PDA

View Full Version : Сълзене на моторно масло при 3.0 V6



Bobiuzunov
13-04-2014, 18:30
Скоро сменявах гарнитурите на капаците на клапаните и всичко беше ОК,миналата седмица на задната глава(тази от към купето) видях пресни следи от моторно масло,след оглед се оказа че е от един маркуч който предполагам е за вентилация,има един ако мога да го нарека така пластмасов мущук който е на един болт,свалих го и му смених О-пръстените както и скобата която стяга маркуча към тази пластмасария.Няколко дни беше сухо,но от вчера пак леко сълзи,та ако някой е имал подобен проблем да помага?Дали самата пластмаса е спукана,не успях да видя или проблема е друг?

nickgaidarov
14-04-2014, 00:15
...

Bobiuzunov
14-04-2014, 19:25
Да мерих ги с шублер,както и самата дупка като изкарах тази пластасова тръбичка,но си мисля че или О-пръстените са менте,защото няколко дни нямаше проблем или самата пластмаса е спукана че е мокро лицето на самата пластмаса,а не там където ляга на самата глава.Иначе по нашия край е екстра,заповядай,ще се радвам да се запознаем.
П.С аз пък много обичам Пловдив,все пак 6-години докато учих ми минаха в този страхотен град.

nickgaidarov
14-04-2014, 20:47
...

Bobiuzunov
29-04-2014, 20:39
Смених тази Г-образна пластасова тръба за вентилацията и всичко е ОК,явно старата е била спукана макар да я огледах щателно и нищо да не открих.Важното е че сега всичко е чисто.

Bobiuzunov
31-05-2014, 13:44
Отново имам проблем с леко сълзене на масло от гарнитурите на капаците на клапаните които смених преди 4К,от задната глава се вижда леко омасляване кум рейката на бензиновите дюзи,а на предната пак от там е омаслено,та въпроса ми е на некачествени гарнитури ли съм попаднал или имам проблем с вентилацията?
П.С щях да забравя,става въпрос за 3.0 V6.

_power_
31-05-2014, 15:38
Не си ползвал силиконче, за това. Все пак не е нов мотора и е претърпял доста ремперетурни разлики.

Bobiuzunov
31-05-2014, 16:37
Напротив,много обилно беше намазано с черен Victor Reinz,но явно пак ще се сменяват,но каво да взема?

Boby
31-05-2014, 19:52
Проверяваш на равна повърхност или с метална линия да не са криви капака на клапаните или главата. Купуваш нова гарнитура, избърсваш капака на клапаните и главата хубаво с парцал напоен с кореселин и захлупваш. Без да мажеш силикон! Смени и пръстените които уплътняват отворите за свещите. Виж в програмата с колко се стягат болтовете на капака и ги стегни с точния момент.

Bobiuzunov
31-05-2014, 21:45
Тези които взех бяха с пръстените и поради тази причина поръчах тях,иначе имаше и по евтини варианти.Сега пак ли да купувам такива с пръстени или мога да сменя само гарнитурите?То тези които се предлагат с пръстени в комплекта не са много като производители.Да взема този път Elring или нещо друго?П.С Още когато ги монтира моя механик каза че са седяли май доста в някой склад,тази на задната глава едвам стана на капака,а е на фирма с традиции,но в БГ както и друг път съм казвал качеството е кофти,много кофти и по лошото е че и повече пари да дадеш пак не се знае на какво менте ще попаднеш.В Аутодатата ли да видя с каква сила се стягат болтовете?

ecotronic
31-05-2014, 21:55
.............В Аутодатата ли да видя с каква сила се стягат болтовете?

В E-learn пише, че се стягат с 10 - 13 Nm

Boby
01-06-2014, 10:02
Пръстените ако не си ги мазал със силикон и не текът не ги сменяй. Каквато и гарнитура да вземеш гледай да не е много стара.

Bobiuzunov
01-06-2014, 19:00
Утре ще попитам моя майстор,че гарнитурите съм на 100% че ги е мазал със силикон,но за пръстените незнам.

