Log in

View Full Version : Повишен ток на утечка



manolito
13-04-2014, 20:26
Здравейте колеги, от известно време новата ми алфичка от подписа изтощава напълно акумулатора за около 4-5 дни. С любителски мултимер измервам 115mA ток на утечка, който си е доста висок. Интересното е че, консумацията не е от СД-то, не е от плафона в багажника и в жабката, не е и от алармата. Голяма загадка, при това съм ел. монтьор макар и високо напрежение. Вадих всеки предпазител от таблото един по един, и никой не промени тока. Някой ако е патил от подобен проблем да помага, че ми се удължиха ръцете да разнасям акумулатори напред назад....:big_heat:

mimouzunov
13-04-2014, 20:51
Здравейте колеги, от известно време новата ми алфичка от подписа изтощава напълно акумулатора за около 4-5 дни. С любителски мултимер измервам 115mA ток на утечка, който си е доста висок. Интересното е че, консумацията не е от СД-то, не е от плафона в багажника и в жабката, не е и от алармата. Голяма загадка, при това съм ел. монтьор макар и високо напрежение. Вадих всеки предпазител от таблото един по един, и никой не промени тока. Някой ако е патил от подобен проблем да помага, че ми се удължиха ръцете да разнасям акумулатори напред назад....:big_heat:

Реално може да е от какво ли не... Мерене разглабяне и така! Аз лично ако съм тествал радио аларма и плафони и нее от тях бих почнал примерно от това да откача силовия кабел които влиза в таблото с бушоните и пак да замеря. Преди месец се борих с такава простотия и проблема се оказа "лепнат" за алтернатора (едно чудо което е кондензатор и диод, предполагам за разни смущения да обира или нещо от тоя сорт, се оказа лакомо за ток)

mordohy
13-04-2014, 22:02
Реално може да е от какво ли не... Мерене разглабяне и така! Аз лично ако съм тествал радио аларма и плафони и нее от тях бих почнал примерно от това да откача силовия кабел които влиза в таблото с бушоните и пак да замеря. Преди месец се борих с такава простотия и проблема се оказа "лепнат" за алтернатора (едно чудо което е кондензатор и диод, предполагам за разни смущения да обира или нещо от тоя сорт, се оказа лакомо за ток)

+1
Когато не става с бушоните, то утечката е или от динамото или от стартера. Само те двете са постоянно свързани с акумулатора.
Там рови!
Въпросното чудо Мими е просто един кондензатор, който не позволява на динамото да се самовъзбуди, когато някой кретен откачи края на акумулатора при работещ двигател. Обаче понякога дори и тоя кондензатор окъсява и започва да си лапка ток..
Понякога при пробил малък диод в динамото се връща ток през реле-регулатора. От това също може да е, но там тока е от порядъка на 1-3 Ам.
Не е зле методично да се провери всичко. Имайте едно на ум, че плюса на релетата е постоянен.

mimouzunov
13-04-2014, 22:21
+1
Когато не става с бушоните, то утечката е или от динамото или от стартера. Само те двете са постоянно свързани с акумулатора.
Там рови!
Въпросното чудо Мими е просто един кондензатор, който не позволява на динамото да се самовъзбуди, когато някой кретен откачи края на акумулатора при работещ двигател. Обаче понякога дори и тоя кондензатор окъсява и започва да си лапка ток..
Понякога при пробил малък диод в динамото се връща ток през реле-регулатора. От това също може да е, но там тока е от порядъка на 1-3 Ам.
Не е зле методично да се провери всичко. Имайте едно на ум, че плюса на релетата е постоянен.

На кутията на онова за което говоря има знак за диод и кондензатор затова и така написах, несъм го заглеждал особенно много...

mordohy
14-04-2014, 18:17
На кутията на онова за което говоря има знак за диод и кондензатор затова и така написах, не съм го заглеждал особено много...
Нищо чудно да са сложили и един диод вътре на по-новите да шунтира разни гадости от бобините на релетата и други подобни чаркове.


