View Full Version : DRL модул за 166
kabamitov
11-04-2014, 18:06
добър ден искам някой да ми прати схема или да ми каже как най лесно мога да си поставя ДРЛ модул на дългите .. трябва ми постоянен + не е проблем ; + при контакт не го знам каде е ; + при подаване на габарит не го знам каде е ; и къде да свържа кабела за дългите светлини
ecotronic
11-04-2014, 18:54
Ако нямаш впредвид конкретен DRL модул, аз ти препоръчвам този (http://prodavalnik.com/drl--moduli-i12601081).
Много лесно се монтира и работи безупречно.
Най лесно се свързва към блока с релета и бушони на предния ляв калник.
RomeoJTD
11-04-2014, 19:02
Колеги ако има някой със допълнителни дневни светлини да качи някоя снимка да видим как изглеждат и как се монтират че и мен ме хвана мерака да побългарявам трактора.
ecotronic
11-04-2014, 19:11
Колеги ако има някой със допълнителни дневни светлини да качи някоя снимка да видим как изглеждат и как се монтират че и мен ме хвана мерака да побългарявам трактора.
Допълнителни нямам, но ползвах за целта дългите светлини и мисля, че това е най-доброто решение.
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1235474&postcount=24
RomeoJTD
11-04-2014, 19:18
А някаква схема на връзване , иначе като идея е добре,
какво ще рече 20 процента около 10 вата ли ?
ecotronic
11-04-2014, 20:55
А някаква схема на връзване , иначе като идея е добре,
какво ще рече 20 процента около 10 вата ли ?
Да, мощността на крушка става малко над 10 вата, но свети достатъчно силно за да се вижда отдалеч. Не греят крушките, малко консумират и така животът им се удължава значително. Не се съсипват рефлекторите и системата е напълно автоматизирана. Изобщо нямаш грижи с това непрекъснато да ги мислиш.
Схемата на свързване е елементарна:
http://img06.prodavalnik.com/images_prodavalnikcom/12704031_2_800x600_rev001.jpg
Свързването при 156 обаче е малко по-особено. Писано е в раздела по въпроса.
kabamitov
12-04-2014, 19:54
модула е готов още снощи стана супер без проблем и бързо само да знаеш къде да свързваш :Д
Здравей колега ''ecotronic'', извинявам се, че пиша в темата на колегата. Аз имам 146-ца и си взех модула, който ти препоръчваш.Монтирах го сравнително лесно и работи идеално. Обаче след едноседмично ползване забелязах, че когато карам на дневни светлини(основните не са включени) брояча на километрите не отчита коректно(при изминати 200 отчита 180).Също така няма и прекъснат режим на чистачките(на двете положения работят постоянно).
Когато включа габарити или фарове проблема изчезва. Въпроса е може ли да се оправи проблема и на какво се дължи?
БЛАГОДАРЯ предварително!!!
ecotronic
13-10-2015, 16:20
Здравей!
Опитай да откачиш само изходния канал на модула (да прекъснеш веригата към крушките на дългите светлини) и виж дали пак километражът и чистачките ще работят некоректно.
Ако при това положение се оправят, то най-вероятно проблемът се дължи на смущения, които модулът внася в ел инсталацията.
Решението е да свържеш успоредно на изхода му един кондензатор, който да изглажда въпросните пулсации.
Електролитен кондензатор с капацитет около 1000 мF и работно напрежение 25V (или по-високо) би трябвало да свърши работа.
Благодаря много колега, ще направя това което ме посъветва. Само дето съм запоил всички кабели и ще трябва да ги режа, но няма как.
ecotronic
13-10-2015, 16:46
Модулът, който си монтирал едноканален или двуканален е?
Ако е едноканален, ще режеш само един кабел за да пробваш.
Двуканален е, има 2 кабела които излизат от него за светлините(къси или дълги). Утре ще пробвам и ще пиша какво е станало.
