Log in

View Full Version : Alfa 166 2.4JTD или Volvo S60 2.4D5



backstgae
25-04-2014, 22:32
Здравейте. Пиша тук, защото съм пред дилема. Alfa Romeo 166 2.4JTD 150кс фейслифт или Volvo S60 2.4D5 163кс

За Алфата знам, че чупи карета, дюзите дават проблем понякога и разбира се сложното и скъпо за обслужване окачване. За JTD-то, въпреки че е 2.4 съм чул предимно хубави неща. Може би не е the best както 1.9, но пък конкретно 150-ката май е най-доброто 2.4 от към надеждност и разход.

За Волвото знам за прекрасния мотор, който си е 100% разработка на Волво. Карал съм 2 пъти за кратко и върви много. Чул съм за проблеми с окачването, било прекалено слабо за тази голяма и тежка кола? Другото нещо, което чух е, че до 2004-та имало някакъв елемент в електрониката на Магнет Марели, който бил проблемен и след '04 бил сменен с Бош-овски. Нещо по управлението на дюзите май, има ли такова нещо?

Конкретните ми въпроси колеги са следните:

1. Коя от двете коли има по-проблемно/скъпо окачване?
2. Коя има по-добра возия?
3. Кой мотор е по-скъп за обслужване?
4. Кой дава по-добър разход? /Не по книжка, а реално/
5. Коя има по-малко проблеми с ръждата?
6. И не на последно място коя въври повече?

Ще се радвам, ако ми отговорят хора, които са имали допир и до двата автомобила или поне могат да кажат подробно за единия. Благодаря ви предварително и се надявам да се получи добра дискусия :)

Doomguy
25-04-2014, 23:28
Карай и Алфата и сам си реши. Като цяло колата е лека за поддръжка ако имаш хубави доходи, а окачването не е толкова слабо, лично изпитано. Проблеми с дюзите има колкото всеки комън рейл дизел, не е някакъв особен разход като при бомба дюза при ВАГ. Ръжда по Алфата е напълно изключена, освен ако не е удряна някъде или е внос от Австрия. За вървене, Алфата ще върви повече, Волвото е много тежко. Въпреки по-малкото коне, JTD-то е по-пъргаво, а с чип ще му разкаже играта. За разхода не мога да кажа. Което от двете да вземеш няма да сбъркаш, но Волвото лично за мен е много грозно интериорно и като цяло е скучна кола.

МИТАКА1654
26-04-2014, 09:52
Волвото е със супер слабо окачване,не е скъпо но е с много малки детайли и не издържа нищо ако караш по разбити пътища(поддържам 3бр S70).мотора д5 наистина е прекрасен мотор с много добра динамика и гори около 1-1,5л под 2,4,но не бих казал,че е по надежден от масовите комън рейли.Дават си проблеми с ЕГР-и,тук там дюза....бе резонните за съвременен дизел с кофти гориво и бая км.Иначе като комфорт Волвото е много по-добре,по-меко вози,много ергономичен интериор и т.н.

qpwo
27-04-2014, 22:49
Ако не виждаш очевадното, вземай волвото .

CHEFO666
28-04-2014, 23:55
Преди да си купя Алфата,гледах Волво С60 но коби варианта 2.5 дизела,MG ZR diesel kombi,и Алфа 166.
В крайна сметка избрах Алфата.Купих я,на следващия ден...единия ден е поогледах,на другия е платих.Адцки красива кола,задника на 166цата кърти ... уникален е...тва е въпрос на вкус вече.Най много ме грабна обаче,шес степенната кутия.От вътре е супер здрава,и масивна.Здраво табло,не скърца,не тропа не лопа.Единстваното е едно тъпо скърцане на корите на вратите,което мене лично ме вбесява.Двигател,нямам думи за него...2.4 дизел...според мен е перфектен.Супер балансиран двигател...с пауър+икономия..+ един чип..и става приказка.2148км с резервоар и половина,при скорост по магистрала 130,140км/ч.Окачване...не мисля че има кола със здраво такова в булгарско.Като пари,за тоя клас кола...е съвсем нормално,а това е висок клас кола.
Волвото,не мисля че е нито по зле,нито по добре от 166...тва е вече въпрос на вкус.Живял съм в скандинавиа,Норвегия,и Швеция близо 7 години.Там масово се кара шведцки стомани..Сааб,Волво,и японски.Италянки почтни няма...дори бих казал че за престоя ми там...почти не съм виждал италянски коли.Немски също,няма много.

BO
29-04-2014, 22:11
2148 километра със 105 литра гориво? И това при скорост 130-140км/ч?
:clapping::clapping::clapping:

Иначе към колегата, аз лично много бих се колебал.
Но може би бих избрал Алфата, но със 185кс двигател.

CHEFO666
30-04-2014, 00:18
2148 километра със 105 литра гориво? И това при скорост 130-140км/ч?
:clapping::clapping::clapping:

Иначе към колегата, аз лично много бих се колебал.
Но може би бих избрал Алфата, но със 185кс двигател.

Савсем сериозно.Резервоар до горе,нулиран брояч....после от половината пак до горе,и до резерва празен ... 2148км ..

BO
30-04-2014, 00:44
Савсем сериозно.Резервоар до горе,нулиран брояч....после от половината пак до горе,и до резерва празен ... 2148км ..
Това нали се сещаш, че прави 4.7/100.
Дори и 1.3жтд да ти е двигателя, пак не е възможен този разход.
Успех все пак.:bounce8:

Lucky
30-04-2014, 09:21
Това нали се сещаш, че прави 4.7/100.
Дори и 1.3жтд да ти е двигателя, пак не е възможен този разход.
Успех все пак.:bounce8:

Напротив,ако става въпрос за Алфата.Виждал съм го и съм го постигал 4,7.Мисля че и снимка имам някъде.

Инак по темата и двете не са масови и двете се обезценяват и продават трудно в последствие.
Качи се покарай и която ти хареса повече.
Важното за мен е сутрин като слезеш за работа и и видиш муцуната да се усмихнеш.

AR147
30-04-2014, 10:12
И аз съм постигал 4 с 1,9 JTD - заснимал съм 2,9 ама това при скорост от 90 на магистралата без резки подавания на газ.
С тая скорост от 130-140 немога да мина и 1000 с един резервоар.

По темата - аз лично нямам много впечатления от Волвото , но смятам че за коли на тея години каквото и да вземеш е по-важно състоянието

code
30-04-2014, 11:37
Карал съм и двете, ремонтирал съм и двете. :D Добри машини са. Въпрос на вкус. Разлика в поддръжката кажи речи няма.

BO
30-04-2014, 14:38
Напротив,ако става въпрос за Алфата.Виждал съм го и съм го постигал 4,7.Мисля че и снимка имам някъде.

Инак по темата и двете не са масови и двете се обезценяват и продават трудно в последствие.
Качи се покарай и която ти хареса повече.
Важното за мен е сутрин като слезеш за работа и и видиш муцуната да се усмихнеш.
Да, и ние ядем доматите с колците.
4.7 на този автомобил е постижим, ако го караш като полско фиатче.
Ако го караш със 140км/ч по магистралата, както колегата казва, аз лично гарантирам, че под 6,5 няма сваляне. А не е като да не съм изминал хиляди километри със 166-ца. А и не е като да не съм правил всеки път засичане.
Иначе преди да коригирам борд-а на 166-цата и тя показваше разни такива 3.5 - 4 при нормално извънградско каране.:butt:

AR147
30-04-2014, 15:00
Сори че цапам темата - ама как се прави това коригиране ?
Щото както казах и аз я бях докарал до 2,9 ама реалния беше 4 :)

ecotronic
30-04-2014, 15:10
Сори че цапам темата - ама как се прави това коригиране ?
Щото както казах и аз я бях докарал до 2,9 ама реалния беше 4 :)

На някои ICS-и може да се коригира от сервизното меню, на други не може. Зависи от версиите.

