2014, 14:55
Значи съм направил добър избор :)

Ако намалиш и агресията спрямо педала на газта, изборът ти ще е още по-добър. Гарантирано! :)

Doomguy
26-02-2014, 14:55
Значи съм направил добър избор :)


Не особено. Аз съм със същото масло, поръчах го от официалния вносител за 130лв 5л. След 6000км мотора започна да става значително по-шумен. Преди със Agip 10W-60 такова нещо нямаше. Изобщо този Agip се оказа много добър избор за цената си, с 20лв по-евтино излиза от ликито.

Martini_Racing
26-02-2014, 15:38
Ако намалиш и агресията спрямо педала на газта, изборът ти ще е още по-добър. Гарантирано! :)

Любчо отпускам се на моменти :)

---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 13:35 ----------


Не особено. Аз съм със същото масло, поръчах го от официалния вносител за 130лв 5л. След 6000км мотора започна да става значително по-шумен. Преди със Agip 10W-60 такова нещо нямаше. Изобщо този Agip се оказа много добър избор за цената си, с 20лв по-евтино излиза от ликито.

В тия времена всичко е на късмет колега

lordliness
26-02-2014, 16:26
Ама ти не си така агресивен, като колегата :roll2:

Питай жена ми дали не съм- всички ми стоят мирно :)
На износен двигател каквото и да му сложиш все тая. Пак ще се счупи.

ecotronic
26-02-2014, 16:28
Питай жена ми дали не съм- всички ми стоят мирно :)

Спрямо жената е ясно. Имах впредвид спрямо колата :)

Martini_Racing
26-02-2014, 16:41
Питай жена ми дали не съм- всички ми стоят мирно :)
На износен двигател каквото и да му сложиш все тая. Пак ще се счупи.

От хубаво масло,и от хубаво гориво мотор не се чупи.

Boby
26-02-2014, 16:47
Питай жена ми дали не съм- всички ми стоят мирно :)
На износен двигател каквото и да му сложиш все тая. Пак ще се счупи.

И нов двигател ще се счупи, когато маслото стане на вода.

---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:46 ----------


От хубаво масло,и от хубаво гориво мотор не се чупи.

:yes:

Martini_Racing
26-02-2014, 16:48
И нов двигател ще се счупи, когато маслото стане на вода.

---------- Post added at 16:47 ---------- Previous post was at 16:46 ----------



:yes:

За това спор няма

lordliness
26-02-2014, 17:22
Спрямо жената е ясно. Имах впредвид спрямо колата :)

тя е просто свидетел( жената), нищо повече, не спрямо.
иначе знам, че всички сте тесни специалисти по маслата, радвам се за вас :)

Martini_Racing
26-02-2014, 18:23
Ето и масълцето ми :)

lordliness
26-02-2014, 18:56
немските продукти нямат равни

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_eng_oil_guide.html

Bobiuzunov
26-02-2014, 20:23
Аз пък като по будала вече втора смяна карам с Castrol Edge 10W60 по препоръка на хора от форума,тези хора са от Пловдив и ако им се вярва го вкарват от Германия,аз лично бях с разерви към Castrol заради многото ментета,но няма как да си кривя душата и да не спомена че съм много доволен от това масло.

Doomguy
26-02-2014, 20:32
Ето и масълцето ми :)

Моята туба е същата, но е лилава. От къде го взе?

Моето изглежда така - http://www.oil-drop.de/out/pictures/master/product/1/liqui_10w60.jpg

Не мисля, че е нормално да ми тропат повдигачите още на 6000 километра.

Drag0
26-02-2014, 20:34
Аз пък като по будала вече втора смяна карам с Castrol Edge 10W60 по препоръка на хора от форума,тези хора са от Пловдив и ако им се вярва го вкарват от Германия,аз лично бях с разерви към Castrol заради многото ментета,но няма как да си кривя душата и да не спомена че съм много доволен от това масло.

И аз пробвах castrol 10w60 и в началото е ок, но бързо си губи свойствата и работата на двигателя се променя. Castrol аз повече няма да сложа.

Bobiuzunov
26-02-2014, 20:55
Какво се променя в работата на двигателя за да му обърна внимание?

Георги Савов
26-02-2014, 20:55
Никакви проблеми с Кастрол 10В-60!Вече 6 години!!!! В Алфа сервиза в Германия ми го препоръчаха и предполагам знаят какво говорят!!!!!!:boost:

Росен Желев
26-02-2014, 21:01
Моята печка върви с това AGIP но е 5/40 е няма такова масло.



http://prikachi.com/images/369/7105369a.jpg

Drag0
26-02-2014, 21:13
Какво се променя в работата на двигателя за да му обърна внимание?
Става по-шумен , не работи толкова равномерно като когато маслото е ново.
Погледни специално за това масло колко му е oil shear. В разни BMW форуми и по-специално M разделите е писано доста.



Не мисля, че е нормално да ми тропат повдигачите още на 6000 километра.
Oil shear ....
Губи вискозитет и като е по-рядко ще тропат ...

old alfist
26-02-2014, 21:50
Може би звучи еретично, на фона на всичко написано, но аз съм със Selenia For Alfa Romeo.
http://www.italbulcom.net/images/data/tn_italbulcomnetspage44906italbulcomselenia20k.jpg

Bobiuzunov
26-02-2014, 21:51
Нямам такива наблюдения за сега,но най вероятно щом казваш е така.Нали това масло е препоръчвано от BMW за М-серията им?При мен от значение е и факта че карам колата на пропанбутан.

Doomguy
26-02-2014, 21:56
Oil shear ....
Губи вискозитет и като е по-рядко ще тропат ...

Ами значи молито наистина е боклук, аджипа миналата година му разказах играта със студени стартове и къси разстояния, над половината пробег му беше каране на студена кола, след това до август в най-големите жеги я жулих в обороти. Мотора стана леко по-шумен, но без паразитни шумове. Източих го черно като катран, но си свърши работата. Сега карам много по-щадящо, но въпреки това сутрин мотора работи като ярмомелка. Съжалявам, че нямам уреди да направя сравнение, но повече друго освен Аджип не бих налял.

Drag0
26-02-2014, 22:04
Нямам такива наблюдения за сега,но най вероятно щом казваш е така.Нали това масло е препоръчвано от BMW за М-серията им?При мен от значение е и факта че карам колата на пропанбутан.
Нали знаеш във форума колкото хора има ще има и толкова различни мнения. А препоръчванията в съвременния свят са много често резултат на подписан договор ...
На мен даже скоро ми обясняваха защо не трябвало да се ползват 10в60 масла заедно с газова уредба.
Маслото смазва и чисти двигателя. Газта гори по-бавно и е по-мръсна в БГ т.е. повече нагар и боклуци в мотора и гъстото масло няма да ги чисти добре ... така ми го обясниха дали е вярно не знам.

Bobiuzunov
26-02-2014, 22:09
Това не ми се струва много достоверно,но знае ли човек?Газта е в пъти по чиста като гориво от бензина,погледни масло на 10к на бензинова и на кола която е на газ и сам ще си направиш изводите.Относно мненията,да това е така 1000 човека и всеки си е в неговия филм и си вярва,по мое мнение в БГ 99% всичко е менте,но това е друга тема.

Doomguy
26-02-2014, 22:10
На мен даже скоро ми обясняваха защо не трябвало да се ползват 10в60 масла заедно с газова уредба.
Маслото смазва и чисти двигателя. Газта гори по-бавно и е по-мръсна в БГ т.е. повече нагар и боклуци в мотора и гъстото масло няма да ги чисти добре ... така ми го обясниха дали е вярно не знам.

Този, който ти го е обяснил това го прати да се гръмне някъде... Или да си ремонтира гоуфовете. След изгарянето на газта остава само вода, нагара го прави бензина.

Martini_Racing
26-02-2014, 22:25
Моята туба е същата, но е лилава. От къде го взе?

Моето изглежда така - http://www.oil-drop.de/out/pictures/master/product/1/liqui_10w60.jpg

Не мисля, че е нормално да ми тропат повдигачите още на 6000 километра.

Уж от официален вносител,а килоометрите ще покажат къде е истината

iveli
26-02-2014, 22:49
Колкото да вляза в играта Спорите за гъстота на масло 10 40 и 10 60 Това не е ли еднакво гъсто масло със различно запазване на вискозитета при по високи температури

lordliness
26-02-2014, 23:29
Колкото да вляза в играта Спорите за гъстота на масло 10 40 и 10 60 Това не е ли еднакво гъсто масло със различно запазване на вискозитета при по високи температури

клaсификация на моторните масла

клaсифицират се по вискозитет и експлоатационно равнище

за вискозитет е прието SAE, за експл. равнище API и CCMC

По SАЕ- общество на автомобилните инженери
критериите са два:
динамичен вискозитет- зимен
кинематичен вискозитет- летен
определя се в специални апарати, които симулират въртене на колянов вал в лагерите и изпомпване на маслото от картера до отдалечени точки на смазване в зависимост от температурата.
Гарантирания минимален кинематичен вискозитет е 100гр,Ц
и динамичен 150 гр, Ц
това гарантира безаварийна работа при високи температури за всички класове.

за експл. равнище

Класификация по АРI- американски нефтен институт
Класификация по ССМС- общество на европейските автомобилостроители[COLOR="Silver"]
__________________

Martini_Racing
27-02-2014, 07:17
клaсификация на моторните масла

клaсифицират се по вискозитет и експлоатационно равнище

за вискозитет е прието SAE, за експл. равнище API и CCMC

По SАЕ- общество на автомобилните инженери
критериите са два:
динамичен вискозитет- зимен
кинематичен вискозитет- летен
определя се в специални апарати, които симулират въртене на колянов вал в лагерите и изпомпване на маслото от картера до отдалечени точки на смазване в зависимост от температурата.
Гарантирания минимален кинематичен вискозитет е 100гр,Ц
и динамичен 150 гр, Ц
това гарантира безаварийна работа при високи температури за всички класове.

за експл. равнище

Класификация по АРI- американски нефтен институт
Класификация по ССМС- общество на европейските автомобилостроители[COLOR="Silver"]
__________________

Благодарности за обяснението колега :)

Martini_Racing
27-02-2014, 08:03
Това не ми се струва много достоверно,но знае ли човек?Газта е в пъти по чиста като гориво от бензина,погледни масло на 10к на бензинова и на кола която е на газ и сам ще си направиш изводите.Относно мненията,да това е така 1000 човека и всеки си е в неговия филм и си вярва,по мое мнение в БГ 99% всичко е менте,но това е друга тема.

Боби,абсолютно прав си за жалост.

stefoo
27-02-2014, 08:48
Колеги трябва да сменям маслото,че вече съм на 9700км до сега 8г. карах алфата само със селения 10w40 ,замислил съм да сложа лики мили 10w60 или селения 10w60 кое ще ми препоръчате

Martini_Racing
27-02-2014, 09:33
Ами колега според мен лики моли ще е по-добре от селениата

Doomguy
27-02-2014, 09:42
Колеги трябва да сменям маслото,че вече съм на 9700км до сега 8г. карах алфата само със селения 10w40 ,замислил съм да сложа лики мили 10w60 или селения 10w60 кое ще ми препоръчате

Аджип 10W-60 http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=67905

BillyBoy`
27-02-2014, 09:52
Аз пък съм със това http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3

don_pepone
27-02-2014, 10:02
Ако се попадне на "истинско" масло едва ли ще има проблем,без значение марката. Само едно е важно да се спазва и предвижда- ако колата се кара редовно над 4000-4500 оборотат и под редовно нямам прдвид два ръчки на светофара,то тогава си трябва масло с "топъл" вискозитет 50 или 60 ( примерно 5w50 , 10w60)

ITSV
27-02-2014, 10:31
http://diabolikkant.blogspot.com/2012/02/blog-post_638.html

Ето малко задълбочена информация относно маслото !:pancake:

Martini_Racing
27-02-2014, 11:29
Ако се попадне на "истинско" масло едва ли ще има проблем,без значение марката. Само едно е важно да се спазва и предвижда- ако колата се кара редовно над 4000-4500 оборотат и под редовно нямам прдвид два ръчки на светофара,то тогава си трябва масло с "топъл" вискозитет 50 или 60 ( примерно 5w50 , 10w60)

Много истина има в тия думи.

JJJ
02-03-2014, 22:50
Понеже тук няколко пъти се споменаха Селения и Лики Моли, ето един прост тест с две масла.

И в двата случая налягането на маслото е отчитано при загрял двигател, на празен ход и температура на маслото 95 градуса. И двете масла са 10W40. За Лики Моли измерването на налягането са в два случая, като ново и след изминати около 2500км (предимно градско). За Селенията отчитането е само за втория случай.

Martini_Racing
03-03-2014, 06:57
Колега километрите ще покажат :)

endeavour
03-03-2014, 07:17
Искам само да попитам - след като аз например вдигам оборотомера на ТС-а над 5 000 често, но не редовно, какво точно ще му навреди на моя мотор маслото 10W-60 ? Щото в една друга тема четох някви странни за мен разсъждения за това, че като не се изрязва непрекъснато, ТС-а не можел да си загрее маслото и оттам карал при едни такива никакви вискозитети, при които нямало добро мазане... Ясно е (поне от предписанията на производителя), че "състезателите" трябва да карат с 10W-60, обаче кой и къде е казал, че това масло е противопоказано за по-нормално каране? Излиза, че при 100 и над 100 градуса 10W-60 маже по-добре от 10W-40, обаче при 80 или 90 градуса е обратното? Нещо не я хващам тая логика...

Martini_Racing
03-03-2014, 08:50
Колега 10W60 не мисля ,че има с какво да ти навреди .
Освен ако не попаднеш на някое гаражно производство :censored:

Doomguy
03-03-2014, 11:26
Искам само да попитам - след като аз например вдигам оборотомера на ТС-а над 5 000 често, но не редовно, какво точно ще му навреди на моя мотор маслото 10W-60 ? Щото в една друга тема четох някви странни за мен разсъждения за това, че като не се изрязва непрекъснато, ТС-а не можел да си загрее маслото и оттам карал при едни такива никакви вискозитети, при които нямало добро мазане... Ясно е (поне от предписанията на производителя), че "състезателите" трябва да карат с 10W-60, обаче кой и къде е казал, че това масло е противопоказано за по-нормално каране? Излиза, че при 100 и над 100 градуса 10W-60 маже по-добре от 10W-40, обаче при 80 или 90 градуса е обратното? Нещо не я хващам тая логика...

Има нещо такова. 10W40 при 40C е с 95mm2/s вискозитет, а 10W60 е със 160. Това от документацията на еднаква марка масла.

endeavour
03-03-2014, 11:51
Има нещо такова. 10W40 при 40C е с 95mm2/s вискозитет, а 10W60 е със 160. Това от документацията на еднаква марка масла.
При 40 градуса ОК, аз обаче си мисля, че при отворил термостат и температура на мотора около 90 градуса, маслото няма да е много по-студено. Нямам преки наблюдения, щото карам малък ТС без термометър (но и без охладител) на маслото. Та при тези 90 градуса какъв ще е вискозитетът на двете масла и каква е максималната граница на "горещия" вискозитет, над която има "лошо" мазане? Докато не се уточни това, всичко останало са сладки приказки според мен.

Martini_Racing
04-03-2014, 06:51
тук ме замисли доста

Кайо
04-03-2014, 07:17
Аз пък съм със това http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3

От къде го взимаш и на каква цена?
Аз съм ползвал 10w60 от Гърция 12-13 евро литър,по-точно 900 и кусур мл.но тук не съм срещал?

don_pepone
04-03-2014, 07:29
Аз на шестака имах и термометър и барометър на маслото и да ви кажа разликата между различните марки при 10В40 масло е голяма а си представям как е при сравнение 10в40 с 10в60 . При умерено каране извънградско при околна температура около 20 градуса маслото ми седеше на 80-82 градуса (там отваря термостата за маслото) а антифриза около 88-89, при по-интензивно каране антифриза седи на 90-92 а маслото 90-95 градуса. Лятото в жегите антифриза 90-92 при умерено каране,маслото 90,а при интензивно антифриза скача до към 94-5 а маслото на 100,като мноого рядко ми минава 100 и то максимум с 2-3 градуса. За около 6 години каране ,маслото ми е стигало 110 градуса само веднъж и то на магистралата като след продължително каране с 140-150 , покарах и няколко километра с 220-230, като след като достигна 110 градуса на маслото върнах газта и при празен ход то държеше доста ниско налягане. От тия наблюдения и най-вече от последното стигам до извода,че маслото просто не издържа на дълго каране особенно пр обороти около или над 4 хил/м. Сега възниква въпроса дали е било менте масло, дали е по-ниско качество заБГ или просто 10в40 си еза кротко каране ? За съжаление продадох колата и няма да мога да направя проверка с 5в50 масло,понеже бях реши да сложа такова следващият път.
П.С. всички 10в40 с коит осъм карал "издържат" на моето каране до към 5-6000 км и после започват да държът малко по-ниско налягане при сгрято масло,затова и си сменях маслото на макс 8500-9000км по принцип.

Martini_Racing
04-03-2014, 08:52
Аз на шестака имах и термометър и барометър на маслото и да ви кажа разликата между различните марки при 10В40 масло е голяма а си представям как е при сравнение 10в40 с 10в60 . При умерено каране извънградско при околна температура около 20 градуса маслото ми седеше на 80-82 градуса (там отваря термостата за маслото) а антифриза около 88-89, при по-интензивно каране антифриза седи на 90-92 а маслото 90-95 градуса. Лятото в жегите антифриза 90-92 при умерено каране,маслото 90,а при интензивно антифриза скача до към 94-5 а маслото на 100,като мноого рядко ми минава 100 и то максимум с 2-3 градуса. За около 6 години каране ,маслото ми е стигало 110 градуса само веднъж и то на магистралата като след продължително каране с 140-150 , покарах и няколко километра с 220-230, като след като достигна 110 градуса на маслото върнах газта и при празен ход то държеше доста ниско налягане. От тия наблюдения и най-вече от последното стигам до извода,че маслото просто не издържа на дълго каране особенно пр обороти около или над 4 хил/м. Сега възниква въпроса дали е било менте масло, дали е по-ниско качество заБГ или просто 10в40 си еза кротко каране ? За съжаление продадох колата и няма да мога да направя проверка с 5в50 масло,понеже бях реши да сложа такова следващият път.
П.С. всички 10в40 с коит осъм карал "издържат" на моето каране до към 5-6000 км и после започват да държът малко по-ниско налягане при сгрято масло,затова и си сменях маслото на макс 8500-9000км по принцип.
Значи с 10w60 не трябва да има ядове

Boby
04-03-2014, 09:08
покарах и няколко километра с 220-230, като след като достигна 110 градуса на маслото върнах газта и при празен ход то държеше доста ниско налягане. От тия наблюдения и най-вече от последното стигам до извода,че маслото просто не издържа на дълго каране особенно пр обороти около или над 4 хил/м. Сега възниква въпроса дали е било менте масло, дали е по-ниско качество заБГ или просто 10в40 си еза кротко каране ?

Точно това се получи с прехваленото Лики Моли с молибден 10W40 на 3000км след смяната му, което така ми защити мотора, че смених риза с бутало и сегменти. След няколко минути каране на 4000 оборота налягането падна от 5атм. на 0,5атм!

don_pepone
04-03-2014, 09:10
Цитата от сайта им на кастрол за 10в60 EDGE
http://castroledge.com/oil-range/10w-60
TRUSTED TO PERFORM
BMW M-Models ; Aston Martin

kabamitov
04-03-2014, 11:15
аз съм мн доволен от Total 7000 10в40 чувам и положителни и отрицателни за 2-те масла за които говорите

Martini_Racing
04-03-2014, 12:04
Всичко е на късмет

BillyBoy`
04-03-2014, 20:09
От къде го взимаш и на каква цена?
Аз съм ползвал 10w60 от Гърция 12-13 евро литър,по-точно 900 и кусур мл.но тук не съм срещал?От колега от Субару форума само че цената на маслото си му е якичка но пък маслото е класи над това което се продава на нашия пазар,няма аналог освен някои от продуктите на Yacco които стоят най-отгоре във саита им на които цената също им е ..............

Martini_Racing
05-03-2014, 21:54
От колега от Субару форума само че цената на маслото си му е якичка но пък маслото е класи над това което се продава на нашия пазар,няма аналог освен някои от продуктите на Yacco които стоят най-отгоре във саита им на които цената също им е ..............

и какво се получава,че 10w60 в България е менте:jason2:

VFTI
05-03-2014, 22:33
и какво се получава,че 10w60 в България е менте:jason2:


Аз пък нямам такива наблюдения:afro:

endeavour
06-03-2014, 06:58
Ха, Венци, верно че ти си човекът, който може да хвърли малко светлина. Би ли дал малко информация как се изменя вискозитетът на аджипското 10W-60 в зависимост от температурата и да кажем същата зависимост при Sint2000 10W-40, за да стане ясно какви са разликите при 90 градуса?

****

BillyBoy`
06-03-2014, 09:17
и какво се получава,че 10w60 в България е менте:jason2:Това което съм пуснал е естерна синтетика а всяко масло от такъв клас дори такива които имат само някакъв процент примеси група 4 директно ги прави по-добри от тези които ние наричаме синтетични които са масовка по нашия пазар.Не съм казал че всичко е менте но има и добри масла,Селенията категорично не е от тях.

---------- Post added at 07:17 ---------- Previous post was at 07:12 ----------


От къде го взимаш и на каква цена?
Аз съм ползвал 10w60 от Гърция 12-13 евро литър,по-точно 900 и кусур мл.но тук не съм срещал?946 милиграма,маслото със този вискозитет който съм постал 5W40 тука е 35 лв.Цената е дебела верно,ти някъде беше споменал че това е предпочитано по гръцките форуми и има защо.

Doomguy
06-03-2014, 11:50
P.S. Понеже виждам, че във форума малко хора се интересуват от тоя точно аспект на нещата, може и на ЛС.

Не е коректно към другите, които се интересуват...

endeavour
06-03-2014, 13:11
Не е коректно към другите, които се интересуват...
ОК, махнах го... :gruebel: Но и без това всички масларски теми се превръщат в " Аз съм с ХХХХ, нямам никакви проблеми" и в крайна сметка никъде не можеш да придобиеш окончателна представа за нещата. Както и да е.

VFTI
06-03-2014, 15:12
BillyBoy e напълно прав. Маслата в днешно време са се променили радикално. Производителите на автомобили вече имат съвсем други цели, а от там съответно и производителите на масла. Топ продуктите, като топ продукти наистина вече са доста малко, а масовите масла са им паднали качествата, както и цената. От това най-вече страдат старите автомобили, за които вече е трудно да се намери хубаво масло среден клас. И говоря като хубаво НЕ като чисти спецификации, класове и т.н., защото всички вече са на много високо ниво по АПИ ачеа и т.н, а като чисто физическо действие.


Лично аз винаги бих предпочел 10в60 пред 10в40. И това е така защото по "дефолт" все още си е доста по-висок клас. С по-качествено масло с по-добри присадки и т.н. Защото за мазането на мотора от значение не е само гъстотата на маслото при 40..100градуса и т.н.

Иначе към конкретното питане и двата продукта могат лесно да им се намерят х-ките.
10в60 100градуса- 23.5 мм2/с (кинематичен сантистокс)
10в40 100градуса- 14,1 мм2/с

10в60 40градуса - 160 мм2/с
10в40 40градуса - 92 мм2/с

П.П Още нещо, което почти никога не се слага на масата. Качествата на маслата не са константа, а се променят. И точно тук според мен е най-важното, след 10 хил км. маслото ти да е с макс добри х-ки, иначе е все тая какви ще са първите 2000км. като после вече идва сериозното износване и 10в40 е станало на 3мм2/с вместо първоначалните 14....

П.П2 Относно спора, че 10в40 маже по-добре спрямо 10в60 с оглед на х-ките при 100градуса, се замислих, че може и да е така (ако приемем че не случайно производителя препоръчва 10в40), ама пак нямаме КОКРЕТНИ х-ки на които трябва да отговаря маслото. 14 добре ли....18ли е оптималното, пък производителя да дава 14 като компромис цена, качество... Ииии какви ли още не въпроси могат да се зададат. Аааа и пак трябва да вкл. горния ПП... :D:D:D

BillyBoy`
06-03-2014, 19:11
Венци е напълно прав.

Jivko7777
06-03-2014, 20:19
Да нооо с 10W60 пък разхода е по висок, това няма смисъл да се спори... с 10W60 колата върви по малко това пак е ясно защо, особенно в високи обороти си позамалява колата ясно защо заради течливоста и съпротивлението... с 10W60 влиза по бавно в работен режим от 10W40 в студа и това е ясно, началното износване...
Естествено си има и своите добри качества че държи на бой и тук трябва да стане ясно кой как си ползва и кара колата...

Drag0
06-03-2014, 21:32
От 2 седмици се чудя за 0w50 или 5w50. ;)
Някой карал ли е с различни видове 5в50 да сподели ?

don_pepone
06-03-2014, 22:27
Двама приятели имам с 5в50 на валволин и казват че няма да сипят друго масло повече,особенно за лятото.
Аз лично мислех да изпробвам Репсол карера 5в50 но продадох колата преди да успея .

BillyBoy`
07-03-2014, 09:10
От 2 седмици се чудя за 0w50 или 5w50. ;)
Някой карал ли е с различни видове 5в50 да сподели ?Red Line 5W50.:).