ФЕРАРИСТ
01-06-2014, 19:02
Баси разминаването и луфта трябва да има, че да тече....щом и нова гарнитура с много Рейнц не издържа, някъде има ли нещо в монтажа, или нещо което го предизвиква и не е забелязано.....колкото и стари да са гарнитурите, на моя 3.0 му сложих старата от 2.5, а нея я свалях и махах 2 пъти, значи общо 3 пъти......хем ги стягам и на ръка по нютоните дето деснячката определя.....

Bobiuzunov
01-06-2014, 21:13
Да то сега май пуска повече отколкото със старите,но явно пак ще ги сменявам.Не вярвам майстора ако има нещо което да не е в ред да го е пропуснал,работи съвестно и не претупва нещата колкото от ред да мине.По ръба и на предната и на задната глава като погледнеш гарнитурите са омазнени,знаете как става,а не трябва да е така,а на задната глава в ъгъла който е към ангренажа си пуска повечко,даже вчера реших да измия за да проследим откъде точно пуска и се вкарах във филм,напръсках обезмаслител и после уж внимавах с водата,но май съм се олял,защото леко се опитва да прекъсва и май съм удавил някоя бобина и свещ,но това айде утре ще свалям капака и с въздух от компресора ще ги продухаме,но дано да не съм наквасил и на задния ред цилиндри някоя свещ че там е по кофти за разглобяване.
П.С Ти си в час с този мотор,има ли вариант да е запушена вентилацията на картерните газове и затова да избива от гарнитурите?

ФЕРАРИСТ
02-06-2014, 16:11
има ли вариант да е запушена вентилацията на картерните газове и затова да избива от гарнитурите?
Ми принципно е възможно, но надали в твоя случай е така трябва да е ебаси мизерията че да няма откъде да излезе вятъра че да почне оттам да сълзи.....ти казваш че е леко все пак......а и все пак щом са сваляни капаците, предполагам че се е погледнало дали вентилацията не е затапена.....
Ако гарнитурите не са скъсани или хептен зян, просто е въпрос на монтаж, предварително обезмасляване с чистител за спирачки, равномерно силикон, равномерно напасване на капаците като се слагат и лично аз първо пристягам всички болчета 1-2 резби преди пълно затягане, изчаквам 2-3 часа да постегне и тогава ги достягам.......

Bobiuzunov
02-06-2014, 19:36
Както писах имах глупоста да поизмия двигателя и намокрих някоя от бобините и както винаги се случва при мен проблема е в задния ред цилиндри,та дайте жокер как се сваля колектора и дали е по моите сили,грамотен съм технически и мисля че ако не е много сложно ще се справя.Моя майстор го натисна дископатия и поне тази седмица е аут и ще се опитам сам да издухам водата със сгъстен въздух,но за целта трябва да сваля всукателния колектор за да имам достъп до бобините и свещите.

Boby
02-06-2014, 23:02
A kakav e problema?

iveli
02-06-2014, 23:44
Колегата го е загатнал в пост 15

Bobiuzunov
03-06-2014, 19:47
Явно в задния ред цилиндри ще е влезнала вода на някоя от бобините,предните ги проверих и там е сухо.Имам чувство че докато е студена не прекъсва толкова,но като загрее май почва да прекъсва.Дано е само от влагата утре ще я оставя да я видят.Дали някоя бобина не е пробила от водата или няма шанс?

Bobiuzunov
11-06-2014, 20:34
Прекъсването се оправи след сваляне на бобините и подсушаване,днес смених маслото и пак си взех Castrol Edge 10W60,защото присъствах на смяната и видяхме с майстора че леко има сълзене от корпуса на масления филтър,тоест от тялото от което излизат маркучите за масления радиатор,та питането ми е там има ли гарнитура или е О-пръстен,че аз течове не търпя да има по колите ми.:razz:

ecotronic
11-06-2014, 20:49
...

ecotronic
11-06-2014, 20:51
Прекъсването се оправи след сваляне на бобините и подсушаване,днес смених маслото и пак си взех Castrol Edge 10W60,защото присъствах на смяната и видяхме с майстора че леко има сълзене от корпуса на масления филтър,тоест от тялото от което излизат маркучите за масления радиатор,та питането ми е там има ли гарнитура или е О-пръстен,че аз течове не търпя да има по колите

Има гумена гарнитура. Освен, ако не е напълно скъсана, проблемът се решава с почистване, обезмасляване и тънко мазане със силикон.