Едит: сега видях, че е точно така. Преди пишех пот телефона.

manolito
14-04-2014, 20:34
Благодаря за полезните насоки, остава да намеря време, че всеки ден на работа от 08 до 20ч........ужас. А и без канал да стигнеш динамото на шестака е мисия невъзможна.... Ще пиша къде е проблема.

don_pepone
14-04-2014, 22:15
Динамото ще го стигнеш само и единственно отгоре, повярвай знам това :)
Разхлаби скобите на всмукателните тръби (откъм самите тръби,не от към колектора!!!! )и свали колектора и ще можеш да бръкнеш там (макар и трудно) за да смениш тая тъпотия ;)
От канала само се вижда динамото,но е доста нависоко за стигане.

manolito
15-04-2014, 20:32
ОК, мерси за инфото don pepone :)....ти наистина най добре знаеш...щото ти е бившата :) Сега в почивните дни мисля да се гмурна под капака :book:

manolito
20-04-2014, 17:19
Загадката става все по голяма.... първо на генератора нямам такъв "тумор" кондензатор с диод и се отказах там да ровя. След отстранен проблем в жабката (оказа се че понякога остава светната въпреки че снимах с телефона клип и видях че изгасва), както и проблем с плафона в багажника успях да сваля консумацията на 0,08А което пак е много. Намерих една двойка предпазители до плюса на акумулатора и след като ги извадих.....радост ампеража стана 0,03А. Да да ама не, оказа се че тези предпазители са на ГИ :( И пак съм в начална точка. Възможно ли е ЕКУ-то на ГИ да дърпа толкова ток, или газаджията не го е вързал както трябва........:choice:

don_pepone
20-04-2014, 18:33
Хмм ся ме утрепа честно :)
Да си призная че майстора ми дето монтира газовот е пълен тъпак,но затова и го смених доста отдавна,но това с консумацията си е филм. да дърпа по 50милиампера ток в угасено положение е странно и то доста. Няма какво да обърка там при вързване то са си захранвания които трябва да са там вързани. На мен ми намирисва на заминал кондензатор вътре в газовия комп,който се опитва да се зареди нон стоп ама ако е сух няма как да стане.

manolito
20-04-2014, 19:12
Да доста странно е, и си мисля тоя комп дали не трябва да е захранен след контактния ключ....

Mury
20-04-2014, 21:08
....

mordohy
20-04-2014, 22:59
[QUOTE=don_pepone;1320912]Хмм ся ме утрепа честно :)
Да си призная че майстора ми дето монтира газовот е пълен тъпак,но затова и го смених доста отдавна,но това с консумацията си е филм. да дърпа по 50милиампера ток в угасено положение е странно и то доста. Няма какво да обърка там при вързване то са си захранвания които трябва да са там вързани. На мен ми намирисва на заминал кондензатор вътре в газовия комп,който се опитва да се зареди нон стоп ама ако е сух няма как да стане.[/QUOTE
Да уточня- електролитен.
Има още една възможност, но вече си говоря на изуст. Да има батерия за паметта и да се зарежда постоянно.

manolito
28-06-2014, 21:19
Оказа се, че газовата не е вързана правилно....беше с два постоянни плюса захранена. Майстора я оправи (но само видимата част щото нямал схема). Консумацията падна малко с 10-15mA, но пак ми се вижда големичка 65mA. Някой знае ли какви са нормите с ГИ както е?

don_pepone
28-06-2014, 22:03
Схема има в сайта на фобос и е безплатна.

П.С. Тоя дето ми слага газовото навремето съм го признал за пълен тъпак и сега го доказва за пореден път. жалко че ти е далече да ти го покажа,но аз ще му тегля една... да си знае:guillotine:

mordohy
28-06-2014, 22:07
Газовият инжекцион има два плюса. Единият е силовият кабел. Тоя с бушона. Другият е на контакт. Втория не го коментираме. Първият не трябва да има никаква консумация. Ако има, значи компа е дал фира. Изхода е да се смени. Ако не е в гаранция, аз бих сложил едно реле, което да се командва от " контакт".

manolito
05-07-2014, 21:04
При мен ГИ се захранва директно от + на акумулатора с два еднакво дебели кабела с два предпазителя (един 5 и един 15А) , според майстора доста странно захранване. Той прекъсна единият кабел и го върза към едната дюза (да взема + след контакт). След тази манипулация ГИ се оправи (преди това на моменти си обръщаше на каквото иска след изгасяне на колата). Въпроса е че все още е висока консумацията - 65mA и като слагам плюса на акумулатора си "цвърчи" като на кондензатор. Не знам колко е нормата за кола с ГИ.....:calc:

ecotronic
05-07-2014, 22:09
65 mA ток на покой за газовия компютър - мисля, че са прекалено много. Или търси проблема в компютъра (дал фира електролитен кондензатор) или прехвърли и двете му захранвания на + от контактния ключ и ако нещо друго не се бърка заради това си карай така.

don_pepone
05-07-2014, 22:42
Според мен колегата иска да каже,че общата му оттечка е 65МА след като е прекарал единият + на газовото след контакт.

manolito
06-07-2014, 19:03
Общата утечка е 65mA и при закачане на клеймата на акумулатора се чува искрене по силно от нормалното според мен. На динамото не се вижда външен филтриращ кондензатор, дали може да е наврян вътре някъде?

ecotronic
06-07-2014, 19:37
Това с искренето на клемата е нормално. Дължи се на преходния процес при подаване на захранващото напрежение на определени консуматори - най-често заради филтриращите им кондензатори. Интерес обаче представлява токът на консумация в покой след това. 65 mA общ ток на покой за цялата ел инсталация е на границата на нормалното. Но ако се дължи само на газовия компютър, е много.

PS:

Алтернаторите обикновено нямат филтриращи кондензатори на изходите си.

mordohy
07-07-2014, 01:04
Искри главно от централното и прозорците.
Другаде е заровено кучето.

mimouzunov
07-07-2014, 13:28
Общата утечка е 65mA и при закачане на клеймата на акумулатора се чува искрене по силно от нормалното според мен. На динамото не се вижда външен филтриращ кондензатор, дали може да е наврян вътре някъде?

пробваи за идеята да откачиш радиото...

Mury
07-07-2014, 14:10
65 mA утечка хич не е на границата според мен,а е над нея. С тази утечка за 2 денонощия ако не се кара колата,би съборила един 60 амперов акумулатор.:afro::afro::afro:

ecotronic
07-07-2014, 14:45
65 mA утечка хич не е на границата според мен,а е над нея. С тази утечка за 2 денонощия ако не се кара колата,би съборила един 60 амперов акумулатор.:afro::afro::afro:

За 2 денонощия утечка от 65 mA ще смъкне капацитета на акумулатора с 3,12 Ah. На здрав 60 Ah акумулатор ще му трябват няколко седмици за да грохне с такава консумация.

Все едно - общата консумация на покой би трябвало да не надвишава 60 mA. А когато някакво си газово ECU дърпа толкова, това не е нормално.

Mury
07-07-2014, 15:17
За 2 денонощия утечка от 65 mA ще смъкне капацитета на акумулатора с 3,12 Ah. На здрав 60 Ah акумулатор ще му трябват няколко седмици за да грохне с такава консумация.

Все едно - общата консумация на покой би трябвало да не надвишава 60 mA. А когато някакво си газово ECU дърпа толкова, това не е нормално.

аз знам за 50 mA.Скоро на една Астра с утечка 110 mA заради някакъв тъп GPS,и буташе чисто нов акумулатор за денонощие и половина.........................:tongue::tongue:: tongue:

ecotronic
07-07-2014, 15:23
Бе то и аз знам за 60 Ah акумулатори, които палят без проблем след 2 месечен престой, ма моят не е от тях, нищо че съм свел утечките до 20 mA.

