View Full Version : Alfa166 2.4jtd проблем с автоматика
Здравейте , занимавам се с ремонт на автомобилна електроника и ми докараха преди няколко дена ALfa166 2.4Jtd 2004г . Колата пристигна за проблем в централното , след 4 часа когато и дойде реда качвам се паля и дотук ,лоста не може да се премести до позиция D и като угася двигатела не мога да извадя ключа . При подаване на контакт в лявата секция на таблото трябва да изпише на коя позиция е кутията а там запалва всички сегменти. На диагностика грешката е кан кумуникация между компютъра на двигатела и автомата. Двигатерния компютър се намира в двигателния отсег и е едс16 , къде се намира компютъра на кутията? Проверил съм всички бушони . Знаете ли откъде минават кан шините и на кои пинове са . Минават ли през таблото - (влизат и излизат) защото преди 2-3 години го ремонтирах няколко пъти за различни дефекти ( явно е слабо място и да не би пак там да е проблема ) моля за някъква насока , не съм запознат с разположението на модулите а в аутодатата няма инфо за тази година а по старите години не съвпада.
ecotronic
27-02-2014, 11:10
Здравейте , занимавам се с ремонт на автомобилна електроника и ми докараха преди няколко дена ALfa166 2.4Jtd 2004г . Колата пристигна за проблем в централното , след 4 часа когато и дойде реда качвам се паля и дотук ,лоста не може да се премести до позиция D и като угася двигатела не мога да извадя ключа . При подаване на контакт в лявата секция на таблото трябва да изпише на коя позиция е кутията а там запалва всички сегменти. На диагностика грешката е кан кумуникация между компютъра на двигатела и автомата. Двигатерния компютър се намира в двигателния отсег и е едс16 , къде се намира компютъра на кутията? Проверил съм всички бушони . Знаете ли откъде минават кан шините и на кои пинове са . Минават ли през таблото - (влизат и излизат) защото преди 2-3 години го ремонтирах няколко пъти за различни дефекти ( явно е слабо място и да не би пак там да е проблема ) моля за някъква насока , не съм запознат с разположението на модулите а в аутодатата няма инфо за тази година а по старите години не съвпада.
М55 е управлението на автомата:
http://snimki.be//store/1/621393491821.jpg
Връзката между ECU - от и управлението на автомата (в схемата не е пояснено, дали е CAN шината) се осъществява чрез:
Откъм М55 - конектор А пинове 3 и 4
Откъм ECU - то - конектор A пинове 61 и 62.
Тези снимки ги видях в други теми но нямат нищо общо с действителносста и това мисля че е за бензинов двигател.
ecotronic
27-02-2014, 12:31
Информацията е от Е-learn и касае дизеловата модификация след м. септември 2003.
С по-нова документация не разполагам.
За да преместиш лоста от позиция Р, трябва да натиснеш бутона отгоре. Той е блокиран чрез соленоид, който се освобождава при натискане на спирачка. Изваждането на ключа също става само при позиция на лоста на Р. Има аварийни начини за заобикаляне на блокировката. Отстрани отдясно на средната конзола има тапа, през която може да бръкне и да се отблокира лоста. На кормилната колонка пък под ключа има щифтче, което се издърпва надолу и ключът може да се извади.
Доколкото знам модула за управление на кутията е зад ICS-a, модулът за централното и той. Чел съм, че честа повреда е протичането на антифриз от радиаторчето за парното, който залива въпросните модули.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.