Благодаря за отделеното време!
to_lose_HEART
15-10-2015, 20:16
Ако нямаш впредвид конкретен DRL модул, аз ти препоръчвам този (http://prodavalnik.com/drl--moduli-i12601081).
Много лесно се монтира и работи безупречно.
Най лесно се свързва към блока с релета и бушони на предния ляв калник.
управление + или управление - е по подходящ да взема
ecotronic
15-10-2015, 20:33
управление + или управление - е по подходящ да взема
+
Управление (-) е за коли с положителен полюс на шаси.
Здравей колега днес следобед пробвах това което ми каза да направя. След това с един приятел който разбира малко от токове сложихме такъв кондензатор, като го свързахме на единия изходен кабел(модула както писах е двуканален).След слагането му поне чистачките се оправиха, но радостта ми бе кратка около 3-4 мин., защото бушона на модула изгоря и не разбрах защо така стана.
Другото което се сещам е, че като модула заработи със свързан кондензатор се чува някакво жужене откъм таблото, а преди като го нямаше кондензатора жуженето го имаше само при стартиране на светлините и до достигането на процента който е избран и изчезваше.
Някаква идея какво се случва ще ми е от полза, защото човека с който слагахме кондензатора не му идва нищо на ум!
ПОЗДРАВИ!!!
ecotronic
16-10-2015, 20:29
Всичко това ме намява на мисълта, че не сте взели +12V за модула от подходящото място. Направете това от токов кръг максимално близък до акумулатора. Тогава работата на модула няма да смущава работата на другите консуматори и няма да е необходимо да се слага кондензатор.
Колега захранването +12V го взехме от бушонното табло, където е завит дебелия кабел който идва от акумулатора(на винта с който е стегнат кабела излиза и една обувка за друг кабел, на обувката е запоен). Може и там да ни е грешката.
Ако трябва ще опъна кабел директно от ''+'' на акумулатора.
ecotronic
16-10-2015, 21:00
Колега захранването +12V го взехме от бушонното табло, където е завит дебелия кабел който идва от акумулатора(на винта с който е стегнат кабела излиза и една обувка за друг кабел, на обувката е запоен). Може и там да ни е грешката.
Ако трябва ще опъна кабел директно от ''+'' на акумулатора.
Какъв кондензатор сложихте? Да не би случайно да сте му обърнали поляритета? Или да е бил с ниско работно напрежение? Не би трябвало от кондензатора да гори предпазителя на модула. Може да пробвате да сложите кондензатора успоредно на входа на модула, вместо на изхода му. Така самият модул няма да се товари допълнително от кондензатора и смущенията пак ще се гасят.
Не вярвам да сме обърнали поляритета все пак разбира от такива токови работи. Какво ще рече на входа да го слагам,на +12V или на + от контактния ключ.Аз не схващам точно какво ще рече успоредно?
П.П. Ходих до колата да видя кондензатора на него пише 1500mF 16V
ecotronic
17-10-2015, 10:53
Не вярвам да сме обърнали поляритета все пак разбира от такива токови работи. Какво ще рече на входа да го слагам,на +12V или на + от контактния ключ.Аз не схващам точно какво ще рече успоредно?
П.П. Ходих до колата да видя кондензатора на него пише 1500mF 16V
На +12V които минават през предпазителя.
Работно напрежение от 16 V е малко. Сложете такъв на 25 поне. Капацитетът при свързване там и да е по-висок не е проблем, но 1500 мF вързани на изхода очевидно са много и товарят модула. Най-вероятно затова е изгорял и предпазителят.
Успоредно ще рече изводът (+) на кондензатора на входа (или на изхода) на модула а изводът (-) на шаси.
Ясно колега сега те разбрах. Пак ще ходя при моя приятел да слагаме точния кондензатор (25V 1000mF), защото аз няма от къде да взема иначе мога и аз да си го запоя. Ще пробваме първо на входа, после на изхода да видим как ще работи.Според теб къде е по удачно да се сложи?
Като направим пробите пак ще пиша. Благодаря още веднъж за отделеното време.
ПОЗДРАВИ!!!
ecotronic
17-10-2015, 18:40
Ясно колега сега те разбрах. Пак ще ходя при моя приятел да слагаме точния кондензатор (25V 1000mF), защото аз няма от къде да взема иначе мога и аз да си го запоя. Ще пробваме първо на входа, после на изхода да видим как ще работи.Според теб къде е по удачно да се сложи?
Като направим пробите пак ще пиша. Благодаря още веднъж за отделеното време.
ПОЗДРАВИ!!!
Ако слагате кондензатор на входа, колкото по-голям капацитет, толкова по-добре ще филтрира смущенията и модулът не се товари от това.
Ако го слагате на изхода, не трябва да надвишавате капацитета при който ще елиминира смущенията, защото много големият капацитет товари модула.
Въпрос на малко експерименти е за да стигнете до истината.
Може би ако се обадиш на човека от когото си купил модула и му обясниш, какъв е проблема, той ще ти даде и точните стойности и съответно къде е удачно да свържеш въпросния кондензатор.
to_lose_HEART
21-10-2015, 14:00
Ако нямаш впредвид конкретен DRL модул, аз ти препоръчвам този (http://prodavalnik.com/drl--moduli-i12601081).
Много лесно се монтира и работи безупречно.
Най лесно се свързва към блока с релета и бушони на предния ляв калник.
Колега еко може ли да споделиш как по точно се свъзва към този блок. Днес го гледах и отварях от задната му страна са само писти къде да свържа кабелите
Здравей отново колега, днес говорих с човека от който го купих. Според него трябва да пробвам да го вържа възможно най-близо до фаровете, но първо да пробвам на късите(сега е на дългите) да го вържа.
Също каза, че до сега е имал само един такъв проблем с модул, моя е втория, на който се получава нещо такова.
Според теб дали ще стане ако го вържа по близо до фаровете, защото сега кабелите са запоени директно на кабелите които тръгват за фаровете от бушонното табло? А какво ще се промени ако го вържа на късите? Аз не намирам логика.
ПОЗДРАВИ!!!
ecotronic
21-10-2015, 17:52
Здравей отново колега, днес говорих с човека от който го купих. Според него трябва да пробвам да го вържа възможно най-близо до фаровете, но първо да пробвам на късите(сега е на дългите) да го вържа.
Също каза, че до сега е имал само един такъв проблем с модул, моя е втория, на който се получава нещо такова.
Според теб дали ще стане ако го вържа по близо до фаровете, защото сега кабелите са запоени директно на кабелите които тръгват за фаровете от бушонното табло? А какво ще се промени ако го вържа на късите? Аз не намирам логика.
ПОЗДРАВИ!!!
Това ще има минимален ефект. А това пък за късите вместо дългите са някакви измишльотини.
Сложи кондензатор и това ще реши проблема.
Накратко:
Кондензатор с работно напрежение 25 в или по-високо.
Ако го слагаш на входа на модула - 1000 - 4700 мF . Започни с по-малкия капацитет и ако трябва го увеличавай докато спрат смущенията.
Ако го слагаш на изхода, не надвишавай 100 мF.
Мерси колега, в събота ще се прави тези дни няма време. Казах на моя човек какви кондензатори да търси. Като го направим ще пиша как е стнало.
Благодаря за пореден път за съветите, рядко се срещат хора като теб, които да помагат със съвети!!!
:thumbup:
Здравей колега, днес работихме по работата с модула. За начало пробвахме на входа на модула. Започнахме с 1000 mF 25V и така до 4400mF, без никакъв ефект. След това сменихме подхода и започнахме пробите на изхода. Тръгнахме с 1000mF 25V при което за около 10 сек. пак изгоря предпазителя на модула. Заменихме го с нов и започнахме да намаляваме капацитета докато стигнахме до 47mF. Смущенията се улавяха и чистачките си работеха нормално, но кондензатора започна да грее.