Furious 155
07-07-2014, 15:42
аз знам за 50 mA.Скоро на една Астра с утечка 110 mA заради някакъв тъп GPS,и буташе чисто нов акумулатор за денонощие и половина.........................:tongue::tongue:: tongue:при мен с учтечка около 180мА, бяха необходими 9 дни, за да слезе 60А акумулатор на 8.6 волта на покой... естествено колата не успя да запали.
Проблемът беше радиото, което бях свързал директно към +, за да не завися от положението на ключа на стартера.

Mury
07-07-2014, 15:56
при мен с учтечка около 180мА, бяха необходими 9 дни, за да слезе 60А акумулатор на 8.6 волта на покой... естествено колата не успя да запали.
Проблемът беше радиото, което бях свързал директно към +, за да не завися от положението на ключа на стартера.

Ако е дизел,ще спре да пали,далеч преди тези 8.6 волта .............:afro::afro::afro:

Furious 155
07-07-2014, 15:57
Ако е дизел,ще спре да пали,далеч преди тези 8.6 волта .............:afro::afro::afro:е за Алфа си говорим де! Моята и на 6 волта пали, ама да има тяга да завърти стартера.

Mury
07-07-2014, 16:27
е за Алфа си говорим де! Моята и на 6 волта пали, ама да има тяга да завърти стартера.

Щот си с лампово ЕКУ то мое да работи и на 6 в.,а по новите под 10 в. забрави за тях :evil::evil::evil:

manolito
07-07-2014, 22:19
:bouncing_smiley::shocked::rotfl:
Щот си с лампово ЕКУ то мое да работи и на 6 в.,а по новите под 10 в. забрави за тях :evil::evil::evil:

aleck
26-09-2015, 13:21
Аз да питам..... Имам оттечка някъде..... Акумулатора ми пада за два дни ако не я паля. Карах я къде ли не, и при кой ли не.
Първо ми казаха, че акумулатора е заминал. - Взех си нов и пак същото.
После проверих всички бушони
После всички плафони
После алармата
После радиото
После я закарах на един дето бил страшен майстор - Каза, че всичко е ОК
После я закарах в сервиз (голям). - Казаха ми, че има оттечка 0,01 - което било много малко и от завода излизала с повече. Тоест ОК била.
И сега като спра свалям клемата, да мога да запаля на следващия ден.

Питането ми е, дали някой знае читав токаджия в София да му я закарам, да стои една седмица ако трябва при него, и да я оправи, че ми писна ДЕДОВИЯ.
Мерси предварително. Колата е от подписа.

mimouzunov
26-09-2015, 18:54
Аз да питам..... Имам оттечка някъде..... Акумулатора ми пада за два дни ако не я паля. Карах я къде ли не, и при кой ли не.
Първо ми казаха, че акумулатора е заминал. - Взех си нов и пак същото.
После проверих всички бушони
После всички плафони
После алармата
После радиото
После я закарах на един дето бил страшен майстор - Каза, че всичко е ОК
После я закарах в сервиз (голям). - Казаха ми, че има оттечка 0,01 - което било много малко и от завода излизала с повече. Тоест ОК била.
И сега като спра свалям клемата, да мога да запаля на следващия ден.

Питането ми е, дали някой знае читав токаджия в София да му я закарам, да стои една седмица ако трябва при него, и да я оправи, че ми писна ДЕДОВИЯ.
Мерси предварително. Колата е от подписа.

Сбъркал си малко раздела принципно, но... Няма как утечката която си споменал 0.01А или 10 милиампера да скапва батерията за един ден! Някои сети ли се да замери все пак зарядната система дали е наред за да не се окаже че нищо не зарежда батерията и в резултат на това няма палене на следващия ден.

Furious 155
26-09-2015, 22:29
Аз мисля, че е редно да се замери и АЛАРМЕНАТА система, след активация, за да се не се окаже, че е от нея, но става само когато колата е под охрана. Иначе на свалена аларма всичко е ок.

Mury
29-09-2015, 10:57
Утчека винаги,ама винаги се мери на затворени врати,заключена кола с включена аларма,независимо дали е оригинална или слагана допълнително !!!!! :screwy::screwy::screwy: