PDA

View Full Version : Как да регулирам горивна смес на 2.5?



Martini_Racing
10-03-2014, 09:59
Колеги моля, дайте идея как да си регулирам горивната смес,че е адски богата и свещите ми са целите в сажди.

stelt
10-03-2014, 10:39
Мартооооо, това да не е карбуратор да го регулираш бре ???

Martini_Racing
10-03-2014, 10:43
Стельо горивната ми смес е страшно богата,трябва да има начин за корекция

ecotronic
10-03-2014, 11:19
Ако не е имало софтуерна промяна в ECU-то, причината с богатата смес следва да се търси в погрешна информация, която получава ECU-то от периферията и на базата на която обуслявя богата смес. Въпростата информация въз основа на която ECU - то "догажда" сместа е:

1 - Дебитомер
2 - Ламбда сонда
3 - Датчик КВ (обороти на мотора)
4 - Температурен сензор до термостата
5 - Потенциометъра на дросела.

Позиция "3" на този етап може да се изключи, но за останалото е добре да се направи диагностика.

Не е зле да се провери и налягането в рейката. Високо налягане също може до доведе до прекалено богата смес.

Martini_Racing
10-03-2014, 12:18
Ако налягането в рейката е голямо как се променя?

ecotronic
10-03-2014, 12:32
Регулаторът на налягане и при самата помпа в резервоара и доколкото знам не подлежи на регулиране.

Martini_Racing
10-03-2014, 13:14
:new_Eyecrazy:

don_pepone
10-03-2014, 13:30
Ако е само от налягането би трябвало Ламбдата да го коригира от инжекторните времена, Но ако тотално е сдал багажа регулатора,то може да се смени но само след проверка. Иначе може и дебитомера да се измери с мултицет примерно при празен ход и при 2000об какво напрежение дава,също и температурния датчик какво съпротивление има , Колега дръпни си една аутодата и почети,там има точни стойности на тия неща ;)

Doomguy
10-03-2014, 13:54
Рестартирай веднъж адаптивните параметри, ако продължи да обогатява сместа търси проблема някъде по датчиците. Записва ли някаква грешка на диагностиката?

ecotronic
10-03-2014, 14:04
Като изключим саждите по свещите, как се държи моторът? Празен ход, динамика, неравномерна работа.....?

Martini_Racing
10-03-2014, 15:51
Като сложа в събота иридийките ще имам точна база,защото свещите ми в момента не са от най-добрите.

Doomguy
10-03-2014, 16:30
Как разбра, че имаш богата смес? Въобще правил ли си и диагностика или само предполагаш?

Martini_Racing
11-03-2014, 07:38
Как разбра, че имаш богата смес? Въобще правил ли си и диагностика или само предполагаш?

Колега запалителните ми свещи са черни от сажди

don_pepone
11-03-2014, 08:59
Може да е проблем в кабелите,ламбдата (една от двете или и двете) или дебитомера ,че дори и от заминал темп.датчик ;)

ecotronic
11-03-2014, 10:23
Добре е да се види, каква температура мери ECU-то. При най-честия проблем с веригата на датчика - лоша връзка или напълно прекъснала верига, това се възприема от ECU-то, като много ниска температура и при това обстоятелство обогатява сместа.
Има и друг лесен начин да се установи дали има проблем с въпросния датчик, без да се прави диагностика - да се види дали се пускат нормално степените на вентилатора.
Първа трябва да тръгне при 95 и втора при 102.

Mury
11-03-2014, 11:05
Добре е да се види, каква температура мери ECU-то. При най-честия проблем с веригата на датчика - лоша връзка или напълно прекъснала верига, това се възприема от ECU-то, като много ниска температура и при това обстоятелство обогатява сместа.
Има и друг лесен начин да се установи дали има проблем с въпросния датчик, без да се прави диагностика - да се види дали се пускат нормално степените на вентилатора.
Първа трябва да тръгне при 95 и втора при 102.

Че тя ако има прекъснала верига на датчика,ще пали веднага след запалване перките :firstprize::firstprize::firstprize:

ecotronic
11-03-2014, 12:16
Че тя ако има прекъснала верига на датчика,ще пали веднага след запалване перките :firstprize::firstprize::firstprize:

При напълно прекъснала верига, да. Но при повишено съпротивление в следствие на лоша връзка принудителното охлаждане няма да тръгне при нормалните температурни прагове.

plamenp59
17-03-2014, 11:28
Какво стана Мартине?Мина ли диагностика?