Намалихме толкова капацитета, защото с по големия модула жужеше и грееше предпазителя, иначе смущенията пак се гасяха.
Накрая сложихме кондензатор 22mF 50V, с него нито модула жужи, нито нещо грее и сега карам така да видя как ще работи, като и чистачките работят нормално. Сега ще следя и километрите дали се отмерват точно. Това засега ПОЗДРАВИ!!!
ecotronic
24-10-2015, 19:59
Онзи кондензатор - 47 мF, който е греел нещо е бил фалшив. Или работното му напрежение е било ниско, или поляритетът му е бил сбъркан.
Както и да е - явно 22 мF върши работа и не товари модула. Ако пак се бъзика километражът, може да увеличите капацитетът на 47, но ползвайте друг кондензатор.
Може и да е бил фалшив, за поляритета не сме бъркали, аз следях отблизо какво и как се слага. Приятеля ми реши да пробваме с по голямо напрежение и още да намалим капацитета и така сложихме 22mF и 50V. Засега ще карам така и ще тествам, да видим дали се е получило.
Ако пак има проблем ще направим както казваш и ще пиша отново.
ПОЗДРАВИ!!!
Здравейте, след една седмица тестове не забелязвам вече да има някакъв проблем. Чистачките си работят както трябва, засичах и километража на еднакви разстояния показва еднакво. Оставям го така дано вече да няма проблеми.
Благодаря още веднъж на колегата за напътствията.:respect:
Поздрави!!!
За много години Есо ще съм благодарен ако уточниш къде точно да свържа модула По номера на букси или пинове или цветове на проводниците Постоянният плюс дали е най добре да е директно от акумулатора или от някъде другаде
ecotronic
08-01-2016, 10:22
За много години Есо ще съм благодарен ако уточниш къде точно да свържа модула По номера на букси или пинове или цветове на проводниците Постоянният плюс дали е най добре да е директно от акумулатора или от някъде другаде
За много години!
Аз моят го свързах към блока с бушони и релета на предния ляв калник. Постоянен + не е необходимо да се тегли чак от акумулатора. Добре е той да си минава през предпазител. Единственото изискване е това да не зависи това захранване от положението на контактния ключ.
Дай схемата на изводите на модула, който мислиш да монтираш и аз ще ти кажа, как точно да го свържеш.
Дай схемата на изводите на модула, който мислиш да монтираш и аз ще ти кажа, как точно да го свържеш.[/QUOTE]
Взех си модула препоръчан в пост 2
ecotronic
08-01-2016, 20:39
Взех си модула препоръчан в пост 2
Направи една снимка на схемата на свързване, която съпътства модула и я постни. Модулът, който си купил има малки разлики сравнен с този, който аз съм монтирал и с чиято схема разполагам.
Тук ме удари по слабото място Не става Ще пробвам с писане
червен = плюс 12 през предпазител
черен = маса
жълто зелен = плюс при контакт Свързва се след контактен ключ плюс Измерва напрежението в инсталацията
син = плюс сигнал от габарити От тук модула определя дали са включени стандартни светлини
два бели = към светлините къси или дълги За мен дълги Ако автомобила има релета се свързват след тях Свързването на двата кабела е задължително може и паралелно
кафяв = сигнал от дългите за програмиране на модула Ако модула се връзва към дългите кафявият кабел може да се върже с единият от двата бели Предполагам важи за мен
Надявам се така да разбереш схемата че с тия поствания лайквания съм направо нула
ecotronic
10-01-2016, 15:08
Тук ме удари по слабото място Не става Ще пробвам с писане
червен = плюс 12 през предпазител
черен = маса
жълто зелен = плюс при контакт Свързва се след контактен ключ плюс Измерва напрежението в инсталацията
син = плюс сигнал от габарити От тук модула определя дали са включени стандартни светлини
два бели = към светлините къси или дълги За мен дълги Ако автомобила има релета се свързват след тях Свързването на двата кабела е задължително може и паралелно
кафяв = сигнал от дългите за програмиране на модула Ако модула се връзва към дългите кафявият кабел може да се върже с единият от двата бели Предполагам важи за мен
Надявам се така да разбереш схемата че с тия поствания лайквания съм направо нула
ОК, и така става.
Ето как съм го монтирал при мен:
Свали модула с релета и бушони от предния ляв калник и локализирай релето за дългите светлини (R4).
Направи опсаните на схемата връзки:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1524245419v.jpg
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/jdv1524245528c.jpg
За да направиш връзките с минимум главоболия, извади самото реле и запой проводници в основата на 3 от перата му (30, 87 и 86):
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1524245606g.jpg
Постави обратно релето в цокъла:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1524245665s.jpg
Разпробий капачката за да изведеш проводниците навън:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1524245717w.jpg
За да свържеш жълто-зеления към +12V при контакт, направи една връзка към буксата на ABS централата - пин 15
Синият проводник (+ от габарити) свържи към пин 3 от буксата за габатита на левия фар.
Това е.
Ето и крайния резултат:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/jdv1524245772s.jpg
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1524245806u.jpg
Този трик със запоените кабели към релето ще ми спести много време измервания и цепене на снопи Огромно благодаря за информацията и съвета който ще ползвам и в бъдеще През седмицата ще свържа модула но действието му ще тествам по късно защото днес свалих турбината за ревизия и не е желателно да паля колата
to_lose_HEART
11-01-2016, 22:27
Този същия модул го монтирах и аз така и не можах да го подкарам изгоря ли какво ли. Пищя пищя и накрая умря нацяло
А успя ли да му направиш настройките посочени в упътването
Издирвам пин 15 от буксата на АБС централата
ecotronic
15-01-2016, 10:37
Издирвам пин 15 от буксата на АБС централата
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1452847071w.jpg
Проводникът на него трябва да е светло син.
Не знам дали е разлика в годините или бензин дизел но при мен буксата е различна Има два реда с по 12пина и един ред с 10пина Има светлосин кабел на средният ред около средата но ще е по добре да замеря нещо и тогава да връзвам
Модула заработи перфектно Направих една грешка като вързах жълто зеленият кабел на постоянен плюс и като угася колата фаровете не угасват Заблудих се Ще намеря плюс след контакт на централата на АБС и всичко трябва да си дойде на мястото Иначе модула си прие настройките
Колата излезе от цялостно боядисване Монтирах модула преди боядисванет пробвах го всичко беше наред и свалих фаровете Сега слагам фаровете и като запаля модула цирика а фаровете постянно премигват Като аварийни Пробвах да го настроя пак но след няколко опита нищо не се променяше Накрая успях да го деактивирам Сега дърпам светкавицата пак да го активирам и да му направя настройки но никакъв звук Иначе когато фаровете премигваха като цъкнех къси от копчето модула си изключваше Дали е заминал този модул Може ли да се правят някакви проверки рестарти или нещо друго
ecotronic
11-06-2016, 20:16
Няма кой знае какви проверки или рестарти. Или работи или не. Сигурно нещо си го прецакал покрай свалянето на фаровете. Провери си отново инсталацията да не си объркал нещо и евентуално звънни на човека от когото си го купил.
Еко ще можеш ли да възстановиш снимките от пост 36 Поръчах си същият модул за трети път Вторият още като дръпнах ръчката да го настройвам измъца и повече не се обади Да видя да не съм объркал нещо С фабричен ксенон има ли разлика при свързване на модула
ecotronic
01-12-2016, 14:47
Еко ще можеш ли да възстановиш снимките от пост 36 Поръчах си същият модул за трети път Вторият още като дръпнах ръчката да го настройвам измъца и повече не се обади Да видя да не съм объркал нещо С фабричен ксенон има ли разлика при свързване на модула
Ако искаш да вържеш модула за дългите светлини и те не са ксенон, няма проблем.
Снимките ще гледам да ги оправя довечера.
ecotronic
01-12-2016, 20:34
Оправил съм ги.
Благодаря Когато имам време ще проверя какво съм направил На моя модул съм обединил двата бели и кафевият кабели в едно Да не би да се ползва само единият бял или правилно съм ги обединил
ecotronic
02-12-2016, 12:22
Благодаря Когато имам време ще проверя какво съм направил На моя модул съм обединил двата бели и кафевият кабели в едно Да не би да се ползва само единият бял или правилно съм ги обединил
Да разбирам, че модулът ти е 2 канален и двата бели кабела са му изходите. И ти си ги обединил, като си ги свързал към кафевия, който отива към двата фара.
Ако е така, то това не е проблем.
Проблем би било, ако вържеш двата фара на един канал, пък той не е разчетен за този товар.
От модула излизат седем кабела Два от тях са бели един е кафяв В пост 35 съм ги описал Тези трите съм ги обединил в общ проводник който е запоен на някое краче от релето Дотук имам ли грешка
ecotronic
02-12-2016, 14:01
От модула излизат седем кабела Два от тях са бели един е кафяв В пост 35 съм ги описал Тези трите съм ги обединил в общ проводник който е запоен на някое краче от релето Дотук имам ли грешка
Нямаш грешка.
Свързах модула и го програмирах Като запаля колата модула цирика и крушките на дългите постоянно светват и гаснат Първият модул правеше така и затова го смених Значи е здрав Но какъв е проблема Имам чувство че губи захранване но мерих и всичко е наред Всички кабели са запоени Крушките са 60вата Къде да ровя реле крушки слаби спойки
ecotronic
03-12-2016, 14:30
Свързах модула и го програмирах Като запаля колата модула цирика и крушките на дългите постоянно светват и гаснат Първият модул правеше така и затова го смених Значи е здрав Но какъв е проблема Имам чувство че губи захранване но мерих и всичко е наред Всички кабели са запоени Крушките са 60вата Къде да ровя реле крушки слаби спойки
Нали случайно не си подал на модула +12V след контактния ключ? Говоря за извода с предпазителя. Премери напрежението на захранването на модула при работещ мотор. Трябва да е устойчиво над 13,2 V. И накрая пробвай да откачиш връзката на модула към габаритите (най-добре я свържи към шаси, като я откачиш от габаритите) и виж дали пак ще има дискотека.
Надушвам проблем с крушките на габаритите Сложил съм диодни Като запаля колата те леко светят без да съм ги цъкнал Предполагам от чека за изгоряла крушка Да не би от там да са ми проблемите Но ще пробвам и това което ме посъветва
---------- Post added at 16:49 ---------- Previous post was at 16:43 ----------
Отрязах кабела на габаритите и всичко се оправи Естествено трябва да си реша проблема с габаритните крушки Не ми се слагат оригиналните че жълтеят но ще видя
ecotronic
03-12-2016, 17:14
Надушвам проблем с крушките на габаритите Сложил съм диодни Като запаля колата те леко светят без да съм ги цъкнал Предполагам от чека за изгоряла крушка Да не би от там да са ми проблемите Но ще пробвам и това което ме посъветва
---------- Post added at 16:49 ---------- Previous post was at 16:43 ----------
Отрязах кабела на габаритите и всичко се оправи Естествено трябва да си реша проблема с габаритните крушки Не ми се слагат оригиналните че жълтеят но ще видя
Ама - казвайте ги тия неща :)
Сложи успоредно на габаритните крушки по едно съпротивление 100 Ома - 2 Вата и хем клюкарката няма да реве, хем модулът ти ще работи.
Оправено Имам работещ модул та дори и резервен Докато сложа съпротивленията пукнах от студ Но без болка няма любов Благодаря ЕСО
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.