Натисни DARK + CLIMA

Ако ти се появи това меню:

http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=111852&d=1365410049

значи може, като се променя параметъра "injection"

Ако не се появи горната картинка, значи не може.

Linkestis
30-04-2014, 21:14
На някои ICS-и може да се коригира от сервизното меню, на други не може. Зависи от версиите.

Натисни DARK + CLIMA
.......

Ако не се появи горната картинка, значи не може.

Което е отвратително...:wallbash:

Bobiuzunov
30-04-2014, 21:28
При мен на едната се появява,а на другата не.Какво точно се коригира и как за да са коректни показанията за разхода на гориво?

ecotronic
30-04-2014, 21:58
При мен на едната се появява,а на другата не.Какво точно се коригира и как за да са коректни показанията за разхода на гориво?

Ако приемем, че:

V e визуализирания (грешен разход) от компютъра.
R e реалния ти разход
I е текущата стойност на параметъра "Injection"
X e търсената стойност на параметъра "Injection" с която компютърът да визуализира реалният разход R,

прилагаме простото тройно правило:

V/I = R/X

откъдето определяме, че новата стойност на параметъра "Injection" е:

X = R.I/V

koolio
30-04-2014, 22:28
А защо не се придържате към темата?
S60 е много готина и удобна кола, но май е малко по-лигава като управление. В завои не знам как е, не съм тествал достатъчно.

koolio
24-08-2014, 18:00
Преди около два месеца и аз бх пред същия избор (всъщност гледах повече за 159, но и 166 от последните беше вариант). Какво избрах - пише в подписа. След 4000 км за месец и половина с Волво-то мога да сравня нещата така:
1. Външен дизайн - определено Алфата печели, независимо преди или след фейслифта. 166 си е дизайнерска кола. На S60 са му докарали страничната линия, но задницата е малко странна, а отпред направо си прилича на КРАЗ.
2. Вътрешен дизайн и ергономия - като визия са различни, Волво-то е по-олдскуул, но на мен ми харесва, повече ми напомня за 155. 166, въпреки че е по-стара, изглежда по-модерна отвътре, Волво-то няма бордкомпютър. Уредите обаче са събрани пред лоста, таблото е обърнато към водача, което я прави все пак шофьорска кола, както и Алфата. Седалки - определено на стандартна 166 са по-удобни. Моето S60 обаче е със спортния салон и седалката има по-добри опори от тези на 166. Като вътрешно пространство определено 166 печели, особено на задните седалки.
3. Двигател - моето Волво е дефорсирана версия на новия дизел Д5 - 163 коня е, но е правена за 185. От място определено дърпа по-добре от 166 140 к.с. , като доускорение е с една идея по-добре но практически няма голяма разлика. Съществен недостатък на Волво обаче са скоростите - на 166 са много добре сметнати, Волво-то е с много къси първа, втора и трета, четвърта е добре, пета е прекалено дълга, шеста - също. Докато Алфата си ускорява и на пета и на шеста, при Волво това го няма. Внимание - ако искате 6-степенна кутия при S60, търсете модел след 2006-та година. Старият двигател е с 5-степенна кутия.
4. Пътно поведение - най-приятната изненада от Волво. Колата е като на релси. 166 си има едно накланяне, дори с нови амортисьори, при S60 няма такова нещо - пробвано през планински пътища в Сърбия, Босна, Хърватска, Черна гора. Най-стабилната кола с предно, която съм карал. 166 е веднага след нея - но все пак след.
5. Маневреност - Волво е маневрено като товарния влак, за градско е доста неудобно. 166 е изненадващо приятна за градско каране.

Като цяло - двата модела са шофьорски ориентирани - коли за каране, а не за возене. Въпрос на вкус и късмет е каква ще предпочетете.