Хвърли едно око на този пост (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1160357&postcount=1).

Bobiuzunov
11-06-2014, 20:59
Дали и при V6 мотора гарнитурката е същата и от къде мога да я намеря?

ecotronic
11-06-2014, 21:04
Не знам дали при твоята е същия охладител.

Bobiuzunov
11-06-2014, 21:40
А как мога да проверя каква е,че да не се вкарам във филм ако го сваля и немога да намеря гарнитурка?

digitalundgrd
14-06-2014, 18:47
Номер 3 на схемата (каталожен номер 7792372 )

Boby
14-06-2014, 23:30
Poz. 3 e uplytnenieto na filtyra. Poz. 17 e garniturata m/u bloka i maslenoto tqlo.

Sorry za maimunicata, no ne moga da pisha na kirilica v momenta.:comphits:

Bobiuzunov
15-06-2014, 00:08
Къде да я търся?В АлександърАуто дали я имат,или можеби в Тинкар?

Boby
15-06-2014, 11:42
Ми май никъде няма да я намериш. Напиши ако имаш възможност номера на рамата, защото тази гарнитура я дават за CF3 двигател. Нещо е голяма боза в епер-а

Bobiuzunov
15-06-2014, 12:18
Май това ми трябва,но е комплект и ще го поръчам в краен вариант,ако не го намеря тук в БГ.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ajusa-Crank-Case-Gasket-Set-Alfa-Romeo-166-3-0-V6-24V-1998-2007-/161321949370?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AAlfa+Romeo%7CModel%3A166&hash=item258f8998ba

ecotronic
15-06-2014, 12:32
Търсенето на оригиналната гарнитура ще отнеме 10 пъти повече време, разправии, нерви и пари в сравнение с направата на нова от клингерит + силикон.

Bobiuzunov
15-06-2014, 13:17
Да Любо прав си,но незнам дали направата на въпросната гарнитура ще е лесна работа,мисля че формата и е кофти и ще стане трудно.

Boby
15-06-2014, 13:26
Тенекийка си трябва за там. Няма да устиска клингерита.

По шаси поз.17 не излиза за твоята кола. Поз.3 го дава гарнитура за масления термостат. :dunno:

Вдигай на подемника и гледай дали има гарнитура м/у блока и тялото на термостата. Ако не се вижда разглобявай и ще го мислим в движение.:dunno:

---------- Post added at 13:26 ---------- Previous post was at 13:21 ----------

Колегата беше прав. Поз.3 е гарнитурата (О-пръстена). Размерите са му 3.53X63.09. Разглобявай смело.

Bobiuzunov
15-06-2014, 13:28
А това което съм дал от E-bay го дават от 98-2007г

Boby
15-06-2014, 13:36
Гарнитурата - поз.17 е същата като тази която си дал и я дават за CF3 моторите. С твоето шаси не излиза такава гарнитура. О-пръстен е. Разглобявай смело.

ФЕРАРИСТ
15-06-2014, 13:53
Значи не съм особенно сигурен, но ми се върти в главата че сглобих двигателя без тази гарнитура......помня че сложих много тънък слой черен Рейнц, но не мога да се сетя с гарнитурата или без.......ако не забравя ще проверя из гаража където съм нахвърлял излишните части от шестака за да видя дали е там......

Bobiuzunov
15-06-2014, 14:59
Твоя мотор от коя година кола е?CF2 или CF3 е?Под О-пъстен имаш предвид това което е на позиция 3 от графиката или между тялото и блока на двигателя,че аз от там имам теч?

Boby
15-06-2014, 15:03
Да, м/у тялото и блока е О-пръстен.

Bobiuzunov
15-06-2014, 16:47
ОК значи ще разглобяваме смело и тогава ще се види какъв О-пръстен е.

Boby
15-06-2014, 17:21
По-нагоре съм дал размерите му според епер-а

Bobiuzunov
15-06-2014, 17:46
Мерси :cheers: