View Full Version : КОЛАТА ГАСНЕ???
gh0str1d3r
06-03-2007, 10:08
Здравейте, имам проблем с една Алфа 145 1,6 ТС 99 г. Проблема е следния, като загрее колата и гасне...Без придърпване, без нищо. Просто угасва. И след това трябва да мине известно време за да запали иначе не иска. Свети лампата за температурата, върти но не дава никакви призначи на живот. Стрелката на темп. седи по средата, а лампата свети и колата не пали и свети инжекциона. Като мине известно време си запалва и върви съвсем нормално както винаги си е вървяла. Съмнява ме темп. датчик, но ако иомате някакви други идеи моля, помогнете.
датчика на коляновия вал ...
gh0str1d3r
06-03-2007, 11:06
да, но защо го прави само като загрее. освен това пропуснах да кажа, че като я запаля сутрин на студено и не работи изобщо като хората, няма мощност, после се оправя като позагрее, и като загрее повече, гасне. освен това намирисва на изгорял кабел някъде около снопа кабели които отиват към бобините. размотах изолацията няма нагорял кабел??? а датчика на коляновия вал какво общо има с температурата?
да, но защо го прави само като загрее. освен това пропуснах да кажа, че като я запаля сутрин на студено и не работи изобщо като хората, няма мощност, после се оправя като позагрее, и като загрее повече, гасне. освен това намирисва на изгорял кабел някъде около снопа кабели които отиват към бобините. размотах изолацията няма нагорял кабел??? а датчика на коляновия вал какво общо има с температурата?
Светне ли инжектора - записана е грешка в паметта на компа. Отиди на диагностика да я прочетат и да се изясни проблима :idea: :idea:
gh0str1d3r
06-03-2007, 15:12
не свети. свети само лампата за темп.
ако ти свети лампата за температурата значи колата прегрява
как очакваш да работи?
........а лампата свети и колата не пали и свети инжекциона. Като мине известно време си запалва и върви съвсем нормално както винаги си е вървяла. ..........
Последно кое е вярното?
Значи дори и да не свети постоянно грешката е записана :idea:
INIvanov
07-03-2007, 08:59
Алооо, Yon!!! Що не вземеш да си прегледаш твоя централен копютър отгоре. На всички колеги им даваш този съвет да си проверяват компютрите на колите. То т`ва да не боза дето се вкисва и излиза от бутилката. Компютър който не е "базикан" в България много рядко дава грашки. На мен също ми каза че проблема с незапалването е от компютъра а се оказа от предпазител.[/img]
На мен също ми каза че проблема с незапалването е от компютъра а се оказа от предпазител.[/img]
Не съм ти казал , че е от компютъра , а че свети ли постоянно и/или светва и угасва инжектора- в ЕКУ-то на инжекциона е записана грешка четенето на която ще те насочи бързо към проблема :wink:
Провери и ще видиш :wink:
п.с.
Пусни търсачката почети един месец и тогава пиши тука 8)
...а и това , че колата не пали може да е от какво ли не. Те хората затова са ги измислили всичките тия работи ?
ОФФ
Алооо, Yon!!! Що не вземеш да си прегледаш твоя централен копютър отгоре.
Баце благодарим за съвета :kiss:
INIvanov
07-03-2007, 09:23
Всеки може да прочете второто ти мнение в - "Не мога да запаля Alfa 145 :( please help"
смени си филтъра и проблемите ти изчезват.Може да ти се струва странно и тупо, но не можеш да си представиш колко по-добре ще ти върви колицата
Светнал ли е инжектора, има записана грешка в компа на колата прочетете я па после и накладките ако трябва сменете :!: :!: :!:
че профилактината диагностика е редна - редна е ... аз си ходя редовно.
но пък и за това е форумта - ако някой е имал същия проблем да сподели ... ако не е имал - да чете с интерес и да си трае - мое пък да заима.
Всеки може да прочете второто ти мнение в - "Не мога да запаля Alfa 145 :( please help"
смени си филтъра и проблемите ти изчезват.Може да ти се струва странно и тупо, но не можеш да си представиш колко по-добре ще ти върви колицата
Светнал ли е инжектора, има записана грешка в компа на колата прочетете я па после и накладките ако трябва сменете :!: :!: :!:
Ми той кво е написал светне ли инйектора зна4и има записана грешка :idea: :idea:
gh0str1d3r
08-03-2007, 15:30
FRA autoadapt. param.
TRA autoadapt. param.
Fuel Trim
Това показа диагностиката.Първите две грешки излизат веднага след като се запали колата.Триха ги и пак ги показа. Какво означават, някой знае ли?
FRA autoadapt. param.
Fractional Relative Adaptation; a fuel injection adaptation method used to compensate for engine/sensor changes under load which affect the AFR, e.g. MAFS output error
TRA autoadapt. param.
Time Relative Adaptation; a fuel injection adaptation method used to compensate for engine/sensor changes at idle, which are short term & small affecting the AFR, e.g. intake air leaks,and which generally varies equally with +/- values under normal conditions
Ми тия неща горе казват най-общо, че има некъв шаш при смесообразуването, който явно не може да бъде компенсиран и се стига до (или по-скоро се дължи на) Fuel Trim (спиране на горивото).
Аз досега се стисках да не се обаждам в тая тема, но при тия обстоятелства да зема да си кажа :D
При мен го имаше същият ефект и се оказа задръстен горивен филтър (само че не ми е светвала лампата на инжекциона). Вальо тогава и мен ме прати при коляновия вал :-) Та провери, ми е мисълта.
p.s. мойте симптоми за всеки случай
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=4573
Що ли ми се струва , че дебитомера е дал фира.... :roll:
gh0str1d3r
13-03-2007, 19:57
имаме победител в състезанието - колегата valjo! браво колега позна точния резултат - датчика на коляновия вал :) . след много ходене по мъките колата е фикс-ната :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.